Система за рециркулация на бенз. пари - принцип на работа

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Система за рециркулация на бенз. пари - принцип на работ

Мнение от cerberus » 24 Юни 2018, 0:38

Мислех си за нещо с охлаждащо ребро даже :yes:
Нещо такова

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Система за рециркулация на бенз. пари - принцип на работ

Мнение от Nickelback » 24 Юни 2018, 8:37

Още по-добре дори :yes:

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Система за рециркулация на бенз. пари - принцип на работ

Мнение от cerberus » 24 Юни 2018, 19:14

Махнах въглените, запуших входа на purge клапана в колектора и... О' чудо! Първото палене от месеци насам без да тресе мотора :clap: :clap: :clap:
Не че не дадох всичко от себе си, за да го объркам. Давах газ (лекичко) докато още не е напълнила повдигачите. Гасих я, палих я студена - не помръдва. По оборотомер даже оборотите, докато беше студена, ми се струваха леко по-височки от преди. Може да е внушение, не съм я качвал на диагностика още. А и едно перфектно палене не е още критерий. Ще видя още няколко паления, ако е така, май съм "свалил" проклятието на тресящия мотор :D :yes:
П.П. За момента съм оставил purge клапана само електрически включен. И му свързах двата извода с един маркуч, да си отваря и затваря в затворен кръг :D
Оказа се, че подходящи резистори в Плевен е почти невъзможно да намеря. Та ще ги търся онлайн....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Система за рециркулация на бенз. пари - принцип на работ

Мнение от Nickelback » 24 Юни 2018, 21:08

Браво, колега, радвам се на към добре са отишли нещата! :yes: :bchug:

cerberus написа:И му свързах двата извода с един маркуч, да си отваря и затваря в затворен кръг :D

:mhihi:

Аз пък натрупах още впечатления и определено вече не мирише на бензин при мен - и още по-важното - AFR-а на смесите е точно според мапа на колата - изключително консистентен вече :yes: Кеф е като си оправиш нещо сам, въпреки че ти е отишъл почти целия уикенд за това :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Система за рециркулация на бенз. пари - принцип на работ

Мнение от cerberus » 25 Юни 2018, 1:38

Nickelback написа:Кеф е като си оправиш нещо сам, въпреки че ти е отишъл почти целия уикенд за това :ok:

:ok:


При мен беше едногодишна одисея, с това тресене. То филтри на дюзи, чистене и мерене на дюзи, всички гарнитури и уплътнения де що видях съм сменил, мерене на бобини, лули, кабели, 5 комплекта свещи (всякакви марки и бройки електроди), регулатори на гориво, горивни помпи и филтри, изолиране на картерната вентилация, пълна ревизия на ваноса, мерене на дебитомери, дросели, компресии... колектора е толкова чист и уплътнен, че Майкъл Джексън можеше да живее приживе в него, вместо в барокамерата си :lol: Сигурно поне половината от стореното пропускам да изброя. ....и все си тресеше студена... И от месец - два се бях примирил (изчерпал от към идеи).
Ако не беше твоята тема, още щях да си тъна в невежество :bchug:
И май извода е, че тез клапани, въпреки че изглеждат добре и работещи, не са съвсем така :yes:
Остава и аз да потвърдя резултата... емпирично. Ако след... да кажем 10 паления няма тресене, ще пиша. :yes:
П.П. Ако не пиша, значи е тресла, а аз най-вероятно съм я засилил към езерото, без да слизам от нея :lol: :lol: :lol:

:wave:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Система за рециркулация на бенз. пари - принцип на работ

Мнение от cerberus » 02 Юли 2018, 7:18

Ъпдейт: 6 перфектни старта :clap: и реших да ресетна адаптейшъните... (голяма глупост от моя страна) След ресета паленето беше съпроводено с 5-6 секундно разтрисане, веднага след като напълни повдигачите... :banghead: Сега не знам заради ресета на адаптейшъните ли претресе или просто 6 пъти късмет съм извадил... Но така или иначе няма да го върна в заводското му състояние, ще се учи да работи и без таз система :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Система за рециркулация на бенз. пари - принцип на работ

Мнение от Benord » 02 Юли 2018, 19:44

Пък що да не го направиш както си е било?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Система за рециркулация на бенз. пари - принцип на работ

Мнение от cerberus » 03 Юли 2018, 13:11

Защото не ме радва мисълта да ми разваля смесообразуването в някакъв момент, само за да очиства въглените от бензинови пари, предвид колко съм се старал да херметизирам колектора. А и карам на газ, а там ми е важно всичкия входящ въздух да е измерен, и вакуума в колектора да е добър, защото на газ нямам корекционни карти като на бензин. :yes: Разчитам разкрача на адаптейшъните, който е предвиден, да е достатъчен, за да се "научи" да работи и без тази система, без да се налага да му пренаписвам бензиновия компютър...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 6.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw e36 кабрио
Мечтае да кара: м3 е30
Детайли за колата: 328i

Re: Система за рециркулация на бенз. пари - принцип на работ

Мнение от ilian82 » 24 Юли 2018, 10:16

Здравейте,

И аз да попитам тук.
Карам е39 525и 2002г и една сутри запалих колата (запали) и след около 20 - 30 секунди изгасна, все едно ми свърши горивото, пробвах да я запаля пак, запали за около 5 секунди и изгасна.
От няколко дена се опитвам да я запаля, но не мога. Закачих я с ИНПА и ми излезнаха няколко грешки, от който 2 ми се струват лоши. Едната е за датик разпределителен вал, а другата е за този клапан на горивните газове.
Въпроса ми е: Може ли зареди този клапан колата да не запали а само да върти стартера?
- Има бензин 100% около 25 литра
- Нови свещи на около 1000 км.
- Нова бензинова помпа на около 1000км (чувам я как работи); - въпреки, че една от грешките записани беше и за релето на бензиновата помпа. Но помпата я чувам как работи, като дам на контакт и се чува как помпи, но преди да спре се чува едно като чукане (туп, туп ,туп туп туп туп).
Навсякаде кадето четох казват, че зареди този клапан не би трябвало да не може да запали колата. Също така четох че зареди датчик разпределителен вал също не би трябвало да не може да запали колата. Само няма да работи добре двигателя.

Да кажа също, че смених задна лява въздушна възглавница, че издишаше. След като сложих новата колата я напомпа и не спада повече, но грешката която ми изписва на борд. компа за неизправен нивомат остана.
Дали може и това да е проблем?
Благодаря :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Система за рециркулация на бенз. пари - принцип на работ

Мнение от cerberus » 29 Юли 2018, 21:50

Според мен само от този клапан, не може да не запали :yes: Когато събирах моя колектор, бях забравил надяна маркуча, който отива от клапана към колектора. Запали, но работи неравномерно, щото си дърпа въздух от там. За другите проблеми, да се пишат колегите, които са по-наясно :yes:
П.П. Но като помислих, ако прави вакуум в резервоара, може да товари бензиновата помпа и може и да гасне и да не пали.
Провери дали като отвъртиш капачката на резервоара, ще всмукне въздух от там. :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Система за рециркулация на бенз. пари - принцип на работ

Мнение от Nickelback » 23 Авг 2019, 18:19

Лек ъпдейт по темата :) Мислех, че сме оправили проблема с клатенето на оборотите при потегляне - да, ама не! :ok: В големите жеги миналия месец пак започна да се проявява :banghead:
Единствения заподозрян остана въгленовият филтър. След смяна всичко е ток и жица вече :yes: Явно е имало някаква загуба на херметизация в него, нямам идея вътре какви лабиринти са :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook