монтаж на темпомат
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: монтаж на темпомат
totopz написа:А аз питам за 2.5 tds ...
Ти си лесен. Виж това:Темпомат DIESEL (cruise control)
И това: Малко Upgrade в моята кола
Дали ще използваш мултиволан, лостче (ако има лостче за темпомат на е39) или ще си монтираш бутони някъде, някакви по твой избор ти си решаваш.
- totopz
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: монтаж на темпомат
Колега, това което си дал е за E34 и Е36.
При Е39 е малко по-сложно - пускат се кабели из колата.
При Е39 е малко по-сложно - пускат се кабели из колата.
- cls6666
- ентусиаст
- Мнения: 1325
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: монтаж на темпомат
totopz написа:Колега, това което си дал е за E34 и Е36.
При Е39 е малко по-сложно - пускат се кабели из колата.
за темпомата се пуска един кабел към DDE блока-
другия е за осветлението идва от лайт модула
и третия управлява радиото и др. функции (подгряване или рециркулация ,телефон)от волана
разгадал ли съм ги правилно?
- totopz
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: монтаж на темпомат
Точно така колега.
Сега ако кажеш и къде точно трябва да се свържат жиците, които са към light модула и тази за iBus ще е супер.
Аз за сега намерих следното, но не знам колко е вярно.
За light модула:
За iBus-а:
Сега ако кажеш и къде точно трябва да се свържат жиците, които са към light модула и тази за iBus ще е супер.
Аз за сега намерих следното, но не знам колко е вярно.
За light модула:
Лилавия отива при бушоните, запояваш го за кабела, който излиза от 44-то гнездо/бушон.
За iBus-а:
Значи за белия търсиш бяло/зелено/жълто - може да намериш зад инструментното табло, зад МИД/ИРИС или при лайтмодула.
- cls6666
- ентусиаст
- Мнения: 1325
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: монтаж на темпомат
http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/
най добре използвай вдс-а според годината и колата която караш
там ще видиш и свързването на лцм-а и дде-то
аз не съм се задълбочавал защотото още нямам мултиволан
това което си намерил е вярно схемата на ретрофита е на последната страница на пдф-а
дде-то е 32 пин жълт с черно за м51 мотора
най добре използвай вдс-а според годината и колата която караш
там ще видиш и свързването на лцм-а и дде-то
аз не съм се задълбочавал защотото още нямам мултиволан
това което си намерил е вярно схемата на ретрофита е на последната страница на пдф-а
дде-то е 32 пин жълт с черно за м51 мотора
Последна промяна cls6666 на 17 Юли 2010, 15:16, променена общо 1 път
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: монтаж на темпомат
totopz написа:Точно така колега.
Сега ако кажеш и къде точно трябва да се свържат жиците, които са към light модула и тази за iBus ще е супер.
Аз за сега намерих следното, но не знам колко е вярно.
За light модула:Лилавия отива при бушоните, запояваш го за кабела, който излиза от 44-то гнездо/бушон.
За iBus-а:Значи за белия търсиш бяло/зелено/жълто - може да намериш зад инструментното табло, зад МИД/ИРИС или при лайтмодула.
Точно така е, само пина в ДДЕ-то е различен според различните мотори- може да се намери във WDS-а. Аз правих тази процедура преди 2 седмици и всичко си тръгна от първия път. Но не и без помощта на някои колеги
- totopz
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: монтаж на темпомат
Някой знае ли каква е процедурата за слагането на темпомат на коли, които са мислени да са с копче на таблото за пускане на темпомата?
Аз като се зачетох стигнах до заключенито, че моята е точно такава и доколкото разбрах и да сложа мултиволан темпомата няма да мога да го пускам.
Аз като се зачетох стигнах до заключенито, че моята е точно такава и доколкото разбрах и да сложа мултиволан темпомата няма да мога да го пускам.
- cls6666
- ентусиаст
- Мнения: 1325
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: монтаж на темпомат
трябва ти само волана,копчето на лайстната ти трябва ако имаш блок за мулти волана фабрично но от там(копчето) само се пуска и спира
при ретрофита няма блок ,няма и копче всичко се управлява от волана по опростено е
нека ме поправят колегите ако бъркам някъде
при ретрофита няма блок ,няма и копче всичко се управлява от волана по опростено е
нека ме поправят колегите ако бъркам някъде
- totopz
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: монтаж на темпомат
cls6666, проблемът е че моята май е някаква междинка.
Т.е. няма нужда от отделен модул, но и трябва копче, за да може да се пусне темпомата. Сега ще ви покажа и какво прочетох в един чужд сайт и за това мисля, че няма да мина без копче. От друга стран пък ако само с копче може да се пуска темпомата - то тогава въобще не ми трябва мултиволан
From 09/96 on, they differ in two important ways (to this guide).
1) From 09/96 to 09/97 the brain used a separate "cruise on" switch on the dashboard. If you get one of these, you will need to source the "cruise on" switch too.
2) From 09/97 to 03/99 the separate "cruise on" switch was deleted, and all operations are controlled by the MFL steering wheel.
Не знам до колко може да се вярва на тази информация, но тя е единствената, която открих.
Моята каляска по VIN излиза 06/97
И още нещо - като се погледне тази документация:
http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e39old/
и в нея се потърси за A2019 (което трябва да е някакъв номер на DDE-то) има едно:
А2019 DDE Control Unit (много години...as of 1997_3 up to 1997_09)
Това нещо отваря табличка с обяснение за всеки пин от DDE-то. За 30-ти пин има следното:
30 E FGR main switch (FGR-MS) FGR main switch on instrument panel
Което ме навежда на мисълта, че това отделно копче трябва да ходи на този пин.
Идва ми на акъл да хвана да изкарам една жица от този пин някъде в купето и докато карам да я дам на маса. Така на теория трябва да задействам темпомата.
Т.е. няма нужда от отделен модул, но и трябва копче, за да може да се пусне темпомата. Сега ще ви покажа и какво прочетох в един чужд сайт и за това мисля, че няма да мина без копче. От друга стран пък ако само с копче може да се пуска темпомата - то тогава въобще не ми трябва мултиволан
From 09/96 on, they differ in two important ways (to this guide).
1) From 09/96 to 09/97 the brain used a separate "cruise on" switch on the dashboard. If you get one of these, you will need to source the "cruise on" switch too.
2) From 09/97 to 03/99 the separate "cruise on" switch was deleted, and all operations are controlled by the MFL steering wheel.
Не знам до колко може да се вярва на тази информация, но тя е единствената, която открих.
Моята каляска по VIN излиза 06/97
И още нещо - като се погледне тази документация:
http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e39old/
и в нея се потърси за A2019 (което трябва да е някакъв номер на DDE-то) има едно:
А2019 DDE Control Unit (много години...as of 1997_3 up to 1997_09)
Това нещо отваря табличка с обяснение за всеки пин от DDE-то. За 30-ти пин има следното:
30 E FGR main switch (FGR-MS) FGR main switch on instrument panel
Което ме навежда на мисълта, че това отделно копче трябва да ходи на този пин.
Идва ми на акъл да хвана да изкарам една жица от този пин някъде в купето и докато карам да я дам на маса. Така на теория трябва да задействам темпомата.
- cls6666
- ентусиаст
- Мнения: 1325
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: монтаж на темпомат
няма такова нещо като ''междинка''
просто при ретрофита няма тоя модул
иначе всички коли които имат мулти до определена година (98 нататък може и да греша)имат този бутон който играе роля на главен прекъсвач
но той е свързан първо с модула и от там вече с дде-то
мисълта ми е да не изгориш нещо правилно разгадай схемата според годината
а темпомата има и други функции от волана знам че са 4 -вкл ,изкл ,увеличаване и намаляне скороста
в къщи като се прибера ще разгледам схемите,че тука нета нещо е слаб
просто при ретрофита няма тоя модул
иначе всички коли които имат мулти до определена година (98 нататък може и да греша)имат този бутон който играе роля на главен прекъсвач
но той е свързан първо с модула и от там вече с дде-то
мисълта ми е да не изгориш нещо правилно разгадай схемата според годината
а темпомата има и други функции от волана знам че са 4 -вкл ,изкл ,увеличаване и намаляне скороста
в къщи като се прибера ще разгледам схемите,че тука нета нещо е слаб
- totopz
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: монтаж на темпомат
cls6666, точно по схемите гледах. Дават го бутона, който е на лайсната, че има 3 жици:
1) Маса
2) Отива в light модула (предполагам, за да свети копчето)
3) Отива на 30-ти пин в DDE-то.
Все пак погледни и ти. Аз не съм сигурен дали това, което гледам по схемите отговаря на 100% на това, което е в моята кола.
Но и друго интересно има - в табличката с информация кой пин за какво е за DDE-то, което е след 09/97 дават, че пин 30 не се изпилзва, а в тази табличка от преди тази година дават, че е 30-ти пин е темпомата (FGR main switch on instrument panel).
1) Маса
2) Отива в light модула (предполагам, за да свети копчето)
3) Отива на 30-ти пин в DDE-то.
Все пак погледни и ти. Аз не съм сигурен дали това, което гледам по схемите отговаря на 100% на това, което е в моята кола.
Но и друго интересно има - в табличката с информация кой пин за какво е за DDE-то, което е след 09/97 дават, че пин 30 не се изпилзва, а в тази табличка от преди тази година дават, че е 30-ти пин е темпомата (FGR main switch on instrument panel).
- cls6666
- ентусиаст
- Мнения: 1325
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: монтаж на темпомат
ако приемем че дде-то е еднакво то разликата е единствено в вида на свързване ,но пак всичко минава през модул
погледни схемите на сързване след 98-ма там може и да гоняма този модул ида прилича на ретрофита.......и някъде там ще е истината
ей сега се прибрах и викам да погледна та на тая схема за ключето никъде не е даден мулти волана ,това най вероятно е за кола с темпомат но без мултиволана
гледам че 30пин е на маса когато работи защо пък да не пробваш
ама аз изкам и копчета наволана ,затова и не съм обърнал внимание на ключа
пробвай и кажи така всеки може да има темпомат лесно и евтино..........успех
погледни схемите на сързване след 98-ма там може и да гоняма този модул ида прилича на ретрофита.......и някъде там ще е истината
ей сега се прибрах и викам да погледна та на тая схема за ключето никъде не е даден мулти волана ,това най вероятно е за кола с темпомат но без мултиволана
гледам че 30пин е на маса когато работи защо пък да не пробваш
ама аз изкам и копчета наволана ,затова и не съм обърнал внимание на ключа
пробвай и кажи така всеки може да има темпомат лесно и евтино..........успех
Последна промяна cls6666 на 19 Юли 2010, 20:32, променена общо 1 път
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: монтаж на темпомат
Аз сега да Ви споделя нещо от опита си който имам :
На ТДС като му сложиш мулти волан темпомата заработва,но без да светва индикацията на таблото.
Виж ако си поиграе човек да кодира ДДЕ-то с ДИС,един от първите въпроси които ти задава ДИС-а е следния : Има ли такъв бутон или няма . И след като се кодира ДДЕ-то за такъв темпомат без бутон всичко си заработва,включително и зелената индикация на таблото. Но,има едно "Но" ,волана трябва да бъде от "по-новите"-тези които са без допълнителният i-bus модул .
На всички пожелавам приятно опъване на жици и още по приятно и успешно кодиране
На ТДС като му сложиш мулти волан темпомата заработва,но без да светва индикацията на таблото.
Виж ако си поиграе човек да кодира ДДЕ-то с ДИС,един от първите въпроси които ти задава ДИС-а е следния : Има ли такъв бутон или няма . И след като се кодира ДДЕ-то за такъв темпомат без бутон всичко си заработва,включително и зелената индикация на таблото. Но,има едно "Но" ,волана трябва да бъде от "по-новите"-тези които са без допълнителният i-bus модул .
На всички пожелавам приятно опъване на жици и още по приятно и успешно кодиране
- cls6666
- ентусиаст
- Мнения: 1325
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: монтаж на темпомат
защо се кри досега такъв лаф си дръпнахме за тоя волан............. той колегата говореше за темпомат аз пък за мулти като цяло дали сме говорили за едно и също нещо
предлагам да търси и блока за по лесно
предлагам да търси и блока за по лесно
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: монтаж на темпомат
cls6666 написа:защо се кри досега такъв лаф си дръпнахме за тоя волан............. той колегата говореше за темпомат аз пък за мулти като цяло дали сме говорили за едно и също нещо
предлагам да търси и блока за по лесно
Ако след свързването на волана, си заработи управлението на касетофона,допълнителен модул не му трябва.
Пуска се кабела до ДДЕ-то,кодира се и всичко е готово
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани