ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.04.2015
Пол: Мъж
Кара: по въздуха
Мечтае да кара: X5 с двигател реактивен

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от gaidaroff » 11 Ное 2015, 9:30

Колега, аз имам подобен проблем, взех си тампон за диф-а, който е зад прасето, но майстора ми каза че имам разбити скърцащи втулки. Като ги сменя по-нататък ще пиша, че аз не я карам колата.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 28.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 320д

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от hristo91 » 11 Ное 2015, 11:23

Вчера пак бях на сервиз, в крайна сметка шума е от диференциала, получил е голям луфт, майстора се съмнява и в полуоските. Гледахме я на канал, държим на съединител и спирачка и без да пускаме спирачката пускаме рязко до полусъединител, звуците, които се чуват, са като че ще се разпадне нещо. Имам само един въпрос, при положение, че майстора казва, че тампоните на моста са здрави, възможно ли е да тропат? Това може би допълнително ще подсили шума(въпросното тупкане). Направо съм в шах, не знам дали ми се набиват още пари в тая кола, още повече, че не ми дават гаранция, че ще е здрава след смяна на полуоските и дифа.
Никога не карай по-бързо, от колкото може да лети твоят ангел хранител !!!

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 20.01.2012
Пол: Мъж

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от pa4o-gti » 15 Ное 2015, 11:26

hristo91 написа:Вчера пак бях на сервиз, в крайна сметка шума е от диференциала, получил е голям луфт, майстора се съмнява и в полуоските. Гледахме я на канал, държим на съединител и спирачка и без да пускаме спирачката пускаме рязко до полусъединител, звуците, които се чуват, са като че ще се разпадне нещо. Имам само един въпрос, при положение, че майстора казва, че тампоните на моста са здрави, възможно ли е да тропат? Това може би допълнително ще подсили шума(въпросното тупкане). Направо съм в шах, не знам дали ми се набиват още пари в тая кола, още повече, че не ми дават гаранция, че ще е здрава след смяна на полуоските и дифа.

Не се занимавай с полуоски проблема не е там ! Сменях и тампоните на моста защото 2 бяха скъсани и имаше едно много гадно шлякане при натискане на съединителя . За моя радост купето е бетон няма откъсвания и пукнатини където ляга моста. При мен най големия луфт остана в скоростната кутия ! От там предава назад това думкане . Скоро ще я отворя .....мамицата и

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 22.04.2009
Местоположение: Варна
Кара: M57, N52, S65

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от tintirimintiri » 18 Ное 2015, 2:12

Здравейте, след като и аз го имам това "тупкане" смених тампон на дифа с нов ОЕМ, но се оказа, че не е само от него..
тези дни ще я оставя да я огледат, и ще пиша ако има развитие..

ПС: проблема беше решен със смяна на тампон на диф + гумено каре на кутията.
Последна промяна tintirimintiri на 08 Дек 2015, 0:18, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 28.05.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 e53 3.0d 218ps
Мечтае да кара: X5 ///M - печка :D
Детайли за колата: Зла печка :D

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от An4oOo » 19 Ное 2015, 23:29

Аз сменях преди месеци тампон на дифа със нов - полиуретанов. Пак тупкаше. Преди месец сменях съединител... е вече не тупка да го е*а :dunno: Незнам що :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 20.11.2010
Местоположение: Vancouver BC
Кара: настръхнал
Мечтае да кара: кабрио М6 560hp

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от vladatm » 23 Ное 2015, 8:25

И при мен започна това тупкане, при връщане на скоростите( 323ci с автомат).
Имам усещането че е от тампон? :confused:

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 28.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 320д

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от hristo91 » 12 Яну 2016, 23:02

Включвам се отново, колеги, в крайна сметка смених и двете полуоски и дифа и маслата на скоростите и диференциала. Тупкане вече няма, но мистерията остава... Смених половината кола, докато се оправи. Кое как е повлияло не знам. Всичко е свързано и въпросното тупкане може да е от много неща. Равносметката при мен е - нов висящ лагер, ново гумено каре, нов тампон на дифа, кърпене на моста, смяна на почти всички тампони отзад(без тампоните на моста, защото моите са здрави), полуоски и диференциал. Виждам че в някои случаи проблема идва от съединител/маховик/скорости. Приключвам за сега с този филм, успех и на вас.
Никога не карай по-бързо, от колкото може да лети твоят ангел хранител !!!

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от Ico PZ » 01 Фев 2016, 18:29

Така е пичове и аз в началото мн се шашках от пустото тупкане смених тампони на дифа някакъв др тампон и пак си тупкаше,майсторите ли не разбират нз и така вече 4год.си карам и то си тупка ама вече не ми пречи :lol: както е казал колегата по-горе това сигурно е съвкупност от доста неща за спре да тупка както и доста пари,така че карайте си и това е аз вече му хфанах цаката и като пускам съединителя бавно не тупка :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 27.01.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW 318Ci

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от fen7azy » 23 Фев 2016, 18:35

И при мен го има това тупкане като включа на 1ва (E46 2003г. coupe facelift)... майстора ми каза, че имало луфт в дифа, но да я карам така колата, докато не започнело да вие дифа... няма нужда да се обира луфта, понеже е голяма вероятността да почне да вие... Вие на какво мнение сте? И може ли да препоръчате някой майстор, който прави БМВ-та да си каже мнението?

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 31.03.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46 320д 136 к.с.
Мечтае да кара: ///М6

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от RoSsS » 31 Мар 2016, 22:50

Здравейте колеги. Закупих е46 320д 136к.с. и се регистрирах почти веднага след първото возене тъй като надали ще си купя друга марка вече :)

Автомобила е страхотен но като всяка кола 2-ра употреба и моята има известни забележки. При включване на 1-ва или задна скорост и отпускане на съединител се чува същият тътен отзад. Тампон ще сменям това е ясно но в един сервиз ( уж разбирачи ) провериха и казаха че освен тампин този ударен тътен идва и от полуоската. Въпроса ми е може ли някои да ме ориентира за цена тъй като в интернет новите са по 300лв. :shock: не съм пестелив скаперник но ме интересува мога ли да сменя полупската с някоя от ударен автомобил 2-ра ръка тъй като цената е доста примамлива. Нова ли да купувам или няма провлем да е втора ръка ( в добро състояние разбирасе ) ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 4.10.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 520i
Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от inj.stoichev » 12 Май 2016, 19:08

Здравейте пичове. Изчетох цялата тема търпеливо и старателно. Е искам и аз да драсна няколко реда. Направи ми впечатление, че никой не е конкретизирал едно нещо или може би аз да съм го прескочил. Та...

Карам колата е46 седан 118к.с. от 2г и половина. Сега реших да я сменям с комби, че ми трябва по-голям багажник... Ами качих се и пробвах поне 15 коли.... всичките имаха проблеми с тупкане отзад. Моята също тупка, но доста по-слабо.

Моите наблюдения и впечатления :arrow:

1. Колкото по-рязко опитвам да вкарам скорост говоря само за 1ва и задна толкова по-силно думка.
2. при опит за вкл. на задна думка малко повече май, защото малко по-силово се вкарва като чели.
3. Тупкането се чува точно когато съм натиснал съединителя и направя опит да вкарам скорост, а не при вкл вече скорост.

4. Проблема е налице само при следните действия :arrow: запален двг. на свободна 1ви опит за вкл. на скорост без значение задна или 1ва се чува, като се изкл. от скорост, без да пускам съединителя и се опитам пак да включа същата няма проблем, но ако освободя съединителя и се опитам да вкл. ще се получи отново. т.е. ако първо вкарам задна, освободя от скорост и пак опитам да вкарам задна втория път няма да се случи, но ако вместо отново да вкарам задна освободя съединителя и опитам пак - ДУМ :)

5. След като попрочетох тук там в темата пробвах само да натисна съединителя и да го пусна рязко. Оказа се че когато се върне в горна позиция пак тупка без да вкарвам скорости и др. такива. Е това вече не знам от кога е и какво е............. :dunno:

6. Пробвах коли, които думкаха и при отпускане на съединителя след като вече е вкарана 1ва или задна при зацепването... звукът е същия и идва отново отзад, но се чува в различен момент при различни действия и другото тупкане при вкарване на скорост пак си го имаше.

Аз моята си я карам и просто по-внимателно вкарвам скоростите 1ва и задна и едвам едвам се чува чак ако се заслушам...

Не съм обръщал внимание дали ако изчакам малко повече с натиснат съединител пак ще тупка при опита за вкарване на скорост.

Да отбележа :idea: :!: Още като взех колата Dimitroff ми я прегледа с момчетата в техния сервиз и ми съобщиха веселата новина, че тампона на дифа номер 9 е сменян скоро и ми е сложен наопаки :!: :ok: . Аз обаче повтарям си карам така, защото все не ми остава време да го сменя... просто колата не се спира и ми е необходима всеки ден. Знам си й болката и просто я пазя...

Задният ми мост е гледнан в 3 сервиза и уж всички казахват, че не е откъснат... аз също съм го гледал у нас на канала и не видях нещо фрапиращо... то и да има не знам дали ще го позная, защото колата си е доста ръждивичка (Германия, Мюнхен)

Като цяло това е сега съм за смяна на съединител и ми направи впечатление, че тази зимата като е студена скоростите 1ва и задна влизаха малко трудно - маслото на скоростната е сменено, въпреки че старото си беше супер, ама карай да върви...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от DigitalExile » 13 Май 2016, 12:28

Може да тупка и от съединител.
Пукнатини може да има и да не се виждат външно, чак като се свали моста се виждат :evil:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от philipz » 13 Май 2016, 12:54

Колеги , не знам дали става въпрос за същото тупкане , но аз имам следното :

При потегляне на полусъединител на 1-ва или задна , или пък като се движа много бавно на 2-ра и подам газ да наема , се чува Металическо щракане . Звука съм сигурен ,че е метал в метал , така се чува . Чува се сякаш централно - отзад в колата.
Сменил съм маховик , съединител LUK, гумено каре кардан , тампон на диф Lamforder , масло на кутия и диф Castrol ( на дифа е 75w140 ) .

Гледали сме я под лупа колата и майстора не може да открие нищо разбито .

А най-интересното е , че при студено и влажно време , това щракане или изчезва или намалява драстично . Като е сухо и топло времето се чува най-отчетливо.


Силно озадачен съм колеги , какво може да е , някой има ли го същото ??? :conf:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от B.Stoimenov » 13 Май 2016, 13:31

Възможно ли е от тласъка някой елемент от генерацията да опира в купето ? Макар, като чета постовете надолу ... явно всеки чува такова тупкане ..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА

Мнение от Wierdo » 13 Май 2016, 14:00

philipz написа:Колеги , не знам дали става въпрос за същото тупкане , но аз имам следното :

При потегляне на полусъединител на 1-ва или задна , или пък като се движа много бавно на 2-ра и подам газ да наема , се чува Металическо щракане . Звука съм сигурен ,че е метал в метал , така се чува . Чува се сякаш централно - отзад в колата.
Сменил съм маховик , съединител LUK, гумено каре кардан , тампон на диф Lamforder , масло на кутия и диф Castrol ( на дифа е 75w140 ) .

Гледали сме я под лупа колата и майстора не може да открие нищо разбито .

А най-интересното е , че при студено и влажно време , това щракане или изчезва или намалява драстично . Като е сухо и топло времето се чува най-отчетливо.


Силно озадачен съм колеги , какво може да е , някой има ли го същото ??? :conf:


Това металическо щракане ми се появи и на мен няколко месеца след като инсталирах шпера. При мен, струва ми се, в началото се чуваше повече докато е мокро, по-малко като е сухо. Сега вече няма значение топло, студено, сухо, мокро. Освен това не винаги щракането го има - в даден момент няма нищо, после може да се чуе доста силно, след това по-малко.

Това, което прочетох и чух от хора до момента, е че може да са тампоните на магарето, както и тампоните на носачите отзад. Със сигурност знам, че единия тампон от тези дето са отдолу на купето под прага (страшно обяснение, няма що) е пътник, но не е тоталка. Изчаквам малко, за да сменя всичките тампони по носачите на куп и после ще кажа дали е останало щракането.
До тук съм сменил само тампона на дифа и по този начин си излекувах тупкането. Остава само щракането.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook