Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Se7ven
- ентусиаст
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Темата е за ремонт/почистване/ на плочката на ГНП-то описана в снимки, като цяло това е проблема на ГНП-то и ако е укасил кабела на бобината друго няма какво да се повреди. Като за начало плочката се разделя на две, горния капак се държи на три болта, четвъртия се го отвили още при свалянето на елемента. След като вече е отворена се вижда това:
Отвивате двата болта на пластмасовия елемент, които закрива пластинките, където са запоени кабелчетата на буксата.
След като сте развили болтовете и сте махнали пластмасата развивате двата болта маркирани по-горе, болтовете са с обратна резба!!! и лесно се късат, аз ги скъсах първият път докато разбера, че са с обратна резба.
След това се насочвате към развиване на централния болт, маркиран на снимката по-долу:
След като болта е махнат, лашвате гайката много внимателно като внимавате да не счупите пластмасовия палец:
Най-важното е да се почисти много прецизно, не е достатъчно да се кисне в короселин или нещо друго. С времето металните триещи се части на плочката се износват, както и от долната част на помпата елементите, които отделят метален прах, които се лепи по ел. магнита, когато е размонтирана и няма напрежения не се виждат но при магнитен поток се събират на местата, където смущават работата на въртящите се части.
Бобината се пренавива само ако е спряла на цяло, нормално съпротивлението на двата края е около 7-15 ома.
По обратния ред сглобявате всичко на снимката е дадена инструкция преди да претегнете платката, на кое да се обърне внимание.
Накрая е добре с един мултицет, след като сте запойли седемте спойки да ги проверите дали нямат излишно съпротивление /студена спойка/!!!
Като цяло това е ако всичко сте направили прецизно остава една качествена настройка на плочката и колата заспива, аз е настройвам на стойност = 4,5 с ИНПА-та, на тази стойност колата не е самолет, както при 3,5 но работи доста спокойно мотора и при спускане на свободна понадолнище мотора не си мени оборотите.
п.с. Сега съм се хванал да правя снимков материал към темата как се настройва управлението на помпата "плочката" с ИНПА и ДИС
Отвивате двата болта на пластмасовия елемент, които закрива пластинките, където са запоени кабелчетата на буксата.
След като сте развили болтовете и сте махнали пластмасата развивате двата болта маркирани по-горе, болтовете са с обратна резба!!! и лесно се късат, аз ги скъсах първият път докато разбера, че са с обратна резба.
След това се насочвате към развиване на централния болт, маркиран на снимката по-долу:
След като болта е махнат, лашвате гайката много внимателно като внимавате да не счупите пластмасовия палец:
Най-важното е да се почисти много прецизно, не е достатъчно да се кисне в короселин или нещо друго. С времето металните триещи се части на плочката се износват, както и от долната част на помпата елементите, които отделят метален прах, които се лепи по ел. магнита, когато е размонтирана и няма напрежения не се виждат но при магнитен поток се събират на местата, където смущават работата на въртящите се части.
Бобината се пренавива само ако е спряла на цяло, нормално съпротивлението на двата края е около 7-15 ома.
По обратния ред сглобявате всичко на снимката е дадена инструкция преди да претегнете платката, на кое да се обърне внимание.
Накрая е добре с един мултицет, след като сте запойли седемте спойки да ги проверите дали нямат излишно съпротивление /студена спойка/!!!
Като цяло това е ако всичко сте направили прецизно остава една качествена настройка на плочката и колата заспива, аз е настройвам на стойност = 4,5 с ИНПА-та, на тази стойност колата не е самолет, както при 3,5 но работи доста спокойно мотора и при спускане на свободна понадолнище мотора не си мени оборотите.
п.с. Сега съм се хванал да правя снимков материал към темата как се настройва управлението на помпата "плочката" с ИНПА и ДИС
Последна промяна Se7ven на 01 Мар 2010, 0:03, променена общо 5 пъти
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. .темата е в процес на изработка.
Какъв трябва да е краиния резултат? Бобината ще пренавиваш ли ?
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- Se7ven
- ентусиаст
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. .темата е в процес на изработка.
Ами за съжаление нямам снимки на отвитата бобина. Целта на темата е да се покаже как изглежда плочката и какви манипулации се правят за да заработи коректно отново.
п.с. чакам да ми дадат една стара плочка на един колега, които си е сменил и ще е развия и навия, както и ще направя снимки.
п.с. чакам да ми дадат една стара плочка на един колега, които си е сменил и ще е развия и навия, както и ще направя снимки.
- cls6666
- ентусиаст
- Мнения: 1325
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. .темата е в процес на изработка.
много полезна тема колега ,сега се сещам че старата ми плочка стои в една торба ,като имам време ще се опитам да я съживя с твоя помощ
а там където се свързват 6-те жички има елементи които са заляти с силикон те дефектират ли?и също този елемент който е посредата на плочката термо съпротивление ли е?
а там където се свързват 6-те жички има елементи които са заляти с силикон те дефектират ли?и също този елемент който е посредата на плочката термо съпротивление ли е?
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. .темата е в процес на изработка.
и за ремонт на това елементарно нещо взимат по 1000 лв ? баси и майсторите имаме ,аз мислех че е нещо доста по усложнено ...
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. .темата е в процес на изработка.
Офтопик
________
Браво, колега връщаш ми надеждата във форума.
Много рядко вече някой пуска теми от този тип. Предполагам на всички ни е писнало от теми от типа: "ПОМОЩ: Снощи като си легнах ме сърбеше г.за, а на сутринта ми смърдеше пръста!"
________
Браво, колега връщаш ми надеждата във форума.
Много рядко вече някой пуска теми от този тип. Предполагам на всички ни е писнало от теми от типа: "ПОМОЩ: Снощи като си легнах ме сърбеше г.за, а на сутринта ми смърдеше пръста!"
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. .темата е в процес на изработка.
Alexi написа:и за ремонт на това елементарно нещо взимат по 1000 лв ? баси и майсторите имаме ,аз мислех че е нещо доста по усложнено ...
По сложно е ! Не мисли че в БОШ струва тия пари щото било няква келява бубина видиш ли
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- Se7ven
- ентусиаст
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. .темата е в процес на изработка.
Alexi написа:и за ремонт на това елементарно нещо взимат по 1000 лв ? баси и майсторите имаме ,аз мислех че е нещо доста по усложнено ...
Като изработка хич не е елементарно, а си е доста прецизно, все пак за един носач дето е едно парче метал с тампон и шарнир струва поне 300 лв. оригинален.
Плочката е на цена около 800-900 лв., поне аз докато си търсех нова преди година толкова най-ниско ми е предлагаха.
А в Бош преполагам цената е за нова едва ли ще е за почистване или пренавиване.
cls6666 написа:много полезна тема колега ,сега се сещам че старата ми плочка стои в една торба ,като имам време ще се опитам да я съживя с твоя помощ
а там където се свързват 6-те жички има елементи които са заляти с силикон те дефектират ли?и също този елемент който е посредата на плочката термо съпротивление ли е?
Жичките са 7 и незнам къде видя съпротивления . А за елемента посредата на плочката когато го замервах да разбера какво е, дава признаци като диод. Нямам схема на плочката да видя какво е, ако някои е сигурен какво е да каже.
- cls6666
- ентусиаст
- Мнения: 1325
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. .темата е в процес на изработка.
говорех за кутииката от която излизат 7 те жички закрепва се с 4 ри винта там си спомням по памет че имаше нещо (може и да греша) нямам плочка под ръка
- Se7ven
- ентусиаст
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. .темата е в процес на изработка.
cls6666 написа:говорех за кутииката от която излизат 7 те жички закрепва се с 4 ри винта там си спомням по памет че имаше нещо (може и да греша) нямам плочка под ръка
Това отвиеш ли го, после много се съмнявам, че ще го оплътниш така че да не тече. И там няма съпротивления така, че не пипай там.
- cls6666
- ентусиаст
- Мнения: 1325
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
питам защото имам неработеща плочка, нали целта е ремонт и да помогнем на колегите
- sa_hellrot
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е53
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
Браво колега , точно това видях и аз като я смених тая плочка .
бяха се натрупали някакви стружки или нещо такова м/у оста дето се върти
и бубината. А тези пластинки, които са споени с кабелите не е ли по-добре да
се запоят с сребърен припой отколкото с калай ?
бяха се натрупали някакви стружки или нещо такова м/у оста дето се върти
и бубината. А тези пластинки, които са споени с кабелите не е ли по-добре да
се запоят с сребърен припой отколкото с калай ?
- chegevara1
- младши ентусиаст
- Мнения: 371
- Регистриран на: 12.09.2008
- Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
колеги за ремонт на тази плочка скоро платих с работа и всичко 150 лв
в момента не мога да си позная колата
ако има някой проблем нека пише на Л.С.
става дума за района на сф.
в момента не мога да си позная колата
ако има някой проблем нека пише на Л.С.
става дума за района на сф.
- hobotqnin
- младши ентусиаст
- Мнения: 256
- Регистриран на: 1.10.2008
- Местоположение: София
- Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
колегата който е пуснал тази тема го познавам лично,и съм много доволен от работата му защото ми ремонтира и ревизира плочката и я центрова също толкова добре.Просто му се отдава!Има много псевдо майстори които ти взимат 200 лв,сменяват ти уплътненията на гнп-то,правят центровката като бият хамалски по главата на помпата и се имат за голяма работа!Така не се прават пари!Цялата процедура отнема 2-3 часа,а на мене са ме карали да им я оставям по ден-два!Поздрави на Данчо,дано е бил полезен на други които тепърва ще се сблъскат с този проблем
- Se7ven
- ентусиаст
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Ремонт плочка на ГНП-то.. темата в картинки.
hobotqnin написа:колегата който е пуснал тази тема го познавам лично,и съм много доволен от работата му защото ми ремонтира и ревизира плочката и я центрова също толкова добре.Просто му се отдава!Има много псевдо майстори които ти взимат 200 лв,сменяват ти уплътненията на гнп-то,правят центровката като бият хамалски по главата на помпата и се имат за голяма работа!Така не се прават пари!Цялата процедура отнема 2-3 часа,а на мене са ме карали да им я оставям по ден-два!Поздрави на Данчо,дано е бил полезен на други които тепърва ще се сблъскат с този проблем
с каквото мога помагам.
п.с. работя по въпроса към темата със снимки за настройка на плочката с ИНПА и ДИС. Снощи ми направи впечатление, че стойността от ИНПА-та се различава от показанията от ДИС.
ИНПА-та показва примерно 3.5-3.8, а ДИС-а показва 4.4-4.7
п.с. докато разглеждах ДИС-а за настройката да намеря къде е стойността, (понеже го ползвам от скоро и се уча какви възможностти има), намерих къде се променят оборотите на празен ход. Понеже съм виждал ТДС с проблем на плочката и с по-високи обороти от нормалното, може би са били вдигнати умишлено да се по оправи проблема. Промяната става през 23 об/мин на +/- до 91 об/мин. максимум, може да се коригира в двете посоки.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]