Харч на масло M54B30

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от rosenrt » 02 Мар 2016, 13:03

При мен се случва нещо странно,дали някой има идеи от какво е ,както си карам или по-често като паля колата изпушва много яко за момент и спира,все едно трабант с много масло в бензина :shock: ,явно изведнъж от някъде влиза масло и го изгаря за секунди,въпроса е дали сегменти,гумички,глава,гарнитура,клапан за газовете :confused: :help: .Модела е x5 e53 3.0i 231

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 14.12.2016
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E39 525i , 2002г.
Мечтае да кара: Е39 М5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от llcoolj » 19 Яну 2017, 19:37

Аз сложих на моето E39 масло Castrol Еdge 5w40. За 7000 км и ми хапна 5 литра масълце. Двигателя работи добре даже и при първоначално палене на студен старт на минус 10-15 градуса си е безшумен. Няма никакви сини, черни пушилки или миризми на горено масло от ауспуха, освен пара и конденз, но си хапва масло прилично като я карам на високи обороти (5000-6000 оборота). Катализаторите и са на нея и не съм ги махнал, но скоро ще ги разкарам. На реални 263000 км я купих от Швейцария, 2002 година, бензин/газ с мотор M54B25. Газовия инжекцион го сложих аз след като взех колата. Чувам от няколко места, че тези двигатели си горели масло, но за мен това не е нормално. Мисля да и сменя маслото следващата смяна с Castrol TWS 10W60 да пробвам как е с него.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от turbonetic » 22 Яну 2017, 18:12

Ние пък сложихме на М54Б30 20в60 ей така за спорта да видим какво ще стане за сега се държи много добре днес за -12 запали без проблем без тропане на повдигачи и др.Ще го видим след 10 000км :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от BT9028BA » 23 Яну 2017, 18:48

llcoolj написа:Аз сложих на моето E39 масло Castrol Еdge 5w40. За 7000 км и ми хапна 5 литра масълце. Двигателя работи добре даже и при първоначално палене на студен старт на минус 10-15 градуса си е безшумен. Няма никакви сини, черни пушилки или миризми на горено масло от ауспуха, освен пара и конденз, но си хапва масло прилично като я карам на високи обороти (5000-6000 оборота). Катализаторите и са на нея и не съм ги махнал, но скоро ще ги разкарам. На реални 263000 км я купих от Швейцария, 2002 година, бензин/газ с мотор M54B25. Газовия инжекцион го сложих аз след като взех колата. Чувам от няколко места, че тези двигатели си горели масло, но за мен това не е нормално. Мисля да и сменя маслото следващата смяна с Castrol TWS 10W60 да пробвам как е с него.


И каквото и масла да слагате, щом сега гори над 5л на 10 000км значи си за сегменти. Масления сегмент е най проблемния и от там ти заминава маслото.
Също ако го отваряш за сегменти е хубаво да смениш и гумичките и хидравличните повдигачи задължително

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от turbonetic » 23 Яну 2017, 21:04

BT9028BA написа:
llcoolj написа:Аз сложих на моето E39 масло Castrol Еdge 5w40. За 7000 км и ми хапна 5 литра масълце. Двигателя работи добре даже и при първоначално палене на студен старт на минус 10-15 градуса си е безшумен. Няма никакви сини, черни пушилки или миризми на горено масло от ауспуха, освен пара и конденз, но си хапва масло прилично като я карам на високи обороти (5000-6000 оборота). Катализаторите и са на нея и не съм ги махнал, но скоро ще ги разкарам. На реални 263000 км я купих от Швейцария, 2002 година, бензин/газ с мотор M54B25. Газовия инжекцион го сложих аз след като взех колата. Чувам от няколко места, че тези двигатели си горели масло, но за мен това не е нормално. Мисля да и сменя маслото следващата смяна с Castrol TWS 10W60 да пробвам как е с него.


И каквото и масла да слагате, щом сега гори над 5л на 10 000км значи си за сегменти. Масления сегмент е най проблемния и от там ти заминава маслото.
Също ако го отваряш за сегменти е хубаво да смениш и гумичките и хидравличните повдигачи задължително


Колега,а какви пари излиза тоя ремонт само информация питам? Смяна на маслени сегменти,гумички и др?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от BT9028BA » 23 Яну 2017, 22:51

turbonetic написа:
BT9028BA написа:
llcoolj написа:Аз сложих на моето E39 масло Castrol Еdge 5w40. За 7000 км и ми хапна 5 литра масълце. Двигателя работи добре даже и при първоначално палене на студен старт на минус 10-15 градуса си е безшумен. Няма никакви сини, черни пушилки или миризми на горено масло от ауспуха, освен пара и конденз, но си хапва масло прилично като я карам на високи обороти (5000-6000 оборота). Катализаторите и са на нея и не съм ги махнал, но скоро ще ги разкарам. На реални 263000 км я купих от Швейцария, 2002 година, бензин/газ с мотор M54B25. Газовия инжекцион го сложих аз след като взех колата. Чувам от няколко места, че тези двигатели си горели масло, но за мен това не е нормално. Мисля да и сменя маслото следващата смяна с Castrol TWS 10W60 да пробвам как е с него.


И каквото и масла да слагате, щом сега гори над 5л на 10 000км значи си за сегменти. Масления сегмент е най проблемния и от там ти заминава маслото.
Също ако го отваряш за сегменти е хубаво да смениш и гумичките и хидравличните повдигачи задължително


Колега,а какви пари излиза тоя ремонт само информация питам? Смяна на маслени сегменти,гумички и др?


Сегментите са по 55-65лв на бутало. За оригинални по около 150лв на бутало
Гумичките комплект са от 30лв до 60лв.
Повдигачи по 20-22лв за брой, трябват ти 24 = Около 500лв.
Болтове за главата от 25лв до 50лв комплект
Гарнитура глава 170-180лв + гарнитура капак на клапани 55-60лв. + гарнитура картер 40-50лв.
Общо взето това са частите. 100% ще излезе и нещо друго за смяна + труда на майстора около 300-500лв.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от turbonetic » 23 Яну 2017, 23:55

То да се направи ремонта,но след това харченето на масло спира или си остава,но го харчи в по-малко количество?

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 14.12.2016
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E39 525i , 2002г.
Мечтае да кара: Е39 М5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от llcoolj » 27 Яну 2017, 16:29

turbonetic написа:
BT9028BA написа:
llcoolj написа:Аз сложих на моето E39 масло Castrol Еdge 5w40. За 7000 км и ми хапна 5 литра масълце. Двигателя работи добре даже и при първоначално палене на студен старт на минус 10-15 градуса си е безшумен. Няма никакви сини, черни пушилки или миризми на горено масло от ауспуха, освен пара и конденз, но си хапва масло прилично като я карам на високи обороти (5000-6000 оборота). Катализаторите и са на нея и не съм ги махнал, но скоро ще ги разкарам. На реални 263000 км я купих от Швейцария, 2002 година, бензин/газ с мотор M54B25. Газовия инжекцион го сложих аз след като взех колата. Чувам от няколко места, че тези двигатели си горели масло, но за мен това не е нормално. Мисля да и сменя маслото следващата смяна с Castrol TWS 10W60 да пробвам как е с него.


И каквото и масла да слагате, щом сега гори над 5л на 10 000км значи си за сегменти. Масления сегмент е най проблемния и от там ти заминава маслото.
Също ако го отваряш за сегменти е хубаво да смениш и гумичките и хидравличните повдигачи задължително


Колега,а какви пари излиза тоя ремонт само информация питам? Смяна на маслени сегменти,гумички и др?


Най вероятно си прав колега. И аз четох за тия прословути маслени сегменти на М54, които ги правят от кашкавал :) Все пак мисля да пробвам как ще се държи с Castrol TWS 10W60 и ако случайно падне разхода на масло до 2-3 литра ще я карам така. Ако ли не ще си докарам от UK Е39 двигател M54B30 и ще разменя двигателите.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 27.08.2016
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Miro Z. » 02 Фев 2017, 22:48

Здравейте, не съм притежател на М54, но като мераклия за 2.5 или 3.0 следя темата с този прочут харч на маслото. Ровейки из чуждите форуми попаднах на човек, който е преправил картерната вентилация и харча е намалял. Поствам го, защото не видях да сте коментирали подобно решение досега. Та може някой да е пробвал: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=821161
И два въпроса. Има ли шанс да се намери читаво е39 2.5 или 3.0 в България, което да не иска доливане на 1л/1000км и доколко е решение на проблема карането с 10w60 castrol edge?
Поздрави :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от turbonetic » 03 Фев 2017, 12:54

То читаво може да се намери дето се вика,но такова да,не харчи масло надали :mhihi: .Пробвай с 10в60 и виж как е положението.Ние сложих 20в60 и за 2500км до сега,не сме доливали,а преди това с 5в40 слагахме по 500-600гр на 2500км

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от bioz » 03 Фев 2017, 14:30

Miro Z. написа:Здравейте, не съм притежател на М54, но като мераклия за 2.5 или 3.0 следя темата с този прочут харч на маслото. Ровейки из чуждите форуми попаднах на човек, който е преправил картерната вентилация и харча е намалял. Поствам го, защото не видях да сте коментирали подобно решение досега. Та може някой да е пробвал: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=821161
И два въпроса. Има ли шанс да се намери читаво е39 2.5 или 3.0 в България, което да не иска доливане на 1л/1000км и доколко е решение на проблема карането с 10w60 castrol edge?
Поздрави :)


Коментирано е колега, ама не свъзано с харча на масло... Колкото до фикса да на терория би трябвало да работи, когато проблема са износени сегменти, както и на практика както споделят колегите от бимерфеста, същия резултат се постига със слагане на кеч кен ама там замързва и може да стане беля. Има и друг вариант за справяне без да се преправя картерната вентилация, но за него може да отворя тема в бъдеще когато съм сигурен в резултата... или пък не.

Колкото до маслото 20в60 дето е коментирано горе, не искам да съм следващия собственик на тая кола, а тя със сигурност ще е в мобилето до една година :mhihi:
м54 трябва да се кара с 5в30 или 5в40. Като ти гори масло не слагаш по-дебело ами ремонтираш или пък доливаш просто и ясно...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от turbonetic » 04 Фев 2017, 12:52

Колкото до маслото 20в60 дето е коментирано горе, не искам да съм следващия собственик на тая кола, а тя със сигурност ще е в мобилето до една година :mhihi:
м54 трябва да се кара с 5в30 или 5в40. Като ти гори масло не слагаш по-дебело ами ремонтираш или пък доливаш просто и ясно...

Ремонтираш,но след ремонта,ако продължи да си го харчи какво правим тогава? Много малко колеги карат М54 мотора с 5в30 или 5в40 поради простата причина,че им харчи масло.Какво ще му стане на тоя мотор от по-гъстото масло ще затегне? ще му се разтропат повдигачите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от host » 04 Фев 2017, 14:10

https://www.youtube.com/watch?v=t8XnX7o_JdQ

20w60 ... или грес ... или каквото си иска там човек може да си налива зимата, нали си е негова колата ... свободна държава сме

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от zvetiko » 06 Мар 2017, 8:49

turbonetic написа:Колкото до маслото 20в60 дето е коментирано горе, не искам да съм следващия собственик на тая кола, а тя със сигурност ще е в мобилето до една година :mhihi:
м54 трябва да се кара с 5в30 или 5в40. Като ти гори масло не слагаш по-дебело ами ремонтираш или пък доливаш просто и ясно...

Ремонтираш,но след ремонта,ако продължи да си го харчи какво правим тогава? Много малко колеги карат М54 мотора с 5в30 или 5в40 поради простата причина,че им харчи масло.Какво ще му стане на тоя мотор от по-гъстото масло ще затегне? ще му се разтропат повдигачите?


500 000 км с 20W50+ NOVO SLICK 2000 през 80 000км. Двигателя беше М20В25.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kokok0 » 06 Мар 2017, 23:58

Някой попита за моментно изпушване - картерна вентилация.
И да - аз си карам м54б30-то с 5/40 Мотул! След смяна на картерната вентилация,
харча намаля - даже от смяната на клапана не съм наливал.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook