Въпрос за развален климатроник

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.08.2008
Пол: Мъж
Кара: e39, e65

Въпрос за развален климатроник

Мнение от mesrin » 30 Юли 2010, 20:06

Здравейте!
Миналата седмица в една голяма жега спрях с колата пред един магазин за 5 мин. на работещ двигател и пуснат климатроник. По едно време гледам нещо пуши откъм двигателя. След това разбрах, че е изпуснал фреона, защото перката на климатроника не е тръгнала да се върти. Пробвахме я с акумулатор дали се върти като й пусхаме 12 V. Перката не тръгна. Незнам това дали е критерий, че перката не работи? Чета във форума за някакъв "таралеж". Дали от какво може да е? Мерси предварително :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от tsb_bg » 30 Юли 2010, 21:02

Крайното стъпало на климатика или така наречения "таралеж" управлява вентилатора в купето
Не е ясно къде точно си подал ток на перката на кондензатора (радиатора на климатика) ???

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.08.2008
Пол: Мъж
Кара: e39, e65

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от mesrin » 30 Юли 2010, 23:10

на буксата на перката мисля, че има три кабела буксата...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 555
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Varna-Balchik
Кара: Е60 530i 04, G30 540i

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от hrpopov217 » 31 Юли 2010, 7:59

Ако имаш предвид перката на радиатора, може проблема да е в резисторите или по точно в единия от тях. Има ги като ремонтен комплект. Около 80лв. струваха от официалните дилъри. Подай +12V към синия кабел и -12V към кафевия, това ти е за III скорост и ако перката не тръгне, работата отива към нова перка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 31.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 520

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от IMB » 31 Юли 2010, 8:46

Като завъртиш перката с ръка и ако затяга значи магнитите са се разлепили. Ако върти само на най-бързата скорост са резисторите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3327
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от spacepl » 31 Юли 2010, 11:13

Ако не се върти на ръка и са заминали магнитите, занеси я на някой майстор по ел.мотори, моята за 50 лева преди 2 години я оправиха в Плевен и още си бачка перфектно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от sadex5 » 31 Юли 2010, 12:22

Колеги, човека казва, че на буксата има 3 кабела :wave:
Този вентилатор няма резистори, а е електронно управляем, бях писал в една предна тема. Каквото и да подава, няма да тръгне, ако ще 6 те варианта на кабелите да пробва.
Не може в домашни условия да се направи тест на този тип вентилатори, тъй като контролера на мотора изисква специялно управление, освен ако с осцилоскоп не се прочете типа и модулацията на сигнала и се имитира с сигнал генератор.
На колегата мога да кажа със сигурност- нямаш фреон или проблем с компресора :P Със сигурност климатика ти духа съвсем слабо като караш да кажем с 80 км в час. Не ти работи на място и по светофарите
Веднъж бях командировка в Канада и супер много се учудих като видях в супермаркетите флакони с хладилен агент, и хората си купуваха да си допълват :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от Ivo_Borisov » 31 Юли 2010, 13:21

Моята е с три кабела, не въртеше на ръка, заяждаше. Отворих я и я смазах и всичко си тръгна. Но ако е отишло управлението лошо, работата отива на нова.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от sadex5 » 31 Юли 2010, 13:53

Не не, хех да не вкарваме колегата в филм. Ако управлението на вентилатора е повредено т.е ДМЕ модула или EWS II, то тогава ще има много други проблеми по електрониката на колата. Колега бягай да ти пълнят климатика, и недей мисли таралежи и резистори.
После кажи как е климата :mhihi:
п.с Първо наистина провери както каза колега дали перката не опира в оназ пластмасовата малка решетка, и да не би статорния магнит да се е отлепил...Ама това на ръка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от motor » 31 Юли 2010, 18:02

Колеги що пишете глупости и неща които не са ви ясни ни най-малко? Какви дме-та какви евс 2-ки. Суперсложното управление на перката се състои от 2 релета и два резистора единия 50 ома другия 25. При прегряване на фреона компресора се изключва и толкова. При наличие на въздух в фреона вече става интересно как предпазния клапан на компресора почва да изхвърля фреона и перката да работи несвързано.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3327
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от spacepl » 31 Юли 2010, 18:13

:mhihi: :ahah:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от anzak » 31 Юли 2010, 18:55

motor написа:Колеги що пишете глупости и неща които не са ви ясни ни най-малко? Какви дме-та какви евс 2-ки. Суперсложното управление на перката се състои от 2 релета и два резистора единия 50 ома другия 25. При прегряване на фреона компресора се изключва и толкова. При наличие на въздух в фреона вече става интересно как предпазния клапан на компресора почва да изхвърля фреона и перката да работи несвързано.

колега хубаво е като се изказваш така компетентно малко и да мислиш или да си прочел някой и друг ред при е39 има два вида вентилатори за охлаждане радиатора на климатика единия тип е тоя дето ти си го споменал и той е с 4 крачета буксата другия тип е точно този който колегата е споменал с 3 кабела + - и управление от дме/дде така че малко ако обичаш бъди по сдържан като изказваш възмущение
Барай шишарката Минкеее ....

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от Ilko Ivanov » 31 Юли 2010, 21:15

sadex5 написа: Ако управлението на вентилатора е повредено т.е ДМЕ модула или EWS II, то тогава ще има много други проблеми по електрониката на колата.


motor написа:Колеги що пишете глупости и неща които не са ви ясни ни най-малко? Какви дме-та какви евс 2-ки. Суперсложното управление на перката се състои от 2 релета и два резистора единия 50 ома другия 25. При прегряване на фреона компресора се изключва и толкова. При наличие на въздух в фреона вече става интересно как предпазния клапан на компресора почва да изхвърля фреона и перката да работи несвързано.


Обичам го този форум !!!
Най - обичам да чета и абсолютни глупости :ahah: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от Ivo_Borisov » 31 Юли 2010, 21:41

motor написа:Колеги що пишете глупости и неща които не са ви ясни ни най-малко? Какви дме-та какви евс 2-ки. Суперсложното управление на перката се състои от 2 релета и два резистора единия 50 ома другия 25. При прегряване на фреона компресора се изключва и толкова. При наличие на въздух в фреона вече става интересно как предпазния клапан на компресора почва да изхвърля фреона и перката да работи несвързано.

Колега другия вид перки които не са с резистори, си имат вградено в тях управление което се командва от ДДЕ/ДМЕ. ;) Няма никакви резистори!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от sadex5 » 01 Авг 2010, 0:55

Хех :mhihi: То да си купиш БМВ не значи да му разбираш, още повече да знаеш как тръгва пустия мъ вентилатор, след като смеси фреон и въздух :mhihi: Даже е взривоопасно под налягане ...
Колега Иванов, ако знаеш как се пуска за check вентилатора :yes: му кажи на момчето.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook