Харч на масло M54B30

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 23 Юни 2011, 19:39

Ще видиш колко ще се кача в тоя кокошкарник като сглобя мотора...как ги намразих тия Аудита :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.11.2010
Местоположение: Varna, Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E46 330Ci

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kalkana » 24 Авг 2011, 12:02

Колеги, възможно ли е заради сегментите колата да прави високо картерно налягане и да избиват гарнитури ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от LUCIFER'S » 24 Авг 2011, 16:55

kalkana написа:Колеги, възможно ли е заради сегментите колата да прави високо картерно налягане и да избиват гарнитури ?


налягане да, но зависи кои гарнитури... на картера и на капака на главата може
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.11.2010
Местоположение: Varna, Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E46 330Ci

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kalkana » 25 Авг 2011, 9:32

LUCIFER'S написа:
kalkana написа:Колеги, възможно ли е заради сегментите колата да прави високо картерно налягане и да избиват гарнитури ?


налягане да, но зависи кои гарнитури... на картера и на капака на главата може



Точно тази на капака на главата ми беше избила. Може ли да очаквам други проблеми?

Вече започвам да обмислям отваряне на двигателя. :banghead:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от bmw_n00b » 25 Авг 2011, 19:15

По-вероятно е да ти е спекъл клапана за картерните газове или самата гарнитура да се е втърдила и протекла. Ако е от прекомерно налягане първо ще ти се спука тръбата към клапана, дето минава над масления филтър.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.11.2010
Местоположение: Varna, Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E46 330Ci

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kalkana » 26 Авг 2011, 5:00

bmw_n00b написа:По-вероятно е да ти е спекъл клапана за картерните газове или самата гарнитура да се е втърдила и протекла. Ако е от прекомерно налягане първо ще ти се спука тръбата към клапана, дето минава над масления филтър.



Сменяна е преди 15тина хиляди километра, и това ме притесни.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от treti » 13 Дек 2011, 19:21

Sherman написа:Ще видиш колко ще се кача в тоя кокошкарник като сглобя мотора...как ги намразих тия Аудита :mhihi:


Колега .. какво стана с мотора?!
Събра ли го? Ако да - наблюдения за вървеж и разход на масло след това имаш ли?
Гледам по други теми пишеш за разни проблеми с колата, а за мотора дума не обелваш?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от iceblast » 14 Дек 2011, 14:30

Мотора го събра колегата и колата се сцепва да върви :yes:
За харча на масло още е рано според мен, но скоро ще си покаже, но като знам как го е правил силно се съмнявам да избяга и 1 капка масълце :bowdown:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 5.12.2009
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Jivko7777 » 14 Дек 2011, 17:30

Все пак и по литър да долива до смяна е нормално ако се кара за заварка :mhihi: така че да не се притесни от този факт!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 15 Дек 2011, 13:25

мотора го сглобих и в момента го разработвам и сменям често масла и не мога да хвана дали харчи...но на пръв поглвд е ОК. Поне не изпушва на синьо като и дам газ. Първи впечатления са ми, че колата се кине :mhihi:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от K_Ilkov » 15 Дек 2011, 13:29

направи ако не те мързи едно обобщаващо мнение
с частите и цените както и труд и тн

както и има ли нещо, което ти направи впечатление че е осезаемо износено?
демек има ли конкретен виновник за харча или е от всичко по малко

смятам, че ще е полезно за всички :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 15 Дек 2011, 17:44

Не ме мързи да опиша какво е сменено...основния проблем бяха водачи на клапаните и гумички. Смених ги и направих основна ревизия на главата със правене на легла и клапани на 3 ъгъла и тяхното напасване. Сегментите не бяха кой знае колко износени, но реших, че като см отворил мотора ще сменя всичко вътре. Сегментите за тоя мотор са бая скъпички...около 600 и нещо лева излезнаха оригинални. Буталата и цилиндрите бяха идеални и не ги сменях. Лагери на вала и биелите смених, всички гарнитури и семеринги, водна помпа (отново за всеки случай :mhihi:), сложих на Beisan systems ремонтния комплект за ваносите. Обаче крайна цена не мога да ви кажа...не ги водя тия сметки, че ще ме заболи главата :) В заключение ще кажа, че си заслужаваше ремонта...колата осезаемо върви бая по-добре на всякакви обороти...харча на бензин си остана същия общо взето

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от павката » 15 Дек 2011, 22:50

правене на легла и клапани на 3 ъгъла и тяхното напасване

:clap: ,доближил си м54-то до заводско състояние
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от treti » 15 Дек 2011, 23:09

Sherman написа:Не ме мързи да опиша какво е сменено...основния проблем бяха водачи на клапаните и гумички....

Искам да попитам, какво направи с водачите на клапаните - в реалоем дават, че вече са спрени и номерата им не излизат в Дару кар (в уеб справката за наличност). Откъде и какви намери?
Също така ме интересува може ли да се сменят гумичките (евентуално с водачи) без да се сваля главата (знам, че в ТИС пише да се свали, но все пак ...)?

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от K_Ilkov » 16 Дек 2011, 9:34

treti написа:Също така ме интересува може ли да се сменят гумичките (евентуално с водачи) без да се сваля главата (знам, че в ТИС пише да се свали, но все пак ...)?

може ама трябва да го прави някой дето е светнат и с тънки пръсти :mhihi:
само, че ефекта само от гумички е недостатъчен. явно си трябва по основно както го е направил колегата.
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook