Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- hishnika
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Някой може ли да каже как изобщо да премахна тоя клапан
Предполагам че маркуча от главата отива директно в кечтанк, но какво да направя с другите маркучи - да ги запуша или
П.С.: Снимките от първия пост ако може да се качат отново
Предполагам че маркуча от главата отива директно в кечтанк, но какво да направя с другите маркучи - да ги запуша или
П.С.: Снимките от първия пост ако може да се качат отново
- alonc
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 28.08.2007
- Местоположение: Горна Оряховица
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520i
- Мечтае да кара: e39 M5
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Здравейте колеги!! Днес и аз успях да сменя така прословутият клапан! При мен симптомите бяха харч на масло, препушване когато е студена и когато я натисна повече, също имаше и леко претрисане когато е загряла. При мен проблема се оказа не толкова от клапанът а по точно от маркучът към щеката за маслото, клапанът не бе напълно изгорял и не пропускаше но се е охлабила мембраната и е леко нагоряла. Към всичко това съм прибавил и някои снимки! Сега остава да видя този харч на масло дали ще спре!!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- mambata_943
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 221
- Регистриран на: 2.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: квото дойде
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
1. Харчи масло до 2 литра на 1000 км (може и повече може и по-малко), а има и моменти когато не го пипа
2. Като при мен прекъсва студена, тресе топла
3. Като отвориш капака мирише на изгорели газове
4. Като загасиш мотора изсъсква
5. Като подаваш газ при падането на оборотите се чува вземане на въздух от под колекторите и др.
6.Не го хваща диагностика.
При мене може ли пак да е клапана, но без да ми прекъсва студена или да тресе топла
2. Като при мен прекъсва студена, тресе топла
3. Като отвориш капака мирише на изгорели газове
4. Като загасиш мотора изсъсква
5. Като подаваш газ при падането на оборотите се чува вземане на въздух от под колекторите и др.
6.Не го хваща диагностика.
При мене може ли пак да е клапана, но без да ми прекъсва студена или да тресе топла
- snaiperist0
- Мнения: 579
- Регистриран на: 21.08.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: бавно
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
има ли снимки някаде където не са се изтрили от хост сървара понеже аз не ги виждам в първия пост.
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
ares2 написа:сложих и аз клапана вчера.. мейле..
може би ще харчи малко повечко масло но... поне няма да сменям клапани всеки 40 000 км..
честно казано 70 лв за меъле бих давал през 3-4 години ако се замисля..
Честно казано, не знам как ти се занимава с подобни неща. Оригиналния се сменя на много повече от 40 000 км.
Освен това, като чуя Meyle и настръхвам. Още помня като видях за първи път тяхна водна помпа
И до днес не мога да си представя, че има хора, които си слагат подобни на колите.
Била метална Ама на никой не му прави впечатление, че е излята толкова некадърно,
че няма да има никакъв баланс, освен това ще е по-тежка и т.н. И кой знае какъв и е дебита
Ама както и да е, щом е евтино, значи е хубаво
Бенджамин Франклин - The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Преди 2 седмици си купих Е46 318CI 143к.с. Когато спускам без да подавам газ на колата и след това дам газ колата изпушва много като дима е син. При високи обороти на двигателя при каране дим не се забелязва. За изминати около 500-600км. около 1л. масло в двигателя го няма. И при мен го има това тресене и причукване на двигателя на ниски обороти, а и падат до кам 650-700 оборота. Днес смених клапана на картерните газове, но маркучите не ги сменях. Не се промени нищо. Колата пак пуши, работи нестабилно и причуква на ниски обороти. Маркуча който идва от капака е здрав и чист, но този за към картера не сам го свалял и не знам дали е здрав. Дали може ако е спукан някаде от него да пуши и да работи нестабилно. Моля помагаите с отговори
- mambata_943
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 221
- Регистриран на: 2.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: квото дойде
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Един приятел вчера и той смени клапана на картерните газове на н42б20, но след това, почнали да му играят оборотите, дали има нещо общо? Иначе е ходил и на диагностика и няма проблем..
- bisko.
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 21.03.2014
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E46 / 318i / 143 hp / 2002 год.
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Да разкажа и аз как се развиха нещата при мен надявайки се, че ще помогна на някой, че по другите теми които ме интересуваха и черпех ресурс от форума все бяха стари.
Става въпрос за Е46 318 202год. 143 к.с. мотор N42B20AB
Преди 3-5 месеца правех други профилактики и накарах майстора ми да свали въпросния маслен сепаратор да погледна как е.
Въпросния сепаратор изглежда така
https://runautoparts.com.au/catalog/pro ... mage/3873/
При мен се беше запушил маркуча от картера до сепаратора (маркуча в ляво на снимката ) и самия сепаратор частично.
Търсих да взема нов но във Видин трябваше да се чака на поръчка няколко дни, а колата да седи в сервиза толкова време нямаше начин, затова измих хубаво маркучите с бензин и после с обезмаслител леко отворих самия сепаратор но само горната част дето са ушенцата за захващане, а долната част само измих с топла вода и обезмаслител на маркуча тъй като е капсолован. За мое нещастие обаче не проверих маркуча който излиза от сепаратора и влиза в смукателните колектори (на снимката е в средата горе). Така карах до преди няколко дни, колата беше малко мудна, понякога когато беше топла в жегата не искаше да запали , понякога трудно палаша сутрин,нямаше ряз и не ускоряваше като за тези коне, това доведе до един дълъг процес по ровичкане и ходене по диагностики, донякъде и до някой ненужни замени на части, докато не реших в един хубав момент да издърпам въпросния маркуч на сепаратора, който влиза в колекторите.
Положението беше трагично, отначало мислех, че се е запушил с нещо като маджун, но после разбрах, че направо се е стопил и само външната термо изолация придаваше форма на маркуч. Смених го с нов ф13 маслоустойчив и започнаха нови проблеми.
Не знам дали от моята намеса или не но сепаратора не работеше, беше целия омаслен ,получи се декомпресия на колекторните тръби и вакум в двигателя.
При декомпресията мудноста на колата стана по голяма, явно стопения маркуч поне това е правил. Като оставех мотора на свободен ход оборотите периодично играеха от 800-1600-800 веднъж в минута.
Когато се опитвах да отворя капачката на маслото на двигателя се усещаше вакум и при отваряне колата започваше да гасне.
В крайна сметка извадих маркуча от колектора и го оставих да духа навън маслените пари а запуших щуцера, който излизаше от колекторите. Това доведе до положителна промяна в запалването , вървене и работа на мотора. Карах няколко дни за диагностика и поръчах маслен сепаратор при момчетата от mopart.bg , които ми дадоха най добра цена (като винаги до сега), като за член на форума.
Описвам всичко това за да може всеки който има нещо сходно да може сам да си диагностицира нещата, като не твърдя че е универсален метода - аз така направих!
Надявам се да помогна на някой, ако има въпроси пишете на лично, ще помагам с каквото мога ( както и на мен са ми помагали други колеги)
Извинявам се ако ако не съм си построил мисълта и текста добре, но го правя от някакъв смотан комп, който не си знае годините и на няколко пъти да ме откаже.
Става въпрос за Е46 318 202год. 143 к.с. мотор N42B20AB
Преди 3-5 месеца правех други профилактики и накарах майстора ми да свали въпросния маслен сепаратор да погледна как е.
Въпросния сепаратор изглежда така
https://runautoparts.com.au/catalog/pro ... mage/3873/
При мен се беше запушил маркуча от картера до сепаратора (маркуча в ляво на снимката ) и самия сепаратор частично.
Търсих да взема нов но във Видин трябваше да се чака на поръчка няколко дни, а колата да седи в сервиза толкова време нямаше начин, затова измих хубаво маркучите с бензин и после с обезмаслител леко отворих самия сепаратор но само горната част дето са ушенцата за захващане, а долната част само измих с топла вода и обезмаслител на маркуча тъй като е капсолован. За мое нещастие обаче не проверих маркуча който излиза от сепаратора и влиза в смукателните колектори (на снимката е в средата горе). Така карах до преди няколко дни, колата беше малко мудна, понякога когато беше топла в жегата не искаше да запали , понякога трудно палаша сутрин,нямаше ряз и не ускоряваше като за тези коне, това доведе до един дълъг процес по ровичкане и ходене по диагностики, донякъде и до някой ненужни замени на части, докато не реших в един хубав момент да издърпам въпросния маркуч на сепаратора, който влиза в колекторите.
Положението беше трагично, отначало мислех, че се е запушил с нещо като маджун, но после разбрах, че направо се е стопил и само външната термо изолация придаваше форма на маркуч. Смених го с нов ф13 маслоустойчив и започнаха нови проблеми.
Не знам дали от моята намеса или не но сепаратора не работеше, беше целия омаслен ,получи се декомпресия на колекторните тръби и вакум в двигателя.
При декомпресията мудноста на колата стана по голяма, явно стопения маркуч поне това е правил. Като оставех мотора на свободен ход оборотите периодично играеха от 800-1600-800 веднъж в минута.
Когато се опитвах да отворя капачката на маслото на двигателя се усещаше вакум и при отваряне колата започваше да гасне.
В крайна сметка извадих маркуча от колектора и го оставих да духа навън маслените пари а запуших щуцера, който излизаше от колекторите. Това доведе до положителна промяна в запалването , вървене и работа на мотора. Карах няколко дни за диагностика и поръчах маслен сепаратор при момчетата от mopart.bg , които ми дадоха най добра цена (като винаги до сега), като за член на форума.
Описвам всичко това за да може всеки който има нещо сходно да може сам да си диагностицира нещата, като не твърдя че е универсален метода - аз така направих!
Надявам се да помогна на някой, ако има въпроси пишете на лично, ще помагам с каквото мога ( както и на мен са ми помагали други колеги)
Извинявам се ако ако не съм си построил мисълта и текста добре, но го правя от някакъв смотан комп, който не си знае годините и на няколко пъти да ме откаже.
- zzvvmm
- младши ентусиаст
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Ако маркуча излизаш от капака на клапаните (м44б18) е леко прегънат това би ли пречило на нормалното функциониране на клапана ?
- neron_ss
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 29.09.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520I 96г.
- Мечтае да кара: E66L 745Li
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Та да се включа и аз колеги. Карам мотор M52B20 както се вижда от снимки направени от колеги това е възможно най-куцата смяна на клапан (който според мен, ако не е трябвало да бъде сложен на мотора от немеца нямаще да го има) ТОВА не мисля че е без мислица като EGR -(екологичния клапан) на дизела (само тровене на мотора с изгорели газове), според мен тук говорим за регулирано налягане което е пряко свързано с мазането на шеста. Та ето това сам намерил като помощ от колеги за трудния мотор - http://dox.abv.bg/files/listtree
- Saso_OS
- Потребител
- Мнения: 38
- Регистриран на: 17.01.2009
- Пол: Мъж
- Кара: e39 m57d25
- Мечтае да кара: V7
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Здравейте колеги, все още "прохождам" под капака на БМВ-то имам е39 м52б20 с ГИ. Днес забелязах, че като е запаля сутрин излиза един леко син дим за много кратко, маслото го бара около 1л на 10 000км. (сега съм за 1-ва смяна). В началото работата на моторa беше много добра, все едно беше загасен, а сега се усеща едно съвсем леко притрисане. Като махна капачката за наливане на маслото нищо не се случва. С други думи според това което чета в цялата тема писано от колеги, не на всички е задължително симптомите да са всички на куп и силно изразени. Кажете според вас дали да сменям клапана или не. Скоро е закачахме - нищо не излезна като проблем.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
ако го демонтираш може да видиш горе долу как е..
аз лично го смених с някакво меиле и за сега деиства..
масло не пипа ( поне не много като преди )
прави едни мизеери с леко тресене като е студен но не винаги
решил съм да го махна ако пак се развали новия..
дали някои може да каже как става премахването?
преди бях питал дали може да се направи като на М50 без ванос с пръчка за маслото през която минава един маркуч?
на искам да увредя работата на мотора като отворя тия пари.
сега ако си отворя капачката мотора гасне веднага.. ако извадя маркуча за картерните пак гасне
така ли трябва да е?
аз лично го смених с някакво меиле и за сега деиства..
масло не пипа ( поне не много като преди )
прави едни мизеери с леко тресене като е студен но не винаги
решил съм да го махна ако пак се развали новия..
дали някои може да каже как става премахването?
преди бях питал дали може да се направи като на М50 без ванос с пръчка за маслото през която минава един маркуч?
на искам да увредя работата на мотора като отворя тия пари.
сега ако си отворя капачката мотора гасне веднага.. ако извадя маркуча за картерните пак гасне
така ли трябва да е?
- Saso_OS
- Потребител
- Мнения: 38
- Регистриран на: 17.01.2009
- Пол: Мъж
- Кара: e39 m57d25
- Мечтае да кара: V7
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
При мен като развия капачката за наливане на маслото, нищо не се случва (съвсееем съвсем леко се усеща някаква разлика в работата на мотора) а някъде по темата бях чел, че трябва да се развали правилната работа на мотора понеже навлиза паразитен въздух. Така че, щом тръгва да гасне мисля че е добре и обратното при мен
- dbanchev
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
дали някои може да каже как става премахването?
преди бях питал дали може да се направи като на М50 без ванос с пръчка за маслото през която минава един маркуч?
на искам да увредя работата на мотора като отворя тия пари.
сега ако си отворя капачката мотора гасне веднага.. ако извадя маркуча за картерните пак гасне
така ли трябва да е?[/quote]
Няколко страници назад сме писали с колеги как става махането на тая гад, с която доста ядове и аз брах. Клапана си остава затапва се отвора на смук. колектор и се извежда маркуч от клапана назад под колата.
преди бях питал дали може да се направи като на М50 без ванос с пръчка за маслото през която минава един маркуч?
на искам да увредя работата на мотора като отворя тия пари.
сега ако си отворя капачката мотора гасне веднага.. ако извадя маркуча за картерните пак гасне
така ли трябва да е?[/quote]
Няколко страници назад сме писали с колеги как става махането на тая гад, с която доста ядове и аз брах. Клапана си остава затапва се отвора на смук. колектор и се извежда маркуч от клапана назад под колата.
- zoltan88
- Потребител
- Мнения: 43
- Регистриран на: 24.07.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 36-ци на кубици
- Мечтае да кара: Шофьорски курсове
- Детайли за колата: Move Over
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Колеги и моя май е заминал...
Симптомите са следните - като я запаля студена работи 1-2 минути нормално след което почва да се чува звук на разтракан повдигач.
До като се чува това тракане да го опиша като КУХо тракане колата върви зле. Загрява си до работните градуси гася мотора след това
веднага го паля и тракането го няма и си върви нормално както и разходомера ми пада..
Масло не ми бара и съскане нямам като отворя капачката бута оборотите и мотора претриса...
Дали и аз съм за такъв клапан или е нещо друго при мене ?
Симптомите са следните - като я запаля студена работи 1-2 минути нормално след което почва да се чува звук на разтракан повдигач.
До като се чува това тракане да го опиша като КУХо тракане колата върви зле. Загрява си до работните градуси гася мотора след това
веднага го паля и тракането го няма и си върви нормално както и разходомера ми пада..
Масло не ми бара и съскане нямам като отворя капачката бута оборотите и мотора претриса...
Дали и аз съм за такъв клапан или е нещо друго при мене ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани