И пак проблем със сервото

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

И пак проблем със сервото

Мнение от jorfii » 12 Дек 2017, 18:52

Знам че има писано по въпроса, попрегледах темите, но за съжаление не разполагам с много време и за това пускам нова. Проблема ми е следния: Сутринта отивам на работа и всичко е наред. Сега си паля колата тръгвам и на втория метър разбирам че нещо не е наред, волана е много тежък не е съвсем да не работи хидравликата, но си е някаква мъка да се върти волана със сервотроник съм. От това което изчетох явно проблем може да е: GM модул нещо да се ошашкал, предполагам ще има записана грешка но диагностика ще мога да направя чак в петък. Клапан трябва да има на рейката, който също трябва да проверя някакви насоки как да стане това, къде се подава директен плюс? И също ще трябва да огледам за някакви механични повреди по самата букса на клапана и кабелите към нея. Ако може някой да ме насочи нещо друго, което да проверя ще съм благодарен. Хидравлична течност има, няма виене пукане и така нататък. Не съм имал и някакви накъсвания във хидравликата както четох при някои колеги. Най ми е странно че всичко стана изведнъж. Сутринта всичко е наред вечерта изведнъж проблем без да е имало някакви симптоми преди това.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от jorfii » 13 Дек 2017, 19:00

Продължавам с монолога. Значи проблема може да се окаже в помпата. Течноста в казанчето не се движи. При пълен ляв или десен се чува много слабо нещо между свирене и стържене но много слабо мъчи се нещо помпата. Чудя се обаче, дали това не е нормално ако клапана е затворен. В смисъл хидравликата в момента работи достатъчно според мен за движение с висока скорост. При по висока скорост не въртиш волана на пълен ляв или пълен десен. И ако клапана не отваря а стои затворен дали не е нормално хидравличната течност в казанчето да не се движи. Един вид дали не е симптом на прецакан клапан това или помпата си е заминала? Моля помагайте. Опитвам се да си изясня нещата и да мога да си поръчам необходимите части до петък за да мога да я оправя петък и събота. След това пак съм на работа и нямам възможност да я ремонтирам. На практика без колата не мога да ходя на работа защото излизам много рано, така че ми е спешно. Другия вариянт е с такси ама те пък често не щат да ме закарат на четири километа ми е работата и се дърпат.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от jorfii » 14 Дек 2017, 15:33

Днес има развитие. Отивам сутринта на работа с неработеща хидравлика. Поръчах си от един колега помпа, за да може утре да дойде и да се занимая с колата в петък и събота. Паля колата около час по-късно и чудо, хидравликата си работи. Явно проблема не е в помпата. Между другото при вече работеща хидравлика гледах хидравличното масло в казанчето и отново не забелязах да се движи. Изглежда, че това не е признак по който можем да съдим дали работи помпата, както четох някъде из темите. Остава клапана да е проблемен или някакво боклуче да е запушило нещо. Ще сменя маслото като за начало и не знам и аз всъщност какво друго да направя. Ще видя и на диагностиката дали не е записала нещо
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 30.03.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от vanko0504 » 14 Дек 2017, 19:04

Колега,аз съм със сервотроник ,имам и букса на рейката ,но до сега не съм усетил втвърдяване на волана.Грешки нямам записани.Нямам представа това клапанче на рейката работи ли или не.Някъде бях чел че сервотроника може да се настройва на степени,и ще потърся някой дето е наясно ,да погледне

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от Z3Ro* » 14 Дек 2017, 20:37

Ако си спомням добре, клапанът на рейката е с два пина - плюс и минус. На него трябва да пише на колко волта работи, но мисля, че беше на 12. Можеш да му подадеш ток на запалена кола и да видиш дали воланът ще олекне - ако не, клапанът вероятно е фира...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от jorfii » 14 Дек 2017, 21:12

Радвам се че някой реши да се включи. Днес както писах колата се оправи от самосебеси. За щастие успях да се прибера от работа по рано и слязох с компа да видя какво ще излезе на диагностика. Мислех че нищо няма да покаже и проблема е механичен но за моя изненада излезе това:
Screenshot_20171214-210630.png
Дано успея утре или в другиден да я разгледам. Че ми излязоха и други по сериозни проблеми.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 17.01.2009
Пол: Мъж
Кара: e39 m57d25
Мечтае да кара: V7

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от Saso_OS » 17 Дек 2017, 10:38

Колега и аз съм със същия проблем от вчера вечерта. Идентичен на 100%. Ще следя темара. Ако има някакво развитие при мен ще пиша. Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от Dirty M5 driveR » 17 Дек 2017, 14:50

При нормално работеща хидравлика маслото постоянно циркулира през казанчето. Затова като се сменя се запушва връщащият щуцер, а маркуча се слага в съд, за да изкара всичката стара течност. Аз съм го правил и циркулацията си е стабилна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от jorfii » 17 Дек 2017, 21:58

Ами не знам, аз гледах в казанчето и когато не работеше и после, като се оправи не забелязах движение в казанчето. Не можах този уикенд да погледна какво се случва с датчика, буксата му и кабелите около него. Диагностиката казва че там някъде е проблема. Исках да я закарам при един много близък мой човек, да я качим на подемника и да видим, но за съжаление просто нямаше как да стане сега. Иначе вече не знам колко дни си работи нормално. Върти се с един пръст. Към колегата със същия проблем : Ако можеш виж я на диагностика. И аз мислех ще няма да покаже нищо ама показа. Тъкмо поръчах даже помпа втора употреба и паля след един час сервото си работи. Добре че колегата от който я поръчах е разбран човек та я отказах. Ако нямаш възможност за диагностика колега. Трябва да я погледнеш на канал или подемник. Клапана на сервотроника. Кабелите, буксата или да тестваш самия клапан дали работи коректно. Инфо за това как да го тестваш има във форума както и в нета по принцип.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от FaceOff » 23 Май 2018, 20:05

Dirty M5 driveR написа:При нормално работеща хидравлика маслото постоянно циркулира през казанчето. Затова като се сменя се запушва връщащият щуцер, а маркуча се слага в съд, за да изкара всичката стара течност. Аз съм го правил и циркулацията си е стабилна.


Колега, би ли ми казал кой е този щуцер, който трябва да се запуши, и кой е маркуча, който се слага в съд?

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP01-EUR-03-2001-E39-BMW-525d&diagId=32_2616

Ето как е при мен, по-рано през деня на силно слънце виждах нянакво минимално движение на течноста, но на това клипче никакво движение не се вижда, само вибрира от мотора -


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Май 2018, 5:44

На казанчето трябва да има стрелки за посоката на движение. При теб като гледам номер 9 е връщащия маркуч, тъй че него слагаш в едно шише, а щуцера запушваш някак си (с няколко сантиметра маркуч и едно болтче примерно). Ако правилно разбирам, а и от снимки на това казанче, помпата е точно под него. Затова е хубаво да имаш човек, който да е готов да налива новото масло бързо, за да не остава помпата "на сухо". При мен с м52 двигател помпата е доста далеч и сам си пълня казанчето, влизам в колата и припалвам за 1 секунда, казанчето се изпразва, наливам пак и така.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от FaceOff » 24 Май 2018, 9:29

Аха, не разбрах, че става въпрос да се смени маслото като се пали колата. По силата/количеството на връщащото масло дали може да се прецени дали има достатъчно налягане/дебит?
Само серпентината не продухах, и се чудя дали там има запушване, за да не виждам движение в казанчето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от Z3Ro* » 24 Май 2018, 20:40

Има ли проблем с хидравликата, защото при м57 няма да видиш движение на течността в казанчето, освен при разхерметизирана система.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 24 Май 2018, 21:08

jorfii написа:Радвам се че някой реши да се включи. Днес както писах колата се оправи от самосебеси. За щастие успях да се прибера от работа по рано и слязох с компа да видя какво ще излезе на диагностика. Мислех че нищо няма да покаже и проблема е механичен но за моя изненада излезе това:
Screenshot_20171214-210630.png
Дано успея утре или в другиден да я разгледам. Че ми излязоха и други по сериозни проблеми.


Първите 2 грешки ти показват ,че някъде имаш оголен кабел на сервотроника и дава на късо. Проследи си кабела на сервотроника от буксата на рейката до GM модула

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: И пак проблем със сервото

Мнение от FaceOff » 24 Май 2018, 22:43

Z3Ro* написа:Има ли проблем с хидравликата, защото при м57 няма да видиш движение на течността в казанчето, освен при разхерметизирана система.


Знам ли вече.. Сякаш първите дни след като смених рейката беше много лек волана, после стана една идея по-твърд, а уж и рейката и помпата според майстора били в много добро състояние, и въпреки това отремонтирани от него. Младо момче, много съвестен изглежда, вчера му загубих един час да умуваме.. По принцип каза, че ги затяга една идея повече.. може и от това да е. Решил съм да подам директно 12в на рейката, да видя дали ще има разлика, и да видя дали правилно е кодиран модула. Благодаря ти за разяснението относно това, дали трябва да се вижда движение на маслото, то и момчето каза, че не би трябвало, едва забележимо се виждаше от едната страна как сякаш върви отдолу нагоре течността. Другото, което малко ме дразни, е че явно е останало малко по маркучите и серпентината от една добавка, която бях слагал преди (а тя беше черна като мазут) и сега новото масло не е съвсем бистро, и се чудя дали да не го сменя по начина, който каза колегата - с вадене на връщащия маркуч и доливане отгоре на новото масло.. Явно трябва да се пали за секунди, и да се внимава да не го изхвърли бързо, преди да съм долял отгоре.. ясно, че не е за сам човек това.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook