ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Neoo
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 30.05.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e 46
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
А като се върти диференциала от към кардана усещаше ли се луфт между кардана и чашките на полуоските? Става дума за стария диф.
- chervanskyi
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 5.05.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е 46
- Мечтае да кара: ТАНК
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
И аз имах "ТУП" и моето беше при по-силно потегляне или при по-рязко пускане на съединителя с повечко газ и на 1-ва и на 2-ра и на 3-та... май винаги.Смених 3 тампона на диференциала и 4 на задния мост и всичко се оправи.Задния мост малко го завариха, ама важното че се оправи.
- Icooo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Здравейте колеги,
Да споделя моя опит с тупкането:
Имах въпросното тупкане. Беше скъсан тампона. Смених го. Тупкането намаля усезаемо. След 2 месеца положението стана същото. Тампона не беше мръднал.
Въпреки това се ядосах и свалих целия мост. Замених и 7те тампона с полиуретан (3те на дифа и 4те на моста). Смених диференциал. Отново намаля, но няма огромна разлика. Има луфт в кардана. Задното каре клопа - предното не погледнах.
Предстои смяна на маховик и съединител (М20 маховик едномасов) - той също клопа и се чува.
Въпроса ми е следния:
Как стои въпроса с каретата? На прима виста не видях зегерки. Какви пари са каретата и има ли някакви особености около смяната?
Спроред мен възможните места от които може да клопа са следните:
- маховик/съединител
- скорости
- предно каре на кардана
- задно каре на кардана
- диференциал
- тампони на диф/мост
- полуоски
Поздрави.
Да споделя моя опит с тупкането:
Имах въпросното тупкане. Беше скъсан тампона. Смених го. Тупкането намаля усезаемо. След 2 месеца положението стана същото. Тампона не беше мръднал.
Въпреки това се ядосах и свалих целия мост. Замених и 7те тампона с полиуретан (3те на дифа и 4те на моста). Смених диференциал. Отново намаля, но няма огромна разлика. Има луфт в кардана. Задното каре клопа - предното не погледнах.
Предстои смяна на маховик и съединител (М20 маховик едномасов) - той също клопа и се чува.
Въпроса ми е следния:
Как стои въпроса с каретата? На прима виста не видях зегерки. Какви пари са каретата и има ли някакви особености около смяната?
Спроред мен възможните места от които може да клопа са следните:
- маховик/съединител
- скорости
- предно каре на кардана
- задно каре на кардана
- диференциал
- тампони на диф/мост
- полуоски
Поздрави.
- govedarov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320i а вече и 320d с пакет ;)
- Мечтае да кара: M3
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
При мен тупка на 1-ва и 2-ра понякога , на задна много рядко но вече му свикнах и не ми пречи толкова , даже като се кача на служебната кола все чакам да думне от зад ама няма.
- Kristiqn_3613
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 16.02.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 M52B20
- Мечтае да кара: M50B28Turbo
- Детайли за колата: Нищо особено
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
И на мота 320-ска е36 тупа. Но ако задържа съединитела натиснат повече време на светофара и след това включа от свободна на 1-ва не тупа. Това ме кара да си мисля да не би да е заради вала в скоростната кутия защото той не спира да се върти веднага след като натиснеш съединитела и се пак има няква инертност :? та тази сила която е нужна за да спре движението на приемния вал във скоростната кутия задвижва леко дифа и той се пак си е на доста години и има луфтове и затова се чува това тупане.
- Strike
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 9.08.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318 CI
- Мечтае да кара: танк у парламенто
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Здравейте, и аз си тупкам от известно време , не постоянно но 3-4 пъти седмично се чува това гадно туп при потегляне
След изчетеното във форума го приех за нещо "нормално" и спрях да му обращам внимание , но вчера ми направи впечатление следното .
При незапален двигател само при натискане на съединителя гадината изтупка
Това според мен изкл. вероятността за тампони на дифа , карета полуоски и т.н
Май тупкането при мен ще се окаже съединител или това гумено каре което е за обиране на вибрациите
След изчетеното във форума го приех за нещо "нормално" и спрях да му обращам внимание , но вчера ми направи впечатление следното .
При незапален двигател само при натискане на съединителя гадината изтупка
Това според мен изкл. вероятността за тампони на дифа , карета полуоски и т.н
Май тупкането при мен ще се окаже съединител или това гумено каре което е за обиране на вибрациите
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Здравейте, при мен от вчера се появи някакво тупкане, но не е при превключване, а постоянно и интензитетът му зависи от скоростта. Чувам го някъде отзад вдясно и е доста силно като се учестява при вдигане на скоростта и съответно намалява до почти пълно изчезване при много ниска скорост. Е46 320D. Някакви идеи?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Raptor 22 написа:Здравейте, при мен от вчера се появи някакво тупкане, но не е при превключване, а постоянно и интензитетът му зависи от скоростта. Чувам го някъде отзад вдясно и е доста силно като се учестява при вдигане на скоростта и съответно намалява до почти пълно изчезване при много ниска скорост. Е46 320D. Някакви идеи?
Отиди да я прегледат в сервиз,може да са доста неща,а от къде идва звука понякога е лъжливо усещане
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- IKN
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Strike написа:Здравейте, и аз си тупкам от известно време , не постоянно но 3-4 пъти седмично се чува това гадно туп при потегляне
След изчетеното във форума го приех за нещо "нормално" и спрях да му обращам внимание , но вчера ми направи впечатление следното .
При незапален двигател само при натискане на съединителя гадината изтупка
Това според мен изкл. вероятността за тампони на дифа , карета полуоски и т.н
Май тупкането при мен ще се окаже съединител или това гумено каре което е за обиране на вибрациите
От луфтове в дифа е .
На канал връткай кардана и слушай как пляска в дифа .
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Въпросното тупкане го имах на Е36 цата (1,8),не успях да го оправя след смяна на N на брой тампони. Сегашната ми кола Е46 325хи има пак отвратителното тукпане. Ходих при двама майстори от форума,при който съм ходил и преди и знам че разбират. И в двата сервиза единодушно ми отговориха ,че тампоните са здрави,карето на кардана също,задния мост не е тръгнал да си ходи и т.н. Днес оставих колата в дару кар да видя какво ще кажат. Първоначално ми казах,че сменят тампона на дифа,на раздатката и евентуално карето на кардана и ще е ок. Сумата беше не скромна,но казах ок правяте я. След час ми се обадиха че тампоните са здрави и няма смисъл да се сменят. Имало луфтове,които тръгват от съединителя,маховика и по кардана,като имат съмнения и за раздатката. Съответно тези неща за да се сменят с нови ще струват повече от колата и приемчика ми каза да не се замниавам с ремонта на тупкането,а да отпускам плавно съединителя. Взеха ми 31 лв с външно миене. Сега идва въпроса какво да правя? Бих сменил съединителя и маховика,въпреки,че си отделя съвсем добре и няма вибрацйи. Но тези луфтове по кардана не може ли да се оправят без да се сменя целия кардан? Ако действително има луфт в раздатката,не може ли да се ревизира?без да се сменя с нова? Или просто да си карам колата така?
пс. Карал съм няколко Е46-ци, автомат и ръчни, Х и само на задно,всичките имаха някакво тукпане. Трябва да има нормално решение на този проблем според мен.
пс. Карал съм няколко Е46-ци, автомат и ръчни, Х и само на задно,всичките имаха някакво тукпане. Трябва да има нормално решение на този проблем според мен.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Драгослав написа:Въпросното тупкане го имах на Е36 цата (1,8),не успях да го оправя след смяна на N на брой тампони. Сегашната ми кола Е46 325хи има пак отвратителното тукпане. Ходих при двама майстори от форума,при който съм ходил и преди и знам че разбират. И в двата сервиза единодушно ми отговориха ,че тампоните са здрави,карето на кардана също,задния мост не е тръгнал да си ходи и т.н. Днес оставих колата в дару кар да видя какво ще кажат. Първоначално ми казах,че сменят тампона на дифа,на раздатката и евентуално карето на кардана и ще е ок. Сумата беше не скромна,но казах ок правяте я. След час ми се обадиха че тампоните са здрави и няма смисъл да се сменят. Имало луфтове,които тръгват от съединителя,маховика и по кардана,като имат съмнения и за раздатката. Съответно тези неща за да се сменят с нови ще струват повече от колата и приемчика ми каза да не се замниавам с ремонта на тупкането,а да отпускам плавно съединителя. Взеха ми 31 лв с външно миене. Сега идва въпроса какво да правя? Бих сменил съединителя и маховика,въпреки,че си отделя съвсем добре и няма вибрацйи. Но тези луфтове по кардана не може ли да се оправят без да се сменя целия кардан? Ако действително има луфт в раздатката,не може ли да се ревизира?без да се сменя с нова? Или просто да си карам колата така?
пс. Карал съм няколко Е46-ци, автомат и ръчни, Х и само на задно,всичките имаха някакво тукпане. Трябва да има нормално решение на този проблем според мен.
Може да си си решил вече проблема, но реших да споделя. Имам досадно тупкане, което при 1-ва и задна не го усещам, но при тръгване и всяко подаване и отнемане на газ докато съм на скорост си се чува добре. Най-дразнещо е на 6-та на междуградско, когато трябва да регулирам скоростта - при всяко отнемане и подаване на газ тупка силно. Та по други причини смених маховик, съединител и каре на кардана. Майсторът провери щателно за луфтове раздатката и предния вал и каза, че всичко е перфектно. Висящият лагер мен ме съмняваше, но не го сменихме, тъй като нямаше никакъв шум, само мърдаше много, понеже има една мека гума около него. Та след тези процедури тупкането си остана. Тампони по дифа и задния мост не сме пипали, тъй като тупкането досега не ми беше приоритет. Просто не се занимавай със съединителя и маховика - почти сигурно не е от тях. Ако са здрави ще трябва да дадеш маса пари за нищо. А и за раздатката се съмнявам, тъй като съвсем ясно се чува, че тупа отзад, а не по средата(поне при мен). При тръгнала раздатка съм чел, че почва да трака, а не да тупка. Набелязал съм висящия лагер, тъй като гумата му изглеждаше супер мека и ми се струва, че той се движи и може да причинява това тупкане, а и тампоните по диференциала ще трябва да се проверят. При мен също има едно леко поклащане при подаване на газ, което най-вероятно идва оттам, откъдето и тупкането.
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Не съм отстранил проблема все още. Един приятел с Е46 купе 323 наскоро смени висящия лагер и гуменото каре на кардана. Каза,че почти е изчезнало тупкането. В близко време ще си ги купя и ще ходя някъде да ги сменят,въпреки ,че вече в три сервиза,включително дару кар ,казват че са здрави.
- streetracing12
- младши ентусиаст
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Драгослав написа:Не съм отстранил проблема все още. Един приятел с Е46 купе 323 наскоро смени висящия лагер и гуменото каре на кардана. Каза,че почти е изчезнало тупкането. В близко време ще си ги купя и ще ходя някъде да ги сменят,въпреки ,че вече в три сервиза,включително дару кар ,казват че са здрави.
+1 и от мен след смяна на каре на кардана и висящ лагер разликата е огромна.Като свалихме карето беше цялото разбито и на конци
- SlipX
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 235
- Регистриран на: 19.09.2012
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: ШЕ 330d (manual)
- Мечтае да кара: bmw f10 m5
- Детайли за колата: M-packet Mtech 1
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Ако е преди фейслифта не изключвайте и откъсването на задния мост от купето. При мен беше това.
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
+1 за откъсване на задния мост... Случи ми се при една ръчка на светофар...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани