Харч на масло M54B30

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 16 Дек 2011, 12:46

как ще смениш водачи без да сваляш глава?!?
според БМВ водачи не се сменят, а се минява на "ремонтни" клапани...демек с по-дебело стебло, обаче процедурата е безумно скъпа

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от K_Ilkov » 16 Дек 2011, 12:58

моя грешка :oops: имах предвид само гумичките
водачите е ясно, че не може
а ти какви водачи ползва?
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 17 Дек 2011, 17:28

продават се по магазините афтърмаркет водачи....мисля, че бяха АЕ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от slav4o974 » 06 Дек 2012, 22:38

Колеги, гледам че скоро никой не се е записвал в темата и оставам с впечатлението че в близката година само аз съм изтеглил "късата клечка". Изчетох цялата тема , но не ми стана ясно дали някой със сигурност е установил като причина за голям разход на масло износени маслени сегменти? Моя мотор хапва около 1,3л. масло 5W-40 за 1000 км., без да пуши осезаемо. Даже гледайки ауспуха никой не би предположил че въпросния автомобил е такава масларка. Смених клапана за картерна вентилация и тръбите към него без от това да има някакъв ефект. Демонтирах и корите под мотора, но няма никакви течове. Направих няколко консултации и вече съм решен да свалям главата за подмяна на водачи и гумички на клапаните. Лошото е че ако проблема е в маслените сегменти, то сумата за ремонта ще превиши възможностите ми. В тази връзка искам да попитам колегите които са отваряли моторите си, дали при някой причината за разхода на масло със сигурност е в сегментите. Ако е така считам за по-разумно да закупя цял двигател с документи и просто да ги разменя.
Въобще колеги, всяка информация по въпроса би ми била от полза!
Благодаря предварително на отзовалите се!

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от K_Ilkov » 07 Дек 2012, 9:24

То хубаво това с мотора ама как ще си сигурен, че "новия" не харчи масло
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от slav4o974 » 07 Дек 2012, 10:47

Няма как да съм сигурен че "новия" мотор ще е читав, но другия вариант е да се ремонтира главата, да се набият едни пари и после отново да съм на изходна позиция. Аз все пак съм доста озадачен от варианта, Баварските инженери да са създали мотор на който по правило да се износват приоритетно само маслени сегменти.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от dbanchev » 07 Дек 2012, 11:27

Колега, за да си сигурен в новия мотор трябва да му удариш един як тест за да си убеден, че няма проблеми с харча на масло, а незнам кой ще ти даде да търкаляш кола 1000км+ преди да свалиш мотора от нея. Моят съвет е ако имаш намерение да я караш колата дълго време, направи си твоя мотор от до и карай. Сегменти, гумички клапани, водачи, гарнитури, аве всичко от до и забравяш, така ще си сигурен и няма да го мислиш за напред.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 07 Дек 2012, 16:44

slav4o974 написа:Колеги, гледам че скоро никой не се е записвал в темата и оставам с впечатлението че в близката година само аз съм изтеглил "късата клечка". Изчетох цялата тема , но не ми стана ясно дали някой със сигурност е установил като причина за голям разход на масло износени маслени сегменти? Моя мотор хапва около 1,3л. масло 5W-40 за 1000 км., без да пуши осезаемо. Даже гледайки ауспуха никой не би предположил че въпросния автомобил е такава масларка. Смених клапана за картерна вентилация и тръбите към него без от това да има някакъв ефект. Демонтирах и корите под мотора, но няма никакви течове. Направих няколко консултации и вече съм решен да свалям главата за подмяна на водачи и гумички на клапаните. Лошото е че ако проблема е в маслените сегменти, то сумата за ремонта ще превиши възможностите ми. В тази връзка искам да попитам колегите които са отваряли моторите си, дали при някой причината за разхода на масло със сигурност е в сегментите. Ако е така считам за по-разумно да закупя цял двигател с документи и просто да ги разменя.
Въобще колеги, всяка информация по въпроса би ми била от полза!
Благодаря предварително на отзовалите се!

Смени си маслото с castrol 10w60 EDGE (подчертаното е задължително) и разхода на масло ще падне значително ;)
Пробвано е, върши работа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от slav4o974 » 07 Дек 2012, 22:07

Според мен да доливам 13 л. по-евтино масло или 7 л. по-скъп Кастрол 10W-60, е все едно и също. След много прочетени теми и мнения на майстори, оставам с впечатлението че такъв екстремен разход на масло може да се дължи най-вече на голяма механична повреда на един цилиндър или на силно износване на маслените сегменти на всички цилиндри. Свалял съм свещите и съм сигурен че няма никаква разлика в състоянието им от гледна точка на нагар и цвят. Все още обаче остава въпроса дали не може да се постигне този разход на масло от остарели гумички на клапаните или от повредени водачи. Трябва да вметна че според хората които са закачали колата на диагностика и според състоянието на самия автомобил, може да се предполага че мотора не е на повече от 200 000 км. това все пак говори че всичко може да се дължи на повреда , а не просто износване вследствие продължителна употреба.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от treti » 07 Дек 2012, 22:16

И аз да се включа от гледна точка на опитал да реши проблема. При моята (530i) разхода на масло не е чак толкоз драстичен, като на колегата. С Кастрол едж 0в40 е около литър на 2000. С магнатек 5в40 (което е сравнително тънко за 5в40) е около литър на 2500-3000. На моята съм сменял калапан на картерните газове и резултата беше 0. След това пробвах още един от по-безболезнените варианти - смяна на гумички на клапаните. Тук резултата беше още по-голяма 0. Извадените гумички бяха твърдички, но в никакъв случай във вид на пластмаса (като на прегрявани мотори или такива на голфове 3-ки). Така, че за мен - проблема си е в сегментите. Т.е. следващия път 5в40 от по-гъстите (едж 5в40, мотул х-цесс 5в40 или лики моли 5в40 лл01). Основен ремонт на тази кола при начина по който работи в момента ми се струва неоправдан. Гореспоменатия кастрол 10в60 е варианта, при който най-много трябва да намалее разхода.
Малко офтопик - със смяната на гумичките сменях и уплътненията на ваноса - ефекта пак клони към 0, въпреки че старите които извадихме, бяха наистина във вид на пластмаса - от по-твърдите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от slav4o974 » 07 Дек 2012, 23:24

При разхода на колегата, наистина не е икономически оправдан един ремонт на мотора. При мен нещата са на кантар. За около 100 000км. /колкото се надявам да измина с този автомобил за 3 години/, един ремонт ще се равнява приблизително на сумата която ще дам за масло. След това обаче ще продам читав автомобил на някой бъдещ фен на БМВ /ако разбира се света не свърши междувременно :mhihi: /

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 14.07.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530d
Мечтае да кара: дълго и безаварийно колицата.

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от nakoye » 12 Дек 2012, 13:59

И все пак колеги след всички тия мнения, колко би излезнала една смяна на сегменти със смяна на гарнитурата на главата, ако някой може да говори в цифри.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от treti » 12 Дек 2012, 19:34

Ами .. на теория .. минимум ти трябват нови сегменти - 700 лв, нова гарнитура на глава - 250 лв оригинална (алтернативна или от някъде по-евтино може да се икономисат 100-150 лв). Нови болтове, гарнитура на картера, на капака на клапаните и на ваноса ... грубо 150 лв. Също масло и антифриз. Труд - колкто се спазариш. Но аз не бих отишъл някъде просто защото е евтино. Иска си опит и майсторлък - ключовите моменти са да не превърти болт при стягането на главата (и да ги стегнат както трябва) и зацепването на валовете. При ремонта за да не се вади мотора, трябва да се спусне предния мост. Така, че за труд няма да е малка сумата.
Това беше теорията.
Сега за практиката - не мисля, че ако отидеш на варината за отваряне на двигателя, няма да направиш нещата както трябва - т.е. смяна на лагери, вериги, всички уплътнения, пълна ревизия на главата ...
Така че, реално ~ 2 - 2,5 хил. изглежда реaлно за цялата галимация.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от slav4o974 » 12 Дек 2012, 23:58

Аз вече сериозно започвам да се притеснявам четейки написаното от колегата. Днес постигнах нови висоти в разходването на масло. Изминах 550км. с 800гр. масло. Колегата който караше след мен е твърдо убеден че колата не пуши въобще. Просто не мога да си обясня как катализатора "изчиства" следите от изгоряло масло при този огромен разход. Все пак съм виждал изваден катализатор и знам какво точно "спира" той. Имал съм автомобил с подобен разход на масло, но при него се налагаше на всеки 100-200км. да свалям свещите за почистване. Сменил съм клапана за картерна вентилация и няма видими течове от колата и на мястото където нощува. Наблюдавам обаче и нещо друго: сутрин, при ежедневната проверка и доливане на масло, щеката и капачката за доливане са като заварени. Успявам да ги извадя с голямо усилие. При работещ двигател, ако развия капачката мотора не гасне- друго несъответствие при този мотор. Просто вече съм в някаква безизходица и незнам какво решение да взема, но цената от 2000лв. за пълен ремонт в момента ми е непосилна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 13 Дек 2012, 1:04

Гледам, че темата е все още актуална и да кажа няколко думи относно основния ремонт, който аз направих. За съжаление не мога да кажа точно от какво идва разхода, защото смених всичко вътре. След няколко смени на масло след първото палене сипах пълна синтетика Мотул 5W40. До 5000км нивото на маслото падна с около 2-3мм и до 10000км вече е малко над минимума. Имайки в предвид начина ми на каране разхода е повече от перфектен.
При отварянето на двигателя буталата, свещите и горивната камера изглеждаха съвсем нормално без никакви следи от маслени нагари. Преди премахването на стандартните колектори с катализатори пушек на масло от ауспуха нямаше абсолютно никакъв. След слагането на "спортни" колектори без катализатори се виждаше как леко припушва при даване на газ. След ремонта син пушек няма :) Ако някой има някакви въпроси да ми пише на лично :)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook