Въпрос за развален климатроник
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Въпрос за развален климатроник
sadex5 написа:Хех То да си купиш БМВ не значи да му разбираш, още повече да знаеш как тръгва пустия мъ вентилатор, след като смеси фреон и въздух Даже е взривоопасно под налягане ...
Колега Иванов, ако знаеш как се пуска за check вентилатора му кажи на момчето.
Разбира се че знам как се пуска за проба Прекалено е елементарно ......
С ИНПА-та отиваш на активации на изпълнителни звена,и си избираш на колко % да се активира
Същото е и с ДИС.
- motor
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: back to diesel(Ld)
Re: Въпрос за развален климатроник
Добре де ИЗВИНЯВАМ се на колегата за ДМЕ-то, не не и за ЕВС 2 . И пак тоя вентилатаор не е сложен да се провери дали работи. Относно изпускането на фреона може да има запушване по системата, но не съм виждал и чувал кола да си изхрвърли фреона само заради вентилатор. Тоя вентилатор се управлява от показанията на датчика за налягане на фреона, като се съди за температурата на фреона от неговото налягане. Ако налягането стане критично компресора се спира и се чака да се охлади фреона.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Въпрос за развален климатроник
motor написа:Добре де ИЗВИНЯВАМ се на колегата за ДМЕ-то, не не и за ЕВС 2 . И пак тоя вентилатаор не е сложен да се провери дали работи. Относно изпускането на фреона може да има запушване по системата, но не съм виждал и чувал кола да си изхрвърли фреона само заради вентилатор. Тоя вентилатор се управлява от показанията на датчика за налягане на фреона, като се съди за температурата на фреона от неговото налягане. Ако налягането стане критично компресора се спира и се чака да се охлади фреона.
На тия коли се проверява софтуерно, защото освен електромотора/вентилатора трябва и софтуера да бачка... както Иванов е казал... тоя вентилатор се управлява и пряко в зависимост от Т на двигателя
фреона може да го хвърли и от развален клапан за високото налягане, в компресора го има този клапан, който разделя двете налягания ниско и високо и в системата може да циркулира фреон само с под високо налягане.... за този проблем се ходи при сервиз за климатици и го хващат на стенд.... получава се и от задръстен дехидратант....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Въпрос за развален климатроник
Изхвърля фреона и от повреден вентилатор. На мен ми се е случвало преди 2 години. Извънградско до Плевен климатика бачкаше перфектно, влезнах в Плевен и на улица "Шипка" (които е от Плевен знае за какъв байр става дума) на кръстовището горе до "фантазията" ми изхвърли фреона. Комбинацията от бавно каране нагоре по баира + стоенето горе на кръстовището явно му дойдоха в повече.
Re: Въпрос за развален климатроник
spacepl написа:Изхвърля фреона и от повреден вентилатор. На мен ми се е случвало преди 2 години. Извънградско до Плевен климатика бачкаше перфектно, влезнах в Плевен и на улица "Шипка" (които е от Плевен знае за какъв байр става дума) на кръстовището горе до "фантазията" ми изхвърли фреона. Комбинацията от бавно каране нагоре по баира + стоенето горе на кръстовището явно му дойдоха в повече.
Тояно както го описа колегата стана- оставих я пред магазина да си взема една бира за 2 мин. и гледам през прозореца из под предния капак една димилка... мани мани. Преди ма,лко я оставих на сервиз. Утре ще я видят, че пълно с коли. Ще пиша кво е станало. Мерси на всички откликнали на моя проблем. Поздрави и със здраве
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Въпрос за развален климатроник
Ето тогава какво съм писал:
ПС: Объркал съм улицата малко, но те са една след друга.
spacepl написа:И такаааа, карам си аз днеска и си викам чакай да ръчна климатроника малко че жегааа, и нещеш ли както катеря един як баир (3-ти март, за тези от Плевен) и изведнъж отпред от дясно където е десния филтър на климатроника почна да се дига пара покарй капака, изключих климатика и спря. Прибирам се пред блока, отварям капака и гледам колектора на първи цилиндър леко омазан с нещо мазно и се чува съскане отнякъде. След 30-40 секунди търсене установих че точно под колектора, отгоре на самия компресор където влиза (или излиза - незнам точно) тръбата към радиатора на климатика има едно малко клапанче което изпуска фреон (прилича малко на болтче с дупка посредата). Съскаше си и спря по едно време - тои фреона едва ли е безкраен та имал ли е някои подобен проблем и ако да, как го е решил? Аз си мисля че налягането в системата е станало прекалено високо и това е някакъв клапан които предотвратява нарушаване на целоста на системата на климатроника (е те тва е най-сложния начин да кажа избухване на климата )
ПС: Объркал съм улицата малко, но те са една след друга.
- Vik
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: Въпрос за развален климатроник
Здравей колега mesrin.
Да ти кажа аз как го реших същият проблем:
моторчето на вентилатора е Sie(b)ens и е връх на инженерната мисъл - неподвижен ротор със въртящ се статор!
Същия мотор се ползва и при 3-та серия на БМВ, но с малката разлика, че там това е вентилатора за водния радиатор от към мотора но перката е с по-голям диаметър.
Просто търси вентилатор със/без дифузьор но да е Siemens и със три кабела!
Ползваш твоите дифузьор, перка, капак на ел. мотора и букса (перката се държи към ел.мотора на болтче и напречни шлици)
Този, който аз намерих тука във форума бе от Е46 със плоски пинове на буксата - клещите -> кръц -> поялник -> термо шлаух -> малко изолирбанд и си готов.
При мен контролерът на ел. мотора се беше опекъл и миришеше дори в купето. Вътре има 3 или 4 транзистора, които бяха стопили 40% от платката на контролера.
Успех!
Да ти кажа аз как го реших същият проблем:
моторчето на вентилатора е Sie(b)ens и е връх на инженерната мисъл - неподвижен ротор със въртящ се статор!
Същия мотор се ползва и при 3-та серия на БМВ, но с малката разлика, че там това е вентилатора за водния радиатор от към мотора но перката е с по-голям диаметър.
Просто търси вентилатор със/без дифузьор но да е Siemens и със три кабела!
Ползваш твоите дифузьор, перка, капак на ел. мотора и букса (перката се държи към ел.мотора на болтче и напречни шлици)
Този, който аз намерих тука във форума бе от Е46 със плоски пинове на буксата - клещите -> кръц -> поялник -> термо шлаух -> малко изолирбанд и си готов.
При мен контролерът на ел. мотора се беше опекъл и миришеше дори в купето. Вътре има 3 или 4 транзистора, които бяха стопили 40% от платката на контролера.
Успех!
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за развален климатроник
Колега, прав си, но според мен Месрин няма фреон Най-добре е първо да иде на ИНПА-то, или да замерят налягането...Или да вземе отнякаде просто вентилатор за проба, без да сваля неговия, ама да пази пръстите
Re: Въпрос за развален климатроник
В момента колата е в сервиз. Утре ще получа перка от колега от форума и надявам се момчетата от сервиза да се справят с климатроника. По отношение на фреона аз видях как го изпусна конпресора, понеже перката е излязла в годишна полагаема отпуска. Утре ще я уволним
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за развален климатроник
Дано се оправи, иначе 3 денонощия арест за майсторите И веднага дефектация при ЗКТЧ то. Колега, рано си почнал сезонното Първо да сложат фреона, и ако тогаз не тръгне тоз вентилатор, тогава го смени, няма смисъл да плащаш за друг, ако твоя запусне... Може новия да идва от дисципа и не го знаем какъв е
- Vik
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: Въпрос за развален климатроник
Дали работи перката се проверява за 15 минути...
Запушваш притока на въздух към радиатора с картон и на изключен климатик я оставяш да загрее.
Когато виското зацепи, колкото и да се върти няма да има достатъчен поток въздух през радиатора и задната перка просто ще се върти бясно, но без значим ефект. Тогава трябва автоматично да се включи и предният вентилатор за да помага за охлаждането.
По-добре обаче, не го пробвай сам тоя метод да не стане фал! Следете внимателно температурата!
А, да... става и с INPA-та. Просто поровете от къде се тестваха разните модули и стартирайте тест за вентилатора - там поне няма как да прегрееш мотора.
Успех и безсмъртие!
Запушваш притока на въздух към радиатора с картон и на изключен климатик я оставяш да загрее.
Когато виското зацепи, колкото и да се върти няма да има достатъчен поток въздух през радиатора и задната перка просто ще се върти бясно, но без значим ефект. Тогава трябва автоматично да се включи и предният вентилатор за да помага за охлаждането.
По-добре обаче, не го пробвай сам тоя метод да не стане фал! Следете внимателно температурата!
А, да... става и с INPA-та. Просто поровете от къде се тестваха разните модули и стартирайте тест за вентилатора - там поне няма как да прегрееш мотора.
Успех и безсмъртие!
Re: Въпрос за развален климатроник
Здравейте колеги!
Проблема на перката на климатроника е бил в статора. Вътре в него има няколко магнитчета, едно от които се е отлепило и се е залепило за ротора. От там и перката не може да се върти. Смениха перката в сервиза, напълниха ферон и всичко си бачка вече. Фреобна конпресора го е изпуснал от защитен клапан и няма проблеми в самата система. Благодаря на всичики за съветите и отделеното време.
Проблема на перката на климатроника е бил в статора. Вътре в него има няколко магнитчета, едно от които се е отлепило и се е залепило за ротора. От там и перката не може да се върти. Смениха перката в сервиза, напълниха ферон и всичко си бачка вече. Фреобна конпресора го е изпуснал от защитен клапан и няма проблеми в самата система. Благодаря на всичики за съветите и отделеното време.
- uBaH
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 20.02.2011
- Местоположение: Димитровград / Хасково
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за развален климатроник
За пореден път пиша в стара тема, но така става като позлвам търсачката
Имам проблем с перката на кондензатора (на климатроника) и преди да съм направил каквото и да е, реших да се допитам до Вас.
Днес пуснах за втори път климатроника, откакто имам колата, като този път работи на място.
След десетина минути на работещ двигател, реших да видя дали се върти въпросната перка, защото така и не бях я виждал да работи. Излизам, гледам - няма никой. Не помръдва.
Влязох отново в колата, сложих ръка на духалките - духа студено, но при по продължително задържане на ръката там, имам чувството че духа ту студеното на климатика, ту нормален въздух от вън.
Излязох отново и загледах перката малко по-внимателно. Този път видях, че се опитва се завърти, но мръдва само около 2 мм по периферията (т.е. почти никак) и спира.
Изгасих двигателя, опитах се с тънка отвертка да я завъртя - не успях, изобщо не помръдва, като че ли има нещо което я задържа.
Правя уточнението, че перката е от тия с трите кабела.
Дали според Вас, проблема ми ще е като на колегата mesrin - механичен в статор/ротор или ще да е нещо друго?
Имам проблем с перката на кондензатора (на климатроника) и преди да съм направил каквото и да е, реших да се допитам до Вас.
Днес пуснах за втори път климатроника, откакто имам колата, като този път работи на място.
След десетина минути на работещ двигател, реших да видя дали се върти въпросната перка, защото така и не бях я виждал да работи. Излизам, гледам - няма никой. Не помръдва.
Влязох отново в колата, сложих ръка на духалките - духа студено, но при по продължително задържане на ръката там, имам чувството че духа ту студеното на климатика, ту нормален въздух от вън.
Излязох отново и загледах перката малко по-внимателно. Този път видях, че се опитва се завърти, но мръдва само около 2 мм по периферията (т.е. почти никак) и спира.
Изгасих двигателя, опитах се с тънка отвертка да я завъртя - не успях, изобщо не помръдва, като че ли има нещо което я задържа.
Правя уточнението, че перката е от тия с трите кабела.
Дали според Вас, проблема ми ще е като на колегата mesrin - механичен в статор/ротор или ще да е нещо друго?
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Въпрос за развален климатроник
И при мен беше така. Разглобих я и я почистих, не знам какво и беше но тръгна след това. Може да имаш отлепяне на магнитите но може и перката да се е прецакала което е кофти варианта защото отиваш на нова перка Но трябва да я свалиш, отвориш и огледаш и тогава ще разбереш какво и е!
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Въпрос за развален климатроник
Моята перка беше със отлепени магнити, във сервиз за стартери и генератори в Плевен ми я рециклираха за 50 лева, сега колата може да се движи само от вятъра на перката
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани