Харч на масло M54B30

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Дънди, Шотландия
Пол: Мъж
Кара: E39
Мечтае да кара: фадрома в народното събрание

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Archi » 16 Дек 2012, 18:12

Доста интересна и образователна тема (изчетох я цялата) и за това предварително се извинявам за въпроса ми(може би малко :OT: ), който е най-вече насочен към mad_presley - ще има ли ефект използването на масло castrol 10w60 EDGE на двигател М52Б20(който гори около 1л. castrol magnatec 10w40 на 1000-1500км) или по скоро горепосоченото масло не е подходящо за двулитров М52?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 16 Дек 2012, 18:21

Archi написа:Доста интересна и образователна тема (изчетох я цялата) и за това предварително се извинявам за въпроса ми(може би малко :OT: ), който е най-вече насочен към mad_presley - ще има ли ефект използването на масло castrol 10w60 EDGE на двигател М52Б20(който гори около 1л. castrol magnatec 10w40 на 1000-1500км) или по скоро горепосоченото масло не е подходящо за двулитров М52?

Е, то маслото си е подходящо, просто мотора не е подходящ, за да му сипваш толкова скъпо масло :D При теб е лесно, сменяш мотора с 2.8 и ще ти излезе по-евтино от ремонт на твоя даже.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kokok0 » 02 Ное 2013, 14:25

След толкова изписано, никой не заключи, че м54б30 би бил грешен избор за покупка ?!?
Така ли се оказва в крайна сметка и като си му е на душата на човек, трябва ли да се откаже от него?
А как всъщност да не се натресем на такъв дедов при покупка, никой не спомена ?!?
Извинявам се че духвам прахта от темата !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от slav4o974 » 03 Ное 2013, 0:14

Без да обобщавам и да правя крайни заключения и на базата на активно четене на форума в продължение на една година ще кажа че останах със следното впечатление: Двигателите М54 са отлични по отношение на динамични характеристики и разход на гориво и определено често се случва да имат проблеми с разхода на масло /поради различни причини/. Моя мотор М54В25 ядеше литър масло на 1000км. Смених го със същия, който се задоволява пак с 1 литър , но за 10 000км. Имам и едно 330ХI, което докарах за продажба и за изминати 1500 км. не е изхарчило и грам масло и върви зверски сравнено с 325-цата. Широко разпространено е мнението, че М54В25 е по-калпав от М54В30, що се отнася до проблема с разхода на масло. Интересното е, че при покупката на моята кола, нямаше никакви видими признаци за проблема. Мотора работеше много спокойно и равномерно, дори и при студен старт. Нямаше пушене от ауспуха и въобще нищо което да подсказва за проблема. Впоследствие при измерване , дори и компресията на мотора беше в нормалните граници. Единствения явен признак за разхода на масло и то след като навъртях 10 000 км за отрицателно време, беше неприятната миризма от ауспуха и свещите с много налепи и нагар по тях.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kokok0 » 03 Ное 2013, 20:04

Това не са ли признаци за проблем в главата ?!?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 555
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Varna-Balchik
Кара: Е60 530i 04, G30 540i

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от hrpopov217 » 03 Ное 2013, 20:23

Повече от две години карам М54B30 и до момента съм много доволен. За харченето на масло - не повече от 800гр на 15000км, което си е съвсем в рамките на допустимото. Много зависи предния собственник как го е поддържал.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от INTEGRALE » 04 Яну 2014, 12:16

И аз подкрепям мнението че М54 е доста сполучлив с прилично кпд за бензинов

Sent from my ZP980 using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kokok0 » 05 Яну 2014, 14:13

Да не кажем че е един от най-сполучливите за времето си ! Нито Ауди , нито Мерцедес, нито VW въобще не се сещам за марка произвела по-рентабилен мотор през онези години. Има най -добри кпд мощност и въртящ момент и същевременно най-добър разход на гориво ! Поне моите наблюдения са такива .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от adovet » 08 Мар 2014, 16:36

Аз съм с М54В22 и до скоро го карах с Castrol 5W30. На градско не ми харчеше масло , но на дълъг път при постоянно каране 140-160 си хапваше масло. Имаше лек теч от гарнитурата на капака. Смених маслото с някакво холандско, а в последствие и гарнитурата и сега маслото не мърда без значение дали го ръчкам или не.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 5.10.2007

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от andy_forresite » 26 Мар 2014, 13:38

Освен изброените причини за разход на масло, не сте споменали износените легла на сегментите (каналите на буталата, в които лягат буталните пръстени). Не казвам че това е причината. Много ми е чудно как така досега не е известно защо се получава това.
Последно 3000 сс бензинов с покритие ли е или е с ризи? Какво е разстоянието между цилиндрите да видя дали може да се набият ризи? Сегментите тънки ли са във варианта с покритие?
Това с шлайфането на блок с покритие не го казвайте никъде, защото е невъзможно :roll:
Аз съм преправял двигател, но на мотоциклет, който беше с покритие "никасил" с риза. Всички глупости за по-добър топлообмен и по-малко триене, демек по-висока мощност когато е с покритие, мигом се изпариха като го подкарах. Стана перфектно. "Позначавачи" и майстори най-вече по итнернет дори спориха как съм си сглобил двигателя. Бил е с никасил и съм ги лъгал че е с риза. Е?! Как да ги убедя... Направихме така още един такъв мотор. Същият изхвърли водата 4-5 пъти, загуби мощност, но не залепи. Свалихме цилиндъра след много каране като на състезание и през другото наистина на състезание и по ризата нямаше никакви следи от работа на буталото. Ризи се правят елементарно. Трудното е да стигнеш до там да ги сложиш и да оборудваш всичко както си е било.
Някой измери ли хлабината на буталата и след това проверка на цилиндрите за елипса на 530i? Колко стотни е разликата?
Самото покритие е наистина много износоустойчиво, но същевременно е доста крехко при прегряване.
Пистовите моторетки с 4 цилиндъра са с покритие, като по-голямата част е т. нар. никасил. На дисплея за температурата на моя мотор съм виждал числото 120 гр. по Целзий. Бях го дал на приятел да покара и го предупредих да не кара бавно че беше жега и вентилатора не се включваше всеки път. Когато ми върна мотора и тръгнах да го вкарвам в нас, останах така :shock: , като видях какво пише за температурата. Веднага се качих с 60-80 км/ч в квартала, изстина до 90 да 2 мин. и си го прибрах. Моделът се води и той с афинитет към папкане на масълце, но моят няма нужда от доливане. Взех го на 17 000 километра на 4 години и си го поддържам, карам го, но без рискове да го "убия".
Това харчене на масло трябва да идва от нещо и ми е много интересно от какво. Ауди от години 2000-2003 също имат подобен двигател, вграждан например в а4 В6 ако се сещате, само че е V-образен, не е редови, но е с алусил. Та той също харчи масло, но има и други проблеми при него...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kokok0 » 26 Мар 2014, 21:11

Някъде четох, че М54B30 не трябва да се пипа, докато не почне да харчи по 700гр/1000км. Също и че наследникът на М52Б28, е с ризи и харча на масло е следствие от слаби сегменти, с цел по-малко триене и по-ниска работна температура.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от treti » 26 Мар 2014, 22:04

Мотора е с ризи. Сегментите са нискофрикционни и в комбинация с това, че маслените се износват прекомерно се получава разход на масло.
Ето една тема където са направили дефектовка на такъв мотор. Износването на маслените сегменти е към 1 мм.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=14278249
Общо взето - със смяна на сегменти работата се оправя. Цените им са от 300-400 лв от Mahle, до над 800 от БМВ - това за инфо, на който му се занимава (ама то като се отиде до там, почва да се сменя и това и онова и тя става една .....).
От това което наблюдавам, М54 на Е60 почти не страда от проблема. Според мен са направили някаква ревизия на сегментите (номерата в реалоем уж са им еднакви) и/или на хонинга (по подобие на проблема при S62 до 2000-а година).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от insane_v » 03 Май 2014, 1:05

Здравейте колеги,
Не ми се пуска нова тема, затова пиша тук, макар че моя проблем е малко по-друг.
Мотора ми е М54Б30. Карам с масло BMW Quality Longlife 4 5w-30 закупено от известен колега от форума. Смених маслото преди 3500 км и днес долях остатъка от седмата туба (около 700-800 мл). След около час слязох отново до гаража и проверих отново маслото - беше на около 2-3 мм от максимума. Като се има предвид, че сега съм близо до максимума, излиза че разхода ми е малък :ok: Притеснявам ме обаче факта, че за тези 3500 км маслото е потъмняло значително и вискозитета му е намалял доста! Последните дни звука на мотора ми също се влоши значително на високи обороти. Пробвах теста с отваряне на капачката за маслото при запален двигател и нищо не се случи - никаква промяна, двигателя продължи да си работи нормално, а нали ако всичко е наред трябва да започне да работи нестабилно и дори може да угасне. Откачих маркуча за картерните газове от капака на главата и усетих, че от главата духа, но от маркуча не усещам вакуум. Това ме навява на мисълта, че може би тоя клапан за картерните газове е задръстен/спекъл.

Въпросите ми са следните:
- дали наистина проблема е в клапана за картерните газове?
- нормално ли е маслото да потъмнее толкова бързо. При дизелите знам че е нормално, но при бензинов мотор ми се струва, че има нещо съмнително :conf: Освен това толкова много да си загуби свойствата, че звука на мотора да се промени сериозно? На пипане маслото сега няма нищо общо с новото. Ако някой ми беше дал да разтрия капка от това масло между пръстите си без да ми казва какво е, може би нямаше да позная, че е масло!!! Мисля, че може би е влязъл бензин в маслото и го е разредил, но пък сякаш маслото не мирише на бензин :dunno: или може би греша... На какво може да се дължи всичко това? Попаднал съм на масло менте или може би имам някакъв проблем с мотора? Може ли въпросния клапан да има нещо общо с прецакването на маслото?

Ако има някой колега от Варна, който има време и желание да погледне колата и да даде съвет нека ми пише да се видим.

ПП: То е ясно, че ще се сменя маслото, но се чудя какво да сложа и откъде да го взема, за да съм сигурен, че няма да попадна на менте ? Чудя се дали да не пробвам тоя път с Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 или с EDGE 0W-30. И двете марки мога да ги взема от приятел на по-висока цена, отколкото във форума, но поне на него му имам доверие на 100 %.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от insane_v » 03 Май 2014, 1:54

Сега като се замисля по-сериозно, може би разхода на масло е по-голям, но част от изгореното масло се замества от известно количество бензин, попаднал в маслото. От къде би могъл евентуално да попадне бензин в маслото? Богата горивна смес? Или може би "пикаеща" дюза (както при дизелите)?

От друга страна, ако влизаше бензин в маслото, то предполагам че би се изпарявал, докато двигателя е спрян и все още горещ. А ако влизаше толкова много, че да не успява да се изпари, то тогава би следвало, че имам сериозен проблем, който щях да усетя :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kokok0 » 03 Май 2014, 19:05

Човек, ти как точно прецени какъв е вискозитета? И без да ми се сърдиш, знаеш ли какво означава точно вискозитет? Сложи си масло 5-40. Нормално е да е тъмно и докато не почне да харчи по 500мл/1000км, не я пипай. Тукашния човек - БМВ, Ники, препоръчва Мотул. Може да се намери истинско, но реклама няма да правя. Това с бензина ми се струва крайно...

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook