Въпрос за развален климатроник

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 2.03.2009

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от latrel » 13 Май 2011, 22:53

Аз съм с 4-те кабела. Пробвах перката на всички скорости ама няма никой. Климатика си духа студено ама перката ....
Баща ми ги мери съпротивленията и вика, че работели според уреда, ама перката не върти. Какво да правя?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от mfandakov » 15 Май 2011, 12:39

latrel написа:Аз съм с 4-те кабела. Пробвах перката на всички скорости ама няма никой. Климатика си духа студено ама перката ....
Баща ми ги мери съпротивленията и вика, че работели според уреда, ама перката не върти. Какво да правя?


Опитай с отверката от вън дали се движи перката свободно,ако се движи откачи буксата и виж дали там идват тоци при пусната клима.Ако искаш даже можеш да откачиш буксата на датчика на водния радиатор(над дехидратора в ляво на радиатора) дай с един кабел връзка между пиновете на буксата да видиш дали ще тръгне 3 скорост на вентилатора.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 2.03.2009

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от latrel » 15 Май 2011, 15:10

Перката като я бутна се върти леко не затяга, но не и напълно свободна. Откачих буксата и пробвах всичко ама не идва ток до нея при пуснат климатроник. Подадох директно напрежение от акумулатор ама пак не тръгна. Пробвах и да го оставя да поработи 10тина минути за да се качи налягането понеже ми бяха казали, че имало някакъв датчик, който като достигнело някакво налягане пуска напрежението ама пак нищо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от mfandakov » 15 Май 2011, 15:50

Интересна работа да се прецакат едновременно толкова работи.Първата степен на вентилатора тръгва почти едновременно с пускането на климата.ОК там се прецакало нещо,втората степен стартира когато се вдигне налягането на фреона над 28-27 бара,ОК тук проблема е че няма фреон .Трета степен стартира когато се вдигне температурата на двигателя над 91-104 градуса.Как му подаде ток на вентилатора от кои пинове,Как хем не идва ток до вентилатора,хем му подаваш ток отделно и не тръгва.Тук според мен ти бъркаш някаде ако искаш мога да ти дам тел. ако си от Пловдив ние сме близо ела да видим за какво става въпрос с тая перка
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 2.03.2009

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от latrel » 15 Май 2011, 17:06

Ами на тази част от буксата, която идва откъм колата замерих с уреда и нямаше никой при пуснат климатик, после на другата, която идва откъм перката пуснах 12в и на трите степени и не тръгна, като + беше на кафяв а - на другите 3....
Фреон май няма защото преди малко пускам климатика и си вкарва топлия въздух отвънка. :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от mfandakov » 15 Май 2011, 19:23

Буксата която отива към перката за 1 степен цвета е черно/кафяв. 2 степен е черно/зелен,3 степен е най дебелия от четирите и той е червено/син.Четвъртият кабел е масата.Да не бъркаш с реда на подаване на ток към перката.А ток на буксата която идва от инсталацията към перката няма да има понеже нямаш фреон.Накарай някой от вътре да ти натисне копчето за пуск на климата а ти гледай дали компресора въобще завърта.Ако не стартира компресора допълни с фреон и тоците на буксата за перката ще се появят.Успех
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 2.03.2009

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от latrel » 15 Май 2011, 20:16

Те хубаво ще се появят ама нали ти казвам пробвах точно в реда в който е описано тук във форума и не завъртя на никоя степен. Ще напълня фреон и пак ще пиша но мисля, че не фреона е проблема

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 20.02.2011
Местоположение: Димитровград / Хасково
Пол: Мъж

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от uBaH » 19 Май 2011, 13:39

Почивните дни мисля да намеря време и да сваля перката, за да видя защо не се върти дори и на ръка. В тази връзка, един-два малко преждевременни въпроса към колегите, чийто проблем са били разлепени магнити - ако някой от Вас ги е лепил лично, какво лепило сте използвали и има ли нещо специфично в процедурата?
Тайничко се надявам, това да е проблема с моята перка, но ще стане ясно само след като я сваля.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1325
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от cls6666 » 19 Май 2011, 19:23

uBaH написа:Почивните дни мисля да намеря време и да сваля перката, за да видя защо не се върти дори и на ръка. В тази връзка, един-два малко преждевременни въпроса към колегите, чийто проблем са били разлепени магнити - ако някой от Вас ги е лепил лично, какво лепило сте използвали и има ли нещо специфично в процедурата?
Тайничко се надявам, това да е проблема с моята перка, но ще стане ясно само след като я сваля.

аз-на бизон ..течен метал ,вече станаха 10 месеца работи и сега в сезона когато ползвам климатика
нищо сложно няма в лепенето ,зачистваш добре с шкурка Р80 ,обезмасляваш,лепиш-важно е като сложиш ротора да не закача никъде ,така задачата е изпълнена и накрая при сглобяването по една капка с заваръчен апарат ...няма нужда от престараване ,не носи колата успех
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 2.03.2009

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от latrel » 19 Май 2011, 19:39

добре сега, има ли нужда да свалям перката да гледам мотора или първо да сменя съпротивленията ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от Stennli » 19 Май 2011, 19:59

latrel написа:добре сега, има ли нужда да свалям перката да гледам мотора или първо да сменя съпротивленията ?

Съмнява ме че бъркаш буксите...коя идва от перката и от колата.Да не би да подаваш ток на тази към колата.
Колега аз съм от Кичука,и досега се занимавах с подобни проблеми.Бяха ми се разлепили магнитите и имах изгорял резистор.Вече ги оправих,дори още не съм качил перката.Ако искаш да я погледнем ще помогна с квото мога.Ако я оправим ша черпиш една бира :bchug:
Стилиян 0896804950
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 2.03.2009

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от latrel » 19 Май 2011, 20:11

:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 14.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i
Мечтае да кара: Много работи

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от armour » 20 Май 2011, 16:33

Здравейте колеги,да запитам и аз.Моята букса е с 3 кабела и перката не се върти при пускане на конпресора.Гледах че напрежение идва към единия кабел(син) и то постоянно дори и при изгасена кола.Кафевия кабел е маса,а 3-тия (тънък) черен ми идва напрежение когато запаля автомобила.
Дали има проблем и ако има той в изгоряло управление на перката ли е?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 20.02.2011
Местоположение: Димитровград / Хасково
Пол: Мъж

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от uBaH » 30 Май 2011, 8:01

Да споделя развитието с перката при мен.
Свалихме я, и се оказа, че все пак се върти на ръка, макар и трудно. Помислих си - разлепен магнит :) Не се занимавах, да я въртя, за да не надера нещо вътре. Реших да я отворя, заедно с познат който се занимава с ремонт на електромотори и случайно ме видя, че се мъча. След час и половина борба с корпуса най-сетне успяхме да разглобим всичко.

Проблемът се оказа ... камъче (5-6 mm), успяло по някакъв начин да попадне между перката и корпуса и да се пораздроби на 2-3 части. Само размера му го е спрял от попадане още по-навътре - между статора и ротора. Отстранихме го внимателно, заедно с всички остатъци и сега перката си се върти свободно. Дреболия, но с колко разглабяне е свързано ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Въпрос за развален климатроник

Мнение от virtualchild » 22 Май 2018, 16:49

Привет колеги,

пробвам да тествам перката с INPA, но успях да я активирам без опция за проценти на активация.
На грешно място ли го правя това или ми е стара версията на INPA, че не откривам опцията с процентите?

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook