Проблем с РАДИОТО, малката навигация и мигачите ? - Решено
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Tsureto
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e87 1.8d / e60 530d LCI
- Мечтае да кара: BMW M6 F13
Проблем с РАДИОТО, малката навигация и мигачите ? - Решено
Колеги сутринта ми се случи странен проблем. Както си карам и си слушам дискове, реших да влезна в менюто на малката навигация. Обаче не стана, всичко беше забило. Реших да изгася колата и да запаля пак, да рестартира. След което, навигацията просто светна, черен екран и до там, нищо нито свири, нито се вижда. Отделно ми направи впечатление, че като пуснах ляв или десен мигач, работят, но няма индикация на таблото, дори не цъка. Някой има ли идея от какво е тази аномалия. Палих, гасих, но проблема остана.
Мигачите работят, но няма индикация или цъкане.
Мерси предварително.
Мигачите работят, но няма индикация или цъкане.
Мерси предварително.
Последна промяна Tsureto на 04 Дек 2018, 19:03, променена общо 2 пъти
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблем с малката навигация и мигачите ?
Проблем с IBus шината. Или някъде е дала на късо или някое устройство се е обозило и я шашка.
Re: Проблем с малката навигация и мигачите ?
Ето ти една картинка да видиш какво е свързано с тая шина,че колегата хубаво ти каза ,ама едва ли ти говори нещо
И аз имах такъв проблем преди ,бях с тумбестия М-волан и един от болтовете който държат ербега беше минал през кабелите на мултифункцията.
Сигурно нямаш клаксон,светлини на задна
Успех
И аз имах такъв проблем преди ,бях с тумбестия М-волан и един от болтовете който държат ербега беше минал през кабелите на мултифункцията.
Сигурно нямаш клаксон,светлини на задна
Успех
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Tsureto
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e87 1.8d / e60 530d LCI
- Мечтае да кара: BMW M6 F13
Re: Проблем с малката навигация и мигачите ?
Май ще се окаже радио модула. Вчера ми отказаха и мултиволана и чистачките. Консултирах се с колега от форума и той ми каза, че радио модула като се прецака, я е намокрен, я от влагата (защото вчера мнооого валеше) и може да влияе и на други модули. Вчера по едно време всичко се върна и възстанови освен радиото. Та, предполага се, че е от него. И аз не вярвах, че един радио модул, може да прецака, мигачи, чистачки, мултиволан и т.н. Но това токО е големо нещо явно...
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблем с малката навигация и мигачите ?
Дръпни му буксата и виж дали ще се оправят нещата.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Проблем с малката навигация и мигачите ?
spacepl написа:Проблем с IBus шината. Или някъде е дала на късо или някое устройство се е обозило и я шашка.
накъде се е замасила
случи ми се при монтаж на еър бег на волан веднъж. бях прещипал аи-бъс кабела и докато се сетя беше цирк
Re: Проблем с малката навигация и мигачите ?
Cvetun написа:Май ще се окаже радио модула. Вчера ми отказаха и мултиволана и чистачките. Консултирах се с колега от форума и той ми каза, че радио модула като се прецака, я е намокрен, я от влагата ...
Не, колега, да не правим грешни генерални заключения, че темата да бъде полезна и на следващите й читатели, а не да се чудят "абе, де*ба, уж радиомодулът го причинява това, а аз слагам 5 различни и пак ги няма мигачите в таблото".
Мнението на spacepl е кратко, но доста точно и изчерпващо темата.
Всеки модул, който е свързан към IBUS, може при повреда да провали цялата комуникация по въпросната шина, така че никой не може да ти гарантира така на ухо кой точно модул причинявал този проблем.
Може да е всеки от приложената от колегата hummer схема. А може и да не е виновен модул, а едно късо съединение към маса или към 12волта.
Всяко едно от тези неприятни неща директно правят невъзможна комуникацията по цифровата комуникационна шина, в твоя случай IBUS.
Да, това да изключваш модули един по един е популярен начин за откриване на проблемния модул, но това е просто защото методът е лесен, а не защото това е най-добре издържаният теоретично метод.
Просто пиша едно упътване набързо, ако евентуално във времето помогне на някой, при който проблемът не е в модул.
Ако се окаже, че някъде по IBUS трасето имаш късо към маса (или 12волта), тогава колкото и да изключваш и сменяш модули, проблемът няма да изчезне.
Тогава ще стигнеш до този начин за откриване на проблем в IBUS комуникация:
1. Сваляш жабката и бушониерата и над тях виждаш клемата, в която са включени отделните IBUS линии.
2. Изключваш един по един кабелите, които влизат в тази клема и в момента в който мигачите ти се появят, значи си открил проблемната IBUS верига.
3. Виждаш кои модули са свързани на тази верига, проследяваш IBUS инсталацията към тях, колкото е възможно и ако не успееш да откриеш проблема, просто оставяш тази (проблемна) IBUS линия изключена и вместо нея си свързваш и прекарваш нов кабел от IBUS клемата към въпросния модул(и).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Tsureto
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e87 1.8d / e60 530d LCI
- Мечтае да кара: BMW M6 F13
Re: Проблем с малката навигация и мигачите ?
Ами, откачих радио модула и цялата букса беше във вода. От вчерашния случай, мигачите се върнаха, навигацията и мултиволана. Сега ми направи други драми от типа, не работят изминатите километри, или самия километраж, също отчитането на горивото ту пада, ту се вдига. Явно това намокряне. Причинява различни грешки по инсталацията. Интересното е, че по едно време километража и километрите се върнаха.
Сега съм свалил модула, изсушавам го. Свалил съм и плюса на акумулатора за цяла нощ за да рестартира.
Ще видим утре какво е положението. Проблема съм убеден че е от радио модула, защото беше пълен с вода от към буксата. И от там се бъзикат системите, едва ли има изгорели връзки по ibus-a, защото те се бъзикат, но после се оправят. Днес цял ден карах и нямах проблем с мигачи, чистачки и т.н. Един рестарт, едно оправяне на модула и предполагам системата ще заспи. Също ще проверя и за изгорели бушони.
Сега съм свалил модула, изсушавам го. Свалил съм и плюса на акумулатора за цяла нощ за да рестартира.
Ще видим утре какво е положението. Проблема съм убеден че е от радио модула, защото беше пълен с вода от към буксата. И от там се бъзикат системите, едва ли има изгорели връзки по ibus-a, защото те се бъзикат, но после се оправят. Днес цял ден карах и нямах проблем с мигачи, чистачки и т.н. Един рестарт, едно оправяне на модула и предполагам системата ще заспи. Също ще проверя и за изгорели бушони.
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.
Re: Проблем с малката навигация и мигачите ?
И си виж уплътненията на стоповете..или там от къде влиза тая вода..
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем с малката навигация и мигачите ?
Cvetun написа:Ами, откачих радио модула и цялата букса беше във вода. От вчерашния случай, мигачите се върнаха, навигацията и мултиволана. Сега ми направи други драми от типа, не работят изминатите километри, или самия километраж, също отчитането на горивото ту пада, ту се вдига. Явно това намокряне. Причинява различни грешки по инсталацията. Интересното е, че по едно време километража и километрите се върнаха.
Сега съм свалил модула, изсушавам го. Свалил съм и плюса на акумулатора за цяла нощ за да рестартира.
Ще видим утре какво е положението. Проблема съм убеден че е от радио модула, защото беше пълен с вода от към буксата. И от там се бъзикат системите, едва ли има изгорели връзки по ibus-a, защото те се бъзикат, но после се оправят. Днес цял ден карах и нямах проблем с мигачи, чистачки и т.н. Един рестарт, едно оправяне на модула и предполагам системата ще заспи. Също ще проверя и за изгорели бушони.
Оправянето на радиомодула ще реши проблема с мултимедията, но не и с мигачите и таблото. Трябва да се огледа цялата кола и да се провери къде освен в задната част е влязла вода. Има случаи и на намокрен Лайт модул, което води до всякакви станни "ефекти" в колата. Важен елемент е с кое табло е колата. Ако е с малкия борд има физическа връзка между I-bus и K-bus лините в колата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Tsureto
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e87 1.8d / e60 530d LCI
- Мечтае да кара: BMW M6 F13
Re: Проблем с малката навигация и мигачите ?
Колеги. Да повторя. След конкретния случай, абсолютно всичко се оправи от към модули. От тогава не ми го е правила проблема с мигачи, чистачки, мултиволан и т.н.
Абсолютно всичко работи вече! НО, остана проблема с радиото!!!
След като изсуших радио модула и го закачих, нямаше нищо. Нито радиото светеше, нито CD. Нищо.
След като покарах така 2 дни, изведнъж радиото се включи и всичко заработи.
След още 2 дни каране с радио, изведнъж почна да губи станции, да прекъсва, да не може да пуснеш на сд иии в крайна сметка пак умря...Отзад, всичко съм изолирал, подсушил и т.н. НЯМА мокро.
Моля за още насоки от какво може да прави всички тия тъпотии, да спира, да се пуска, да забива и т.н.? ПОВТАРЯМ, това е единствения останал проблем - радиото и дисковете. Всички други болжеки от първия пост изчезнаха.
Колага е с големия борд.
Абсолютно всичко работи вече! НО, остана проблема с радиото!!!
След като изсуших радио модула и го закачих, нямаше нищо. Нито радиото светеше, нито CD. Нищо.
След като покарах така 2 дни, изведнъж радиото се включи и всичко заработи.
След още 2 дни каране с радио, изведнъж почна да губи станции, да прекъсва, да не може да пуснеш на сд иии в крайна сметка пак умря...Отзад, всичко съм изолирал, подсушил и т.н. НЯМА мокро.
Моля за още насоки от какво може да прави всички тия тъпотии, да спира, да се пуска, да забива и т.н.? ПОВТАРЯМ, това е единствения останал проблем - радиото и дисковете. Всички други болжеки от първия пост изчезнаха.
Колага е с големия борд.
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.
- Tsureto
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e87 1.8d / e60 530d LCI
- Мечтае да кара: BMW M6 F13
Re: Проблем с РАДИОТО, малката навигация и мигачите ? - Реше
Проблема е решен.
Смених радио модула и всичо заспа.
След намокрянето на стария стария модул, освен, че се е прецакал, от там и моментно са тръгнали другите ел. проблеми, като отказването на определени модул и функции.
В моя случай, другите модули се оправиха, за голямо щастие и проблема остана само в намокрения радио модул. След смяната му, всичко заспа.
Радостната новина, е че явно не е тръгнало по другите модули.
Съвета ми е, който има отзад в ляво модули и жици и всичко. Много добре да изолира, подсуши и т.н. мястото, защото предполагам и една капка там, може да скапе колата.
Смених радио модула и всичо заспа.
След намокрянето на стария стария модул, освен, че се е прецакал, от там и моментно са тръгнали другите ел. проблеми, като отказването на определени модул и функции.
В моя случай, другите модули се оправиха, за голямо щастие и проблема остана само в намокрения радио модул. След смяната му, всичко заспа.
Радостната новина, е че явно не е тръгнало по другите модули.
Съвета ми е, който има отзад в ляво модули и жици и всичко. Много добре да изолира, подсуши и т.н. мястото, защото предполагам и една капка там, може да скапе колата.
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани