Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 11 Яну 2016, 23:51

В крайна сметка вчера извърших тази процедура с пълна профилактика по изваждане на водата от серво спирачката и най-важното отпушване на оточните канали в левия калник и оточната пробка и канали под самото серво.Тук единствения начин без махане на сервото да се отпушат пътищата на оточната вода е да се махне левия подкалник ,като се демонтира лявата гума, маха се подкалника и така ви излизат на яве 2-та пътя на водата от предния прозорец до долната кора под двигателя.Канала в калника беше задръстен ,като пръста и боклуците се бяха втвърдили.Затова се маха гумения маншон в калника. Пробката под сервото също се отпушва ,защото се явява най-ниската точка за отичане на коша около сервото. Изсипах топла вода ,за да се прочисти както трябва всичко в целия кош. От самото серво извадих около 15 спринцовки по 25 кубика вода и накрая кал ,като това което бях попитал в предишния си пост намерих отговора - като се запуши коша около сервото нивото на водата стига до маркуча за вакум и от там влиза водата ,а след това като паднат температурите тази вода вътре замръзва.Отделно майсторите от сервиза не ми бяха мушнали докрай вакумния маркуч към сервото и още в момента в който тръгна да го откачам от сервото почна да излиза въздух. Самото махане на вакумния маркуч става чрез разглабяне на 2 лайстини около него - тази под чистачките и на страницата откъдето минава маркуча към двигателя. Процедурата се прави с шлаух от медицинска система и по-голяма сприновка около 25 кубика макс ,защото доста количество вода изкарах от там. Равносметката ми е ,че в автосервиза в който е оставих миналата година за профилактика е било напълно безполезно,като единството нещо което ми бяха направили смислено е смяната на спирачната течност.Нито 1 от останалите процедури според мен не бяха направили,като дори поразията с невкарания вакумен маркуч ме навежда на мисълта ,че едвали са отделили повече от половин час. На мен цялата процедура с вадене на водата от сервото и отпушване на каналите с махане на подкалника ми отне не повече от 2 часа.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Zlatiyan_Genchev на 14 Яну 2016, 1:17, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от sean-john » 13 Яну 2016, 0:36

Много полезно инфо колега,благодаря, още утре ако не вали свалям подкалника да изчистя и моите отвори,че преди известно време и аз извадих 15-20 спринцовки с вода,но незнаех ,че има фабричен отвор за изтичане на водата.Проблеми със спирачките не съм имал,но там ми е компа на газовата и все пак ще отпуша каналите да си се изтича водата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 14 Яну 2016, 1:26

sean-john написа:Много полезно инфо колега,благодаря, още утре ако не вали свалям подкалника да изчистя и моите отвори,че преди известно време и аз извадих 15-20 спринцовки с вода,но незнаех ,че има фабричен отвор за изтичане на водата.Проблеми със спирачките не съм имал,но там ми е компа на газовата и все пак ще отпуша каналите да си се изтича водата.


Превантивно си провери за наличие за вода в сервото щом не си отпушвал оточните канали макар,че си правил процедурата преди време със спринцовката ,за да не ти са случи и на теб проблема ми заради който почти 2 седмици колата неможах да е ползвам поради замръзнала спирачка.Имай предвид ,че от откопчаването на подкалника в долния му край към прага където се захваща е с 3 щипки/тапи от който все някоя ще дадеш брак при ваденето и,затова имай в предвид да си намериш преди/след това освен ако нямаш здрави нерви и внимание да ги извадиш внимателно. Веднъж годишно преди зимния сезон според мен е хубаво да се отпушват тези канали ,за да няма проблем с най-важната част от автомобила. Като махнеш подкалника и отпушеш пробката (намира се точно под сервото,в ъгъла) си прочисти дъното на коша от тинята и ще видиш ,че има и процеп много тънък покрай пода на това дъно откъдето също се отича вода. На другия канал в калника също наблегни и махни гумения маншон ,че при мен беше се затлачило и беше станало бетон. А ,ако то не се отича, кутията около филтъра ти връща водата към коша със сервото ,а при теб и компютъра на газовата щом е там още по смислено е да ги отпушиш.Даже не чакай да стегне времето ,защото после известно време докато не отмрази няма шанс за профилактика.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от sean-john » 15 Яну 2016, 2:32

Мерси колега,отворите и на двата калника редовно ги чистя както и кутиите на филтрите и тръбичките им,за тях знам и си ги поддържам.Още като написах мнението и на следващия ден махнах гумата,подкалника и изчистих мизерията и се отпушиха отворите,както казах добре,че видях темата и мнението ти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от FaceOff » 15 Юни 2016, 19:59

Здравейте колеги, имам два въпроса, първия от които може би тъп, но.. ако влиза вода в сервото, значи ли това, че е прецакано, или то не е херметично затворено по принцип, и макар и изправно просто си влиза вода в него заради запушени отводнителни канали. И втория - под "шлаух" имате предвид маркуче, което да се надене на отвора на спринцовката, за да се изтегли водата предполагам, защото аз под "шлаух" разбирам тези оребрените пластмасови тръбички с различен диаметър, в които се полагат кабели примерно?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 15 Юни 2016, 23:19

FaceOff написа:Здравейте колеги, имам два въпроса, първия от които може би тъп, но.. ако влиза вода в сервото, значи ли това, че е прецакано, или то не е херметично затворено по принцип, и макар и изправно просто си влиза вода в него заради запушени отводнителни канали. И втория - под "шлаух" имате предвид маркуче, което да се надене на отвора на спринцовката, за да се изтегли водата предполагам, защото аз под "шлаух" разбирам тези оребрените пластмасови тръбички с различен диаметър, в които се полагат кабели примерно?


За първия ти въпрос не е задължително ,ако е влизала вода ,да е заминало сервото.Повечето майстори така казват, за да могат да вземат парите за смяна на цяло серво вместо да се занимават да точат вода.Гледай превантивно да отводниш коша около сервото и оточните канали ,за да избегнеш работата на сервото под постоянна вода. Относно какво имаме под название шлаух - това е прозрачния маркуч(силиконов) който се използва в медицината за медицинска система/банка.Идеята освен да се сложи в спринцовката, че е гъвкав и може се напъха по на дълбоко в самия серво апарат.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от FaceOff » 16 Юни 2016, 20:04

Мерси за отговора! :yes: :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 13.12.2013
Местоположение: Троян
Пол: Мъж
Кара: e39 530d
Мечтае да кара: e39 M5
Детайли за колата: 98''

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от L0wTeCh » 17 Юни 2016, 15:38

Колеги, днес направих същата процедура и от сервото извадихме към 800 мл. вода, но педала си остана осезаемо по твърд от преди.Предполагам сервото е заминало ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от FaceOff » 04 Яну 2017, 17:33

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=35&t=416209

Чак не ми се повярва каква мизерия излезе от сервото, само не разбрах тиня ли беше или ръжда.. Не преброих колко 60 кубикови спринцовки извадих, но доста бяха. Реших, че не мога да си оставя сервото такова мизерно отвътре и го промих 3-4 пъти с чиста вода :mhihi: :mhihi: , докато накрая започна да излиза бистра водица :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 720
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от Don_Diego » 07 Яну 2017, 20:27

При мен педала е твърд само преди да запаля, в момента в който заработи мотора спирачката омеква веднага. Вода в сервото или някой маркуч по оста вакуум помпа-серво прави магарии?

Пп: спирачната течност е на около 6 месеца ако има значение за сервото
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от FaceOff » 07 Яну 2017, 20:51

Нямаш вода в сервото, а загуба на вакум. Би трябвало и след 24 часа поне при първото натискане на педала да е още мек.

Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 720
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от Don_Diego » 07 Яну 2017, 21:01

Да, втвърдява се след няколко дни седене в гаража.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от FaceOff » 05 Фев 2017, 23:04

Колеги, някой може ли да ми каже от какво се получава тази корозия? Виждал съм и на други сервоусилватели точно по същия начин, на някои по-малко, на някои повече. И най-вече това признак на вода в сервото ли е, или се стича спирачна течност?

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от FaceOff » 06 Фев 2017, 15:42

Колеги, относно горния ми пост - по чужди форуми прочетох, че това е от спирачната течност, била силно агресивна към всякакви бои, и затова при теч се получавало така. Въпросът ми е там има ли някакво уплътнение, което да се смени, защото аз поне не виждам да има.. Сменям моето заради водата в него, а сега пък да сложа такова на което да му тече спирачната течност.. :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Твърд педал на спирачката (през зимата) .:: РЕШЕН::.

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 19 Фев 2017, 9:36

По-скоро ти се стича от стойката която фиксира тръбичките за спирачките към сервото. Погледни ,че се е стичало това което разяжда на 2 вади и в най-ниската точка, където трябва да капе се разлива, затова и именно е разяло боята. А ръждата е дошла в плюс със непочистен кош около сервото и наличие на вода. Твоето серво, ако има остатъчна вода,която неможеш да издърпаш със спринцовка, вкарай малко антифриз да не замръзва водата и навлажнената мембрана на сервото и съответно да имаш спирачка и в големите студове. Иначе самото серво , ако го отвориш силно ме съмнява ,че ще можеш по същия начин херметически да го затвориш. Ако взимаш друго задължително със спринцовка ги пробвай за наличие на вода вътре, защото това е детска болест на 39 ките заради недобро техническо решение за коша около сервото.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook