Харч на масло M54B30
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Харч на масло M54B30
Аз за сега ще пробвам с 10w60, да видим с него как ще се държи, но май....ще се последва примера на @Lucky
Re: Харч на масло M54B30
В момента мотора ми е най-малкия проблем...след като оставих колата за някоко часа през нощта пред блока...без фарове, М-ков волан, навигация и всички модули от багажника...ше зема да я запаля тая кола най-накрая
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Харч на масло M54B30
...
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- mpp82
- младши ентусиаст
- Мнения: 591
- Регистриран на: 16.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 730 d
- Мечтае да кара: X5
Re: Харч на масло M54B30
няма да те успокои но моята я взеха цялата
- Peter Angelov
- ентусиаст
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Харч на масло M54B30
mad_presley написа:Аз за сега ще пробвам с 10w60, да видим с него как ще се държи, но май....ще се последва примера на @Lucky
Друже здравей,правилно решение за избор
на масло
- Е34 tds с 10/60 и смяна на 6000 км. без доливане;
- Е31 850 с 10/60 за 3000 км. 350-400 гр. но не ме притиснява
все пак v12 туч Във всяка книга за модела си има написани
граници за разход на масло.
За големия брат разход от 150 гр. на 1000 км.
е нормално...
Успех
- nightdriver
- ентусиаст
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Харч на масло M54B30
Peter Angelov написа:mad_presley написа:Аз за сега ще пробвам с 10w60, да видим с него как ще се държи, но май....ще се последва примера на @Lucky
Друже здравей,правилно решение за избор
на масло
- Е34 tds с 10/60 и смяна на 6000 км. без доливане
...съветвам всички притежатели на турбодизели , да не вземат под внимание написаното по-горе !
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Re: Харч на масло M54B30
Малко мисли за моторите с Алузил...
Почваме с Алузил-а - технология измислена от Рейнолдс Алуминум през 1960-те, използвана първо в Порше 928 и после от Мерцедес и БМВ, както и много други фирми. Имам опит с тези мотори от 2003 година - две от колите ми са такива двигатели. И двата мотора са отваряни по различни причини...
Блокът се изработва от алуминиево-силициева сплав. След крайния хонинг, който е много лек, стените на цилиндъра се третират с много лек киселинен абразив, който изяжда алуминия и оставя силиконови кристали на повърхността. Първото предимството е, че няма нужда от стоманени/чугунени ризи - блокът е по-лек и има по-добър, и по-равномерен трансфер на топлина, второто предимство е, че силиконовите кристали задържат масло по-добре по стените на цилиндрите, което на практика ги прави вечни. Отваряли сме мотор на Порше 928 на 650,000км, каран по аутобаните в Германия - нулево отклонение от производствения допуск за овалност на цилиндрите.
Недостатъкът на Алузилът като материал за блокове - по-високия среден разход на масло - например Порше дават до 1лтр/1500км като нещо нормално. Цилиндрите и буталата са вечни, но за сметка на това, сегментите са повече косуматив - Порше дават около 160,000/200,000км пробег между смените.
Аз съм готов да се обзаложа, че всичките БМВ-та от тази тема имат перфектни бутала и овалност на цилиндрите. По-гъсто масло - Кастрол Едж Спорт 10в60 и евентуално нови сегменти ще решат проблема. За шлайфане на алузил блок и хонинг/етчинг в България - само в Балкан Стар, но съм 100% сигурен, че няма да има нужда.
540и- ката ми, която е на 185,000км вече е минала 8000км смесено каране с Едж Спорт 10в60 и съм загубил 1мм от щеката.
Почваме с Алузил-а - технология измислена от Рейнолдс Алуминум през 1960-те, използвана първо в Порше 928 и после от Мерцедес и БМВ, както и много други фирми. Имам опит с тези мотори от 2003 година - две от колите ми са такива двигатели. И двата мотора са отваряни по различни причини...
Блокът се изработва от алуминиево-силициева сплав. След крайния хонинг, който е много лек, стените на цилиндъра се третират с много лек киселинен абразив, който изяжда алуминия и оставя силиконови кристали на повърхността. Първото предимството е, че няма нужда от стоманени/чугунени ризи - блокът е по-лек и има по-добър, и по-равномерен трансфер на топлина, второто предимство е, че силиконовите кристали задържат масло по-добре по стените на цилиндрите, което на практика ги прави вечни. Отваряли сме мотор на Порше 928 на 650,000км, каран по аутобаните в Германия - нулево отклонение от производствения допуск за овалност на цилиндрите.
Недостатъкът на Алузилът като материал за блокове - по-високия среден разход на масло - например Порше дават до 1лтр/1500км като нещо нормално. Цилиндрите и буталата са вечни, но за сметка на това, сегментите са повече косуматив - Порше дават около 160,000/200,000км пробег между смените.
Аз съм готов да се обзаложа, че всичките БМВ-та от тази тема имат перфектни бутала и овалност на цилиндрите. По-гъсто масло - Кастрол Едж Спорт 10в60 и евентуално нови сегменти ще решат проблема. За шлайфане на алузил блок и хонинг/етчинг в България - само в Балкан Стар, но съм 100% сигурен, че няма да има нужда.
540и- ката ми, която е на 185,000км вече е минала 8000км смесено каране с Едж Спорт 10в60 и съм загубил 1мм от щеката.
Power is Nothing Without Insanity
- el_nino
- младши ентусиаст
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
Re: Харч на масло M54B30
И така и така колата ми е без фарове и навигация в момента, ще обърна внимание на мотора малко...тия дни ще замеря компресията наново с други компресомери да видя дали наистина е толкова компресията. И ако наистина се окажат сегменти ще ги сменям. ОБАЧЕ!!! Ква е тая цена в Дару 700лв за комплект?!? Доколкото разбрах Mahle правят оригиналните сегменти. Има ли някое представителство на Mahle или някакъв друг начин за поръчка, че още от сега ви казвам, че 700лв за ши*ани сегменти няма да дам
Re: Харч на масло M54B30
Колега,имах 528i което не харчеше грам масло за 10000км докато не забравих и го смених на23000 и от тогава започна по 100 гр на 1000км.Така и не разбрах от какво е (така я продадох),но първо провери гумички на клапани и после сегменти. На колегите които твърдят,че е нормално да харчи масло искам да кажа ,че в момента пак карам 528i и за 5000км от както сам я купил не е изхарчила грам а маслото което сипвам е Мотул 10W40
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Re: Харч на масло M54B30
Sherman написа:И така и така колата ми е без фарове и навигация в момента, ще обърна внимание на мотора малко...тия дни ще замеря компресията наново с други компресомери да видя дали наистина е толкова компресията. И ако наистина се окажат сегменти ще ги сменям. ОБАЧЕ!!! Ква е тая цена в Дару 700лв за комплект?!? Доколкото разбрах Mahle правят оригиналните сегменти. Има ли някое представителство на Mahle или някакъв друг начин за поръчка, че още от сега ви казвам, че 700лв за ши*ани сегменти няма да дам
http://www.eurocarparts.com is your friend. They deliver to BG...
Power is Nothing Without Insanity
- павката
- старши ентусиаст
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Харч на масло M54B30
Sherman написа:В момента мотора ми е най-малкия проблем...след като оставих колата за някоко часа през нощта пред блока...без фарове, М-ков волан, навигация и всички модули от багажника...ше зема да я запаля тая кола най-накрая
е тва е да си правиш плановете и да се объркат, точно за празниците......
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Re: Харч на масло M54B30
Alex 320i Cabrio написа:Sherman написа:И така и така колата ми е без фарове и навигация в момента, ще обърна внимание на мотора малко...тия дни ще замеря компресията наново с други компресомери да видя дали наистина е толкова компресията. И ако наистина се окажат сегменти ще ги сменям. ОБАЧЕ!!! Ква е тая цена в Дару 700лв за комплект?!? Доколкото разбрах Mahle правят оригиналните сегменти. Има ли някое представителство на Mahle или някакъв друг начин за поръчка, че още от сега ви казвам, че 700лв за ши*ани сегменти няма да дам
http://www.eurocarparts.com is your friend. They deliver to BG...
Сегменти там няма поне за моя мотор...
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Харч на масло M54B30
При мен положението се нормализира с Кастрол 10w60. За 1500км от които 1000км са извън градско, маслото не е мръднало (поне не и видимо).
Пробвайте да видим при кого ще има ефект и при кого няма
Пробвайте да видим при кого ще има ефект и при кого няма
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани