Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 9.11.2014
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж
Кара: Е39 525d
Мечтае да кара: M6

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от fisikela » 26 Ное 2014, 21:52

Здравейте колеги,
Мисля да направя едно техническо проучване /предизвикателство/.
След всичко прочетено мисля да направя следното:
Колата ми е Е39, 525 D, 2001г., с въпросните "пеперуди".
Не съм правил профилактика на колектора.
В момента "бавареца" е на 258 900 км.
От тук на сетне, карам при същото положение и ще Ви уведомявам какво се случва и кога ще ми "хвръкнат пеперудите". Единственото което ще направя е профилактика на колектора след една година, тоест - ноември месец 2015 г.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от zvetiko » 27 Ное 2014, 16:52

fisikela написа:Здравейте колеги,
Мисля да направя едно техническо проучване /предизвикателство/.
След всичко прочетено мисля да направя следното:
Колата ми е Е39, 525 D, 2001г., с въпросните "пеперуди".
Не съм правил профилактика на колектора.
В момента "бавареца" е на 258 900 км.
От тук на сетне, карам при същото положение и ще Ви уведомявам какво се случва и кога ще ми "хвръкнат пеперудите". Единственото което ще направя е профилактика на колектора след една година, тоест - ноември месец 2015 г.


Колега, дано не се наложи, да направиш преди това профилактика на двигателя.

Колеги аз като премахнах клапите колата стана една идея по мудна в ниските "изтрелва" се след 2000 оборота и при вас ли е така.
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.



Така става, нормално е... :yes:
За намаляване на този ефект в чуждите форуми препоръчват ремап. Иначе за протокола - мен също ме е яд, че ги отрязах...


Според BMW, има следните последици при неизправност на вихровите клапани:

- ако останат постоянно отворени, се увеличават вредните емисии при ниски обороти, други проявления няма- дефакто вихровите клапани се монтират с цел намаляване вредните емисии при ниски обороти. Както EGR клапана се слага с цел намаляване на емисията на азотни окиси, като системата по-нататък е доразвита и с монтажа NOx катализатор.

- ако останат постоянно затворени, да кажем от заклинване, при високи обороти се губи около 10% от мощността на двигателя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от bigdady » 27 Ное 2014, 17:14

някой коли които са с ръчни скорости фабрично нямат както е моята 525д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от Z3Ro* » 27 Ное 2014, 17:23

Аз доколкото знам, системата се казва "variable lenght intake manifold". Целта на клапите е при ниски обороти и съответно ниска скорост на входящия въздух, да насочват потока през по-дълъг път с по-малко сечение, откъдето се получава увеличаване на скоростта на въздуха. Това е причината при премахване на клапите колата да става по-мудна от ниските.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 9.11.2014
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж
Кара: Е39 525d
Мечтае да кара: M6

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от fisikela » 27 Ное 2014, 21:00

Здравейте колеги, това че карам с "пеперудите" го правя със знанието на моя монтьор - "личен мой приятел" и той ми даде обещание, че ако "хвръкнат" в следващата една година, ще направи ремонт на двигателя за негова сметка... Мисля, че съм на далавера :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от Z3Ro* » 28 Ное 2014, 7:59

fisikela написа:Здравейте колеги, това че карам с "пеперудите" го правя със знанието на моя монтьор - "личен мой приятел" и той ми даде обещание, че ако "хвръкнат" в следващата една година, ще направи ремонт на двигателя за негова сметка... Мисля, че съм на далавера :mhihi:


Ако колата ти е с ръчна скоростна кутия, клапите няма как да "хвръкнат", защото при теб няма такива... :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от Cyberloner » 28 Ное 2014, 10:27

Едно време съм виждал как хората си правеха клапи от пружинна стомана, за да го имат тоя ефект.
Принципно става номера, купуваш си един лист пружинна стомана 0,2мм примерно(трябва да се чете, смята и експериментира за да е правилно усилието), изрязва се парче с подходяща форма и размер и се слага в колектора след което тя се огъва според налягането, и като отпуснеш газта пак се изправя - виждал съм го - работи.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 9.11.2014
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж
Кара: Е39 525d
Мечтае да кара: M6

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от fisikela » 28 Ное 2014, 22:21

Z3Ro* написа:
fisikela написа:Здравейте колеги, това че карам с "пеперудите" го правя със знанието на моя монтьор - "личен мой приятел" и той ми даде обещание, че ако "хвръкнат" в следващата една година, ще направи ремонт на двигателя за негова сметка... Мисля, че съм на далавера :mhihi:


Ако колата ти е с ръчна скоростна кутия, клапите няма как да "хвръкнат", защото при теб няма такива... :yes:


С автомат съм, а че съм с "пеперуди" го видях лично :D ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от LUCIFER'S » 29 Ное 2014, 13:35

fisikela написа:Здравейте колеги, това че карам с "пеперудите" го правя със знанието на моя монтьор - "личен мой приятел" и той ми даде обещание, че ако "хвръкнат" в следващата една година, ще направи ремонт на двигателя за негова сметка... Мисля, че съм на далавера :mhihi:


:D Aз не бих казал, че тоя монтьор ;) ти е приятел... Пеперудките "хвръкват" най често като набримчиш с 200 ориентировъчно и отнемеш рязко газта, клапите затварят в този момент, но при тия обороти на мотора става такова засмукване. т.е. двигателя ти става като компресор смуче въздух и духа през генерацията тикан от инерцията на автомобила.... Дори и да светят от чистота, в тоя момент който описах се явяват като тапи и тогава биват засмуквани!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от spacepl » 29 Ное 2014, 13:51

fisikela написа:Здравейте колеги, това че карам с "пеперудите" го правя със знанието на моя монтьор - "личен мой приятел" и той ми даде обещание, че ако "хвръкнат" в следващата една година, ще направи ремонт на двигателя за негова сметка... Мисля, че съм на далавера :mhihi:


Това дето ти го е казал при нотариус и подписано, защото монтьора в един момент рязко ще спре да ти е приятел :)

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 9.11.2014
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж
Кара: Е39 525d
Мечтае да кара: M6

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от fisikela » 01 Дек 2014, 23:05

купил съм си тапи и червен селикон, ще ги махам, няма как ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 10.11.2014
Пол: Мъж

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от g0p3to » 03 Дек 2014, 1:02

fisikela написа:купил съм си тапи и червен селикон, ще ги махам, няма как ...

Е, защо така? Нали щеше да експериментираш?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 9.11.2014
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж
Кара: Е39 525d
Мечтае да кара: M6

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от fisikela » 03 Дек 2014, 22:52

g0p3to написа:
fisikela написа:купил съм си тапи и червен селикон, ще ги махам, няма как ...

Е, защо така? Нали щеше да експериментираш?

Здравейте, колеги.
Колата си е супер и си работи перфектно, да "чукна на дърво".
Просто всичките тези мнения "тази масова психоза" повлия и на мен....!!! Според мен е "да си махнеш апандисита без да те боли, ама трябва защото ще те заболи някога" е малко странно. Може би зависи от колата и нейната експлоатация и амортизация.
Ама ще ги махам "пеперудите" на пролет, ако все още съм с тази кора :mhihi:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от Dimitroff » 04 Дек 2014, 15:39

Без повече спам!
Със или без - риска/спокойствието си е за ваша сметка!

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

Мнение от Ilko Ivanov » 04 Дек 2014, 16:30

Ето Ви няколко снимки от днес,колектора го свалихме за смяна на свещи и ето какво се видя :

Изображение

Изображение

Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook