Смяна на гумички на клапни-БМВ Е39 520 '97 manual-gear
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- sajonara
- младши ентусиаст
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
Смяна на гумички на клапни-БМВ Е39 520 '97 manual-gear
Вчера си смених гумичките на клапаните. Първоначално си помислих ".....ееех лесна работа за 2-3 часа", но уви не познах. Започнах с едно момче (майстор) в 16:00 и свърших в 24ч., като половината време на нощна лампа от акомулатора, но се справихме успешно колата не пуши вече и след 2 дена ще потвърдя дали и не харчи масло. Ако някой има намерение сам да си ги сменя бая ще се озори, но ако има някой да му помага е друго. Ако се интересува някой мога да опиша стъпка по стъпка от отварянето на капака до неговото окончателно затваряне с нови гумички, сваляне/качване ванос, реглаж ванос и т.н
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
- Smoocki
- старши ентусиаст
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Забелязaл съм ,че твойте теми са повече като хвалби. Направих това ,направих онова - смених си гумичките, боядисах си лайсните и.т.н....
И най накрая задължително учтиво питаш - ако някой се интересува ще напиша подробно.
Ами давай, опиши всичко подробно защо иначе я започваш тая тема - същото беше и с боядисването на интериорните лайсни. Помолих те в темата да опишеш подготовката и боядисването ... глас в пустиня.
Какъв е смисъла да започваш тема която не описваш нищо - на лампа сменях до 24ч. и сега вече на харчи масло и не пуши ... Много добре радваме се всички ама....помогни и на другите нали това е целта.
Нищо лично ! Просто без подробни обяснения темата е абсолютно безценна и спамерска.
В тоя ред на мисли аз примерно можех да напиша - а пък аз не съм сменял гумички ама не ми гори масло ама пуши черно - дали ако сменя гумички и стоя до 24ч. ще се оправи .... и в тоя ред безцелни размишления.
Пак ти казвам нищо лично не се заяждам или нещо такова,но напиши всичко подробно та да заприлича на тема .
И най накрая задължително учтиво питаш - ако някой се интересува ще напиша подробно.
Ами давай, опиши всичко подробно защо иначе я започваш тая тема - същото беше и с боядисването на интериорните лайсни. Помолих те в темата да опишеш подготовката и боядисването ... глас в пустиня.
Какъв е смисъла да започваш тема която не описваш нищо - на лампа сменях до 24ч. и сега вече на харчи масло и не пуши ... Много добре радваме се всички ама....помогни и на другите нали това е целта.
Нищо лично ! Просто без подробни обяснения темата е абсолютно безценна и спамерска.
В тоя ред на мисли аз примерно можех да напиша - а пък аз не съм сменял гумички ама не ми гори масло ама пуши черно - дали ако сменя гумички и стоя до 24ч. ще се оправи .... и в тоя ред безцелни размишления.
Пак ти казвам нищо лично не се заяждам или нещо такова,но напиши всичко подробно та да заприлича на тема .
Доста кончета в един обор.
- sajonara
- младши ентусиаст
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
emok написа:Забелязaл съм ,че твойте теми са повече като хвалби. Направих това ,направих онова - смених си гумичките, боядисах си лайсните и.т.н....
И най накрая задължително учтиво питаш - ако някой се интересува ще напиша подробно.
Ами давай, опиши всичко подробно защо иначе я започваш тая тема - същото беше и с боядисването на интериорните лайсни. Помолих те в темата да опишеш подготовката и боядисването ... глас в пустиня.
Какъв е смисъла да започваш тема която не описваш нищо - на лампа сменях до 24ч. и сега вече на харчи масло и не пуши ... Много добре радваме се всички ама....помогни и на другите нали това е целта.
Нищо лично ! Просто без подробни обяснения темата е абсолютно безценна и спамерска.
В тоя ред на мисли аз примерно можех да напиша - а пък аз не съм сменял гумички ама не ми гори масло ама пуши черно - дали ако сменя гумички и стоя до 24ч. ще се оправи .... и в тоя ред безцелни размишления.
Пак ти казвам нищо лично не се заяждам или нещо такова,но напиши всичко подробно та да заприлича на тема .
1-во. Когато имам време влизам във форума и пиша ако има заинтересувани да си ремонтират колите сами,защото повечето хора немогат а и нямат необходимите инструменти.
2-ро: Не се хваля, а искам да помогна ако някой има нужда и има проблем с който съм се сблъсквал и съм стигнал до положителен резултат
3-то: Защо си мислиш че не си довършвам темите, при условие че никой не се интересува от това сам да направи нещо по колата си а отива на сервиз. Снимки не качвам защото нямам фотоапарат а с телефона е много лошо качеството и няма да се види какво съм направил.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
В този ред на мисли:
1. Изобщо не ходя в сервиз, дори на диагностика на компа не съм отишъл откакто съм купил колата - вече 8 месеца. Защото сам си ремонтирам колата. За колеги от форума - на преференциални цени.
2. Помагал съм на доста колеги от форума без финансов резултат, доста положителни резултати са получени без намесата на професионален "супер-разбирач" на БМВ.
3. Доста неща съм свършил по колата, които са описани в нужните теми, за последните ремонти само съм споменал, но не съм описал подробно защото НЯМАМ ВРЕМЕ, снимам с фотоапарат или телефон.
И така, бъдещи проекти: осветление от вътрешната стана на вратата на дръжката за отваряне с червен светодиод, осветление на всички места където се поставят крака /пътници, водач и т.н./, осветление като си отвориш вратата да ти свети къде ще стъпиш.
И като карате БМВ се надявам да разполагате с финанси поне за читав телефон с който да направите случайна снимка за подходящ случай, примерно като това: , понеже съм доста беден и карам БМВ на 18 години и си търся друга работа - не ми стигат финикийските знаци.
1. Изобщо не ходя в сервиз, дори на диагностика на компа не съм отишъл откакто съм купил колата - вече 8 месеца. Защото сам си ремонтирам колата. За колеги от форума - на преференциални цени.
2. Помагал съм на доста колеги от форума без финансов резултат, доста положителни резултати са получени без намесата на професионален "супер-разбирач" на БМВ.
3. Доста неща съм свършил по колата, които са описани в нужните теми, за последните ремонти само съм споменал, но не съм описал подробно защото НЯМАМ ВРЕМЕ, снимам с фотоапарат или телефон.
И така, бъдещи проекти: осветление от вътрешната стана на вратата на дръжката за отваряне с червен светодиод, осветление на всички места където се поставят крака /пътници, водач и т.н./, осветление като си отвориш вратата да ти свети къде ще стъпиш.
И като карате БМВ се надявам да разполагате с финанси поне за читав телефон с който да направите случайна снимка за подходящ случай, примерно като това: , понеже съм доста беден и карам БМВ на 18 години и си търся друга работа - не ми стигат финикийските знаци.
sajonara написа:3-то: Защо си мислиш че не си довършвам темите, при условие че никой не се интересува от това сам да направи нещо по колата си а отива на сервиз. Снимки не качвам защото нямам фотоапарат а с телефона е много лошо качеството и няма да се види какво съм направил.
Е как да не се интересуват хората ? я виж последващите постове!
Нали затова са всички тук във тоя форум - каквото можем сами да си правим по колите.Аз от тоя форум доста работи съм си оправил - дългите на фаровете, перката на климатика,датчика на айрбега и т.н. все от постове във форума и след това съм описал процедурите.
ПП : довършил си темата за лайсните , благодаря! Аз ще се възползвам от описаната процедура.
Доста кончета в един обор.
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Смяна на гумички на клапни-БМВ Е39 520 '97 manual-gear
sajonara написа:Ако се интересува някой мога да опиша стъпка по стъпка от отварянето на капака до неговото окончателно затваряне с нови гумички, сваляне/качване ванос, реглаж ванос и т.н.
Когато започнах да ти чета поста, отначало си помислих, че точно това ще прочета...
- sajonara
- младши ентусиаст
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
Окей. Започвам. За упражнението трябват 2-ма души.
1-во: Сваля се капака ето така:(Сваляте пласмасовите кори на капака и другата над дюзите.Сваляте бобините - 6 на брой.Развивате болтовете на капака като между бобините има 3 или 4 болта още. Разкачате куплунга на левия рог който е за кабелите на бобините. Има два кабела за 'маса' на първата и 6-тата бобина които също сваляте, и по средата между бобините има едно кабелче което се маха посредством развиването на една гайка. След това вече можете да свалите капака.
2-ро: Развивате свеща на най близкия цилиндър до радятора
3-то: вдигате на крик някоя от задните гуми, включвате на 5-та скорост,слагате в цилиндъра без свеща дълго лостче (може да му сложите ресни за точност и удобство с маркер), и с помоща на друг човек който да върти гумата центровате буталото да е в най висока точка.
4-то: маркирате с отверка валолете със зъбните колела към тях (за удобство при сгл
абянето и центрирането)
5-то : развивате двата големи болта (долу в ляво на ваноса)
6-то: вече можете да развиете (но не докрай все още ) и 4-те болта на зъбното колело на левия вал
7-мо: сваляте ваноса-лесно е (трябва леко да се завърти гумата на пред за да ислезне целия)-
8-мо: доразвивате 4-те болта на зъбното колело на левия вал и го сваляте зъбното колело заедно с веригата( тази която е на преден план)както и оптегача се сваля разбирасе и вече двата вала са свободни за сваляне като агренажната верига си остава на другото зъбно колело и не е нужно да се пипа
9-то: махате двата вала
10-то: сваляте капаците с хидравличните повдигачи.
11-то: за свалянето на "контрите" на прожинките на клапаните ще ви трябва специален ключ (ще се опитам да проверя къде се продават,защото моя го взех на заем), или машина но тя е доста по скъпа.
12-то: свалят се първо 8-те гумички на 1 и 6 цилиндър , след това сменяте положението на коляновия вал така че на следващите цилиндри (до 1-ви и 6-ти) буталата да са в най висока точка ,иначе не може да извадите гумичките на клапаните. И така докато смените всичките гумички.
13-то: връщате на 6-ти цилиндър буталото да е в най-високата си точка.
14-то: в обратен ред започвате да сглабяте всички части: капаците с хидравличните повдигачи,валовете,зъните колела с веригата,обтегача,ваноса,
15-то: като слагате валовете, понеже в началото ги бяхме маркирали тях и зъбните колела сега се стараем да ги сложим така че маркировката да си пасне
16- то : за регулирането на ваноса,понеже съм писал вече ето: Тук
18-то: сглабяте и капака
19-то: палите и тръгвате, ако съм забравил да опиша нещо простете ми може и някой да допълни нещо ако се сети
Като цяло мисля че е полезна темата.
1-во: Сваля се капака ето така:(Сваляте пласмасовите кори на капака и другата над дюзите.Сваляте бобините - 6 на брой.Развивате болтовете на капака като между бобините има 3 или 4 болта още. Разкачате куплунга на левия рог който е за кабелите на бобините. Има два кабела за 'маса' на първата и 6-тата бобина които също сваляте, и по средата между бобините има едно кабелче което се маха посредством развиването на една гайка. След това вече можете да свалите капака.
2-ро: Развивате свеща на най близкия цилиндър до радятора
3-то: вдигате на крик някоя от задните гуми, включвате на 5-та скорост,слагате в цилиндъра без свеща дълго лостче (може да му сложите ресни за точност и удобство с маркер), и с помоща на друг човек който да върти гумата центровате буталото да е в най висока точка.
4-то: маркирате с отверка валолете със зъбните колела към тях (за удобство при сгл
абянето и центрирането)
5-то : развивате двата големи болта (долу в ляво на ваноса)
6-то: вече можете да развиете (но не докрай все още ) и 4-те болта на зъбното колело на левия вал
7-мо: сваляте ваноса-лесно е (трябва леко да се завърти гумата на пред за да ислезне целия)-
8-мо: доразвивате 4-те болта на зъбното колело на левия вал и го сваляте зъбното колело заедно с веригата( тази която е на преден план)както и оптегача се сваля разбирасе и вече двата вала са свободни за сваляне като агренажната верига си остава на другото зъбно колело и не е нужно да се пипа
9-то: махате двата вала
10-то: сваляте капаците с хидравличните повдигачи.
11-то: за свалянето на "контрите" на прожинките на клапаните ще ви трябва специален ключ (ще се опитам да проверя къде се продават,защото моя го взех на заем), или машина но тя е доста по скъпа.
12-то: свалят се първо 8-те гумички на 1 и 6 цилиндър , след това сменяте положението на коляновия вал така че на следващите цилиндри (до 1-ви и 6-ти) буталата да са в най висока точка ,иначе не може да извадите гумичките на клапаните. И така докато смените всичките гумички.
13-то: връщате на 6-ти цилиндър буталото да е в най-високата си точка.
14-то: в обратен ред започвате да сглабяте всички части: капаците с хидравличните повдигачи,валовете,зъните колела с веригата,обтегача,ваноса,
15-то: като слагате валовете, понеже в началото ги бяхме маркирали тях и зъбните колела сега се стараем да ги сложим така че маркировката да си пасне
16- то : за регулирането на ваноса,понеже съм писал вече ето: Тук
18-то: сглабяте и капака
19-то: палите и тръгвате, ако съм забравил да опиша нещо простете ми може и някой да допълни нещо ако се сети
Като цяло мисля че е полезна темата.
Последна промяна sajonara на 19 Юли 2008, 10:48, променена общо 1 път
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
колега стига го въртя тва колело - включваш на свободна и със ключ 22 въртиш директно коляновия вал долу на най-голямата шайба
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Що си мисля, че това може и сам да го направиш. Но компания определено трябва, иначе да си говориш с ДВГ-то отстрани не изглежда добре.
- sajonara
- младши ентусиаст
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
spacepl написа:колега стига го въртя тва колело - включваш на свободна и със ключ 22 въртиш директно коляновия вал долу на най-голямата шайба
И така става но с гумата е много по -лесно (според мен).
- sajonara
- младши ентусиаст
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
валовете лесно се свалят,като махнеш зъбните колела,обтегача и веригата която върти двата вала и ваноса, за туй спец. ключ не трябва, а за реглажа на ваноса си трябва специален и за свалянето на контрите на клапаните също,абе продават се инструменти в дару кар и на много др. места.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани