Зареждане на акумулатор
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- krasi76
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 4.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 BMW 525 TDS
Зареждане на акумулатор
ЧЕСТИТА НОВА 2010 ГОДИНА, Колеги!
Имам следния въпрос:
Може ли да пусна акумулаторът да се зарежда със зарядно, без да се сваля от колата и без изобщо да се разкачват клемите дори? Понеже знам, че ако махна акумалатора, може да имам проблеми след това... а ми се иска да го заредя, понеже известно време няма да се движи колата.
И трябва ли някакво по специално зарядно за зареждане на т. нар. "сух" акумулатор, или всички стават?
Имам следния въпрос:
Може ли да пусна акумулаторът да се зарежда със зарядно, без да се сваля от колата и без изобщо да се разкачват клемите дори? Понеже знам, че ако махна акумалатора, може да имам проблеми след това... а ми се иска да го заредя, понеже известно време няма да се движи колата.
И трябва ли някакво по специално зарядно за зареждане на т. нар. "сух" акумулатор, или всички стават?
525 TDS
- nightdriver
- ентусиаст
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: ЗАРЕЖДАНЕ НА АКУМУЛАГОР
за много години на всички !
колега наскоро я правих тази операция със сваляне на акумулатора:
ако го сваляш и имаш навигация , изчакай да загаснат диодите на навито / около една минута/ и тогава откачаш смело клемите
аз мисля , че и без да откачаш клемите може да зареждаш , но нека компетентни колеги се изкажат , иначе моя е сух и го държах около 12 часа на зарядното и засега го гледам държи
иначе казват , за време на зареждане се изчислява: капацитета на акумулатора , делено на 12 ампера = време на зареждане
значи за 90А , времето е 7.5h
колега наскоро я правих тази операция със сваляне на акумулатора:
ако го сваляш и имаш навигация , изчакай да загаснат диодите на навито / около една минута/ и тогава откачаш смело клемите
аз мисля , че и без да откачаш клемите може да зареждаш , но нека компетентни колеги се изкажат , иначе моя е сух и го държах около 12 часа на зарядното и засега го гледам държи
иначе казват , за време на зареждане се изчислява: капацитета на акумулатора , делено на 12 ампера = време на зареждане
значи за 90А , времето е 7.5h
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ЗАРЕЖДАНЕ НА АКУМУЛАГОР
За много години колеги Аз съм зареждал моя и без да го махам.Като се изключат системите и заспи колата би трябвало да не е проблем че се зарежда без да се сваля.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: ЗАРЕЖДАНЕ НА АКУМУЛАГОР
За много години и много километри на всички и от мен!
На место не съветвам да се зарежда, клемите трябва да се откачат, или най-малкото плюса задължително!!!!
Другото което е , че когато акумулатора се зарежда (пълно зареждане) почва да "ври", някои акумулатори си имат отдушник, но други нямат и много рядко, но понякога се случва да гръмне акумулатора, всичко става мазало в киселинен р-р....
На место не съветвам да се зарежда, клемите трябва да се откачат, или най-малкото плюса задължително!!!!
Другото което е , че когато акумулатора се зарежда (пълно зареждане) почва да "ври", някои акумулатори си имат отдушник, но други нямат и много рядко, но понякога се случва да гръмне акумулатора, всичко става мазало в киселинен р-р....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- **Novobraneca
- ентусиаст
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
- Детайли за колата: С чио чипс :D
Re: ЗАРЕЖДАНЕ НА АКУМУЛАГОР
И аз не препоръчвам да се зарежда на място, а и никакъв проблем няма, ако откачиш акумлатора Рано или късно се подменя с нов колега и тогава с 2 акумлатора ли ще караш, само и само да не махаш стария
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК [OO==[|][|]==OO]
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
Re: ЗАРЕЖДАНЕ НА АКУМУЛАГОР
Има изкаран + (плюс) отпред при двигателя и аз от там го зареждам без да свалям акумулатора .
- dbanchev
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: ЗАРЕЖДАНЕ НА АКУМУЛАГОР
Колеги сега по празниците като ми падна стария акумулатор го зареждах 3 пъти докато отворят магазините да зема нов 3 пъти го свалях от колата иго качвах, за колата няма проблеми махането и слагането според мен поне на мойта нищо и няма.
Re: ЗАРЕЖДАНЕ НА АКУМУЛАГОР
Няма проблем да се зарежда акумулатора без да се изклюва от инсталацията
Факт е, че BMW предвижда като оборудване на колите за скандинавските страни и Канада контакт за дозареждане на акумулатора на паркинг, както и аксесоар - слънчев панел за дозареждане който се включва в запалката.
Проблема е в изпаренията при зареждане (трябва да се зарежда навън или в проветриво помещение), както и опасността от "кипене" при дефектирал (окъсени плочи) акумулатор.
При съвременните "сухи" батерии опасностите от тези проблеми са намалени до минимум
Факт е, че BMW предвижда като оборудване на колите за скандинавските страни и Канада контакт за дозареждане на акумулатора на паркинг, както и аксесоар - слънчев панел за дозареждане който се включва в запалката.
Проблема е в изпаренията при зареждане (трябва да се зарежда навън или в проветриво помещение), както и опасността от "кипене" при дефектирал (окъсени плочи) акумулатор.
При съвременните "сухи" батерии опасностите от тези проблеми са намалени до минимум
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: ЗАРЕЖДАНЕ НА АКУМУЛАГОР
Никакъв проблем колега, ние новите БМВ та,който са изложени отпред в салона, ги зареждаме винаги постоянно .Както каза колегата към плюса отпред.Няма какво да се повреди,не се притеснявай До колегата от предния пост,БМВ не предлага подобни екстри,там всеки си плаща за Вебасто,или най-малкото отоплението на седалките е стандарт само за предните седалки За отзад-пара искат.Контактите са за нагревател на водната риза,ама БМВ не го предлагат.То просто пали Или идва БМВ-роад ассистанс
Re: ЗАРЕЖДАНЕ НА АКУМУЛАГОР
sadex5 написа:....Контактите са за нагревател на водната риза,ама БМВ не го предлагат.То просто пали Или идва БМВ-роад ассистанс
Не говоря за нагревателите (те само подпомагат студения старт като се предполага, че акумулатора си върти) а за дозареждане на батерията . Виждал съм го в Торонто на паркинга на летището където колите остават по-дълго време ...
Re: ЗАРЕЖДАНЕ НА АКУМУЛАГОР
Явно че може което е хубаво а това за вренето само - аз като съм зареждал несух акумолатор винаги отварям капачките леко да може да издиша - след 5-6 час като погледна вътре наистина има балончета и си кипи. Не знаех че гърмят просто още баща ми ми е казал да го отварям така. Сега по новите може и да не се налага не знам
- plboy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 139
- Регистриран на: 23.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: m20b20 turbo, E38 725tds
Re: ЗАРЕЖДАНЕ НА АКУМУЛАГОР
krasi76 написа:ЧЕСТИТА НОВА 2010 ГОДИНА, Колеги!
Имам следния въпрос:
Може ли да пусна акумулаторът да се зарежда със зарядно, без да се сваля от колата и без изобщо да се разкачват клемите дори? Понеже знам, че ако махна акумалатора, може да имам проблеми след това... а ми се иска да го заредя, понеже известно време няма да се движи колата.
И трябва ли някакво по специално зарядно за зареждане на т. нар. "сух" акумулатор, или всички стават?
За много години Колеги !!!
Зареждаи го когато падне под 11в./но не го чакай да падне под 10,5в./ при ненатоварен. Но при зареждане имай извпредвид, че кипи така, че да е на отворен капак и капачки на него.
За да го съхраниш сигурно по добре го сваляй и прибираи някаде на топло. На студеното се разрежда киселината а пак падне ли под 1,16 се съсипва
King Regards, 0888 750 222
- krasi76
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 4.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 BMW 525 TDS
Re: Зареждане на акумулатор
Много благодаря на всички колеги за бързите отговори!
Ами ще взема да го сваля и тогава да го залеждам, че стана доста студено навън.
Пък дано не стане нещо с бордовия компютър след това...
Ами ще взема да го сваля и тогава да го залеждам, че стана доста студено навън.
Пък дано не стане нещо с бордовия компютър след това...
525 TDS
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Зареждане на акумулатор
За много години колеги
Незнам колко от вас са връзвали волтметър докато зареждат акомолатор, но напрежението без проблем стига 17-18 волта към края на зареждането (не съм мерил новите "хубави" зареждачки, става въпрос за старо зарядно тип "трансформатор") и после отчита грешка "overvoltage protection" - не че на колата и имаше нещо, но повече не съм я зареждал със включен към колата акомолтор и не съветвам никой да го прави защото не се знае кога някои модул ще изтрещи.
Незнам колко от вас са връзвали волтметър докато зареждат акомолатор, но напрежението без проблем стига 17-18 волта към края на зареждането (не съм мерил новите "хубави" зареждачки, става въпрос за старо зарядно тип "трансформатор") и после отчита грешка "overvoltage protection" - не че на колата и имаше нещо, но повече не съм я зареждал със включен към колата акомолтор и не съветвам никой да го прави защото не се знае кога някои модул ще изтрещи.
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Зареждане на акумулатор
Aко пробий през трансформатора само тогава, то и по голяма бела става, на тези малките зареждащи устройства, имат малък трансформатор и дават голямо напрежение на празен ход, когато го натовариш, има пад на ЕДН. Към края на заряда, зарядния ток пада, съответно ако е китайско, се вдига напрежението да кажем и до 16,5 В. Е те това е опасно.Ако е стабилизиран хубав изправител,то компа на БМВ не може да познае дали да кажем е 14,6 волта от генератора, дали е старт от съседен автомобил да кажем, или от зарядно Високото зарядно напрежение е доста вредно за АБ.Била тя суха или киселинна.Абе ей сега гледам,БМВ 5 новото директно го зареждат ама не е на контакт само....
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани