Втвърдяване на волана

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от Pavlinius » 09 Яну 2012, 15:42

Имах абсолютно същия проблем. Оказа, се че предния собственик е сменил GM модула и не го е разпознал. Интересното е, че волана беше приемливо лек като купих колата, докато в един момент съвсем се втвърди. След разпознаване на модула стана по-лек от когато и да е било. Така, че моя съвет е колегата да отиде за диагностика при някой, който разбира.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 8.01.2014
Пол: Мъж

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от JoRkoo86 » 19 Авг 2014, 17:21

Значи ситуацията е следната сервотроник има ... скъса се пистов ремък следва подмяна и измиване на двигателя.
Севотроника почна да изчезва ... на няколко пъти като се кача се включва карам си няма проблем после се качвам няма го след това спирам качвам се пак има ??? В крайна сметка откачих клемата на акумулатора за 15 мин да не е натрупала грешки евентуално да ги изчисти буксата беше поизлязла на самия клапан на сервотроника вкарах я хубаво. След тази операция паля и сервотроник има спирам качвам се паля 2-ри път има на 3-тия път се включи в началото и пак стана твърд и всеки следващ път продължи така палиш мен тръгваш втвърдява се ????

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от todorakis82 » 10 Мар 2015, 16:33

Колеги вдигам тази стара тема да не се пише за едно и също нещо на няколко места.
Проблемът ми е, че вчера тръгнах с колата волана се въртеше леко когато вдигнах 60-80 км. волана се втвърди което е нормално нали, но когато намалих и исках да паркирам волана си остана твърд, загасих мотора изчаках малко и като тръгнах волана си беше лек пак, понастъпах малко и пак се втвърди и не иска да става лек.
Направих следното когато загасих двигателя махнах бушон номер 11 запалих колата и волана беше твърд сложих бушона и веднага олекна както трябва да е настъпах колата с 80-100 км. намалих направих маневра за паркиране волана си беше лек. Колеги възможно ли е да се е бъгнало нещо моментно и да нямам проблем за напред, или тепърва ще започнат проблемите със сервотроника. Миналата седмица ми падна акумулатора ако това има общо.
Когато махнах бушон 11 и в купето осветлението загасна на един бушон ли е осветлението и сервотроника.
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от todorakis82 » 13 Мар 2015, 1:23

Колеги положението ми с волана не е добре, днес пак същата работа мина ли скорост от 50/60 км. волана се втърдява в движение го усещам как става твърд и когато намаля или да паркирам си остава твърд гася мотора махам ключа запалвам мотора волана става лек и така до следващия път ужас. Когато се втвърди и спра на място махам бушон 11 и никаква промяна, а когато е лек волана и махна бушона веднага става твъд. Километражът и АСЦ-то работят, възможно ли е да е станало нещо когато миналата седмица ми падна акумулатора.
Какво ме бихте посъвтвали да направя най напред, че с този волан не е работа.
Някой знае ли добър майстор в Пловдив който знае как да ми оправи проблема и да направи читава диагностика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 28.01.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530iA Touring
Мечтае да кара: e3-е39
Детайли за колата: 2001

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от dankata » 13 Мар 2015, 11:00

Този предпазител, който махаш, захранва GM модула през букса X332. GM модулът ти управлява сервотроника.
Провери следните неща:
- кабелите по пътя предпазители - GM - сервотроник
- букса сервотроник
- наличие на паразитна консумация след 16-тата минута (утечка). Така ще разбереш дали имаш модул, който не работи изправно. Тъй като почти всички те са свързани с GM-a, то наличието на такъв може да шашка работата на GM-a и оттам сервотроника в твоя случай.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 19.12.2012
Местоположение: охрид МК
Пол: Мъж
Кара: е39 530д 2001

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от alachr1 » 13 Мар 2015, 13:01

колега провери буксите од километржата напрскај ги с контакт спреј сшто и буксите од ГМ модула :wave:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от todorakis82 » 13 Мар 2015, 13:09

alachr1 написа:колега провери буксите од километржата напрскај ги с контакт спреј сшто и буксите од ГМ модула :wave:

Колега къде са тези букси би ли обяснил нещо разглобява ли се.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от kalingk » 14 Мар 2015, 9:52

Има предвид буксите на таблото с уредите и ГМ модула,който е под жабката.Може да напръскаш и тази на самата рейка също.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 12.07.2009
Местоположение: София, Княжево
Пол: Мъж
Кара: E39 520i, E70 3.0D

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от sali_k » 14 Апр 2015, 17:34

Пиша в темата на колегата, понеже имам сходен проблем.
При студен двигател волана е супер твърд и едва се върти на място (Е39 520и 96та без сервотроник).
Щом загрее колата проблема изчезва .
Това стана след смяна на зимни гуми с летни. От 205/65/15 към 225/60/16.
Есента (преди 5000км) рециклирах рейката, смених маслото с Castrol ATF Dex2 multivehicle и нямаше подобни проблеми (пак с гумите 225/60/16).
Чудно защо след смяна на зимни с летни се появи този проблем с хидравликата.
Проверил съм за течове и ниво на маслото.
Волана е твърд при ниски и високи обороти....
Някакви идеи какво да проверявам?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 357
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от mfandakov » 14 Апр 2015, 21:11

sali_k написа:Пиша в темата на колегата, понеже имам сходен проблем.
При студен двигател волана е супер твърд и едва се върти на място (Е39 520и 96та без сервотроник).
Щом загрее колата проблема изчезва .
Това стана след смяна на зимни гуми с летни. От 205/65/15 към 225/60/16.
Есента (преди 5000км) рециклирах рейката, смених маслото с Castrol ATF Dex2 multivehicle и нямаше подобни проблеми (пак с гумите 225/60/16).
Чудно защо след смяна на зимни с летни се появи този проблем с хидравликата.
Проверил съм за течове и ниво на маслото.
Волана е твърд при ниски и високи обороти....
Някакви идеи какво да проверявам?



Казанчето за хидравлично масло ,и номер 13 от схемата едно от двете е задръстено

http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... oil_pipes/
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ е39 2.0i
Мечтае да кара: Е38 4.4i

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от SHeRiFa » 14 Апр 2015, 21:39

При мен хидравликата работи,но не е така леко ,както трябва да е.Дали трябва да се прочисти казанчето или може да е от друго.Масло има ,не губи....но не е леко както други автомобили примерно.Джантите са 17ки ,вече с летни 225/50.
Andare Dopo Dio!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от Conqueror » 17 Апр 2015, 23:13

sali_k написа:Пиша в темата на колегата, понеже имам сходен проблем.
При студен двигател волана е супер твърд и едва се върти на място (Е39 520и 96та без сервотроник).
Щом загрее колата проблема изчезва .
Това стана след смяна на зимни гуми с летни. От 205/65/15 към 225/60/16.
Есента (преди 5000км) рециклирах рейката, смених маслото с Castrol ATF Dex2 multivehicle и нямаше подобни проблеми (пак с гумите 225/60/16).
Чудно защо след смяна на зимни с летни се появи този проблем с хидравликата.
Проверил съм за течове и ниво на маслото.
Волана е твърд при ниски и високи обороти....
Някакви идеи какво да проверявам?



Сервотроника не харесва кофти гуми (или неща който са били гуми около 2003 година) и аз не мога да си обясня как и защо но е факт....

SHeRiFa написа:При мен хидравликата работи,но не е така леко ,както трябва да е.Дали трябва да се прочисти казанчето или може да е от друго.Масло има ,не губи....но не е леко както други автомобили примерно.Джантите са 17ки ,вече с летни 225/50.


Имаш ли идея какво ти е маслото не е зле периодично да се сменя....А ако ти мазнее казанчето от към капачката то е за смяна или филтъра му. А ако чуваш помпата постоянно или просто по шумно и не се реши с друго масло... Тя е виновникът
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ е39 2.0i
Мечтае да кара: Е38 4.4i

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от SHeRiFa » 19 Апр 2015, 13:47

SHeRiFa написа:При мен хидравликата работи,но не е така леко ,както трябва да е.Дали трябва да се прочисти казанчето или може да е от друго.Масло има ,не губи....но не е леко както други автомобили примерно.Джантите са 17ки ,вече с летни 225/50.


Имаш ли идея какво ти е маслото не е зле периодично да се сменя....А ако ти мазнее казанчето от към капачката то е за смяна или филтъра му. А ако чуваш помпата постоянно или просто по шумно и не се реши с друго масло... Тя е виновникът[/quote]
Значи порачетох из форума ще ми трябват около 2 литра хидравлично масло,някой препоръчват червеникаво,но каквото и да е сигурно ще е по-добре от това което вече не се знае колко време е износвано.Препоръки за някой майстор в Пловдив който може да извърши интервенцията или може и сам човек с не многобройни саморемонти може да се справи :)
Andare Dopo Dio!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от Conqueror » 19 Апр 2015, 19:01

1 литър АТФ декстрон 2 или 3 Най добре някаде където можеш да вдигнеш колата или поне предницата за да можеш да направиш 2-3 оборота пълен ляв- десен с волана да изхвърли всичкото масло и чак после да налееш
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 12.07.2009
Местоположение: София, Княжево
Пол: Мъж
Кара: E39 520i, E70 3.0D

Re: Втвърдяване на волана

Мнение от sali_k » 19 Апр 2015, 22:48

Днес свалих казанчето, промих филтъра и налях ново масло DEX 3 Castrol.
Резултата е налице: студен - топъл двигател, волана се върти еднакво.
Има промяна, но не е както беше преди няколко месеца...
Чуват се леки звуци от помпата, като предполагам и е дошло времето. Като я сменя ще пиша какъв е ефекта.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook