Харч на масло M54B30
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Харч на масло M54B30
При мен се случва нещо странно,дали някой има идеи от какво е ,както си карам или по-често като паля колата изпушва много яко за момент и спира,все едно трабант с много масло в бензина ,явно изведнъж от някъде влиза масло и го изгаря за секунди,въпроса е дали сегменти,гумички,глава,гарнитура,клапан за газовете .Модела е x5 e53 3.0i 231
- llcoolj
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 14.12.2016
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525i , 2002г.
- Мечтае да кара: Е39 М5
Re: Харч на масло M54B30
Аз сложих на моето E39 масло Castrol Еdge 5w40. За 7000 км и ми хапна 5 литра масълце. Двигателя работи добре даже и при първоначално палене на студен старт на минус 10-15 градуса си е безшумен. Няма никакви сини, черни пушилки или миризми на горено масло от ауспуха, освен пара и конденз, но си хапва масло прилично като я карам на високи обороти (5000-6000 оборота). Катализаторите и са на нея и не съм ги махнал, но скоро ще ги разкарам. На реални 263000 км я купих от Швейцария, 2002 година, бензин/газ с мотор M54B25. Газовия инжекцион го сложих аз след като взех колата. Чувам от няколко места, че тези двигатели си горели масло, но за мен това не е нормално. Мисля да и сменя маслото следващата смяна с Castrol TWS 10W60 да пробвам как е с него.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Харч на масло M54B30
Ние пък сложихме на М54Б30 20в60 ей така за спорта да видим какво ще стане за сега се държи много добре днес за -12 запали без проблем без тропане на повдигачи и др.Ще го видим след 10 000км
- BT9028BA
- старши ентусиаст
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Харч на масло M54B30
llcoolj написа:Аз сложих на моето E39 масло Castrol Еdge 5w40. За 7000 км и ми хапна 5 литра масълце. Двигателя работи добре даже и при първоначално палене на студен старт на минус 10-15 градуса си е безшумен. Няма никакви сини, черни пушилки или миризми на горено масло от ауспуха, освен пара и конденз, но си хапва масло прилично като я карам на високи обороти (5000-6000 оборота). Катализаторите и са на нея и не съм ги махнал, но скоро ще ги разкарам. На реални 263000 км я купих от Швейцария, 2002 година, бензин/газ с мотор M54B25. Газовия инжекцион го сложих аз след като взех колата. Чувам от няколко места, че тези двигатели си горели масло, но за мен това не е нормално. Мисля да и сменя маслото следващата смяна с Castrol TWS 10W60 да пробвам как е с него.
И каквото и масла да слагате, щом сега гори над 5л на 10 000км значи си за сегменти. Масления сегмент е най проблемния и от там ти заминава маслото.
Също ако го отваряш за сегменти е хубаво да смениш и гумичките и хидравличните повдигачи задължително
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Харч на масло M54B30
BT9028BA написа:llcoolj написа:Аз сложих на моето E39 масло Castrol Еdge 5w40. За 7000 км и ми хапна 5 литра масълце. Двигателя работи добре даже и при първоначално палене на студен старт на минус 10-15 градуса си е безшумен. Няма никакви сини, черни пушилки или миризми на горено масло от ауспуха, освен пара и конденз, но си хапва масло прилично като я карам на високи обороти (5000-6000 оборота). Катализаторите и са на нея и не съм ги махнал, но скоро ще ги разкарам. На реални 263000 км я купих от Швейцария, 2002 година, бензин/газ с мотор M54B25. Газовия инжекцион го сложих аз след като взех колата. Чувам от няколко места, че тези двигатели си горели масло, но за мен това не е нормално. Мисля да и сменя маслото следващата смяна с Castrol TWS 10W60 да пробвам как е с него.
И каквото и масла да слагате, щом сега гори над 5л на 10 000км значи си за сегменти. Масления сегмент е най проблемния и от там ти заминава маслото.
Също ако го отваряш за сегменти е хубаво да смениш и гумичките и хидравличните повдигачи задължително
Колега,а какви пари излиза тоя ремонт само информация питам? Смяна на маслени сегменти,гумички и др?
- BT9028BA
- старши ентусиаст
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Харч на масло M54B30
turbonetic написа:BT9028BA написа:llcoolj написа:Аз сложих на моето E39 масло Castrol Еdge 5w40. За 7000 км и ми хапна 5 литра масълце. Двигателя работи добре даже и при първоначално палене на студен старт на минус 10-15 градуса си е безшумен. Няма никакви сини, черни пушилки или миризми на горено масло от ауспуха, освен пара и конденз, но си хапва масло прилично като я карам на високи обороти (5000-6000 оборота). Катализаторите и са на нея и не съм ги махнал, но скоро ще ги разкарам. На реални 263000 км я купих от Швейцария, 2002 година, бензин/газ с мотор M54B25. Газовия инжекцион го сложих аз след като взех колата. Чувам от няколко места, че тези двигатели си горели масло, но за мен това не е нормално. Мисля да и сменя маслото следващата смяна с Castrol TWS 10W60 да пробвам как е с него.
И каквото и масла да слагате, щом сега гори над 5л на 10 000км значи си за сегменти. Масления сегмент е най проблемния и от там ти заминава маслото.
Също ако го отваряш за сегменти е хубаво да смениш и гумичките и хидравличните повдигачи задължително
Колега,а какви пари излиза тоя ремонт само информация питам? Смяна на маслени сегменти,гумички и др?
Сегментите са по 55-65лв на бутало. За оригинални по около 150лв на бутало
Гумичките комплект са от 30лв до 60лв.
Повдигачи по 20-22лв за брой, трябват ти 24 = Около 500лв.
Болтове за главата от 25лв до 50лв комплект
Гарнитура глава 170-180лв + гарнитура капак на клапани 55-60лв. + гарнитура картер 40-50лв.
Общо взето това са частите. 100% ще излезе и нещо друго за смяна + труда на майстора около 300-500лв.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Харч на масло M54B30
То да се направи ремонта,но след това харченето на масло спира или си остава,но го харчи в по-малко количество?
- llcoolj
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 14.12.2016
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525i , 2002г.
- Мечтае да кара: Е39 М5
Re: Харч на масло M54B30
turbonetic написа:BT9028BA написа:llcoolj написа:Аз сложих на моето E39 масло Castrol Еdge 5w40. За 7000 км и ми хапна 5 литра масълце. Двигателя работи добре даже и при първоначално палене на студен старт на минус 10-15 градуса си е безшумен. Няма никакви сини, черни пушилки или миризми на горено масло от ауспуха, освен пара и конденз, но си хапва масло прилично като я карам на високи обороти (5000-6000 оборота). Катализаторите и са на нея и не съм ги махнал, но скоро ще ги разкарам. На реални 263000 км я купих от Швейцария, 2002 година, бензин/газ с мотор M54B25. Газовия инжекцион го сложих аз след като взех колата. Чувам от няколко места, че тези двигатели си горели масло, но за мен това не е нормално. Мисля да и сменя маслото следващата смяна с Castrol TWS 10W60 да пробвам как е с него.
И каквото и масла да слагате, щом сега гори над 5л на 10 000км значи си за сегменти. Масления сегмент е най проблемния и от там ти заминава маслото.
Също ако го отваряш за сегменти е хубаво да смениш и гумичките и хидравличните повдигачи задължително
Колега,а какви пари излиза тоя ремонт само информация питам? Смяна на маслени сегменти,гумички и др?
Най вероятно си прав колега. И аз четох за тия прословути маслени сегменти на М54, които ги правят от кашкавал Все пак мисля да пробвам как ще се държи с Castrol TWS 10W60 и ако случайно падне разхода на масло до 2-3 литра ще я карам така. Ако ли не ще си докарам от UK Е39 двигател M54B30 и ще разменя двигателите.
Re: Харч на масло M54B30
Здравейте, не съм притежател на М54, но като мераклия за 2.5 или 3.0 следя темата с този прочут харч на маслото. Ровейки из чуждите форуми попаднах на човек, който е преправил картерната вентилация и харча е намалял. Поствам го, защото не видях да сте коментирали подобно решение досега. Та може някой да е пробвал: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=821161
И два въпроса. Има ли шанс да се намери читаво е39 2.5 или 3.0 в България, което да не иска доливане на 1л/1000км и доколко е решение на проблема карането с 10w60 castrol edge?
Поздрави
И два въпроса. Има ли шанс да се намери читаво е39 2.5 или 3.0 в България, което да не иска доливане на 1л/1000км и доколко е решение на проблема карането с 10w60 castrol edge?
Поздрави
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Харч на масло M54B30
То читаво може да се намери дето се вика,но такова да,не харчи масло надали .Пробвай с 10в60 и виж как е положението.Ние сложих 20в60 и за 2500км до сега,не сме доливали,а преди това с 5в40 слагахме по 500-600гр на 2500км
Re: Харч на масло M54B30
Miro Z. написа:Здравейте, не съм притежател на М54, но като мераклия за 2.5 или 3.0 следя темата с този прочут харч на маслото. Ровейки из чуждите форуми попаднах на човек, който е преправил картерната вентилация и харча е намалял. Поствам го, защото не видях да сте коментирали подобно решение досега. Та може някой да е пробвал: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=821161
И два въпроса. Има ли шанс да се намери читаво е39 2.5 или 3.0 в България, което да не иска доливане на 1л/1000км и доколко е решение на проблема карането с 10w60 castrol edge?
Поздрави
Коментирано е колега, ама не свъзано с харча на масло... Колкото до фикса да на терория би трябвало да работи, когато проблема са износени сегменти, както и на практика както споделят колегите от бимерфеста, същия резултат се постига със слагане на кеч кен ама там замързва и може да стане беля. Има и друг вариант за справяне без да се преправя картерната вентилация, но за него може да отворя тема в бъдеще когато съм сигурен в резултата... или пък не.
Колкото до маслото 20в60 дето е коментирано горе, не искам да съм следващия собственик на тая кола, а тя със сигурност ще е в мобилето до една година
м54 трябва да се кара с 5в30 или 5в40. Като ти гори масло не слагаш по-дебело ами ремонтираш или пък доливаш просто и ясно...
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Харч на масло M54B30
Колкото до маслото 20в60 дето е коментирано горе, не искам да съм следващия собственик на тая кола, а тя със сигурност ще е в мобилето до една година
м54 трябва да се кара с 5в30 или 5в40. Като ти гори масло не слагаш по-дебело ами ремонтираш или пък доливаш просто и ясно...
Ремонтираш,но след ремонта,ако продължи да си го харчи какво правим тогава? Много малко колеги карат М54 мотора с 5в30 или 5в40 поради простата причина,че им харчи масло.Какво ще му стане на тоя мотор от по-гъстото масло ще затегне? ще му се разтропат повдигачите?
м54 трябва да се кара с 5в30 или 5в40. Като ти гори масло не слагаш по-дебело ами ремонтираш или пък доливаш просто и ясно...
Ремонтираш,но след ремонта,ако продължи да си го харчи какво правим тогава? Много малко колеги карат М54 мотора с 5в30 или 5в40 поради простата причина,че им харчи масло.Какво ще му стане на тоя мотор от по-гъстото масло ще затегне? ще му се разтропат повдигачите?
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Харч на масло M54B30
https://www.youtube.com/watch?v=t8XnX7o_JdQ
20w60 ... или грес ... или каквото си иска там човек може да си налива зимата, нали си е негова колата ... свободна държава сме
20w60 ... или грес ... или каквото си иска там човек може да си налива зимата, нали си е негова колата ... свободна държава сме
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Харч на масло M54B30
turbonetic написа:Колкото до маслото 20в60 дето е коментирано горе, не искам да съм следващия собственик на тая кола, а тя със сигурност ще е в мобилето до една година
м54 трябва да се кара с 5в30 или 5в40. Като ти гори масло не слагаш по-дебело ами ремонтираш или пък доливаш просто и ясно...
Ремонтираш,но след ремонта,ако продължи да си го харчи какво правим тогава? Много малко колеги карат М54 мотора с 5в30 или 5в40 поради простата причина,че им харчи масло.Какво ще му стане на тоя мотор от по-гъстото масло ще затегне? ще му се разтропат повдигачите?
500 000 км с 20W50+ NOVO SLICK 2000 през 80 000км. Двигателя беше М20В25.
- kokok0
- младши ентусиаст
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Харч на масло M54B30
Някой попита за моментно изпушване - картерна вентилация.
И да - аз си карам м54б30-то с 5/40 Мотул! След смяна на картерната вентилация,
харча намаля - даже от смяната на клапана не съм наливал.
И да - аз си карам м54б30-то с 5/40 Мотул! След смяна на картерната вентилация,
харча намаля - даже от смяната на клапана не съм наливал.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани