Харч на масло M54B30

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от insane_v » 03 Май 2014, 22:43

kokok0 написа:Човек, ти как точно прецени какъв е вискозитета? И без да ми се сърдиш, знаеш ли какво означава точно вискозитет? Сложи си масло 5-40. Нормално е да е тъмно и докато не почне да харчи по 500мл/1000км, не я пипай. Тукашния човек - БМВ, Ники, препоръчва Мотул. Може да се намери истинско, но реклама няма да правя. Това с бензина ми се струва крайно...


Не искам да се заяждам, но за твоя информация: Инженер съм - корабни дизелови двигатели с неограничена мощност, и познаването на маслата също е част от специалността ми :yes: Няма да се задълбочавам в обяснения, но когато маслото ми изглежда по-скоро като мръсна нафта отколкото като масло и когато изтича на земята от щеката щом я изкарам, вместо да стои полепнало по нея, смея да твърдя, че вискозитета на маслото ми е паднал много. Също така като разтрия капка масло между пръстите си разликата с новото масло е огромна. Мисля още утре да купя някакво по-евтино, но ново масло и да го сменя веднага, че колата я ползвам всеки ден и не искам да я карам с това. Ако с новото масло всичко е наред след 1-2 хил. км, значи проблема е бил в маслото менте, и тогава ще го сменя с хубаво, но ако и с новото масло се случи същото след 1-2К км, значи имам някакъв проблем с мотора :(

ПП: За пръв път в живота ми ми се иска да са ме прецакали и да са ми дали масло менте :lol: че иначе... лошо.... :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от insane_v » 03 Май 2014, 22:51

Между другото, за тези, които не са съвсем наясно с характеристиките на маслата, ето малко информация от Wikipedia:

Двигателно масло

Вискозитет

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kokok0 » 03 Май 2014, 23:15

Аз съм художник и те съветвам да не караш с 5-30.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от dbanchev » 04 Май 2014, 12:50

Аз пък мога да кажа, да не наливате излишни кинти в ,,маркови,, масла, защото пазара е залят с кастроли валволини и тн все известни марки брутални ментаци! Има много марки на пазара, който не отстъпват по нищо на класните масла и цените са приемливи, а за тия синтетики 5х40, 0х40 и тн за коли на по над 150 000 лично мнение, че няма файда вече от тънко масло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от insane_v » 05 Май 2014, 1:15

dbanchev написа:Аз пък мога да кажа, да не наливате излишни кинти в ,,маркови,, масла, защото пазара е залят с кастроли валволини и тн все известни марки брутални ментаци! Има много марки на пазара, който не отстъпват по нищо на класните масла и цените са приемливи, а за тия синтетики 5х40, 0х40 и тн за коли на по над 150 000 лично мнение, че няма файда вече от тънко масло.


Ха ха ха... почти ме убеди да си налея М10Д на Приста Оил примерно (не знам дали все още се произвежда и продава това масло) :lol: Това беше в кръга на шегата разбира се.
Вярно е, че в България е пълно с ментета, но все още вярвам, че се намират и оригинални неща.

А за минаването на друг вискозитет не мисля че си много прав. Аз имам лоши спомени от първото ми БМВ. Купих го от колега, който го караше с Мотул 10W40, и тъй като ми гореше малко масло, реших да мина на Валволин 15W40. Изминах има няма 2-3к км и повдигачите на клапаните ми се разтракаха брутално. Веднага смених маслото и сложих отново 10W40 (BMW High Power Special), но уви... беше вече късно... В последствие разбрах, че разпределителните валове на М40 били много кекави, но според майсторите именно по-гъстото масло го е довършило! Така че според мен ако след 150К примерно трябваше да се минава на по-гъсто масло, то тогава немците щяха да го напишат в инструкциите! А аз не съм виждал такова нещо в нито една инструкция.

Всеки сам си решава с какво масло да кара, но аз лично не бих рискувал да повторя грешката си.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от dbanchev » 05 Май 2014, 10:23

Аз казвам от опит до какъв извод съм стигнал колега! Карам я с 10w40 5та година колата и проблеми с мотора 0. Като я купих и сипах 5w40 и започна да го хапва с доста апетит :mhihi: . С 10ката е добре за сега, все пак е мотор на близо 300к вече, скоро ще почна 10w60 да сипвам. Незнам каква ви е логиката да наливате тънко масло на двигатели в напреднала степен на износване........ Не говирим за м10д масло, а за 10w40,60.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 10.09.2009
Местоположение: Pleven (Bulgaria)
Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Rosendo » 05 Май 2014, 11:41

dbanchev написа:Аз казвам от опит до какъв извод съм стигнал колега! Карам я с 10w40 5та година колата и проблеми с мотора 0. Като я купих и сипах 5w40 и започна да го хапва с доста апетит :mhihi: . С 10ката е добре за сега, все пак е мотор на близо 300к вече, скоро ще почна 10w60 да сипвам. Незнам каква ви е логиката да наливате тънко масло на двигатели в напреднала степен на износване........ Не говирим за м10д масло, а за 10w40,60.


При мен пък е точно обратното. Колата ми е на 180к. км. (реални защото аз съм я свалил от витрината на БМВ) Разхода на масло е 1,2л. за 15к. км. пробег.
Реших да пробвам с масло 10W40 и освен че вдигна разхода на масло започнаха да чаткат повдигачи сутрин.
Сега отново си карам с 5W40 и няма ядове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от turbo » 06 Май 2014, 9:53

Ето от една друга тема, където преди време, относно масла и вискозитите им, се заформи дискусия с леки нотки на спор :mhihi: :

viewtopic.php?f=35&t=233452&hilit=%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82&start=45#p3083607

А ето ги и другите масълца как се държат:

Изображение
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 14 Ное 2014, 19:55

Та за какво говорехме, що гори масло ли беше :mhihi:
Гумичките са от двигател на 187к км. гарантирано.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от treti » 14 Ное 2014, 20:43

И моите изглеждаха подобно на подобен, ама не съвсем гарантиран пробег. Проблема е, че дори след смяната нямаше никаква промяна в разхода на масло. Дано да имате успех при вас.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 14 Ное 2014, 21:02

При мен се сменя всичко, така че няма да мога да разбера, дали е от гумичките или от сегменти. Факт е обаче, че при такакава разлика в диаметъра, няма как да не минава голямо количество масло през клапаните.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от treti » 15 Ное 2014, 11:04

Интересно в какво състояние са излезнали маслените сегменти?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 351
Регистриран на: 9.08.2009
Местоположение: софия кв.Редута
Пол: Мъж
Кара: LX62314
Мечтае да кара: e31 860
Детайли за колата: Бърза,Мощна,Вечна

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от gsi_leo » 15 Ное 2014, 17:23

При мен нещата бяха подобни,става дума за 330,купе с десен волан,колата беше стояла дълго време и не беше карана,като я свалих от автовоза едвам запали някак си на 3-4 цилиндъра,и се започна мъката,смених свещи,филтри масло на мотора 5-40/същото като това което е сипал и предишния собственик/,промяна имаше,но мотора си харчеше масло безобразно,та накрая се реших на една промивка на мотора с НАФТА 8л,ами след 1час работа на празен ход източих нафтата в уникален тъмен цвят примесен с едри парчета отлагания и нагари от мотора,последва едно 10-40 след което нещата си дойдоха на место.Карах колата още около 4000км преди да я продам и немах грижи вече с маслото... :driving:
-0896965069-Сашо
...готов да помогне всекиму...


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от dbanchev » 16 Ное 2014, 11:02

Как ще работи мотора с нафта бре колега нали ще затегне, нафтата въпреки че е мазна няма такива мазилни свойства за да може да работи като двигателно масло.......... Това да не вземе някой да го пробва, че да направи белята....... Не пишете глупости....... :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kokok0 » 16 Ное 2014, 13:12

Работи, работи, за прочистване няма грижа.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook