Въпрос за развален климатроник
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Въпрос за развален климатроник
Здравейте!
Миналата седмица в една голяма жега спрях с колата пред един магазин за 5 мин. на работещ двигател и пуснат климатроник. По едно време гледам нещо пуши откъм двигателя. След това разбрах, че е изпуснал фреона, защото перката на климатроника не е тръгнала да се върти. Пробвахме я с акумулатор дали се върти като й пусхаме 12 V. Перката не тръгна. Незнам това дали е критерий, че перката не работи? Чета във форума за някакъв "таралеж". Дали от какво може да е? Мерси предварително
Миналата седмица в една голяма жега спрях с колата пред един магазин за 5 мин. на работещ двигател и пуснат климатроник. По едно време гледам нещо пуши откъм двигателя. След това разбрах, че е изпуснал фреона, защото перката на климатроника не е тръгнала да се върти. Пробвахме я с акумулатор дали се върти като й пусхаме 12 V. Перката не тръгна. Незнам това дали е критерий, че перката не работи? Чета във форума за някакъв "таралеж". Дали от какво може да е? Мерси предварително
Re: Въпрос за развален климатроник
Крайното стъпало на климатика или така наречения "таралеж" управлява вентилатора в купето
Не е ясно къде точно си подал ток на перката на кондензатора (радиатора на климатика) ???
Не е ясно къде точно си подал ток на перката на кондензатора (радиатора на климатика) ???
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Въпрос за развален климатроник
Ако имаш предвид перката на радиатора, може проблема да е в резисторите или по точно в единия от тях. Има ги като ремонтен комплект. Около 80лв. струваха от официалните дилъри. Подай +12V към синия кабел и -12V към кафевия, това ти е за III скорост и ако перката не тръгне, работата отива към нова перка.
- IMB
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 118
- Регистриран на: 31.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520
Re: Въпрос за развален климатроник
Като завъртиш перката с ръка и ако затяга значи магнитите са се разлепили. Ако върти само на най-бързата скорост са резисторите.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Въпрос за развален климатроник
Ако не се върти на ръка и са заминали магнитите, занеси я на някой майстор по ел.мотори, моята за 50 лева преди 2 години я оправиха в Плевен и още си бачка перфектно.
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за развален климатроник
Колеги, човека казва, че на буксата има 3 кабела
Този вентилатор няма резистори, а е електронно управляем, бях писал в една предна тема. Каквото и да подава, няма да тръгне, ако ще 6 те варианта на кабелите да пробва.
Не може в домашни условия да се направи тест на този тип вентилатори, тъй като контролера на мотора изисква специялно управление, освен ако с осцилоскоп не се прочете типа и модулацията на сигнала и се имитира с сигнал генератор.
На колегата мога да кажа със сигурност- нямаш фреон или проблем с компресора Със сигурност климатика ти духа съвсем слабо като караш да кажем с 80 км в час. Не ти работи на място и по светофарите
Веднъж бях командировка в Канада и супер много се учудих като видях в супермаркетите флакони с хладилен агент, и хората си купуваха да си допълват
Този вентилатор няма резистори, а е електронно управляем, бях писал в една предна тема. Каквото и да подава, няма да тръгне, ако ще 6 те варианта на кабелите да пробва.
Не може в домашни условия да се направи тест на този тип вентилатори, тъй като контролера на мотора изисква специялно управление, освен ако с осцилоскоп не се прочете типа и модулацията на сигнала и се имитира с сигнал генератор.
На колегата мога да кажа със сигурност- нямаш фреон или проблем с компресора Със сигурност климатика ти духа съвсем слабо като караш да кажем с 80 км в час. Не ти работи на място и по светофарите
Веднъж бях командировка в Канада и супер много се учудих като видях в супермаркетите флакони с хладилен агент, и хората си купуваха да си допълват
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Въпрос за развален климатроник
Моята е с три кабела, не въртеше на ръка, заяждаше. Отворих я и я смазах и всичко си тръгна. Но ако е отишло управлението лошо, работата отива на нова.
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за развален климатроник
Не не, хех да не вкарваме колегата в филм. Ако управлението на вентилатора е повредено т.е ДМЕ модула или EWS II, то тогава ще има много други проблеми по електрониката на колата. Колега бягай да ти пълнят климатика, и недей мисли таралежи и резистори.
После кажи как е климата
п.с Първо наистина провери както каза колега дали перката не опира в оназ пластмасовата малка решетка, и да не би статорния магнит да се е отлепил...Ама това на ръка.
После кажи как е климата
п.с Първо наистина провери както каза колега дали перката не опира в оназ пластмасовата малка решетка, и да не би статорния магнит да се е отлепил...Ама това на ръка.
- motor
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: back to diesel(Ld)
Re: Въпрос за развален климатроник
Колеги що пишете глупости и неща които не са ви ясни ни най-малко? Какви дме-та какви евс 2-ки. Суперсложното управление на перката се състои от 2 релета и два резистора единия 50 ома другия 25. При прегряване на фреона компресора се изключва и толкова. При наличие на въздух в фреона вече става интересно как предпазния клапан на компресора почва да изхвърля фреона и перката да работи несвързано.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
- anzak
- старши ентусиаст
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Въпрос за развален климатроник
motor написа:Колеги що пишете глупости и неща които не са ви ясни ни най-малко? Какви дме-та какви евс 2-ки. Суперсложното управление на перката се състои от 2 релета и два резистора единия 50 ома другия 25. При прегряване на фреона компресора се изключва и толкова. При наличие на въздух в фреона вече става интересно как предпазния клапан на компресора почва да изхвърля фреона и перката да работи несвързано.
колега хубаво е като се изказваш така компетентно малко и да мислиш или да си прочел някой и друг ред при е39 има два вида вентилатори за охлаждане радиатора на климатика единия тип е тоя дето ти си го споменал и той е с 4 крачета буксата другия тип е точно този който колегата е споменал с 3 кабела + - и управление от дме/дде така че малко ако обичаш бъди по сдържан като изказваш възмущение
Барай шишарката Минкеее ....
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Въпрос за развален климатроник
sadex5 написа: Ако управлението на вентилатора е повредено т.е ДМЕ модула или EWS II, то тогава ще има много други проблеми по електрониката на колата.
motor написа:Колеги що пишете глупости и неща които не са ви ясни ни най-малко? Какви дме-та какви евс 2-ки. Суперсложното управление на перката се състои от 2 релета и два резистора единия 50 ома другия 25. При прегряване на фреона компресора се изключва и толкова. При наличие на въздух в фреона вече става интересно как предпазния клапан на компресора почва да изхвърля фреона и перката да работи несвързано.
Обичам го този форум !!!
Най - обичам да чета и абсолютни глупости
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Въпрос за развален климатроник
motor написа:Колеги що пишете глупости и неща които не са ви ясни ни най-малко? Какви дме-та какви евс 2-ки. Суперсложното управление на перката се състои от 2 релета и два резистора единия 50 ома другия 25. При прегряване на фреона компресора се изключва и толкова. При наличие на въздух в фреона вече става интересно как предпазния клапан на компресора почва да изхвърля фреона и перката да работи несвързано.
Колега другия вид перки които не са с резистори, си имат вградено в тях управление което се командва от ДДЕ/ДМЕ. Няма никакви резистори!
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за развален климатроник
Хех То да си купиш БМВ не значи да му разбираш, още повече да знаеш как тръгва пустия мъ вентилатор, след като смеси фреон и въздух Даже е взривоопасно под налягане ...
Колега Иванов, ако знаеш как се пуска за check вентилатора му кажи на момчето.
Колега Иванов, ако знаеш как се пуска за check вентилатора му кажи на момчето.
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани