Ремонт на фарове HELLA-Е39 снимки
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Ремонт на фарове HELLA-Е39 снимки
преди малко направих тая процедура на моя фар откъм шофьора. Фара не е хела и е преди фейслифта(рефлектора за късите и дългите една обща пластмаса и цялата е хромирана) Нещата са сходни като при Хела. ЕДИНСТВЕНИЯТ инструмент, който ми беше необходим беше ключе 8 за да сваля фара от колата. Процедурата при мен беше следната:
1. Сваляне на фара от колата.
2. Разделяне на фара, като се разделят щипките(тук ползвах права отвертка, за да ги надигам внимателно да не е счупи нещо, но в последствие установих че може и без нея)
3. Махане на гумените маншони около цоклите за крушките, за да освободя рефлектора. При мен единия държач(дългия, който е за реглажа настрани) беше счупен, някой се беше опитвал да го лепи с някаква епоксидна смола но пак се беше потрошил. Другият държач просто липсваше. Та поради липста на тия чаркове рефлектора остана да се държи само и единствено на машинката за регулиране.
4. Както е поставен фарът на масата рефлектора се накланя напред и леко се дръпва нагоре. При тая операция почти никакво усилие няма и си излиза съвсем спокойно от жлебовете, в които е хваната бялата пластмаса на машинката за регулиране.
5. преди да сложа новите държачи(розова пласмаса за 12 кинта на фар ги взех) леко намазах винтовете, на които ще се навият със силиконова смазка, за да върви по-леко и да формова резба вместо да я нареже.
6. Едно пълно навиване и развиване за да се прокара добре резбата,след това забърсах за да обера евентуални стружки пласмаса, като оставих винтовете леко мазни.
7. Главите(топчетата) на новите държачи ги намазах с универсалното смазочно средство.
8. Нанизах реклефтора на машинката за реглажа, шракнах и държачите в рефлектора.
9. Сгобих по обратен ред всичко и стана идеално.
Ако ми се занимава скоро може да направя тая процедура и на другия фар, тогава и снимки мога да направя + клипче. Отделно ми се върти в главата и "Poor man's headlight fix" да спретна, защото като ги гледах тия държачи не е никакъв проблем да се пробие една дупка през центъра на пластмаската(като се започне от вече съществуващия глух отвор в главата отпред). В тая дупка да се навие един подходящ рапиден винт, намазан с епоксидна смола или секундно лепило и да приключат всякакви драми с тия чаркове, поне в тази има част
Това разбира се само за фарове преди фейслифта
1. Сваляне на фара от колата.
2. Разделяне на фара, като се разделят щипките(тук ползвах права отвертка, за да ги надигам внимателно да не е счупи нещо, но в последствие установих че може и без нея)
3. Махане на гумените маншони около цоклите за крушките, за да освободя рефлектора. При мен единия държач(дългия, който е за реглажа настрани) беше счупен, някой се беше опитвал да го лепи с някаква епоксидна смола но пак се беше потрошил. Другият държач просто липсваше. Та поради липста на тия чаркове рефлектора остана да се държи само и единствено на машинката за регулиране.
4. Както е поставен фарът на масата рефлектора се накланя напред и леко се дръпва нагоре. При тая операция почти никакво усилие няма и си излиза съвсем спокойно от жлебовете, в които е хваната бялата пластмаса на машинката за регулиране.
5. преди да сложа новите държачи(розова пласмаса за 12 кинта на фар ги взех) леко намазах винтовете, на които ще се навият със силиконова смазка, за да върви по-леко и да формова резба вместо да я нареже.
6. Едно пълно навиване и развиване за да се прокара добре резбата,след това забърсах за да обера евентуални стружки пласмаса, като оставих винтовете леко мазни.
7. Главите(топчетата) на новите държачи ги намазах с универсалното смазочно средство.
8. Нанизах реклефтора на машинката за реглажа, шракнах и държачите в рефлектора.
9. Сгобих по обратен ред всичко и стана идеално.
Ако ми се занимава скоро може да направя тая процедура и на другия фар, тогава и снимки мога да направя + клипче. Отделно ми се върти в главата и "Poor man's headlight fix" да спретна, защото като ги гледах тия държачи не е никакъв проблем да се пробие една дупка през центъра на пластмаската(като се започне от вече съществуващия глух отвор в главата отпред). В тая дупка да се навие един подходящ рапиден винт, намазан с епоксидна смола или секундно лепило и да приключат всякакви драми с тия чаркове, поне в тази има част
Това разбира се само за фарове преди фейслифта
Re: Ремонт на фарове HELLA-Е39 снимки
Здравейте колеги.
Моля да ме извините че повдигам толкова стара тема. Търся свестен майстор, който да работи добре и може да подмени държачите на фаровете и да ми постави Angel Eyes LED качествено на фарове преди фейслифта (Е39), материалите съм ги набавил, моля за препоръки. Става въпрос за град София. Благодаря.
Поздрави
Моля да ме извините че повдигам толкова стара тема. Търся свестен майстор, който да работи добре и може да подмени държачите на фаровете и да ми постави Angel Eyes LED качествено на фарове преди фейслифта (Е39), материалите съм ги набавил, моля за препоръки. Става въпрос за град София. Благодаря.
Поздрави
- kobrata55
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 180
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: gr, Samokov
- Кара: e39 520
Re: Ремонт на фарове HELLA-Е39 снимки
колеги само да кажа и аз нещо преди един месец и аз направих този ремонт и си взех от розовите щипки 27лв са за двата фара по 13,5 за фар има ги в една пловдивска фирма и ги изпращат с еконт безплатно.
Re: Ремонт на фарове HELLA-Е39 снимки
колеги и аз имах същия проблем но вече е отстранен,колегата marin_rangelov свърши тази работа пред мен без да сваля стъклата от зад през дупките за къси и дълги сре ятщу заплащане разбирасе но съм много доволен не хлопат вече и правят.Дано да сам бил полезен
Re: Ремонт на фарове HELLA-Е39 снимки
Процедурата се оказа съвсем елементарна. Колегата по-горе е описал много подробно как се прави, не е необходимо да се ползват услугите на майстори. Сам си смених държачите с метални и поставих LED angel eyes, остана ми да ги вържа към инсталацията на колата само. Сглобих си фаровете поставих ги на колата и стана идеално. Съветвам всеки който се колебае дали да си я направи тази процедура сам, да се заема .
- MrManson
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28.01.2016
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39 530D Touring
- Мечтае да кара: колело
Re: Ремонт на фарове HELLA-Е39 снимки
Здравейте колеги! Повдигам стара тема, но аз също съм за ремонт на фаровете на Е39 фейс, т.е. смяна на водачите. Прочетох изключително добри коментари за колегата marin_rangelov, изпратил съм му ЛС, но изглежда повече от месец не е влизал във форума. Допадна ми, че ремонтира фаровете без да е необходимо сваляне на стъклата. Дали някой има негов контакт - телефон, имейл? От София съм, но смятам си заслужава ходенето до Пазарджик, щом колегата се е доказал. Друго питане - ако все пак не успея да се свържа с него, бихте ли ме упътите към колега от София, който да извърша тази процедура?
- flex333
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 80
- Регистриран на: 8.09.2007
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw 525d 2003
- Мечтае да кара: Bmw 760li F01
Re: Ремонт на фарове HELLA-Е39 снимки
Много полезна тема
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Ремонт на фарове HELLA-Е39 снимки
Момчета, на е36 Хелата има същия проблем, а не намирам да се предлагат ремонтни комплекти? Аз ли не умея да търся...
Чудя се също, дали тези от е39 няма да станат. На вид доста си приличат. Някой пробвал ли е?
Чудя се също, дали тези от е39 няма да станат. На вид доста си приличат. Някой пробвал ли е?
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Ремонт на фарове HELLA-Е39 снимки
уикенда се хванах да си полирам и пръсна с лак моите фарове и понеже единия събираше влага се оказа, че едното моторче за регулиране не работи.
Не че нямам още няколко да се търкалят в гаража ама реших дапробвам да го оправя.
Процедурата е обидно елементарна и мога да кажа, че единственото нещо което може да накара това моторче да спре да работи е влага/ръжда и се оправя след изкъпване/накисване с WD40 или подобен препарт и раздвижване.
За колегите от София, които имат проблем с фаровете да пишат едно лс да дойдат да пием по бира и ще оправим нещата.
За протокола - за сваляне от колата и пълно разглабяне а целия фар трябват вложка 8мм, торкс 20 и плоска отвертка 4мм.
Тия дни ако ме прихванат лудите ще спретна едно ръководство и ще го кача тук, само да намеря някой фар от гаража.
Ако ръцете не са ти съвсем зарени някъде няма начин просто да не се справиш, всичко е направено елементарно и удобно за ремонт.
Говоря за фарове без ксенон, при ксеноновите е малко по-различно, но пак не rocket science
Не че нямам още няколко да се търкалят в гаража ама реших дапробвам да го оправя.
Процедурата е обидно елементарна и мога да кажа, че единственото нещо което може да накара това моторче да спре да работи е влага/ръжда и се оправя след изкъпване/накисване с WD40 или подобен препарт и раздвижване.
За колегите от София, които имат проблем с фаровете да пишат едно лс да дойдат да пием по бира и ще оправим нещата.
За протокола - за сваляне от колата и пълно разглабяне а целия фар трябват вложка 8мм, торкс 20 и плоска отвертка 4мм.
Тия дни ако ме прихванат лудите ще спретна едно ръководство и ще го кача тук, само да намеря някой фар от гаража.
Ако ръцете не са ти съвсем зарени някъде няма начин просто да не се справиш, всичко е направено елементарно и удобно за ремонт.
Говоря за фарове без ксенон, при ксеноновите е малко по-различно, но пак не rocket science
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Ремонт на фарове HELLA-Е39 снимки
ето го и ръководството:
http://dox.bg/files/dw?a=cb60df4f7e
http://dox.bg/files/dw?a=cb60df4f7e
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани