Въпрос за водна помпа е39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от sadex5 » 01 Дек 2010, 17:28

Късал съм ремък на магистралата и то с 540 ка. Което е все едно да се счупи помпата. Добре че ми доиде на акъла да пусна REST а на 32 градуса. Не знам защо но и нямаше нищо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 24.03.2010
Местоположение: София/Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW E39/ Е60
Мечтае да кара: X6 цвят бордо

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от Николай Диянов » 06 Авг 2011, 22:54

Колеги, малко да възродя темата от пепелта. Мисля да сменям водна помпа, ей така за профилактика, но нямам представа към какво да се ориентирам. Предложиха ми водна помпа на Валео за 110лв. Има ли някакви отзиви за нея, заслужава ли си? Благодаря предварително.
Изображение


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от dbanchev » 07 Авг 2011, 15:58

Аз си взех миналата година на Vega за 45лв с лята турбина и е бетон! 110лв ми се струват множка за тва валео, за тея пари си вземи на Hepu по- добре.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: e39
Мечтае да кара: e60 M5
Детайли за колата: M пакет

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от marin_rangelov » 07 Авг 2011, 16:21

Здравеи те колеги на скоро смених моята водна помпа която беше с пласмасова турбина,сложих с метална на hepu и за сега съм доволен,смених я защото протече.Като я свалих от колата с просто око се виждаха колко уфт има,до колкото за смяната на една водна помпа аз знам че се сменят на около 50 000 км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 24.03.2010
Местоположение: София/Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW E39/ Е60
Мечтае да кара: X6 цвят бордо

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от Николай Диянов » 07 Авг 2011, 18:13

Колега, а колко ти излезе смяната, ако не е тайна.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от Alexch » 07 Авг 2011, 20:29

Колеги и металната турбинка има един основен недостатък - дебитът й е по-малък от този на заводската (пластмасовата) и има опасност помпата да не може да насмогне в жегите. Така, че си помислете дали не е по-добре да сменяте турбината по-често, но да е пластмасовата. За справка viewtopic.php?f=34&t=260332
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 24.03.2010
Местоположение: София/Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW E39/ Е60
Мечтае да кара: X6 цвят бордо

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от Николай Диянов » 07 Авг 2011, 20:51

Ами и аз съм чувал нещо такова, но си мисля, че по- скоро е в сферата на фантазиите. Не съм чул някой познат да я е сменил с качествена метална и да му е прегряла колата, само заради това, че е сложил не с пластмасова ами метална турбинка. Просто искам да взема нещо добро, а марките предлагащи водни помпи са доста.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 28.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 335xi
Детайли за колата: e46 316i 2000

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от morientez » 07 Авг 2011, 21:11

Онзи линк по-горе, за който те насочиха колегите тази тема аз я пуснах щото се чудех като теб....НО...инспектирах я аз помпата на 197К точно без да има някакъв проблем и се оказа, че е като нова брато с пластмасова турбина пише 99г. оригинал нито шум нито теч нито е мръднала турбината
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 4.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i M52B20TU

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от mishoval » 07 Авг 2011, 23:34

morientez написа:Онзи линк по-горе, за който те насочиха колегите тази тема аз я пуснах щото се чудех като теб....НО...инспектирах я аз помпата на 197К точно без да има някакъв проблем и се оказа, че е като нова брато с пластмасова турбина пише 99г. оригинал нито шум нито теч нито е мръднала турбината


Хмммм, аз преди време четох някъде по форумите, че на моделите след 99 г. турбината е метална! Вярно ли е?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 16.07.2009
Местоположение: София
Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от kamendc » 08 Авг 2011, 16:27

Alexch написа:Колеги и металната турбинка има един основен недостатък - дебитът й е по-малък от този на заводската (пластмасовата) и има опасност помпата да не може да насмогне в жегите. Така, че си помислете дали не е по-добре да сменяте турбината по-често, но да е пластмасовата. За справка viewtopic.php?f=34&t=260332


Аз я смених с метална, и миналата седмица се прибирах 6-7 часа от морето, от които 2 часа край Петолъчката с 5-10 км/ч при 37 градуса. С климатик.
Е, стрелката не ми мръдна от средата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от Alexch » 08 Авг 2011, 19:21

kamendc написа:Аз я смених с метална, и миналата седмица се прибирах 6-7 часа от морето, от които 2 часа край Петолъчката с 5-10 км/ч при 37 градуса. С климатик.
Е, стрелката не ми мръдна от средата.


Стрелката си стои по средата между 80 и 105 градуса. Това не значи, че работната температура при метална турбинка не е по-висока отколкото с пластмасова. Това лесно може да се провери от скритото меню :winky:

spacepl написа:На стария мотор бях със метална турбинка и после сложих пластмасова (всъщност е бакелит) и температурата от 96-97 стана 92-93.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от boksioraE39 » 09 Авг 2011, 18:16

Ilko Ivanov написа:И все пак ако решиш да я сменяш в никакъв случай не си взимай прословутото MEYLE - по-голям боклук от тази марка няма ! Търси си или HEPU или Kolbenschmidt


Вярно е че от т'ва мейле по-голям боклук няма... !!! :ranting:
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от georgi_1986 » 15 Мар 2018, 13:07

Колеги, при сваляне само на водна помпа (без пробки, термостат и т.н.) колко литра охл. течност изтича? Системата събира 10,5л и според мен около 50% ще изтече при демонтаж само на водната помпа, но може и да съм в грешка. 528 96г.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от ildivvy » 16 Мар 2018, 14:11

То,ако изтича 50% при сваляне на помпата,защо просто не си източиш цялата течност от пробката на радиатора,да я "прегледаш" и евентуално да я смениш цялата! Разликата няма да е голяма и мисля,че ще е по-добре!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Въпрос за водна помпа е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 17 Мар 2018, 11:55

Гледам коментарите за разликата между пластмасовата турбина на помпата и такава с метална с твърението ,че няма никаква разлика по стрелка на температурата. Стрелката си стои до 115 градуса на 12 часа ,но колата като работи хиляди километри на няколко градуса над тези които са по завоски показатели, косвено започват повреди по гарнитури и маркучи и гумени уплътнения и после всеки се чуди закакво му са се скапали. Оригиналната от БМВ е с пластмасова турбина неслучайно и е на Ина.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook