Въпрос за развален климатроник

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от Ilko Ivanov » 01 Авг 2010, 7:57

sadex5 написа:Хех :mhihi: То да си купиш БМВ не значи да му разбираш, още повече да знаеш как тръгва пустия мъ вентилатор, след като смеси фреон и въздух :mhihi: Даже е взривоопасно под налягане ...
Колега Иванов, ако знаеш как се пуска за check вентилатора :yes: му кажи на момчето.

Разбира се че знам как се пуска за проба :mhihi: Прекалено е елементарно ......
С ИНПА-та отиваш на активации на изпълнителни звена,и си избираш на колко % да се активира ;)
Същото е и с ДИС.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от motor » 01 Авг 2010, 10:28

Добре де ИЗВИНЯВАМ се на колегата за ДМЕ-то, не не и за ЕВС 2 . И пак тоя вентилатаор не е сложен да се провери дали работи. Относно изпускането на фреона може да има запушване по системата, но не съм виждал и чувал кола да си изхрвърли фреона само заради вентилатор. Тоя вентилатор се управлява от показанията на датчика за налягане на фреона, като се съди за температурата на фреона от неговото налягане. Ако налягането стане критично компресора се спира и се чака да се охлади фреона.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от LUCIFER'S » 01 Авг 2010, 10:36

motor написа:Добре де ИЗВИНЯВАМ се на колегата за ДМЕ-то, не не и за ЕВС 2 . И пак тоя вентилатаор не е сложен да се провери дали работи. Относно изпускането на фреона може да има запушване по системата, но не съм виждал и чувал кола да си изхрвърли фреона само заради вентилатор. Тоя вентилатор се управлява от показанията на датчика за налягане на фреона, като се съди за температурата на фреона от неговото налягане. Ако налягането стане критично компресора се спира и се чака да се охлади фреона.


На тия коли се проверява софтуерно, защото освен електромотора/вентилатора трябва и софтуера да бачка... ;) както Иванов е казал... тоя вентилатор се управлява и пряко в зависимост от Т на двигателя ;)
фреона може да го хвърли и от развален клапан за високото налягане, в компресора го има този клапан, който разделя двете налягания ниско и високо и в системата може да циркулира фреон само с под високо налягане.... за този проблем се ходи при сервиз за климатици и го хващат на стенд.... получава се и от задръстен дехидратант....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от spacepl » 01 Авг 2010, 12:18

Изхвърля фреона и от повреден вентилатор. На мен ми се е случвало преди 2 години. Извънградско до Плевен климатика бачкаше перфектно, влезнах в Плевен и на улица "Шипка" (които е от Плевен знае за какъв байр става дума) на кръстовището горе до "фантазията" ми изхвърли фреона. Комбинацията от бавно каране нагоре по баира + стоенето горе на кръстовището явно му дойдоха в повече.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.08.2008
Пол: Мъж
Кара: e39, e65

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от mesrin » 02 Авг 2010, 11:54

spacepl написа:Изхвърля фреона и от повреден вентилатор. На мен ми се е случвало преди 2 години. Извънградско до Плевен климатика бачкаше перфектно, влезнах в Плевен и на улица "Шипка" (които е от Плевен знае за какъв байр става дума) на кръстовището горе до "фантазията" ми изхвърли фреона. Комбинацията от бавно каране нагоре по баира + стоенето горе на кръстовището явно му дойдоха в повече.


Тояно както го описа колегата стана- оставих я пред магазина да си взема една бира за 2 мин. и гледам през прозореца из под предния капак една димилка... мани мани. Преди ма,лко я оставих на сервиз. Утре ще я видят, че пълно с коли. Ще пиша кво е станало. Мерси на всички откликнали на моя проблем. Поздрави и със здраве :)

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от spacepl » 02 Авг 2010, 22:48

Ето тогава какво съм писал:
spacepl написа:И такаааа, карам си аз днеска и си викам чакай да ръчна климатроника малко че жегааа, и нещеш ли както катеря един як баир (3-ти март, за тези от Плевен) и изведнъж отпред от дясно където е десния филтър на климатроника почна да се дига пара покарй капака, изключих климатика и спря. Прибирам се пред блока, отварям капака и гледам колектора на първи цилиндър леко омазан с нещо мазно и се чува съскане отнякъде. След 30-40 секунди търсене установих че точно под колектора, отгоре на самия компресор където влиза (или излиза - незнам точно) тръбата към радиатора на климатика има едно малко клапанче което изпуска фреон (прилича малко на болтче с дупка посредата). Съскаше си и спря по едно време - тои фреона едва ли е безкраен :) та имал ли е някои подобен проблем и ако да, как го е решил? Аз си мисля че налягането в системата е станало прекалено високо и това е някакъв клапан които предотвратява нарушаване на целоста на системата на климатроника (е те тва е най-сложния начин да кажа избухване на климата :) )



ПС: Объркал съм улицата малко, но те са една след друга. :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от Vik » 03 Авг 2010, 8:59

Здравей колега mesrin.
Да ти кажа аз как го реших същият проблем:
моторчето на вентилатора е Sie(b)ens и е връх на инженерната мисъл - неподвижен ротор със въртящ се статор!
Същия мотор се ползва и при 3-та серия на БМВ, но с малката разлика, че там това е вентилатора за водния радиатор от към мотора но перката е с по-голям диаметър.
Просто търси вентилатор със/без дифузьор но да е Siemens и със три кабела!
Ползваш твоите дифузьор, перка, капак на ел. мотора и букса (перката се държи към ел.мотора на болтче и напречни шлици)
Този, който аз намерих тука във форума бе от Е46 със плоски пинове на буксата - клещите -> кръц -> поялник -> термо шлаух -> малко изолирбанд и си готов.
При мен контролерът на ел. мотора се беше опекъл и миришеше дори в купето. Вътре има 3 или 4 транзистора, които бяха стопили 40% от платката на контролера.

Успех!
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от sadex5 » 03 Авг 2010, 13:23

Колега, прав си, но според мен Месрин няма фреон :mhihi: Най-добре е първо да иде на ИНПА-то, или да замерят налягането...Или да вземе отнякаде просто вентилатор за проба, без да сваля неговия, ама да пази пръстите :P

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.08.2008
Пол: Мъж
Кара: e39, e65

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от mesrin » 03 Авг 2010, 17:40

В момента колата е в сервиз. Утре ще получа перка от колега от форума и надявам се момчетата от сервиза да се справят с климатроника. По отношение на фреона аз видях как го изпусна конпресора, понеже перката е излязла в годишна полагаема отпуска. Утре ще я уволним :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от sadex5 » 04 Авг 2010, 1:28

Дано се оправи, иначе 3 денонощия арест за майсторите :mhihi: И веднага дефектация при ЗКТЧ то. Колега, рано си почнал сезонното :lalala: Първо да сложат фреона, и ако тогаз не тръгне тоз вентилатор, тогава го смени, няма смисъл да плащаш за друг, ако твоя запусне... Може новия да идва от дисципа и не го знаем какъв е :angel:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от Vik » 04 Авг 2010, 10:45

Дали работи перката се проверява за 15 минути...
Запушваш притока на въздух към радиатора с картон и на изключен климатик я оставяш да загрее.
Когато виското зацепи, колкото и да се върти няма да има достатъчен поток въздух през радиатора и задната перка просто ще се върти бясно, но без значим ефект. Тогава трябва автоматично да се включи и предният вентилатор за да помага за охлаждането.
По-добре обаче, не го пробвай сам тоя метод да не стане фал! Следете внимателно температурата!

А, да... става и с INPA-та. Просто поровете от къде се тестваха разните модули и стартирайте тест за вентилатора - там поне няма как да прегрееш мотора.

Успех и безсмъртие!
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.08.2008
Пол: Мъж
Кара: e39, e65

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от mesrin » 07 Авг 2010, 0:24

Здравейте колеги!
Проблема на перката на климатроника е бил в статора. Вътре в него има няколко магнитчета, едно от които се е отлепило и се е залепило за ротора. От там и перката не може да се върти. Смениха перката в сервиза, напълниха ферон и всичко си бачка вече. Фреобна конпресора го е изпуснал от защитен клапан и няма проблеми в самата система. Благодаря на всичики за съветите и отделеното време.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 20.02.2011
Местоположение: Димитровград / Хасково
Пол: Мъж

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от uBaH » 13 Май 2011, 19:28

За пореден път пиша в стара тема, но така става като позлвам търсачката :)

Имам проблем с перката на кондензатора (на климатроника) и преди да съм направил каквото и да е, реших да се допитам до Вас.

Днес пуснах за втори път климатроника, откакто имам колата, като този път работи на място.
След десетина минути на работещ двигател, реших да видя дали се върти въпросната перка, защото така и не бях я виждал да работи. Излизам, гледам - няма никой. Не помръдва.
Влязох отново в колата, сложих ръка на духалките - духа студено, но при по продължително задържане на ръката там, имам чувството че духа ту студеното на климатика, ту нормален въздух от вън.
Излязох отново и загледах перката малко по-внимателно. Този път видях, че се опитва се завърти, но мръдва само около 2 мм по периферията (т.е. почти никак) и спира.
Изгасих двигателя, опитах се с тънка отвертка да я завъртя - не успях, изобщо не помръдва, като че ли има нещо което я задържа.

Правя уточнението, че перката е от тия с трите кабела.

Дали според Вас, проблема ми ще е като на колегата mesrin - механичен в статор/ротор или ще да е нещо друго?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от Ivo_Borisov » 13 Май 2011, 20:25

И при мен беше така. Разглобих я и я почистих, не знам какво и беше но тръгна след това. Може да имаш отлепяне на магнитите но може и перката да се е прецакала което е кофти варианта защото отиваш на нова перка :confused: Но трябва да я свалиш, отвориш и огледаш и тогава ще разбереш какво и е!
Изображение

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от spacepl » 13 Май 2011, 22:22

Моята перка беше със отлепени магнити, във сервиз за стартери и генератори в Плевен ми я рециклираха за 50 лева, сега колата може да се движи само от вятъра на перката :)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook