Монтаж резистори на климатичната перка

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от stenlipk » 14 Юни 2019, 12:14

Колеги, смених резисторите, но перката пак не тръгва винаги. Ток идва до нея, но трябва д я бутна з да тръгне и то не всеки път потегля. Идея?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от Dyakov » 14 Юни 2019, 13:27

Четки?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от stenlipk » 15 Юни 2019, 9:02

Възможно ли е да е от тях? И как се проверяват?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от stenlipk » 15 Юни 2019, 18:26

Проблема е решен. Оказа се едната пружинка на четката. Благодаря на всички отзовали се. :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от cerberus » 15 Юни 2019, 20:00

hrpopov217 написа:Ето я схемата на перката която се управлява от резистори Изображение.


Само да уточня нещо, на горната схема резисторите са разменени. Всичко останало е вярно. :yes:
До сега гледах и мерих моите, които са си стоковите от производството на колата, и всъщност схемата трябва да е така:
E39-aux-fan-resistors.jpg

:yes:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от Dyakov » 16 Юни 2019, 17:04

Точно така, написал съм го на предната страница. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от cerberus » 16 Юни 2019, 18:35

Да го бях видял овреме, твоя пост, щеше да ми спести половин час мерене, почесване и чудене защо при мен са наопаки резисторите :lol:
Съжалявам за дублажа, колега, пропуснал съм го... :oops:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от stenlipk » 18 Юни 2019, 17:33

Колеги, радостта беше кратка. Не идва ток до 1ва степен. 2ра си се пуска както си му е реда. Идеи?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от georgi_1986 » 18 Юни 2019, 20:40

Бушон 7, 20 и реле к21
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от stenlipk » 18 Юни 2019, 20:51

Бушоните са здрави. Релето как да го проверя дали е читаво?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 16.10.2016
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39, 520i

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от NewLine » 20 Юни 2019, 21:44

В крайна сметка какво е необходимо да се демонтира, за да се стигне до крайната цел, а именно смяната на резисторите?
В тази, а може вече и в друга тема да беше, попаднах на мнение, че е необходимо сваляне на фарове, броня и т.н., но вероятно става въпрос за смяна на целия вентилатор пред топлообменника на климатика, докато друг колега бе описал, че не е необходимо сваляне на описаните по-горе елементи, само за да се сменят резисторите.
По принцип ежедневието ми е изключително натоварено, но преди два-три дни реших да обърна внимание на поръчаните от мен миналата седмица резистори, които се надявам да са с коректните стойности за автомобила.
Останах приятно изненадан на пръв поглед, когато видях, че ще ми е необходимо да сваля само елемента зад бъбреците, който е непосредствено пред вентилатора с половинката решетка и резисторите и който на пръв поглед видях, че се държи само на три пластмасови габърчета (да ги наречем).
Оказа се обаче, че освен трите габърчета в горната си част, описания елемент е с доста по-големи размери, прикрити отчасти и зад фаровете и зад бронята, което надхвърли очакванията ми за лесен демонтаж, защото освен големината, вероятно има и още няколко места на които в крайна сметка се държи.
Моля, ако някой има конкретно описание със стъпките, евентуално снимки от наш или линк към чужд сайт, линк към клип или допълнителни насоки за необходимите елементи за демонтаж, които биха могли да облекчат човек като мен, нека сподели.
Далеч съм от намерението да стигна до сваляне на броня или друг голям детайл от автомобила, ако това не е наложително за процедурата, която ме интересува.
Разбира се предварително Ви благодаря.
Спокойна вечер. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от Dyakov » 20 Юни 2019, 22:57

Без да свалиш бронята няма да стане. Фаровете не се свалят напълно, само се развиват по два от болтовете им другите се отпускат, а самия фар се отмества, сваля се и шнорхела на въздушния филтър, дефлектора на виското, след което целия вентилатор с рамката му (гарантирам ти, че на 20+ годишна кола няма да стане без тази стъпка). Задължително няколко болта или на решетката пластмасовата предпазната на вентилатора (съставена от 2 части горна и долна) и/или крепежите на самите резистори ще се скъсат, което после води до протяжно разпробиване и рязане за да се отстранят остатъците, после се мислят и нови крепежи итн. Като цяло няма да стане бързо и лесно. Много пъти съм го правил упражнението на различни коли (с оригиналния кит и с автър маркет резистори), всеки път е едно и също, ще се справиш, трябва ти само малко търпение и няколко свободни часа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 16.10.2016
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: BMW E39, 520i

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от NewLine » 21 Юни 2019, 7:04

@Dyakov, По подробно няма на къде, благодаря за което. Оставах с впечатлението до сега, че няма да е необходимо демонтажа на целия вентилатор, а само на горната половина от решетката му, за която са и коментарите резистори. До момента успявах да развия миниатюрните винтчета еврейска звезда, които държат самата половина на кръглата решетка. Уви, едното от тях е зад другата пластмасова част или наречена маска може би.
Още веднъж благодаря за тази изчерпателност и действително ще гледам да отделя подходящо свободно време, след като ситуацията е такава.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от stenlipk » 25 Авг 2019, 13:31

Колеги, замина ми 0.2 омовия резистор и съответно нямам и 1ва степен. Сигурни ли сте, че ма 1ва степен е 0.5ом а на 2ра 0.2ом?Ако да някаква причина да е изгорял?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от cerberus » 25 Авг 2019, 14:20

На първа степен тока преминава и през двата резистора, на втора преминава само през този с 0,2 Ома съпротивление, за това като изгори този 0,2-омовия изчезват и двете степени. За причина да гори - божа работа... Но ако прегрява по някаква причина, примерно задръстени радиатори зад резисторите, които да намаляват обдухването на резистора, би било добра предпоставка да изгорят :yes: Но може и просто да си им е дошло времето, ако няма някакъв друг проблем по инсталацията на перката разбира се. Може и перката да си повишила консумацията по някаква причина, и да повишава тока през резисторите, което пак да ги кара да горят по-бързо. :dunno:
Последна промяна cerberus на 25 Авг 2019, 14:27, променена общо 1 път

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook