Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 1.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 525d Touring
Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
Детайли за колата: М пакет

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от fissikela » 09 Сеп 2015, 1:21

Какъв е парт номера на този филтър (клапан) за
Бмв 525д М57 автомат ? И какво представлява?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 11.11.2009
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от kr1s0 » 23 Ное 2015, 20:44

Колеги,изчетох всички страници от темата,но все още не съм наясно как да проверя дали клапана е окей.
Днес ,докато моторът работеше на ПХ отворих капачката,той закюфка и загасна.Какво ще рече това?Има ли конкретно действие,с което да заключа дали имам проблем,или не?

Друго,което съм забелязал е ,че когато съм на минимални обороти на ПХ и натисна рязко педала на газта ,форсирането става на пресекулки от 700 до 1300-400 ,а после плътно и с нормално темпо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от rosenrt » 13 Мар 2016, 18:36

Тук показват един тест но до колко е вярно не знам






Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 11.11.2009
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от kr1s0 » 15 Мар 2016, 0:14

Трябва да се усеща лек вакуум на капачката за маслото.Поне при мен е така, след смяната му (М52В28).
Преди да го сменя, като отворя капачката се чуваше бучене, (сякаш клаксон на кораб, ако ме разбирате :mhihi: ).Моят беше толкова заминал, че и ако извадя щеката при работещ мотор пак се чуваше това бучене от клапана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от rosenrt » 15 Мар 2016, 17:48

Така :)


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от rosenrt » 15 Мар 2016, 17:51

А някой имал ли е такава димна завеса и горене на масло от повреден клапан :shock:




Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от Bavarcho » 15 Мар 2016, 18:01

rosenrt написа:А някой имал ли е такава димна завеса и горене на масло от повреден клапан :shock:


Едно М54Б25 пушеше по същия начин от клапана. Бяха го отписали за основен ремонт. Освен че пушеше така не работеше добре заради всичкото масло дето буташе в цилиндрите. Нов клапан, измиване на всукателния колектор, нови свещи и стана нов мотор.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от rosenrt » 16 Мар 2016, 2:19

Не ми е ясно как и от къде вкарва толкова масло в смукателния колектор и от там в горивната камера :shock: ,от картера ли го смуче,най долната част на клапана има връзка с маркуч в щеката ,но от там се връща маслото...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от zvetiko » 16 Мар 2016, 8:33

rosenrt написа:Не ми е ясно как и от къде вкарва толкова масло в смукателния колектор и от там в горивната камера :shock: ,от картера ли го смуче,най долната част на клапана има връзка с маркуч в щеката ,но от там се връща маслото...


Преди няколко години, на моята кола- за 3-4 км, около 2.5 литра масло, димната завеса буквално закриваше пътя на десетки метри след мен. Наистина точно това се случва, което предполагаш- вакума в смукателният колектор, започва да дърпа маслото от картера, през клапана за картерни газове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от dreadx » 30 Апр 2016, 9:18

rosenrt написа:Не ми е ясно как и от къде вкарва толкова масло в смукателния колектор и от там в горивната камера :shock: ,от картера ли го смуче,най долната част на клапана има връзка с маркуч в щеката ,но от там се връща маслото...
При нормални обстоятелства от там наистина се връща маслото (под действието на гравитацията), проблемът при някои двигатели е, че глупаците са натопили връщащата тръба под нивото на маслото в картера и при определени условия, например ако на нея има вакуум и се запуши онази от капака на клапаните, то двигателят може да си го изпие - като със сламка от чаша. А как може да се запуши другата тръба - може да се напълни с мизерии, или вода да замръзне в нея (особено при работа на газ излизат повече водни пари от картерната вентилация и смесени с маслото образуват едно жълто желе.) Проблемът май се проявява по-често през зимата. Четох по форумите, че ако успее да нагълта достатъчно масло от дъното на картера, може и хидролок да се получи.

Някой с м52 елиминирал ли е този клапан и слагал ли е такъв маслоуловител, или направо е снадил тръбите и го е прескочил?
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=822172

Ако просто се снадят тръбите възниква ли проблем със замърсяване на всмукателната част?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 5.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525
Мечтае да кара: M POWER

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от Jok3ra_ » 03 Май 2016, 10:49

Колеги ако махна тоя клапан какво ще стане? Преди имах е36 с м50б20 с ванус мотор и понеже слагах спортен филтър и го бях махнал и запушил маркучите отиващи към него и нямаше проблеми колата ама тук сега незнам колата е 523 173к.с.

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от niko8926 » 06 Сеп 2016, 12:23

Здравейте, колеги, искам да ви попитам дали е нормално на нов клапан (феби) за двигател н42б20, 02 г., при духане с уста през който и да е отвор на клапана не се усеща съпротивление :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от dreadx » 07 Сеп 2016, 23:35

Абе гледайте сега (за m52b20TU ще кажа как е, че ми се търкаля тук един разглобен такъв клапан) - те са го мислили нещо си - като има вакуум, ама лек такъв вакуум, всичко да е отворено и да смуче нормално картерните газове. Ако изведнъж се появи повече вакуум - например даваш газ и връщаш рязко газта, в колектора какво се получава -- много як вакуум. Тогава една мембрана, която нормално е напърчена с пружина, успява да преодолее натиска на пружината и затапва отвора, миг преди двигателят да се е нашмъркал с масло от картера.
Има и втори полезен ефект - че вакуумът за регулатора е взет след мембраната, демек може да пада до 0.7 примерно, но по-надолу не. Ако беше директно взет от колектора, това би довело до нежелателно прекалено намаляване на налягането в горивната система, докато трае този преходен процес, с големия вакуум. (- ама това не пречи да работи и без него, може да се пробва.)
След това, като намалее нормално вакуумът, мембраната пак се отваря и вентилацията работи - дърпа газове от картера.

Аз така си обяснявам действието на този клапан - поправете ме, ако има някаква грешка.

Та може би е ок като духаш през всички дупки да няма никакво съпротивление. Ама как ли да се тества? - може би с прахосмукачка, на която все пак да имаш някакъв начин да регулираш засмукването. Над определен вакуум трябва да запуши мембраната.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 22.11.2016
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от bmwFan<3 » 12 Дек 2016, 15:38

shnitzera написа:Преди няколко дена пуснах тема за неизвестен до тогава за мене проблем описан така :

"Какво се случва -преди около месец в едно голямо задръстване ,жега ,климата бумка с пълна пара ,перки -мерки ,само на 1-ва не ми зацепи силикона и колата позагря малко около 100-110 градуса, спрях пуснах парното на топло и стрелката си дойде на 12 часа за секунди ,дотук всичко ток ,смених виското още същия ден обаче се появи едно много гадно клатене на маторя ,стрелката на оборотите не мърда а колата клати осезаемо ,на другия ден след като запалих колата заработи нормално ......докато не достигна работна температура и пак заклати ,сега ми прави впечатление ,че като е много студена има и едно замисляне преди да тръгне прихълца-прихълца па тръгне, иначе си върви, не харчи повече, не пуши, абе както си е била винаги само, че..... клати "

Става въпрос за М50 и М52 мотори!
Тук е мястото да добавя някои други симптоми, които ги нямаше при мен, но са се появявали при доста колеги. Значи обобщени симптомите за издухан клапан на картерните газове са следните :

1. Харчи масло до 2 литра на 1000 км (може и повече може и по-малко), а има и моменти когато не го пипа
2. Като при мен прекъсва студена, тресе топла
3. Като отвориш капака мирише на изгорели газове
4. Като загасиш мотора изсъсква
5. Като подаваш газ при падането на оборотите се чува вземане на въздух от под колекторите и др.
6.Не го хваща диагностика.

Цената в Вари, Дару и Камор е една - 106 ,70 лв. Частта няма реплика(не си губете времето да търсите като мен)!
Смяната е много лесна и не се налага демонтирането на всмукателния колектор, както писаха някой колеги.
Значи въпросния клапан се намира под колектора и за да се стигне до него трябва да се демонтират няколко работи. Нужните инструменти са:
1. Права отверка
2. Гаечно ключе 10
3. Луличка 10
Изображение
1. Първо се демонтира кутията на възд. филтър ,която се държи на един болт с глава 10 и се разкачат щипките на дебитомера и скобата след него
Изображение

кутията се дърпа напред и излиза цялата ,
след това с въртеливо движение се сваля буксата на дебитомера и последния се маха да не пречи
Изображение

след това с помоща на отверка махнете тръбата на стъпковото моторче и демонтирайте целия гумен маншон /въздуховод/ направо с резонатора отдолу
Изображение
вече е свободно и клапана се вижда ясно
Изображение
след това с леко стискане отсранете маркуча /пластмасов/ от вануса
Изображение
и по същия начин от клапана
Изображение
след като сте го маханали този маркуч има още един който излиза без скоби в долната част на клапана и влиза в основата на щеката на маслото ,съветвам ви да си го подмените с нов ,че беше почнал да се скапва ,в всеки железарски магазин срещу 2-3 лв . искате 30 см. маслоустойчив 12мм маркуч
Изображение
сега е ред на трите болтчета ,които отвивате с помощта на лула 10
Изображение
след като сте ги отвили хващате клапана и го издърпвате в посока към главата за да излезне от колектора ,където просто влиза в една дупка с гумен О-пръстен /без скоби и тем подобни / и внимателно го изваждате зад алтернатора .
След като го извадих го разглобих и иии вътре беше мармалад -нагари ,гняс,масло,абе страшен калишак ,а мембраната ,която всъщност върши цялата работа беше на тарлък
Изображение
след това взимате новия и по обратния ред
Изображение
значи хубаво огледайте маркуча ,който влиза във ваноса и клапана ,оказа се почти запушен пробит и след като не знаех ,че е в такова състояние не го и купих /което е хубаво вие да направите / не е скъп 10-ина лева е ,но до понеделник ще е така ;)
Изображение
след което последва киснене в кореселин ,чегъртане ,потропване :mhihi: ,от него излезе една шепа кал и след това така
Изображение
и така
Изображение

ми това е общо взето колеги ,цялата галимация е 30-40 мин.
Надявам се да съм ви бил полезен ,ако някой нещо не разбира да пита ;)





Възможно ли е да отива бензин в маслото заради този проблем? моето дава същите ядове и също така почна да меша бензин с маслото много ще съм благодарен ако ми отговориш

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 23.04.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: дизели
Мечтае да кара: по хубави пътища
Детайли за колата: прави фокуси

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки

Мнение от ylaine » 13 Яну 2017, 15:07

Колеги, смених тоя клапан. Имах проблеми с оборотите на празен ход и наистина имаше ефект след смяната му. Обаче вчера го разкачихме за да стигнем до друго нещо и от клапана изтече течност като масло с цвят горе долу на боза.. Нормално ли е да се събира подобно нещо в него или не? Питам, защото проблемите с оборотите отново започнаха (след около месец след смяната му) и сега като изтече тая "гняз" отново всичко е ок. Сменихме и други нещица, но все си мисля, че проблема е в тоя клапан.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook