Харч на масло M54B30
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Харч на масло M54B30
Попрегледах няколко теми в нашия форум и бая по чуждите форуми...и оставам с впечатлението, че на тоя мотор маслото му е вкусно и си го яде с кеф...
Та...като взех колата март месец и сложих БМВ масло 0W40 и ми направи впечатление, че 1л го папа за около 2000-2500км...при следващата смяна му сложих по-редичко масълце, защото с него щях да карам и зимата и му сипах 5W30...и положението с харча на масло стана нетърпимо. 1л свършва безобразно бързо. Смених оня клапан за маслени пари под смукателния колектор, заедно с единия маркуч, защото беше много разаяден, защото като отвия капачката за наливане на масло мотора не си променяше работата...и никва промяна. Нито спря да харчи масло, нито мотора си променяше работата като махна капачката...смених гарнитурата на конзолата на масления фолтър, защото имаше теч от там. Има лек теч от гарнитурата на капака на клапаните ама нея ще я сменя когато дойдат гумичките за ваносите (гледам по чуждите форуми намират голяма разлика след смяната им). На място колата не пуши нито на празен ход нито докато й се дава газ. Само като е на място и тръгнеш с цялата газ се вижда как много леко изпушва за секунда и спира. Всичко друго по мотора си е наред...не вибрира, върви (харчи бензина като нонормален ), като развия капачката на маслото не духа нищо, даже засмуква, мерихме компресия и на 6-те цилиндъра е 10.5-10.6. Някакви идеи какво да правя?
Та...като взех колата март месец и сложих БМВ масло 0W40 и ми направи впечатление, че 1л го папа за около 2000-2500км...при следващата смяна му сложих по-редичко масълце, защото с него щях да карам и зимата и му сипах 5W30...и положението с харча на масло стана нетърпимо. 1л свършва безобразно бързо. Смених оня клапан за маслени пари под смукателния колектор, заедно с единия маркуч, защото беше много разаяден, защото като отвия капачката за наливане на масло мотора не си променяше работата...и никва промяна. Нито спря да харчи масло, нито мотора си променяше работата като махна капачката...смених гарнитурата на конзолата на масления фолтър, защото имаше теч от там. Има лек теч от гарнитурата на капака на клапаните ама нея ще я сменя когато дойдат гумичките за ваносите (гледам по чуждите форуми намират голяма разлика след смяната им). На място колата не пуши нито на празен ход нито докато й се дава газ. Само като е на място и тръгнеш с цялата газ се вижда как много леко изпушва за секунда и спира. Всичко друго по мотора си е наред...не вибрира, върви (харчи бензина като нонормален ), като развия капачката на маслото не духа нищо, даже засмуква, мерихме компресия и на 6-те цилиндъра е 10.5-10.6. Някакви идеи какво да правя?
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Харч на масло M54B30
Стана интересно! И аз имам същия проблем и се чудя от къде да го подхвана. Всичко ново, клапани на картерни газове, всички маркучи.....абе всичко. Течове няма никъде, маслото е 5w30 и си заминава 1л на 1000км извън градско. Ясно е, че е на пълна газ, ама чак пък толкова... Колата е Е46, ама мотора си е същия.
Случайно да си забелязал, след като долееш масло, дали веднага ти се вдига нивото по щеката? Аз забелязах, че като е на минимума, доливам 1л, гледам след 20-тина минути, едвам е стигнало 2мм над делението за минимум. На другия ден сутринта маслото е на максимум
Май ще те изчакам да смениш маслообирачите и да кажеш какъв е ефекта
Случайно да си забелязал, след като долееш масло, дали веднага ти се вдига нивото по щеката? Аз забелязах, че като е на минимума, доливам 1л, гледам след 20-тина минути, едвам е стигнало 2мм над делението за минимум. На другия ден сутринта маслото е на максимум
Май ще те изчакам да смениш маслообирачите и да кажеш какъв е ефекта
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Харч на масло M54B30
Пресли, не знам дали си гледал на ново БМВ, двама приятели имам, съответно с 740 ИЛ с мотор N62, и с Х6, което е на 12 хиляди мили, и на двамата гори масло, по моя преценка 300 грама на 1000 км. На последната инспекция в БМВ, казаха 2 ма специалисти и ми показаха написано че до 1 литър на 1000 мили е нормално дори на нова кола.
За сведение само на Х6 препоръчват смяна на свещи на 15 хил мили..
Мой познат пред мен доля 1 литър за 350 мили, на перфектно вървяща е39 и непушеща отникъде.
За сведение само на Х6 препоръчват смяна на свещи на 15 хил мили..
Мой познат пред мен доля 1 литър за 350 мили, на перфектно вървяща е39 и непушеща отникъде.
Последна промяна sadex5 на 01 Дек 2010, 19:09, променена общо 1 път
Re: Харч на масло M54B30
Аз не отбирам много от дизели, ама 10-10,5 не е ли малка компресия за дизелов мотор? Толкова е на моята бензинка...
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Харч на масло M54B30
Aaaa, това литър на 1000км ми се струва малко множко. То за 7000км няма да остане нищо в картера.
Не съм преглеждал какво казва TIS по въпроса, но ми се струва много това 1л/1000км. Аз два пъти като отида до София и обратно трябва да сменям маслото едва ли не
Не съм преглеждал какво казва TIS по въпроса, но ми се струва много това 1л/1000км. Аз два пъти като отида до София и обратно трябва да сменям маслото едва ли не
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Харч на масло M54B30
Колега правиш ли разлика между степен на сгъстяване и компресия ? Иначе обратно в 10 клас да учим закона на Бойл Мариот
Re: Харч на масло M54B30
cerberus написа:Аз не отбирам много от дизели, ама 10-10,5 не е ли малка компресия за дизелов мотор? Толкова е на моята бензинка...
Хм. Абе той M54B30 е бензинов , но е със степен на сгъстяване 10.2. Или уреда с който са мерили дава грешка , или мотора е
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Харч на масло M54B30
cerberus написа:Аз не отбирам много от дизели, ама 10-10,5 не е ли малка компресия за дизелов мотор? Толкова е на моята бензинка...
говорим за бензинов мотор , не за дизелов. според мен този харч на масло се дължи или на гумички на клапаните или от кофти масло.
Re: Харч на масло M54B30
mad_presley написа:Стана интересно! И аз имам същия проблем и се чудя от къде да го подхвана. Всичко ново, клапани на картерни газове, всички маркучи.....абе всичко. Течове няма никъде, маслото е 5w30 и си заминава 1л на 1000км извън градско. Ясно е, че е на пълна газ, ама чак пък толкова... Колата е Е46, ама мотора си е същия.
Случайно да си забелязал, след като долееш масло, дали веднага ти се вдига нивото по щеката? Аз забелязах, че като е на минимума, доливам 1л, гледам след 20-тина минути, едвам е стигнало 2мм над делението за минимум. На другия ден сутринта маслото е на максимум
Май ще те изчакам да смениш маслообирачите и да кажеш какъв е ефекта
Сега ще се загледам с пръчката какво се случва...иначе доливам масло като ми изпише Check engine oil level. То светка като маслото е на минимум.
Сега с 0W30 1литър го гълта за около 1200-1300км основно градско каране с бая даване на газ. Имах намерение да се кротна и да карам леко 1000км да видя дали ще изхарчи по-малко масло ама не става
На маслообирачи им казваш на гумичките на ваносите предполагам? От тях няма как да падне разхода на масло ама хамериканците намират голяма разлика в динамиката най-вече в ниски обороти и по-нисък разход
cerberus написа:Аз не отбирам много от дизели, ама 10-10,5 не е ли малка компресия за дизелов мотор? Толкова е на моята бензинка...
Мотора ми е бензинов, бе пич
ivoo написа:cerberus написа:Аз не отбирам много от дизели, ама 10-10,5 не е ли малка компресия за дизелов мотор? Толкова е на моята бензинка...
Хм. Абе той M54B30 е бензинов , но е със степен на сгъстяване 10.2. Или уреда с който са мерили дава грешка , или мотора е
А според теб колко трябва да бъде компресията на този мотор?
Компресията е финкция единствено на степента на сгъстяване ли?
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Харч на масло M54B30
Разхода на масло е много субективен показател, зависи от типа масло, и не е пропорционален на пробега. Преди няколко години карах почти нова мазда 6, на магистрали ми е горяла доста масло може би литър на 3000 км, а в града не буташе почти никакво. И ми беше чудно защото си беше синтетика пълна, тоест нямахме промяна на вискозитета с течение на времето.
Re: Харч на масло M54B30
по моята логика в града трябва да харчи повечко ама не винаги моята логика се оказва вярна както в случая.
Мисля при следващата смяна да сложа на Mobil1 0W40. Бая народ казва, че с него разхода драстично намалявал Ама все пак тоя харч трябва да си има обяснение...и защо дажел след смяната на оня клапан и маркуч пак не ми се променя работата на мотра след като отворя капачката?
Мисля при следващата смяна да сложа на Mobil1 0W40. Бая народ казва, че с него разхода драстично намалявал Ама все пак тоя харч трябва да си има обяснение...и защо дажел след смяната на оня клапан и маркуч пак не ми се променя работата на мотра след като отворя капачката?
Re: Харч на масло M54B30
Правя разлика, колега между степен на сгъстяване и компресия, ама при компресия 10-10,5 на цилиндър на бензинов двигател, и при нов клапан картерни газове, остава глава, гарнитура на главата или гумички на клапаните.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Харч на масло M54B30
Sherman написа:.....мерихме компресия и на 6-те цилиндъра е 10.5-10.6. Някакви идеи какво да правя?
Ако това са 10.5-10.6 бара! и компресията е мерена кадърно- на напълно студен мотор!!! при степен на сгъстяване 10.2 за този мотор трябва да показва 14,5 бара на нов или перфектен мотор а минимума за тази степен на сгъстяване е 10 бара. Колега колкото и странно да ти звучи, но за мен с тия показания този мотор е за сигменти... основен ремонт демек! изпял си е песента...
Шибни му 10В 40 масло, ако искаш да го караш така!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- anzak
- старши ентусиаст
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Харч на масло M54B30
cerberus написа:Правя разлика, колега между степен на сгъстяване и компресия, ама при компресия 10-10,5 на цилиндър на бензинов двигател, и при нов клапан картерни газове, остава глава, гарнитура на главата или гумички на клапаните.
или маслени сегменти ... или водачи на клапаните ....
Барай шишарката Минкеее ....
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Харч на масло M54B30
anzak написа:cerberus написа:Правя разлика, колега между степен на сгъстяване и компресия, ама при компресия 10-10,5 на цилиндър на бензинов двигател, и при нов клапан картерни газове, остава глава, гарнитура на главата или гумички на клапаните.
или маслени сегменти ... или водачи на клапаните ....
той няма компресия просто!!!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани