Стягане на глава на М52???

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Стягане на глава на М52???

Мнение от im0tep » 19 Авг 2010, 10:34

Georgi написа:Намерих си отговор на въпроса в ,,OFFRoad-Bulgaria.com" Цитата е от там.


,,всички резби трябва да са идеално почистени. В никакъв сличай не се допуска наличието на силикон, течности, боклуци и каквото и да е друго външно нещо в резбовите отвори или в самите резби или по повърхностите на болтовете/гайките/шайбите!
Защо: Ако главата ви е с болтове примерно и на дъното на резбовите отвори в блока има някоя и друга капка антифриз (или масло или бензин, все тая), няма никакъв разумен начин тая течност да излезе от отвора, след като завиете болтовете. Ако е повече, ще ви подведе още при самото стягане и шанса да издухате гарнитурата след 500 метра е съвсем реален. Ако не е чак толкова много, пак е опасно - когато двигателя загрее, въпросната течбност ще се разшири и под болта ще се появи зверско налягане, което няма къде да избие. резултата - в най-лекия случай, издухана гарнитура, в тежкия - прецакани резби и пукнатини я по блока, я по главата. Някъде имах и снимки какво се случва с блок на G16B на Витара при стягане без да се извади покапалия в отворите антифриз, но не мога да ги открия нещо. Грозна гледка.
Защо самите резби и контактните повърхности трябва да са чисти: Болтовете и гайките трябва да могат да се навиват на ръка. Ако резбата затяга заради мизерия, шанса това да ви подведе при стягането е голям, особено ако някъде в последователността на стягане има ъглово завъртане. Усилията, които се отчитат по динамометричния ключ са достатъчно малки в този случай и са съизмерими със усилието, нужно да се преодолее задръстената резба. като резултат, вместо да направите първото притягане на 30Nm примерно, реално някои болтове/гайки ще са стегнати с 20Nm, а останалите 10 ще са отишли са преодоляване на непредвиденото съпротивление. В последствие ъгловото затягане няма да започне от предвиденото място и на практика усилието, с което болтовете притискат главата към блока, ще е различно от необходимото. Резултата е ясен. Същото се отнася и за всякакви боклуци по контактните повътхности на главата на болтовете/шайбите/гайките. "


Това е много интересно,не бях се замислял :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Стягане на глава на М52???

Мнение от cod-cdbp » 19 Авг 2010, 11:25

Много ми е интересно, ако все пак един път са използвани големите болтове и пак се наложи, смъкване на глава, какво се случва с резбата? :roll:
14мм болтове ли ще се сложат тогава?
Изображение

E34 Маниак
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 17.12.2003
Местоположение: Plovdiv

Re: Стягане на глава на М52???

Мнение от Georgi » 19 Авг 2010, 15:53

_65536_kb_sec_ написа:.......... но все пак сериозно, ко правим като се наебат и новите резби?


Ще ти кажа-друг двигател!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Re: Стягане на глава на М52???

Мнение от motor » 19 Авг 2010, 15:55

ако има място се ремонтират има доста начини. ако няма място търсиш нов блок без разширени халки.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Стягане на глава на М52???

Мнение от mad_presley » 21 Авг 2010, 11:42

Темата обаче е със съвсем друга насоченост и моето мнение ще бъде последното на тема взаимоотношения монтьор - клиент. Всяко друго мнение в тази посока ще бъде трито без предупреждение!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: София
Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i

Re: Стягане на глава на М52???

Мнение от Toni Montana » 13 Юли 2014, 23:06

Добър вечер, колата ми е на ремонт за смяна на гарнитура на глава, М52 2.0 150кс.

До сега глвата не е махана. Задължително ли е да се използват нови болтове за глава? Майстора ми каза че щял да използва старите.

Има ли шанс да прецака резбите на блока?
:bchug:


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Стягане на глава на М52???

Мнение от dbanchev » 15 Юли 2014, 14:46

Шанс винаги има, но не е задължително. За да ти е мирна главата колега, вземи нови болтове.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook