Тромава под 3000 r.pm.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Тромава под 3000 r.pm.

Мнение от twake » 13 Апр 2009, 22:26

Колеги, нормално ли е да е тромава колата до 3000 оборота. Струва ми се, че някакси бавно развърта. Катализатора е махнат. Какъв евентуално може да е проблема. Не съм карал друга е39 (520) за да направя сравнение но ми се струва че за 150 коня трябва да е по-добре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 14 Апр 2009, 8:01

http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

прочети малко по-надолу където пише "Symptoms" ;( аз мисля да я правя процедурата - само трябва да видим с Пресли кво става с поръчките

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 14 Апр 2009, 8:27

интересно ,пише че тоя О-пръстен дефектира още на около 30к ,значи на никой не му работи ваноса ,възможно ли е ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 14 Апр 2009, 8:42

явно работи, но не както трябва. Моята също е тромава до 3000 и после се оправя - един от симптомите също е че когато маслото е преди смяна когато не е пален двигатела няколко часа при запалването се чува едно изхъркване от ваноса за около полвин секунда - О ринга изпуска маслото което е във ваноса и при запалването докато се качи масло се получава това изхъркване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW

Мнение от signala » 14 Апр 2009, 8:56

Не се заблуждавайте колеги,тези 20-ки са си тромави фабрично,не до 3000 ами дори и до 4000 оборота.Не само вашите и моята ами и доста други които съм карал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 14 Апр 2009, 9:12

е аз ще го сменя пръстена - пък после ще пиша да кажа какъв е ефекта. Пък като видя нова е39-ка 520 че е толкова тромава тогава ще се откажа да човъркам моита :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 14 Апр 2009, 10:08

Нещо не им хващам вяра на тези хамериканци... Особено със симптомите. Накратко VANOSа е един редуктор, който има две положения - едното е за тихите и максималните обороти (над 5к), а другото от 1000 до 5000 оборота. Така че още при тръгването ECUто променя ъгъла на атака на вала. Същото е и при двойния ВАНОС, но важи и за вала на изпускателните клапани. Съсвсем друго нещо е VALVETRONIC, с което спекулират, според мен в този сайт. Неработещ Ванос ще стърже, ще допринася за увеличен разход и ще го има записан в паметта най-вече. Няма такова нещо като "по-слабо до 3000 оборота", тъй като ъгълът е еднакъв от 1000 до 5000 оборота. А и най-малкото това със спичашия се О-пръстен, непредлагането му като отделна част и заинатяването от страна на БМВ да си го вграждат и в новите ВАНОСИ, които продават само цели просто звучи несериозно... Мое мнение.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 14 Апр 2009, 10:24

в линка си говорят за ремонт на ванос не на валвтроник - после за да се измести вала в предверение или закъснение нали трябва о ринга на цилиндъра на зъбното колело на ваноса да е ОК иначе изпуска масло и не се измества колкото е изчислено - от там грешно газоразпределение и липса на тяга
симптомите в сайта са точно като моите - така добре са ги описали че и аз не мога толкова добре, пък и 70-80 лева де не ги дава човек, цигарите ми са повече
проблема ми са планките за заключване на валовете - така че ако някои може да помогне да пише.
Последна промяна spacepl на 14 Апр 2009, 10:26, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 11.04.2009

Мнение от AndRea&CostI » 14 Апр 2009, 10:25

колега, кажи първо с какви джанти и гуми караш, това е важно !
все пак 520 е наи слабия бензинов мотор ! то ако 520 вървеше, какво остава за 540 4.4 или М5 :mhihi:

моята от 2000 оборота си тръгва прилично, но ако искаш да върви много, трябва да е непрекъснато в обороти колата, до краини обороти :mhihi:

също кажи твоята автомат/ръчка, комби/лимозина каква е

трябва да се дръпнеш с друга 520-ка, и само така ще разбереш дали ти върви или не !

давам ти пример:

бяхме с колата на РАСИ 520 и се дръпнахме с Е53 Х5 3.0д автомат от първите но с направен феислифт + чип, с големи джанти беше, ние с 15ки

еми наравно с него вървяхме :> ния бяхме 2ма, тои сам, приятел на рАСИ е тоя с х5, само че как изпуснеш 520-та от обороти така х5-та се отдалечава ;)

така че за тоя мъртвец 520, не очакваи ракета без обороти, иска си обороти, но не се плаши от тях а напротив, колко повече натискаш педала, толкова повече иска

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 14 Апр 2009, 10:45

spacepl написа:в линка си говорят за ремонт на ванос не на валвтроник - после за да се измести вала в предверение или закъснение нали трябва о ринга на цилиндъра на зъбното колело на ваноса да е ОК иначе изпуска масло и не се измества колкото е изчислено - от там грешно газоразпределение и липса на тяга
симптомите в сайта са точно като моите - така добре са ги описали че и аз не мога толкова добре, пък и 70-80 лева де не ги дава човек, цигарите ми са повече
проблема ми са планките за заключване на валовете - така че ако някои може да помогне да пише.


Имам предвид, че ако няма видими течове, шумове, играене на обороти и повишена консумация - ваноса си е наред и каквито и гумички да се сменят, пак същата работа. Тя гумичката 70-80, ама труда ще 2-3 пъти повече, а и после центровки и т.н. Разбира се ако си е за ремонт - няма как...

ПП Забравих си мисълта... Значи има 2 спираловидни зъбни колелета, които определят 2-те степени на ваноса. Те или са зацепили или не. Ако изпуска масло няма да е на място колелото и ще стърже. Все едно караш или на първа или на втора, а ако не влезе зъба, знаем какво се чува. Затова казвам, че спекулират с идеята за валвтроник, където системата е съвсем друга и описаните симптоми повече се отнасят за точно тази плавна регулацие там.
Последна промяна bmw_n00b на 14 Апр 2009, 10:55, променена общо 1 път
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 14 Апр 2009, 10:50

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 30 Юли 2009, 21:11, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 14 Апр 2009, 10:51

WALL написа:До оборотите на въртящия момент на двигателя всички са тромави....

Така си е все пак не караме самолети :mhihi: :mhihi: :mhihi:
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 14 Апр 2009, 11:49

видими течове няма как да има, маслото изтича при зъбчатките на валовете и веригата :) а ваноса е постоянно зацепен - зъбите са под наклон и промените в предверение/закъснение стават плавно, посредством предвижването на зъбака на ваноса напред и назад (което пък става чрез налягане на маслото във цилиндъра във които е поставен зъбака на ваноса) и О-ринга играе ролята на маслен сегмент - докато не се втвърди и не започне да изпуска. Относно труда - сам ще си го направя, няма да ми е за първи път да отварям капака на клапаните :) . В интерес на истината валовете могат да се центроват и без специалния инструмент на БМВ, но на мен ми се иска с него защото ще е по-лесно. А й като се замисли човек - тва гумено уплътнение (О-ринга) 12 години не е сменяно и е подложено постоянно на влиянието на температура и горещо машинно масло, няма как да не си промени свойствата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 14 Апр 2009, 13:23

Надъхал си се значи и сигурно правилно си преценил. Успех желая и се радвам, че сам можеш да го направиш. Дано има ефект!
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Мнение от twake » 14 Апр 2009, 13:53

Ами и при мен няма течове, шумове и т.н. Много ми се иска да покарам 1-2 км. някоя друга 520 за да видя. Знам, че това е най-слабия мотор но все пак е 150 коня. Колата е с ръчни скорости, седан. Джантите за 16', гумите 225 55 16. Просто ме човърка, че има нещо. Не казвам, че до 3000 оборота лази.

(RASI има чип. Неговата може да е по-добре. Говорим за 520 stock)

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook