Катализатор

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Катализатор

Мнение от Nikolay P. » 24 Апр 2014, 13:53

drunk написа:КОлеги днес отидох на майстор да ми махнат катализатора (тоя до меката връзка, е46 150коня 2003г) и ми казаха че е възможно да не върви колата след смяна :lol: тук пък чета че, няма такова нещо :help: ? възможно ли е това да се случи или майсторите незнаят какво говорят ?

Нека се уточним - след смяна или след премахване на катализатора?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 7.11.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M4 Competition

Re: Катализатор

Мнение от pivanov » 24 Апр 2014, 13:55

Да споделя и аз, вчера ходиш при едни майстори, давам назад за да паркирам колата, слизам и първия им въпрос е "катализатора е свален нали?". Така е, нямам катализатор, купих колата така. Казаха ми, че турбото започвало да надува от 1200-1300 оборота, а не от 1800 както трябвало да бъде, и това било заради липсата на катализатор, затова разходи ми на гориво щял да бъде по висок. Не съм засичал колата, не ми се дават пари за цял резервоар, защото имам да правя и други ремонти. Колегите които са имали катализатор и са го махнали, усещат ли разлика в разхода на гориво? Благодаря!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 28.04.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 2003 , E60 530d 2006

Re: Катализатор

Мнение от drunk » 24 Апр 2014, 16:20

Nikolay P. написа:
drunk написа:КОлеги днес отидох на майстор да ми махнат катализатора (тоя до меката връзка, е46 150коня 2003г) и ми казаха че е възможно да не върви колата след смяна :lol: тук пък чета че, няма такова нещо :help: ? възможно ли е това да се случи или майсторите незнаят какво говорят ?

Нека се уточним - след смяна или след премахване на катализатора?


Грешно се изразих , след премахване... и така се върнах от майстора... всеки говори различно и вече незнам дали да го махна или да си седи... :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Катализатор

Мнение от Nikolay P. » 24 Апр 2014, 20:19

Нелепо е колата да спре да върви след премахването на катализаторите - напротив, отпушва се и върви по-добре и по-леко. Моята е с махнати катализатори и наблюденията ми от карането без тях е, че разхода ми, ако не падна, то се запази същия, а си я понастъпвам често. При мен осезаема разлика в разхода няма, имам предвид да е паднал, защото катализаторите ми бяха в добро състояние и не са я спъвали кой знае колко. Но на коли, чиито катализатори са значително по-запушени, след махането им е нормално да падне разхода, защото колата ще се наема доста по-леко, с по-малък натиск на педала, поради простата причина, че ги няма онея задръстени карантии. Дори и след ремапа, разхода ми се запази непроменен, а мощността и вървежа си се покачиха осезаемо. Та за разхода, не се притеснявайте дали ще се качи, радвайте се, че ако не падне, то поне ще се запази, а колицата ви ще подиша по-спокойно. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 28.04.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 2003 , E60 530d 2006

Re: Катализатор

Мнение от drunk » 24 Апр 2014, 21:47

мерси много колега! значи ще си махна тоя път(каквото и да кажат :) ) Още един въпрос: какво да сложа вместо катализатора ? тръба или гърне ? и ако е тръба ,дали майстора ще си има или аз да си намеря ?мерси предвариелно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: Катализатор

Мнение от Nikolay P. » 24 Апр 2014, 22:05

drunk написа:мерси много колега! значи ще си махна тоя път(каквото и да кажат :) ) Още един въпрос: какво да сложа вместо катализатора ? тръба или гърне ? и ако е тръба ,дали майстора ще си има или аз да си намеря ?мерси предвариелно.

Аз лично си запазих обвивката на големия катализатор, който е след турбото като само вътрешността се изтърбуши. Мисля, че така е по-удачно, макар че доста колеги премахват напълно и заместват с тръба. Въпрос на избор е. Съветвам те да направиш като мен, помоли само да ти изтърбушат големия, а другия катализатор, малкия който е - той се премахва изцяло. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 2.05.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E46 316 i
Мечтае да кара: M6

Re: Проблем след сваляне на катализатора

Мнение от janco76 » 30 Юли 2014, 7:45

vavilon написа:
cufto_92 написа:Здравеите колеги имам 318ци н40б20 143кс. свалих катализатора и след около 500-600 км ми свштна чека на диагностиката ми показва че е от него проблема има ли как да го реша без да слагам катализатор. БЛАГОДАРЯ

Най безобидният е, софтуерно да минеш на евростандарт 2.


Някой ще обясни ли как се минава на евростандарт 2.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Катализатор

Мнение от unikalen88 » 30 Юли 2014, 12:49

със смяна на самия софтуер на двигателя
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 2.05.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E46 316 i
Мечтае да кара: M6

Re: Катализатор

Мнение от janco76 » 31 Юли 2014, 8:47

unikalen88 написа:със смяна на самия софтуер на двигателя


А дали някой може да посочи къде може да се направи това. За предпочитане в район Варна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Катализатор

Мнение от Kris » 31 Юли 2014, 11:41

Пиши на Oci той е и в София и във Варна.

320ci
320ci
Аватар
Мнения: 573
Регистриран на: 26.05.2006
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Детайли за колата: M52B20TU

Re: Катализатор

Мнение от mumford » 05 Ное 2014, 22:27

miroslav_r написа:
BMW-320d написа:
rG_ArkaN написа:Здравейте колеги. Някой от вас може ли да ми подскаже какви са признаците на запушен катализатор. Имам проблем с цвета на дима който излиза от ауспуха (по-плътен и бял от обикновено), но от известно време следя нивото на масло и антифриз и не гори нито едно от двете. Приятел ме посъветва да попитам дали не е възможно да е запушен катализатора и от там да идва този проблем. Питам просто информативно иначе съм решил да го махам в скоро време, защото имам чувството, че от известно време колата е леко спъната, а няма друга причина за това.
Колата е 320CI 2000г. Е46.

Еми първо ако усещаш,че колата се спъва,това е малко относително,но най-сигурния признак за запушване е вдигане на разхода на горивото и миризмата на сяра.Цвета на дима не се определя от катализатора може да е от 100 други неща,но не и катализатора ... дай и малко повече газ 4-5 хил оборота за няколко минути и карай на отворени прозорци ако засмърди не се чуди махай ги.

По друг начин може ли да се определи дали катализатора е заминал?


Някой да знае ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 16.01.2013
Пол: Мъж
Кара: 320d & 322ci
Мечтае да кара: e30 с V8

Re: Катализатор

Мнение от Silverlight » 16 Мар 2015, 13:13

Днес махнах само задния катализатор, че беше много запушен и не поемаше газта, колата беше направо като умряла, но след премахването направо оживя сега мисля да махна и този под турбото. За колегите като моя модел, които се колебаят им казвам да не се колбаят!!! :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 13.12.2014

Re: Катализатор

Мнение от manqka94 » 07 Ное 2015, 17:48

Здравейте колеги, отскоро имам и един проблем с този мотор. Колата е на 250к км реални до 3000 оборота е много муден и се чува един странен звук все едно веригата ми е разхлабена и неможе да се разтегне до 3000 оборота е муден и след 3000 оборота се изстрелва пускам газта и като падне под 3000 оборота колата и като дам на 2ра примерно е между 2000-3000 оборота като натисна газта се чува пак този звук и колата не върви и след 3000 оборота пак се изстрелва и този звук изчезва. Закарах на сервиз направиха му диагностика и излезе една грешка незнам точно как му беше номера, но мисля че беше 2781 за ламбда сондата на всмукателния. Човека смени датчика на всмукателя на ламбда сондата, смени двата вала и пак същата грешка изписа и след това ми каза че проблема не е електричен, а механичен и най-вероятно ще е веригата е разхлабена или нещо подобно, може би наистина е така и не е сменяна откакто е излязла от завода. Закарах и в сервиз на БМВ и на още няколко места и на всякъде ме бавят колата стои по 1-2 седмици и не правят нищо майсторите ,казват ми за да се разбере проблем от какво е трябва да се сменят куп неща и ми говорят за доста големи цифри. Закарах колата на 4 майстора и досега никъде не ми казаха това да се смени и се оправя колата, а навсякъде искат да правят опити и да разберат от какво е, което коства доста време и никой не иска да се захваща. Според мен някой който разбира от този мотор като кара колата и веднага ще разбере от какво идва проблема. Един от майсторите ми каза да махна КАТАЛИЗАТОРА и да пробвам тогава как ще стоят нещата. Та исках да ви попитам дали наистина може да е от това? Къде в София мога да го махна само за да се пробва и после да ми го сложат пак ако не е от него. Косата ми побеля да се занимавам с тази кола и ще съм много благодарен някой ако може да ме посъветва с някой майстор който наистина разбира и да ми оправи колата за поне 1 седмица. Аз се съмнявам да е от веригата или ванусите, от това което съм чел от форума си направих този извод. Все пак ще е добре ако някой може да сподели ако е имал същия проблем и как го е решил.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 13.12.2014

Re: Катализатор

Мнение от manqka94 » 12 Ное 2015, 22:18

Някой някакви съвети?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Катализатор

Мнение от philipz » 19 Ное 2015, 16:07

никъде в темата не прочетох някой с 330Д ,204 к.с. да е споделил мнение след махане на катализатори . Позитивните ефекти ги прочетох в темата , ама няма как да няма нищо негативно (освен вредни емисии разбира се ) .

Моята като я сръгам след 3500 оборота си припушва черен дим отзад , ама нали е печка , нормално да пуши нали ? Дюзите са рециклирани и качени преди и след на стенд с нови корекции , турбото е добре , дебитомера и той в норми показва , то друго на пушека не влияе , освен разбира се НАФТАТА .

Какви са негативните ефекти от махането им колеги и всичките ли да се махнат ? :help:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook