Фейс лифт стопове ъпгрейд?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
Здравейте, аз съм фабрично с фейсови стопове (комби) и имам един интересен проблем. Понякога, не съм забелязал да има някаква закономерност, габаритите на стоповете примигват - най-вече десният. Това го прави на изгасен двигател, когато колата работи не съм забелязвал да примигват. Къде ли може да е проблема?
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
сериозно ли никой за 21 страници не е направил захранването на светодиодите по културния и доста по сигурен начин с един регулатор по напрежение и ток? чак се учудвам...
явно аз ще съм първия който ще опита .... по късно ще споделя опит
явно аз ще съм първия който ще опита .... по късно ще споделя опит
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
бмв е30 написа:сериозно ли никой за 21 страници не е направил захранването на светодиодите по културния и доста по сигурен начин с един регулатор по напрежение и ток? чак се учудвам...
явно аз ще съм първия който ще опита .... по късно ще споделя опит
Ами най-културния и интелигентен начин е да се препрограмира LCM-а че габаритите са LED и отпада необходимостта от допълнителни съпротивления, регулатори и каквото и да е друго. Напрежението подавано от LCM към светлините не е постоянно ами е ШИМ този регулатор, който мислиш да използваш може и да се посбърка ако няма добри филтриращи кондензатори на входа си, а и не се знае каква ще е реакцията на лайт модула. А и по принцип не е финансово и технически оправдано използването на нещо подобно за това му приложение. Та за това никой в тази тема не го е направил захранването с регулатор по напрежение и ток.
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
оказа се че единственото което трябва е едно лм317 + едно съпротвиление за да го вкара в режим "прецизен регулатор на ток" , напрежението не е нужно да се регулира... вече го тествах и за сега работи.... но това само на пробната маса... ще видим на колата как ще е ...
в нашия случай колата е с лцм2 и не може да се програмира за лед стопове... така че този вариянт отпада... ще я програмирам само да не си тръси габаритите
какво имаш впредвид под финаносово и технически неоправдано? елементите излизат едва 1.10лв? а цели готови регулатори по напрежение и ток има по 5-6лв от ибей или 10-11 от тукашните магазини... но схемата с лм-ката е напълно достатъчна.... доста хора я ползват точно за драйвъри на диоди
ето и схемата която трябва да се направи....
разликата между нея и просто съпротивление последователно е че съпротивлението работи само и точно при определено напрежение... малко да се измени и стойностите на тока вече са други и става опасно за диодите.... а лм-ката подържа винаги еднакъв ток през нея(на колкото е настроена със съпротивлението)
в нашия случай колата е с лцм2 и не може да се програмира за лед стопове... така че този вариянт отпада... ще я програмирам само да не си тръси габаритите
какво имаш впредвид под финаносово и технически неоправдано? елементите излизат едва 1.10лв? а цели готови регулатори по напрежение и ток има по 5-6лв от ибей или 10-11 от тукашните магазини... но схемата с лм-ката е напълно достатъчна.... доста хора я ползват точно за драйвъри на диоди
ето и схемата която трябва да се направи....
разликата между нея и просто съпротивление последователно е че съпротивлението работи само и точно при определено напрежение... малко да се измени и стойностите на тока вече са други и става опасно за диодите.... а лм-ката подържа винаги еднакъв ток през нея(на колкото е настроена със съпротивлението)
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
Днес точно с това се занимавах с компетентен човек, сменяхме с фейсовите стопове които от доста време съм се наканил да ги поставя, като имах преходни букси и така избегнах всякакво рязане,и след това почнахме кодирането,но не стана. Колата ми е е 06.1999 г. с LCM 3 като останаха да примигват и по слабо да светят диодите и светлините за мъгла. При опитите на кодировката човека неможа с 2 програми да стане (DIS и Inpa,ако не се лъжа) ,остава с 3 -та NCS EXPERT да се пробва друг ден. Някой може ли да сподели дали има връзка кодирането с това,че отпред съм свалил фаровете от колата и лайт модула не отчита най-вероятно при кодирането за фейс стоповете ,че отпред има светлини т.е нещо свързано с габарита?
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
Под финаносово и технически неоправдано имам в предвит това че крайния резултат може да се постигне само с един резистор 25ома (техническата част). Не е необходим стабилизатор и каквито и да било други елементи, евентуално още един или два резистора по 50ома ако не може да се изключи чека. Резистора трябва да е поне 0.5W но и 1W e същата цена около 20ст (това е финансовата част, макар и в случая по-скъпия вариант да не превишава 2лв). Фейсовият стоп започва да свети при около 10.5V и работи с нормална яркост при напрежение около 11,3V и ток около 40-50мА (поне при мен е това напрежението и тока) резистора трябва да поеме разликата от 1-2V.бмв е30 написа:....
Разбира се със стабилизатор ще се избегне изменението на яркостта на габарита (светодиодите) при изменение на напрежението на инсталацията на празен ход или при по-високи обороти на двигателя, но това едва ли би се забелязало от който и да било
И една тънкост. Тъй като на преди фейсовите стопове габарита е от две крушки, от инсталацията идват два кабела за тези две крушки съответно външна и вътрешна свтлина на габарита. И тънкия момент: В случай че искате да ви свети габаритна светлина (светодиодите на фейсовия стоп) чрез лоста на мигачите трябва да го захраните от кабела за външната крушка. Друг вариант е да се ползват диоди че да се обединят захранващите напрежения от двата кабела и да се подадат към светодиодите (през съпротивление разбира се ако не е прекодиран LCM-a).
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
не четеш внимателно колега... резистора работи както трябва само при напрежението за което е изчислена стойноста му... малко да надвиши(при високи обороти да речем или при проблем с алтернатора) почва да пуска повече ток и става много опасно за диодите на стоповете... цената е почти същата така че не виждам защо да не се направи както трябва!
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
бмв е30 написа:не четеш внимателно колега... резистора работи както трябва само при напрежението за което е изчислена стойноста му... малко да надвиши(при високи обороти да речем или при проблем с алтернатора) почва да пуска повече ток и става много опасно за диодите на стоповете...
Като се изчислява резистора се взима под внимание възможно най-високата стойност на захранващото напрежение в случая 14,5V при високи обороти на двигателя примерно. А освен това се слагат и едни 10-ина % запас като се избира по-високата стандартна стойност за резистора от изчислената. От там нататък се счита че всичко ще си е в нормите при всякакви работни напрежения тъй като те не би трябвало да превишават това напрежение за което е изчислен резистора. Но ако се повреди алтернатор и се вдигне напрежението то стоповете ще са най-малкия проблем. Има го и факта че пада на напрежение върху светодиодите (стопа) е един и същ и цялата разлика ще бъде поета от резистора и най-много да се загрее повече от нормалното а стопа да си остане без щети.
Темата е 20-ина страници в нея има поне 5-6 човека които са използвали резистори и още незнайно колко са я чели и пак са използвали резистори а стоповете им продължават да работят или поне не са споделили за възникнали проблеми в следствие на употребата на резистори. Пак казвам използването на стабилизатор в случая не е необходимо но щом така ще се чувствате по сигурни използвайте го. И при т.нар. баласти за светодиодни стопове били те фейсови (ретрофит) или някакви афтърмаркет се използва стабилизатор. Но това е така защото при големи количества полупроводниковите елементи (вкл. и въпросните стабилизатори) излизат в пъти по-евтино от резистори със средна мощност, каквито са необходими за целта.
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
да но пък така ще светят една идея по слабо при по ниски нива...
не мога да разбера защо се опитваш да ме убедиш че нямало нужда от по правилния начин? също така това че много бройки лм317 излизат по евтино от същия брой резистори пак е пълна глупост...
не мога да разбера защо се опитваш да ме убедиш че нямало нужда от по правилния начин? също така това че много бройки лм317 излизат по евтино от същия брой резистори пак е пълна глупост...
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
Не се опитвам да те убеждавам в каквото и да било, просто казавам защо няма нужда от стабилизатор.
Но тука почваме да бягаме от темата с нашите спорове до колкото това е спор
Но тука почваме да бягаме от темата с нашите спорове до колкото това е спор
- jeremeto
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 10.08.2007
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: Е60/LCI
- Мечтае да кара: 760
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
Колеги с КОДИРАНЕ всичко става,без съпроъивления,транзистори и тм.
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
И при мен не стана с кодиране на модула и си останах на резистори.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
Каква ти е версията на лайт модула? При мен с LCM 3 стана с кодиране с NCS Expert, с кодиращия доста се бяхме хвърлили в чудо ,защото бях махнал предните фарове и мислех,че заради това може да има проблем,преди това бяхме пробвали с Дис и Инпа. В крайна сметка стана ясно,че при пробването ги пускам на незапален двигател и тока на акумулатора беше малко и накрая падна.При тази версия или нагоре на модула е само изключване на чека на габаритите и кодиране на tail lights .При по-старите версии вече си остава вариант резисторите.
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
Ами с лцм 3 съм и правих ретрофита с дис за led tail lights. Обаче,след ре5рофита и то няколко пъти,продължаваше да си ми свети и слабо халогена до габарита и самият габарот премигваше.Мисля,че и с нцс се пробвах да ги пускам,но ефекта беше същият.Освен да има значение на кой от двата плюсови кабели (те са два за старият стоп),го връзваш,но мисля,че и с двата пробвах.Други колеги тик споменават,че не ставало със всички лцм3 и за това се отказах.И така вече 5 години си бича с резисторите,нищо не е изгоряло все още,макар,че ако има как бих си го направил по правилният начин.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Фейс лифт стопове ъпгрейд?
Пробвай с някой който си има повечко понятие от NCS и кодиране за ретрофит,ако досега не си го правил.Аз не съм много на ти с кодирането и затова прибегнах до помощ до човек който си има понятие и опит,като дори толкова мъчене със софтуера и на него не му се беше случвало.Явно LCM 3 малко по трудно си става тази операция.Аз си сложих преходни букси и така избегнах навръзването. Има схема в първите страници на темата за връзването и кой кабел трябва да ти остане изолиран
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани