E46 DIY или направи си сам...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 786
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d, E46 318i
Мечтае да кара: F30 M3
Детайли за колата: 320d GT '13 N47T
318i '98 M43TUB19

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от mistyrain » 02 Окт 2011, 22:29

Ето линк към темата ми как да си оправим багажника ако спре да се отваря, но работи от ключа:

viewtopic.php?f=34&t=268840

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от slitter » 12 Окт 2011, 13:04

ПОЧИСТВАНЕ НА СТЪОКОВИЯ МОТОР (ПРАЗНИЯ ХОД) М43

Ето снимков материал, който сам по себе си говори! След почистването мy по този начин оборотите са бетон!
1. Вадите щифта, който е показан, за да може да отделите двете части на мотора
Изображение
2. Тези части вече са отделени чрез завъртане на двете половини
Изображение
3. Взимате тази част мръсната с въртящия се клапан
Изображение
4. Накисвате вътре в частта с топла вода и препарат
Изображение
5. Намирате си някаква четка и започвате да търкате вътре като на ръка завъртате клапана така, че четката да го чисти и отгоре и отдолу после под него (това заедно с препарата)
Изображение
6. Както виждате клапанът вътре, а и всичко около него блести като нов и е идеално чист
Изображение

7. След това подсушавате хубаво, аз ползвам мощен сешоар за коса, сглобявате по обратния ред и сте готови да го монтирате

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1799
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 ///M3
Мечтае да кара: BMW E46 ///M3

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от Runnaway » 03 Ное 2011, 17:53

Диференциал - Супер полезна тема:

http://www.bokchoys.com/differential/diy_diff.htm
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 6 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от Gqbriel » 17 Дек 2011, 15:15

http://www.bavariansoundwerks.com/product-extras/BMW_Speakers_Install__BSW_Stage_1_-_E46_Sedan.pdf
Ъпгрейд тонколони седан,купе,малко инструкции
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 22.09.2011
Пол: Мъж

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от Ilief85 » 19 Фев 2012, 18:19

Пускам линк как нагледно се показва въпросното програмиране на ромбуйдният ключ
http://www.youtube.com/watch?v=a8-AKW6t ... ature=fvwp

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от MonsteR » 07 Мар 2012, 21:24

Здравейте Е46 фенове, мисля да ви предложа един бърз DIY на тема как да вкараме телефон в колата си, цялата операция на мен ми отне 27 минути и към 120 лв. Много е хитро и не изисква никакви специални умения. Може и да го има във форума някъде но не съм тръсил. Това решение го намерих от различни американски форуми. Та така. Колата е Е46, туринг, фейс, с навигация, радио модула е в багажника и е BM53 с букса с 40 пина. /за СД53 е със 17 пина/

Основнo условие за проекта е наличието на мулти волан, без него нищо няма да направите!!! Същата интервенция се прави без проблем и на ЦД53, само е малко по трудно да съберете всички части отпред.

За целта ни трябва един перът кит СК3000!!! ама точно това и нищо друго и един БМВ интерфейс CTPPAR008 за точно този сет ъп! Аз успях да ги намеря за около 120 лева двете, с търсене става.

Изображение

Сега :) вече сме получили продуктите и какво следва.

Започнете със сглобяването на системата... на снимките по долу е показано как.

Изображение


Изображение

проправете си път към БМ53 модула... :)

Изображение

Ето как изглеждат нещата в началото..

Изображение

Сега на дневен ред идват буксите.. правят се относително лесно, но малко по трудно е да се обясни.
В комплекта за управление на мулти волана/CTPPAR008/ има голям кабел с 2 букси едната е женска с 40 пина, другата е мъжка.
Оригиналната букса от инсталацията на колата ще пъхнем в мъжката на интерфейса/CTPPAR008/ а пък женската на интерфейса се пъха в радио модулааа :), много пъхане много чудо...

Има един малък трик който трябв да се съблюдава. След като извадим оригиналната букса, в долната и част има 2 по малки буксички - бяла и черна, /предполагам са за ченджър и нещо друго/ тях трябва да прехвърлим в женската на управлението /CTPPAR008/, преди да я включим в радиото.

Изображение

Изображение

Изображение


Оригиналното управление на перът системата включете и оставете, то не ви трябва, но без него системата не работи.

След това остава само да прекарата кабела на микрофона до удобно за вас място - примерно предния сенник, защото е доста удобен. Може и другаде, тъй като микрофона е доста силен.

След като сглобите всичко на дисплея се изписва приятния надпис ... телефон :).

Управлението е много лесно, след като веднаж пернете с-мата и телефона... скоро ще ви пусна още снимков материал за това...
Телефона се контролира изцяло от волана и е много удобно. За съжаление, недостатъка на тази система пред оригиналната е че не изписва на екрана кой ви търси... но и с това се свиква. Системата автоматично гаси радиото при входящо или изходящо повикване, също така можете по всяко време де прехвърлите разговора в телефона си ако пожелаете други пътници в колата да не ви слушат.

:bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Кара: Е24 М6, Е31 850i

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от maikooo » 14 Авг 2012, 15:12

Jimmy_ns написа:Здравейте, имам следния проблем при Е46 320d (комби). Когато включа пръскалката за миене на задния прозорец и водата не излиза от нея ами някъде под спойлера. Изглежда има някакъв проблем с маркуча, но аз нямам никаква представа как да махна спойлера, за да проверя. Някой сблъсквал ли се е с нуждата от свалянето му?

1.Отваряш задния прозорец
2.Сваляш кората която се намира под спойлера (държи се на 5 щипки), простя дърпаш перпендикулярно на прозореца
3.Развиваш 4-те гайки които държат спойлера (10-ки май бяха)
4.Повдигаш спойлера от външната страна и виждаш, че маркучето се извадило
5.Вкарваш маркучето обратно (може да го залепиш или да сложиш малка скоба) и сглобяваш всичко по обратен ред
6.Другия път първо ползвай търсачката :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 2.05.2003
Местоположение: По света и в Плевен
Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от Mitiracing » 14 Сеп 2012, 23:44

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1730634
Имате изгорели пиксели който ви дразнят,надраскан или нефункциониращ монитор
Показано е стъпка по стъпка как се подменя монитора на МК4 навигацията.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 4.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 320D '02г. Автоматик

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от uko » 14 Ное 2012, 18:37

Здравейте, Колеги :) Да дам една идея за Stop LED error кабели. Всичко е много просто - взимат се два резистора 220 Ома, +/-5% няма значение колко Вата(възможно най-малко за да не греят много) и се връзват успоредно. Изглежда така:

1352910382524.jpg


От снимката може да се види и цвета на резисторите да се ориентирате.
Отгоре може да се сложи малко шлаух да изолира топлината.

И така за всяка една крушка която искате да излъжете.

Поздрави! :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 4.09.2003
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е46 M47N20

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от Ludmil » 22 Ное 2012, 9:35

uko написа:Здравейте, Колеги :) Да дам една идея за Stop LED error кабели. Всичко е много просто - взимат се два резистора 220 Ома, +/-5% няма значение колко Вата(възможно най-малко за да не греят много) и се връзват успоредно. Изглежда така:

1352910382524.jpg


От снимката може да се види и цвета на резисторите да се ориентирате.
Отгоре може да се сложи малко шлаух да изолира топлината.

И така за всяка една крушка която искате да излъжете.

Поздрави! :)



Или един резистор със стойност 110 Ω
Тока през резистора ще ти е 12/110 = 0.1А
Разсейваната мощност от резистора е 0.1х12=1.2W
... _______
o/_______\o
(Оo=00=oO)
[]==***==[]

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от ociata » 02 Дек 2012, 13:24

Поправка на не светещ/лошо светещ габарит.

Десния ми габарит работеше много смотано - светеше по слабо от левия и понякога изобщо не светеше. Днес ми остана малко време и почнах да разглабям:

оказа се че и другата крушка свети, но абсурд да я видиш отвън :kuku:
Изображение

Свалих буксата... Пин номер 3 беше изцяло разтопен(защо не е изгорял бушона никаква идея):
Изображение

От другата страна на буксата:
Изображение

След като реших че няма да си купувам букса плюс цялата платка, реших малко да го "побългаря" :mhihi: Няма голямо значение къде ще хванете масата на платката. Хубаво е малко да запилите мястото където ще правите "пъпка" за да хване по-хубаво спойката(аз ползвах дремел за целта, но и с обикновена пиличка и мерак ще стане). Ето вече запоения кабел:
Изображение

От другата страна направо отрязах проблемния кабел преди буксата и го съединих с устерклема за да може сравнително лесно да се сваля ако се наложи.
Изображение

Между другото хубаво е да сложите малко по-дълъг кабел за да може лесно да се сменят крушките когато изгорят:
Изображение

Крайния резултат:
Изображение

Надявам се съм бил полезен...

Поздрави,
Христо

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 4.09.2003
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е46 M47N20

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от Ludmil » 17 Дек 2012, 23:11

... _______
o/_______\o
(Оo=00=oO)
[]==***==[]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 503
Регистриран на: 26.10.2011
Местоположение: Русе
Мечтае да кара: e46 330i

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от minimalcoholic » 15 Яну 2013, 11:19

за тези,които имат проблеми с лошия сигнал на радиото
http://blog.bavauto.com/10056/bmw-poor- ... er-models/
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.09.2012
Пол: Мъж
Кара: E38
Детайли за колата: 725tds

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от k_o_k_i_ » 06 Фев 2013, 1:34

Утре ще се опитам да кача снимка,като ги сложа на колата.Пръскани са с дупли колор на 2 ръце(мигачите),останалото е с полир паста 3м(номер 3,ако имате по-груби драскотини,може да ги минете и с 1-цата).Трябва да ги лакирам,но малоумният продавач,ми е дал лак на ацетонова основа,което сваля спрея,затова ще изчакам малко с последната процедура.Дълго се колебаех,дали да ги "почервеня" защото КАТ правят проблеми при такъв тип мигачи,но ги пробвах,жълтеят когато се пусне мигача,така че не би трябвало да има проблем :P .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: E46 DIY или направи си сам...

Мнение от Bexim » 07 Фев 2013, 12:58

Само да кажа, че Дупли Колора избелява за около година-две максимум - не ги лакирай, защото ще трябва да го подновяваш вбъдеще. Иначе потвърждавам, че си свети оранжево и цвета става точно като оригиналното

Четох доста теми, но никъде не беше описано, за това нека да спестя 20-30лв за чистене на оптика на Business CD.
Проблемът главно е, че не свири всички дискове, а само оригинални или определени, иначе изписва `грешка`. Работата наистина е елементарна и се извършва за половин час.

1. Свалят се лайсните под левия еърбег и около радиото - има много видео в тубата. (аз счупих щипки (червените гнезда), които после си купих от Дару - 5 щипки - 7,5лв)

2. Развиват се двата филипса на СД-то и се измъква елегантно напред. На буксата отгоре е нарисувано как се сваля (с отвертка се повдига нагоре скобата й и се дърпа назад).

3. След като извадим СД-то (може вкъщи за по-удобна работа) развиваме четирите звездички отгоре и сваляме капака. Като го свалим отдолу отзад се виждат още две звездички, които държат СД механизма. Развиваме и тях. Повдигаме механизма нагоре и разкачаме свързващия го кабел за дънната платка - леко с пръсти.

4. Като огледаме механизма се вижда окото на четеца, но е много навътре. Или чистим на место или го избутваме към края - внимателно малко по малко (аз направих второто). После като се върже към колата се връща сам на мястото си. Почистваме окото нежно, без да натискаме. За почистването аз използвах спирт и клечка за уши. Може и с дестилирана вода или нещо специализирано, което аз не намерих.

5. Изчакваме да изсъхне и сглобяваме по обратния ред.

Наистина е доста лесна процедурата. За сега работи така, както трябва - не подбира дискове. :yes:


Проверка на CCV (филтър картерни газове):
Доста търсих, но не намерих това споменато в темите по въпроса, за това реших да го напиша тук. Ако мислите, че не е подходящо - изтрийте го.

Здравейте колеги,
- Просто исках да вметна, че инженерите на БМВ са го измислили много хубаво.. Става въпрос за N42 (предполагам и при 6-ците се вижда). Аз се чудех дали някой е сменял клапана преди мен.. Kато се свали кората над колектора и се светне отгоре с фенерче се вижда датата на производство. Уви, на моя пише октомври 2001 година - в най-скоро време влизам в бокса за смяна.. Сега колата е на 200к реални, така че доста е издържал, но вече има симптоми..

За мен това нещо трябва задължително да се смени при първоначалното обслужване на колата!

P.S. Снимката е илюстративна!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook