Харч на масло M54B30

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 10.09.2009
Местоположение: Pleven (Bulgaria)
Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Rosendo » 01 Дек 2010, 22:48

Ilko Ivanov написа:
anzak написа:Илко ако ще отваряш мотора сподели какво става че и аз имам подобен проблем на един приятел със такъв мотор

Лудия ще каже дали ще се отваря,но за мен разход на масло в такива количества НЕ Е НОРМАЛЕН.
Нормално според мен е 1л. - 1.5л. максимум на 10000км.


Аз карам 330ка в Е46 и истината е че още когато купувах колата от БМВ ме предупредиха че 30ките "пипат" масло. При мен разхода е малко над литър за 12к км.(на толкова го сменям) На мен лично този разход не ми допада,но според механиците в сервиза на БМВ е нормално. Гледам че и колегата "Ilko Ivanov" споделя същото мнение,а неговите мнения се уважават тук във форума. При всички положения ми предстои смяна на гумички защото колата е вече на почети 170к км. и им е време.Като ги сменя ще споделя дали е паднал разхода на масло.
Поздрави на всички!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 02 Дек 2010, 8:26

ros1977 написа:Аз карам 330ка в Е46 и истината е че още когато купувах колата от БМВ ме предупредиха че 30ките "пипат" масло. При мен разхода е малко над литър за 12к км.(на толкова го сменям) На мен лично този разход не ми допада,но според механиците в сервиза на БМВ е нормално.

Е, 1.5л на 12000км си е почти нормално. Даже не виждам причина да я пипаш. 1л на 1500км си е брутално много и дано да се размине само със смяна на маслообирачи (вложки, гумички на клапани....кой както го знае).

По-интересното е, че моята дори и не изпушва. Нито судена, нито топла, нито като я пуснеш по инерция и след това да подадеш газ, а ауспуха си е бял като платно. Къде отива това масло.... :dunno:
На 202к км е колата и гарантирано не са пипани.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от LUCIFER'S » 02 Дек 2010, 10:56

mad_presley написа:

По-интересното е, че моята дори и не изпушва. Нито судена, нито топла, нито като я пуснеш по инерция и след това да подадеш газ, а ауспуха си е бял като платно. Къде отива това масло.... :dunno:
На 202к км е колата и гарантирано не са пипани.


Пресли, според мен на този 3.0л двигател, вече на пробег, с по 4 клапана, и изстискан от всякъде при нормално каране- не постоянно над 4000об и ако имаш компресия както казва Илко поне 12-13 бара 3 до 4 литра на 10000км си е поносим и допустим харч на масло. Това е 3 литров двигател!!! не е малолитражка някаква! Пробва карай я малко пенсионерски тази кола и виж дали ще има промяна. Според мене си за масло 10/40 или най-добре Мково масло да сложиш 10/60! Няма мотор който да му стъпиш и да не бара масло, говоря за алуминиевите мотори. Предполагам си със катализаторите и за това не виждаш пушеци и чернилки...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от INTEGRALE » 02 Дек 2010, 11:00

:roll: И мойта посмуква от тва 5/30 Ама някъде 2л на 10 хил, на 205хил е вече
но с тия катализатори не се знае пуши ли или не :)
Май лятото ще сменя гумичките ,ако до тогава не сте открили проблема, а дотогава ще сменя маслото че тва бмв масло ми се струва бошлав работа, ще си мина пак на кастролче магнатек :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от anzak » 02 Дек 2010, 18:29

най добре на приста мини да ти кажа нищо му няма на БМВ маслото ама зависи от къде се взима гледам продават го разни бизнесмени на по 13-14 лева бутилката правете си сметката колко ще е качествено
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от anzak » 02 Дек 2010, 18:31

LUCIFER'S написа:
mad_presley написа:

По-интересното е, че моята дори и не изпушва. Нито судена, нито топла, нито като я пуснеш по инерция и след това да подадеш газ, а ауспуха си е бял като платно. Къде отива това масло.... :dunno:
На 202к км е колата и гарантирано не са пипани.


Пресли, според мен на този 3.0л двигател, вече на пробег, с по 4 клапана, и изстискан от всякъде при нормално каране- не постоянно над 4000об и ако имаш компресия както казва Илко поне 12-13 бара 3 до 4 литра на 10000км си е поносим и допустим харч на масло. Това е 3 литров двигател!!! не е малолитражка някаква! Пробва карай я малко пенсионерски тази кола и виж дали ще има промяна. Според мене си за масло 10/40 или най-добре Мково масло да сложиш 10/60! Няма мотор който да му стъпиш и да не бара масло, говоря за алуминиевите мотори. Предполагам си със катализаторите и за това не виждаш пушеци и чернилки...

има колега такива мотори пример беше на предната ми кола е46 м52б25ту на 15к километра не бараше нищо и вярвай ми не съм му спестявал ограничителя просто малко са пазените и поддържани мотори и непрегрявани
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 02 Дек 2010, 18:39

anzak написа:има колега такива мотори пример беше на предната ми кола е46 м52б25ту на 15к километра не бараше нищо и вярвай ми не съм му спестявал ограничителя просто малко са пазените и поддържани мотори и непрегрявани

Нямат място за сравнение М52 и М54 моторите. Аз знам 2 коли с М52Б28, който се карат зверски постоянно и само на изключвател и на всичко отгоре едната е на 390к км, другата е на 460к км. Е такъв разход на масло и те нямат :D

За сметка на това пък, от М54Б30 гледам доста хора се оплакват (не само в БГ) и са все на малко километри (200к км са нищо за мотора).

Явно има нещо, но какво е още никой не е открил :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от anzak » 02 Дек 2010, 19:09

аз умишлено написах м52ту който има много много общо с м54
Барай шишарката Минкеее ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от INTEGRALE » 03 Дек 2010, 8:46

anzak написа:най добре на приста мини да ти кажа нищо му няма на БМВ маслото ама зависи от къде се взима гледам продават го разни бизнесмени на по 13-14 лева бутилката правете си сметката колко ще е качествено

Колега от форума е купувано... , ама и за братчеда 318ката Е46 взех и на него за 5-6хил му смъкна полвинка.... че хич не ми се сваля тиква за ревизия на 200хил е мойта купувана от нова :dummy:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 03 Дек 2010, 9:04

anzak написа:аз умишлено написах м52ту който има много много общо с м54

Мисля, че приликите свършват до двойния ванос. Oт там нататък разликите са доста.
М52ТУ-алусил покритие, М54-никасил покритие...да не говорим, че пък М54Б30 е и с доста разлики от всички останали М54 двигатели.
Понеже не ми се превежа, ще направя направо копи-пейст от тук http://forums.eurocca.net/showthread.ph ... TU-and-M54

M54 v M52TU
Crankcase, '..corresponds to the crankcase of the M52TU...is made from aluminium alloy with drawn cast iron bushes'

Crankshaft '..on the 2.2/2.5 I engine , the crankshaft is made of spheroidal casting..a drop-forged steel crankshaft is used on the 3.0 I engine'

Piston/connecting rod '..piston is of identical design for all engines (2.2/2.5/30.)..skirt is graphite coated..rods of the 2.2/2.5..are made of a special forged steel..rod of 2.2/2.5 is 145mm long 3.0 is 135mm'

Cylinder head '..is identical to the cylinder head of the M52TU..valve springs have been adapted to the larger valve stroke on the M54B30'

Vanos '..inlet camshaft of the M54B30 has been re-engineered '

Intake system '..has been adapted to the changed performance ratings and engine displacement..pipe have been shortened by 10mm on the 2.2/2.5 I engines. The cross section has been increased..pipes have been shortened by 20mm on the 3.0 I engine and the cross section increased. The engines now feature a new intake air routing system...crankcase breather..distribution rail has been changed. It is now between cylinders 1 and 2 as well as 5 and 6'
so same head, different manifold. Sounds like a swap is v viable, but PCV needs to be included

Exhaust system 'New catalytic converters are used that are tuned to ..EU4'

Mixture control '..corresponds to that of M52TU. Modified features are..Electronically operated throttle valve..Compact hot-film air mass meter..injectors on the M54B30 have a higher injection rate...Fuel return: -only up to filter -fuel filter up to injection rail returnless'

This is heavily abbreviated and whats not is still fairly vague but shows how similar these two engines are.



Ето тук има доста писано по въпроса:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=349322

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=168153

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=199296

Като в случая с @///AZNSLVR е причключил със смяна на двигателя...при нас такива варианти няма, така че ще трябва да търсим причнита :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от anzak » 03 Дек 2010, 19:10

INTEGRALE написа:
anzak написа:най добре на приста мини да ти кажа нищо му няма на БМВ маслото ама зависи от къде се взима гледам продават го разни бизнесмени на по 13-14 лева бутилката правете си сметката колко ще е качествено

Колега от форума е купувано... , ама и за братчеда 318ката Е46 взех и на него за 5-6хил му смъкна полвинка.... че хич не ми се сваля тиква за ревизия на 200хил е мойта купувана от нова :dummy:

колега като е от форума каква е гаранцията че е истинско плюс това тия цени из форума малко подозрително ниски ми се струват от там качеството ...
Барай шишарката Минкеее ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 07 Дек 2010, 0:32

Аз имам няколко въпроса...след нова година съм запланувал ремонтче на мотора :)
Този мотор с какви цилиндри е? Алусил, Никасил или чугунови ризи? Гледам в реалоем има и някакви ремонтни бутала по 84.250мм...ако е алусил или никасил как подяволите се разстъргват и после да се сложи ново покритие? Нямам идея :) Въпроса е породен по-скоро от любипитство...надявам се за 200к км да не са мръднали цилиндрите :)
По-важния въпрос ми е за водачите на клапаните. Със сигурност искам да си взема оригинални водачи и гумички...тях 100% ги сменям независимо от състоянието на моите. Гледам си пак аз в реалоем и там изкарва, че производството на водачи е спряно и да съм видял "See service information SI 843 11 02 88 (valve stem oversize)" Какво е това аджеба?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 07 Дек 2010, 10:02

Алусил е покритието, написал съм го по-горе, ама няма нужда да шлайфаш блока чак. Смени само сегменти и гумичики на клапаните ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 5.12.2009
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Jivko7777 » 15 Дек 2010, 2:20

Sherman написа:Попрегледах няколко теми в нашия форум и бая по чуждите форуми...и оставам с впечатлението, че на тоя мотор маслото му е вкусно и си го яде с кеф...
Та...като взех колата март месец и сложих БМВ масло 0W40 и ми направи впечатление, че 1л го папа за около 2000-2500км...при следващата смяна му сложих по-редичко масълце, защото с него щях да карам и зимата и му сипах 5W30...и положението с харча на масло стана нетърпимо. 1л свършва безобразно бързо. Смених оня клапан за маслени пари под смукателния колектор, заедно с единия маркуч, защото беше много разаяден, защото като отвия капачката за наливане на масло мотора не си променяше работата...и никва промяна. Нито спря да харчи масло, нито мотора си променяше работата като махна капачката...смених гарнитурата на конзолата на масления фолтър, защото имаше теч от там. Има лек теч от гарнитурата на капака на клапаните ама нея ще я сменя когато дойдат гумичките за ваносите (гледам по чуждите форуми намират голяма разлика след смяната им). На място колата не пуши нито на празен ход нито докато й се дава газ. Само като е на място и тръгнеш с цялата газ се вижда как много леко изпушва за секунда и спира. Всичко друго по мотора си е наред...не вибрира, върви (харчи бензина като нонормален :D), като развия капачката на маслото не духа нищо, даже засмуква, мерихме компресия и на 6-те цилиндъра е 10.5-10.6. Някакви идеи какво да правя?


Ами как няма да ти харчи, колега! Караш с някакви масла като за нови мотори, а твоя си е изпял песента щом е на 10,5 компресия ;)
На тоя мотор и 10w40 да му сложиш пак същата работа...По-добре отварял мотора и почвай да го правиш, като за начало едни сегменти и гумички на клапаните и нещата ще си дойдат на мястото, но масло под 5W40 просто не слагай, личен съвет ;)
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Lucky » 15 Дек 2010, 9:28

Сегменти, гумички на клапани, задължителна проверка на водачи и ако си налага смяна, и каквото друго покаже като се отвори.
Аз не мога да си позная мотора сега. Преди харчеше по 3л на 10к км. При мен също не се виждаше да пуши.
Сега съм с 0W40 Castrol Edge sport, личен внос от мноо западна държава и не го пипа въобще.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook