ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- zenthel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 206
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
Здравейте колеги!
Описвам темата максимално ясно, за да е от полза на други колеги при евентуална справка, моля за вашата компетентна помощ при диагностирането на проблема.
Накратко:
BMW 1999 E39 523i 24V Двоен Ванус.
Пиша тук относно сериозен проблем при спиране от 60км/ч надолу
Волана затриса много тежко! Ама МНОГО. Значи - намалям постепенно от 60км/ч, спирам, спирам, спирам и колата затриса все по-силно и по-силно и по-силно като накрая (при 30-25км/ч) волана играе и цялата предница се затриса ЖЕСТОКО АКО НАСТЪПЯ ПЕДАЛА ПО-РЯЗКО СПИРА Добре и не тресе, но това не винаги е уместно.
Седнах отзад -същият тест при намаляне от 80км/ч надолу - няма играене отзад, само отпред. Осезаемо е.
ПРИ РЯЗКО НАТИСКАНЕ НА СПИРАЧКАТА - НЯМА ЗАТРИСАНЕ.
Обаче, при леко внимателно спиране - Затриса все повече и повече, направо е непоносимо, притеснява ме да не разбие хидравликата.
Какво прогоних дотук :
ДЖАНТИТЕ: Проверих 4те джанти за изкривяване - предна и задна дясна бяха леко кривнали - изправих ги. Добре са.
БАЛАНС: Балансирах ги, оказа се, че има нужда. Добре са.
ГУМИТЕ: Микроминимални изкривявания в каучука - несъществени. Добре са.
ДИСКОВЕ И НАКЛАДКИ: Накладките са екстра, дисковете също. Може да има леко изкривяване, но надали е от тях.Ако трябва ще се сменят, но само в краен случай. Добре са.
ЦИЛИНДЪРЧЕТАТА на спирачките: Връщат си се нормално, няма задържане, Добре са.
ABS: Не отчита грешка, сработва си нормално. Рязко спиране и след това рязко ускоряване - няма задържане. Работи добре .
ТАМПОНИ на двигателя и ОКАЧВАНЕ: Леко играене в носача (ПРЕДЕН ДЕСЕН). Няма никакво скърцане, тресене при ускорение, работа на място или рязко спиране - отпред всичко е стегнато Дотук добре .
По дисковете естествено имаше ръжда, за да се види криви лиса или не ги почистих цялостно, светнаха, дебели са, има хляб в тях. Не са криви. Накладките са екстра, трият се що-годе равномерно.
Обаче:
Направи ми впечатление обаче, че отпред дясната ЩАНГА на която има стикерче "DO NOT TOW OR LASH" (ако го помните) Има играене, Отляво е много корава, отдясно обаче има леко играене, съмнявам се в твърдостта на ТАМПОНА Й.
Какви мислите?
Някой имал ли е подобни проблеми?
Всякакви препоръки, съвети, DIY (:)) и т.нат са добре дошли.
Отново се извинявам за шрифта и смешната капитализация, но вярвам, че така ще е от максимално от полза на други колеги в бъдеще.
РЕШЕНИЕТО:
ТАМПОНЪТ НА ПРЕДЕН ДОЛЕН НОСАЧ (ИЛИ КРИВАТА ЩАНГА) (НОМЕР 5 (ПЕТ) ОТ СНИМКАТА ПО-ДОЛУ) БЕШЕ СКЪСАН, В РЕЗУЛТАТ НА КОЕТО НОСАЧА ИГРАЕШЕ ЛЕКО, НО ДОСТАТЪЧНО, ЗА ДА ПРИЧИНИ ДОСАДНИТЕ И ОПАСНИ ХРОНИЧНИ ЗАТРИСАНИЯ ВЪВ ВОЛАНА. СМЯНА С LEMFORDER И КОЛАТА ЗАСПА.

Благодаря за съдействието на всички помогнали. Надявам се темата да е от полза на други колеги, затова поставям ключови
думи в поста си, за индексиране от търсачката. :
lemforder, тампон носач, крива щанга e39, тресене спиране e39, bmw 523 i, бмв е39 щанга, тампон носач, крива щанга носач тампон, затрисане, тресене волан, втулка, затрисане,
С най-добри пожелания!
Описвам темата максимално ясно, за да е от полза на други колеги при евентуална справка, моля за вашата компетентна помощ при диагностирането на проблема.
Накратко:
BMW 1999 E39 523i 24V Двоен Ванус.
Пиша тук относно сериозен проблем при спиране от 60км/ч надолу
Волана затриса много тежко! Ама МНОГО. Значи - намалям постепенно от 60км/ч, спирам, спирам, спирам и колата затриса все по-силно и по-силно и по-силно като накрая (при 30-25км/ч) волана играе и цялата предница се затриса ЖЕСТОКО АКО НАСТЪПЯ ПЕДАЛА ПО-РЯЗКО СПИРА Добре и не тресе, но това не винаги е уместно.
Седнах отзад -същият тест при намаляне от 80км/ч надолу - няма играене отзад, само отпред. Осезаемо е.
ПРИ РЯЗКО НАТИСКАНЕ НА СПИРАЧКАТА - НЯМА ЗАТРИСАНЕ.
Обаче, при леко внимателно спиране - Затриса все повече и повече, направо е непоносимо, притеснява ме да не разбие хидравликата.
Какво прогоних дотук :
ДЖАНТИТЕ: Проверих 4те джанти за изкривяване - предна и задна дясна бяха леко кривнали - изправих ги. Добре са.
БАЛАНС: Балансирах ги, оказа се, че има нужда. Добре са.
ГУМИТЕ: Микроминимални изкривявания в каучука - несъществени. Добре са.
ДИСКОВЕ И НАКЛАДКИ: Накладките са екстра, дисковете също. Може да има леко изкривяване, но надали е от тях.Ако трябва ще се сменят, но само в краен случай. Добре са.
ЦИЛИНДЪРЧЕТАТА на спирачките: Връщат си се нормално, няма задържане, Добре са.
ABS: Не отчита грешка, сработва си нормално. Рязко спиране и след това рязко ускоряване - няма задържане. Работи добре .
ТАМПОНИ на двигателя и ОКАЧВАНЕ: Леко играене в носача (ПРЕДЕН ДЕСЕН). Няма никакво скърцане, тресене при ускорение, работа на място или рязко спиране - отпред всичко е стегнато Дотук добре .
По дисковете естествено имаше ръжда, за да се види криви лиса или не ги почистих цялостно, светнаха, дебели са, има хляб в тях. Не са криви. Накладките са екстра, трият се що-годе равномерно.
Обаче:
Направи ми впечатление обаче, че отпред дясната ЩАНГА на която има стикерче "DO NOT TOW OR LASH" (ако го помните) Има играене, Отляво е много корава, отдясно обаче има леко играене, съмнявам се в твърдостта на ТАМПОНА Й.
Какви мислите?
Някой имал ли е подобни проблеми?
Всякакви препоръки, съвети, DIY (:)) и т.нат са добре дошли.
Отново се извинявам за шрифта и смешната капитализация, но вярвам, че така ще е от максимално от полза на други колеги в бъдеще.
РЕШЕНИЕТО:
ТАМПОНЪТ НА ПРЕДЕН ДОЛЕН НОСАЧ (ИЛИ КРИВАТА ЩАНГА) (НОМЕР 5 (ПЕТ) ОТ СНИМКАТА ПО-ДОЛУ) БЕШЕ СКЪСАН, В РЕЗУЛТАТ НА КОЕТО НОСАЧА ИГРАЕШЕ ЛЕКО, НО ДОСТАТЪЧНО, ЗА ДА ПРИЧИНИ ДОСАДНИТЕ И ОПАСНИ ХРОНИЧНИ ЗАТРИСАНИЯ ВЪВ ВОЛАНА. СМЯНА С LEMFORDER И КОЛАТА ЗАСПА.


Благодаря за съдействието на всички помогнали. Надявам се темата да е от полза на други колеги, затова поставям ключови
думи в поста си, за индексиране от търсачката. :
lemforder, тампон носач, крива щанга e39, тресене спиране e39, bmw 523 i, бмв е39 щанга, тампон носач, крива щанга носач тампон, затрисане, тресене волан, втулка, затрисане,
С най-добри пожелания!

Последна промяна zenthel на 20 Фев 2011, 4:25, променена общо 1 път

- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
Прочете ли тази тема : http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 5&t=237308
Тя е от най-скоро ,има и още доста такива
Тя е от най-скоро ,има и още доста такива

- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
Тампони предни носачи 

Последна промяна Sesko на 09 Фев 2011, 22:36, променена общо 1 път
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
Дисковете се проверяват на струг за кривини, как разбра че са добре? Тресене във волана, при натискане на спирачка е типичен признак за криви дискове в 80% от случаите. Другото е тампони евентуално както казаха колегите.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Taurus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: 525i e34 '89
- Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo
Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
прочети и тази, колега.. нищо че е за е34. http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... =7&t=31922

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
zenthel написа:Направи ми впечатление обаче, че отпред дясната ЩАНГА на която има стикерче "DO NOT TOW OR LASH" (ако го помните) Има играене
Да може да ти тресе волана от тази щанга,личен пример мога да ти дам също със дясната,имаше лека хлабина и усещах вибрации във волана при 60км/ч....смених я и всичко заспа!
Но при теб има и още неща-дискове,тампони и рейка.....отиди и си направи един преглед в официален представител,за да си разбереш болките

- zenthel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 206
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
За разлика от симптомите описани от другите при мен е следното:
Колата не бяга, няма осезаеми вибрации във волана.
При натискане на спирачката се движи направо, не задържа и не бяга встрани.
По неравности и дупки не тресе повече от нормалното (с 18-ки е и си вози твърдичко).
При намаляне от 140км/ч затрисането започва от 70км/ч надолу и спира при намаляне под 30км/ч.
Преди 500 км колата усещах, че при десен завой при движение с 20-30км/ч тресеше най-много.
При това само с натегнат на дясно волан, при движение направо и спиране затрисаше, но едва едва, почти незабележимо.
Тампоните на кривите носачи вероятно ще ги прегледам и сменя тази седмица, някой би ли ме насочил към какви да мина.
Да купя ли такива за M5-ца или да си търся стандартни?
Благодаря
Колата не бяга, няма осезаеми вибрации във волана.
При натискане на спирачката се движи направо, не задържа и не бяга встрани.
По неравности и дупки не тресе повече от нормалното (с 18-ки е и си вози твърдичко).
При намаляне от 140км/ч затрисането започва от 70км/ч надолу и спира при намаляне под 30км/ч.
Преди 500 км колата усещах, че при десен завой при движение с 20-30км/ч тресеше най-много.
При това само с натегнат на дясно волан, при движение направо и спиране затрисаше, но едва едва, почти незабележимо.
Тампоните на кривите носачи вероятно ще ги прегледам и сменя тази седмица, някой би ли ме насочил към какви да мина.
Да купя ли такива за M5-ца или да си търся стандартни?
Благодаря

- ivaylo_shack
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 19.06.2010
- Местоположение: Kustendil/Yambol
- Пол: Мъж
- Кара: 520i E39
Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
Колеги, това май е пълното обяснение и на моя проблем
прочетох темите пуснати с линкове
Моля някой да посочи кои точно тампони са причина за вибрациите при спиране при Е39 



Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
ivaylo_shack написа:Колеги, това май е пълното обяснение и на моя проблемпрочетох темите пуснати с линкове
Моля някой да посочи кои точно тампони са причина за вибрациите при спиране при Е39
Номер 5
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
ivaylo_shack написа:Колеги, това май е пълното обяснение и на моя проблемпрочетох темите пуснати с линкове
Моля някой да посочи кои точно тампони са причина за вибрациите при спиране при Е39
5 номер.... но това не означава, че не може и от шарнирните болтове на самите носачи или от задните носачи 11 номер ...

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
zenthel написа:....
Е колега нали всичко по окачването ти е наред? Според мен пък, точно там ти е проблема. И с това тресене дето описваш, колата ти е опасна. Имам чувството че ще ти се разпадне нещо всеки момент и това само при прочетеното от теб. Вземи си прегледай всичко по предницата час по скоро че да не направиш някоя беля!

- zenthel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 206
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
Чака я цялостен преглед и замяна на кривите носачи.
Някой ползвал ли е Български Полиуретанови тампони? ( viewtopic.php?f=63&t=225750 )
Мнения, препоръки?
Някой ползвал ли е Български Полиуретанови тампони? ( viewtopic.php?f=63&t=225750 )
Мнения, препоръки?

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
zenthel написа:Чака я цялостен преглед и замяна на кривите носачи.
Някой ползвал ли е Български Полиуретанови тампони? ( viewtopic.php?f=63&t=225750 )
Мнения, препоръки?
Лемфьордер според мен най-доброто..... друг тип (полеуретанови) тампони не слагай, защото ще ти заминат и шарнирните болтове много бързо....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран
LUCIFER'S написа:Лемфьордер според мен най-доброто....

34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани