Харч на масло M54B30

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 15 Дек 2010, 9:42

Аз за сега ще пробвам с 10w60, да видим с него как ще се държи, но май....ще се последва примера на @Lucky :smoke:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 15 Дек 2010, 13:19

В момента мотора ми е най-малкия проблем...след като оставих колата за някоко часа през нощта пред блока...без фарове, М-ков волан, навигация и всички модули от багажника...ше зема да я запаля тая кола най-накрая

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от boksioraE39 » 15 Дек 2010, 14:01

:censored: :censored: :censored:
...
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 16.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 730 d
Мечтае да кара: X5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mpp82 » 15 Дек 2010, 17:04

:OT: няма да те успокои но моята я взеха цялата :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 15 Дек 2010, 18:16

Прав си. Не ме успокоява :) Поне на тебе ще ти платят застрахователите...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Peter Angelov » 17 Дек 2010, 23:33

mad_presley написа:Аз за сега ще пробвам с 10w60, да видим с него как ще се държи, но май....ще се последва примера на @Lucky :smoke:


Друже здравей,правилно решение за избор
на масло :D
- Е34 tds с 10/60 и смяна на 6000 км. без доливане;

- Е31 850 с 10/60 за 3000 км. 350-400 гр. но не ме притиснява :D
все пак v12 туч :paranoid: Във всяка книга за модела си има написани
граници за разход на масло.
За големия брат разход от 150 гр. на 1000 км.
е нормално...
Успех

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от nightdriver » 18 Дек 2010, 0:07

Peter Angelov написа:
mad_presley написа:Аз за сега ще пробвам с 10w60, да видим с него как ще се държи, но май....ще се последва примера на @Lucky :smoke:


Друже здравей,правилно решение за избор
на масло :D
- Е34 tds с 10/60 и смяна на 6000 км. без доливане


...съветвам всички притежатели на турбодизели , да не вземат под внимание написаното по-горе !
Изображение

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Alex 320i Cabrio » 23 Дек 2010, 13:36

Малко мисли за моторите с Алузил...

Почваме с Алузил-а - технология измислена от Рейнолдс Алуминум през 1960-те, използвана първо в Порше 928 и после от Мерцедес и БМВ, както и много други фирми. Имам опит с тези мотори от 2003 година - две от колите ми са такива двигатели. И двата мотора са отваряни по различни причини...

Блокът се изработва от алуминиево-силициева сплав. След крайния хонинг, който е много лек, стените на цилиндъра се третират с много лек киселинен абразив, който изяжда алуминия и оставя силиконови кристали на повърхността. Първото предимството е, че няма нужда от стоманени/чугунени ризи - блокът е по-лек и има по-добър, и по-равномерен трансфер на топлина, второто предимство е, че силиконовите кристали задържат масло по-добре по стените на цилиндрите, което на практика ги прави вечни. Отваряли сме мотор на Порше 928 на 650,000км, каран по аутобаните в Германия - нулево отклонение от производствения допуск за овалност на цилиндрите.

Недостатъкът на Алузилът като материал за блокове - по-високия среден разход на масло - например Порше дават до 1лтр/1500км като нещо нормално. Цилиндрите и буталата са вечни, но за сметка на това, сегментите са повече косуматив - Порше дават около 160,000/200,000км пробег между смените.

Аз съм готов да се обзаложа, че всичките БМВ-та от тази тема имат перфектни бутала и овалност на цилиндрите. По-гъсто масло - Кастрол Едж Спорт 10в60 и евентуално нови сегменти ще решат проблема. За шлайфане на алузил блок и хонинг/етчинг в България - само в Балкан Стар, но съм 100% сигурен, че няма да има нужда.

540и- ката ми, която е на 185,000км вече е минала 8000км смесено каране с Едж Спорт 10в60 и съм загубил 1мм от щеката.
Power is Nothing Without Insanity

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: Sofia
Кара: BMW E30 320i Convertible '87

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от el_nino » 24 Дек 2010, 13:44

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 26 Дек 2010, 1:18

И така и така колата ми е без фарове и навигация в момента, ще обърна внимание на мотора малко...тия дни ще замеря компресията наново с други компресомери да видя дали наистина е толкова компресията. И ако наистина се окажат сегменти ще ги сменям. ОБАЧЕ!!! Ква е тая цена в Дару 700лв за комплект?!? :dummy: Доколкото разбрах Mahle правят оригиналните сегменти. Има ли някое представителство на Mahle или някакъв друг начин за поръчка, че още от сега ви казвам, че 700лв за ши*ани сегменти няма да дам :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 11.12.2009

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от ilioooo » 28 Дек 2010, 0:59

Колега,имах 528i което не харчеше грам масло за 10000км докато не забравих и го смених на23000 и от тогава започна по 100 гр на 1000км.Така и не разбрах от какво е (така я продадох),но първо провери гумички на клапани и после сегменти. На колегите които твърдят,че е нормално да харчи масло искам да кажа ,че в момента пак карам 528i и за 5000км от както сам я купил не е изхарчила грам а маслото което сипвам е Мотул 10W40

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Alex 320i Cabrio » 28 Дек 2010, 3:05

Sherman написа:И така и така колата ми е без фарове и навигация в момента, ще обърна внимание на мотора малко...тия дни ще замеря компресията наново с други компресомери да видя дали наистина е толкова компресията. И ако наистина се окажат сегменти ще ги сменям. ОБАЧЕ!!! Ква е тая цена в Дару 700лв за комплект?!? :dummy: Доколкото разбрах Mahle правят оригиналните сегменти. Има ли някое представителство на Mahle или някакъв друг начин за поръчка, че още от сега ви казвам, че 700лв за ши*ани сегменти няма да дам :mhihi:

http://www.eurocarparts.com is your friend. They deliver to BG...
Power is Nothing Without Insanity

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от павката » 28 Дек 2010, 19:21

Sherman написа:В момента мотора ми е най-малкия проблем...след като оставих колата за някоко часа през нощта пред блока...без фарове, М-ков волан, навигация и всички модули от багажника...ше зема да я запаля тая кола най-накрая

е тва е да си правиш плановете и да се объркат, точно за празниците...... :ranting:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 28 Дек 2010, 21:47

Alex 320i Cabrio написа:
Sherman написа:И така и така колата ми е без фарове и навигация в момента, ще обърна внимание на мотора малко...тия дни ще замеря компресията наново с други компресомери да видя дали наистина е толкова компресията. И ако наистина се окажат сегменти ще ги сменям. ОБАЧЕ!!! Ква е тая цена в Дару 700лв за комплект?!? :dummy: Доколкото разбрах Mahle правят оригиналните сегменти. Има ли някое представителство на Mahle или някакъв друг начин за поръчка, че още от сега ви казвам, че 700лв за ши*ани сегменти няма да дам :mhihi:

http://www.eurocarparts.com is your friend. They deliver to BG...


Сегменти там няма поне за моя мотор...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 30 Дек 2010, 22:43

При мен положението се нормализира с Кастрол 10w60. За 1500км от които 1000км са извън градско, маслото не е мръднало (поне не и видимо).

Пробвайте да видим при кого ще има ефект и при кого няма ;)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook