монтаж на темпомат
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
41 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- cls6666
- ентусиаст
- Мнения: 1325
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: монтаж на темпомат
е нали си става като ретрофит(за себе си говоря -имам си волан след 09.98 пускам кабели и прочее)кодиране трябва ли?
за преди тази година ясно трябва цялата схема +модула и прекодиране заради лампата на таблото и копчето
за преди тази година ясно трябва цялата схема +модула и прекодиране заради лампата на таблото и копчето
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: монтаж на темпомат
cls6666 написа:е нали си става като ретрофит(за себе си говоря -имам си волан след 09.98 пускам кабели и прочее)кодиране трябва ли?
за преди тази година ясно трябва цялата схема +модула и прекодиране заради лампата на таблото и копчето
Да,трябва и кодиране.
- totopz
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: монтаж на темпомат
Чакайте сега да ви кажа и аз какво прочетох и как го разбрах пък ако някъде греша вие ще ме поправите.
Колите с мултиволан от по-старите (до 99 година) се делят на два вида:
1) от 09/96 до 09/97
2) от 09/97 до 03/99
Вторият тип е този, който вие всички знаете и имате по колите си т.е. няма допълнително копче на лайстната.
Първит тип обаче има както мултиволан с копчета, така и копче на лайсната за стартиране на темпомата. Разликата в мултиволана, е че при по новите вдъбнатото копче е означено като I/O т.е. с него се включва и изключва темпомата, а при по-старите (от 09/96 до 09/97) това копче е само с означние само O т.е. с него само се изключва темпоматът. Разликата в DDE-то между вида темпомат е само в софтуера. Копчетата на мултиволана като електроника също са еднакви единствената разлика е какво е изпринтирано на вдълбнатото копче (I/O или само O).
Относно DDE-то:
При по-старият модел (от 09/96 до 09/97) 30-ти пин се използва за пускане на темпомата т.е. на него отива жицата от това копче, което е на таблото.
При по-новите модели (от 09/97 до 03/99) 30-ти пин не се използва.
Останалите жици, които идват от мултиволана се връзват по същият начин и на двата вида.
Отделно забелязах, че при по-стария модел на DDE-то на пин 11 трябва да се сложи жица, която отива в таблото и запалва въпросната зелена лампичка, когато се пусне темпоматът.
Та с две думи - ако имате кола от в интервала от 09/96 до 09/97 (като моята) освен мултиволан ще ви трябва и копче на лайсната.
Аз обаче се опитвам да разбера дали не мога да мина само с копчето на лайсната в моя служай без да слагам мултиволан (няма да мога да ускоявам, намалявам и да пускам темпомата на запаметена скорост разбира се, но и без това мога, ако тръгне).
Всичката тази информация която описах по-горе е просто моето разбиране за това как стоят нещата и се осланя на четене по форумите и гледане на схеми.
Не претендирам да съм прав за нищо.
И все пак за въпросния 30-ти пин за копчето - може да погледнете тук:
http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e39old/
Потърсете за A2019 (което трябва да е някакъв номер на DDE-то). Там някъде има следното:
А2019 DDE Control Unit (много години...as of 1997_3 up to 1997_09)
Вижте в табличката която описва всеки пин за какво е какво пише за 30-ти пин.
Прилагам и схема на въпросното копче:
Колите с мултиволан от по-старите (до 99 година) се делят на два вида:
1) от 09/96 до 09/97
2) от 09/97 до 03/99
Вторият тип е този, който вие всички знаете и имате по колите си т.е. няма допълнително копче на лайстната.
Първит тип обаче има както мултиволан с копчета, така и копче на лайсната за стартиране на темпомата. Разликата в мултиволана, е че при по новите вдъбнатото копче е означено като I/O т.е. с него се включва и изключва темпомата, а при по-старите (от 09/96 до 09/97) това копче е само с означние само O т.е. с него само се изключва темпоматът. Разликата в DDE-то между вида темпомат е само в софтуера. Копчетата на мултиволана като електроника също са еднакви единствената разлика е какво е изпринтирано на вдълбнатото копче (I/O или само O).
Относно DDE-то:
При по-старият модел (от 09/96 до 09/97) 30-ти пин се използва за пускане на темпомата т.е. на него отива жицата от това копче, което е на таблото.
При по-новите модели (от 09/97 до 03/99) 30-ти пин не се използва.
Останалите жици, които идват от мултиволана се връзват по същият начин и на двата вида.
Отделно забелязах, че при по-стария модел на DDE-то на пин 11 трябва да се сложи жица, която отива в таблото и запалва въпросната зелена лампичка, когато се пусне темпоматът.
Та с две думи - ако имате кола от в интервала от 09/96 до 09/97 (като моята) освен мултиволан ще ви трябва и копче на лайсната.
Аз обаче се опитвам да разбера дали не мога да мина само с копчето на лайсната в моя служай без да слагам мултиволан (няма да мога да ускоявам, намалявам и да пускам темпомата на запаметена скорост разбира се, но и без това мога, ако тръгне).
Всичката тази информация която описах по-горе е просто моето разбиране за това как стоят нещата и се осланя на четене по форумите и гледане на схеми.
Не претендирам да съм прав за нищо.
И все пак за въпросния 30-ти пин за копчето - може да погледнете тук:
http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e39old/
Потърсете за A2019 (което трябва да е някакъв номер на DDE-то). Там някъде има следното:
А2019 DDE Control Unit (много години...as of 1997_3 up to 1997_09)
Вижте в табличката която описва всеки пин за какво е какво пише за 30-ти пин.
Прилагам и схема на въпросното копче:
- cls6666
- ентусиаст
- Мнения: 1325
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: монтаж на темпомат
значи воланите се делят на два вида(за тдс)
1 вид-до септември 96-с i-bus модул
2 вид след септември 96-март 99-този волан ти трябва ,нямаш нужда от копче(защото го няма в схемата)+прекодиране
след колите с и-бус модул не видях само с копче трябва и мулти волан,но нищо не пречи да опиташ ,наи много да прекодираш да може да си говорят с дде-то
това за лампата сега го проверих и незнам дали е меродавно за всички коли с ретрофит мултиволан може кабела да сие пуснат (мое мнение това копче не ми харесва на лайстната)
1 вид-до септември 96-с i-bus модул
2 вид след септември 96-март 99-този волан ти трябва ,нямаш нужда от копче(защото го няма в схемата)+прекодиране
след колите с и-бус модул не видях само с копче трябва и мулти волан,но нищо не пречи да опиташ ,наи много да прекодираш да може да си говорят с дде-то
това за лампата сега го проверих и незнам дали е меродавно за всички коли с ретрофит мултиволан може кабела да сие пуснат (мое мнение това копче не ми харесва на лайстната)
- yonexp83
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 10.09.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530DА
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: монтаж на темпомат
Колеги, да ми препоръчате сервиз да ми инсталират темпомат на 530d 2003 e39?
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: монтаж на темпомат
yonexp83 написа:Колеги, да ми препоръчате сервиз да ми инсталират темпомат на 530d 2003 e39?
Това за Долно Нанагорнище ли е ?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: монтаж на темпомат
при е39 след 99 година с новия лентов кабел няма прекодиране, само се пускат кабели да се окабели лентовия кабел до зелената буска под волана и всичко тръгва, автопилот и управление на музиката, както е при е46, пробвано е много пъти.
Re: монтаж на темпомат
колеги някой може ли да ми даде пълна схема на въпросния ГР модул кой кабел къде отива и къде се връзва по цветове за кола до 97г е39 520 бензин с бутон на лайсната имам модул но при свалянето се рязаха кабели и ми хартисват 5 6 кабела и нз кои за къде е
- stven_break
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 31.07.2010
- Пол: Мъж
Re: монтаж на темпомат
здравейте колеги наскоро допълних колекцията с е39 2001г. колата беше без мулти волан , днес поръчах друг мулти волан , доста теми изчетох и не ми стана мн ясно , цветовете на кабелите към които се връзва автопилота същите ли са като при е46 защото откривам теми и видео единствено за е46 но не и за е39 . да конкретизирам колата е е39 2001г. с м54б22 с електронната газ , моля ако някой колега има схема нека я сподели защото имам желание да си го направя сам благодаря предварително и весели празници
- Challenger
- младши ентусиаст
- Мнения: 254
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Пловдив
- Кара: atlantis blue
Re: монтаж на темпомат
Колеги вдигам доста стара тема. Колата ми е тдс 97ма с волан 2000г. Прекарах всички кабели. Кодирах с Дис, както каза колегата Илко, но при мен не ми излезе дали е с копче или не. С инпата всички копчета ги гледам, че работят. В друга тема прочетох мнение, че за да се излъже, че има копче се пуска маса към пин 30. И това не помогна. И сега? Трябва ми мфл?
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: монтаж на темпомат
Свърза ли таблото с 11пин на дде, друго не се сещам.
41 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани