SMG(serious money gone) помощ
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Shnorhela
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 1.04.2020
- Пол: Мъж
- Кара: E85 2.5 SMG
- Детайли за колата: Стар внос.Германия.
SMG(serious money gone) помощ
Привет,колеги
От 3 години притежавам e85 с m52b25 което е със СМГ скоростна кутия , която е не с 5 , а с 6 скорости (заводско). Въпросното SMG се води втора генерация и се слага на редица автомобили като е46 3.0 след 2003 , е85 и дори е60 от първите години. Колата е на близо 90 хил км.
Преди месец колата неочаквано влезе в авариен режим като грешката която дава е на датчика за позициониране на скоростния лост. Има ли колега сред нас който има развалена такава кутия с чийто датчик би се разделил за колега в нужда? И за да добавя още малко поучителна информация - в момента колата се кара в ръчен режим и няма никакъв проблем , но когато превключа в автоматичен режим колата понякога губи представа за това на коя предавка е. В някои случаи, когато е загасена не отчита,че е на неутрална вследствие на което отказва да запали.Мисля и за вариант за конверсия към ръчна скоростна кутия , тъй като обожавам модел и не бих искал да се разделям с нея.
Поздрави
От 3 години притежавам e85 с m52b25 което е със СМГ скоростна кутия , която е не с 5 , а с 6 скорости (заводско). Въпросното SMG се води втора генерация и се слага на редица автомобили като е46 3.0 след 2003 , е85 и дори е60 от първите години. Колата е на близо 90 хил км.
Преди месец колата неочаквано влезе в авариен режим като грешката която дава е на датчика за позициониране на скоростния лост. Има ли колега сред нас който има развалена такава кутия с чийто датчик би се разделил за колега в нужда? И за да добавя още малко поучителна информация - в момента колата се кара в ръчен режим и няма никакъв проблем , но когато превключа в автоматичен режим колата понякога губи представа за това на коя предавка е. В някои случаи, когато е загасена не отчита,че е на неутрална вследствие на което отказва да запали.Мисля и за вариант за конверсия към ръчна скоростна кутия , тъй като обожавам модел и не бих искал да се разделям с нея.
Поздрави
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: SMG(serious money gone) помощ
Позиционирането на скоростния лост се отчита от електрниката, което е в него. С какво е правена диагностиката?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Shnorhela
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 1.04.2020
- Пол: Мъж
- Кара: E85 2.5 SMG
- Детайли за колата: Стар внос.Германия.
Re: SMG(serious money gone) помощ
Привет,
Диагностиката е правена както с обикновено делфи,така и с Инпа,но след изтриване,грешката се появява отново на 4-5-то палене. Веднъж след като вкарах колата в режим D (пълен автомат), колата тръгна назад и ме шашна окончателно.
Диагностиката е правена както с обикновено делфи,така и с Инпа,но след изтриване,грешката се появява отново на 4-5-то палене. Веднъж след като вкарах колата в режим D (пълен автомат), колата тръгна назад и ме шашна окончателно.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: SMG(serious money gone) помощ
Аз пак казвам, че позиционирането на скоростния лост се чете от електроника, която е в самия лост. Да не би грешката да е свързана с един от вата датчика, които са на самата скоростна кутия? Акоможе да кашиш снимка на това какво показва диагностиката но да не е с Делфи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Shnorhela
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 1.04.2020
- Пол: Мъж
- Кара: E85 2.5 SMG
- Детайли за колата: Стар внос.Германия.
Re: SMG(serious money gone) помощ
Съжалявам, забравих да щракна показанията на Инпа-та. Точно така , единият от двата горе дава дефект. Грешката беше Selector Angle Sensor fault , тоест този който отчита това на коя предавка е колата.Прочетох много мнения по които съдя че също проблем вътре , в самата скоростна кутия, може да е отговорен за тази грешка.Мога да добавя,че поради тази грешка смених и компютъра на скоростната кутия , който беше грижливо обучен, но отново записа същата грешка. Поради карантината се наложи да изтегля колата от сервиза, та сега имам време на умувам какво да правя.
Поздрави!
Поздрави!
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: SMG(serious money gone) помощ
Номер седем от снимката е selection sensor. Ако той е прецакан, то компютърът на скоростната кутия може да се "шашка"
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: SMG(serious money gone) помощ
Слагай ръчка, ще си строшиш нервите и парите с това недоразумение SMG и ще стигнеш до този извод
Тиез коне искат да ядат....
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: SMG(serious money gone) помощ
onewg написа:Слагай ръчка, ще си строшиш нервите и парите с това недоразумение SMG и ще стигнеш до този извод
Тя неговата е ръчна, само дето някои е измислил великото роботизирано превключване.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: SMG(serious money gone) помощ
Да де при него е по лесно да се направи ръчка..
При мене съм с GM 5L40E и ще е цяло приключение ако се наложи такава интервенция!!!
При мене съм с GM 5L40E и ще е цяло приключение ако се наложи такава интервенция!!!
Тиез коне искат да ядат....
- Shnorhela
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 1.04.2020
- Пол: Мъж
- Кара: E85 2.5 SMG
- Детайли за колата: Стар внос.Германия.
Re: SMG(serious money gone) помощ
По време на епидемията успях да намеря време та да се поровя и почета и в крайна сметка намерих датчик от подобна кутия и след смяна и обучение, всичко функционира перфектно! Нека темата остане активна в случай, че някой има нужда от помощ. Мога да препоръчам сервиза в град Пловдив където отремонтираха колата. Момчетата са спецове на автоматични кутии.
Поздрави!
Поздрави!
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: SMG(serious money gone) помощ
Адмирации за успеха.
Само да отбележа, че проблемът в твоя случай е свързан с електрониката и това дали някой е спец в автоматичните скоростни кутии не винаги е критерий, е ще успее да се спрви с проблем, свързан с микроконтролери.
Само да отбележа, че проблемът в твоя случай е свързан с електрониката и това дали някой е спец в автоматичните скоростни кутии не винаги е критерий, е ще успее да се спрви с проблем, свързан с микроконтролери.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- rve
- ///Мтусиаст
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3 и още нещо
Re: SMG(serious money gone) помощ
SMG кутиите от кое да е поколение всъщност не са толкова сложни за диагностициране. 99% от случаите при тях се касае или за проблем с налягането (заминала е самата помпа) или за дефект на обратната връзка, какъвто случай е имал колегата по-горе. Компютърът има нужда да "знае" ротационното (gear selector angle) и транслационното (gear shift travel) положение на входящия вал на скоростната кутия, което се дава от тези два сензора. Ако някои от тези сигнали се загуби или е грешен тя "не знаейки" в какво положение е вала минава в авариен режим, което обикновено значи в неутрална. Случаят е бил пределно ясен - искала е нов сензор. При мен (М3) сензорът е един като съчетава и двете функции (води се Gear position sensor) и сдаде багажа преди доста време като симптомите бяха подобни - при мен по-скоро оставаше, на която предавка последно е била и отделяше съединителя.
За М3 понеже кутията конструктивно е една и съща като ръчката има разбработени варианти за конверсия, но за тази като на 330-ката или Z4-ка не съм и чувал да има такова решение. По-скоро да не би да трябва ретрофит на ръчна кутия?
За М3 понеже кутията конструктивно е една и съща като ръчката има разбработени варианти за конверсия, но за тази като на 330-ката или Z4-ка не съм и чувал да има такова решение. По-скоро да не би да трябва ретрофит на ръчна кутия?
- Shnorhela
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 1.04.2020
- Пол: Мъж
- Кара: E85 2.5 SMG
- Детайли за колата: Стар внос.Германия.
Re: SMG(serious money gone) помощ
Точно така!
Благодаря сърдечно на stony1 за насоките, а също така и на rve за детайлното обобщение.Нека темата остане за взаимопомощ.
Бъдете здрави!
Поздрави!
Благодаря сърдечно на stony1 за насоките, а също така и на rve за детайлното обобщение.Нека темата остане за взаимопомощ.
Бъдете здрави!
Поздрави!
- spec-V
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 158
- Регистриран на: 30.05.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F31
- Детайли за колата: ...E36 M50 B20
E36 M52 B20
E39 M57 D25
E46 coupe M57 D30
Е39 M57 D30
E46 coupe M52 B28TU
Е91 N43B20A
E46 coupe M54B30 SMG II
F31 Touring N47D20C
Re: SMG(serious money gone) помощ
Привет
+1 E46 330 Ci SMG II
Ще следя темата с удоволствие .
На този етап обмислям по къс диф(3:38) за тази кола ,тъй като тази 6 ск. кутия, в комбинация с 2:93 диф , е малко дълга.
Проблема остава със софт.на кутията ,тъй като се оказа,че (знае) с какъв диф е .
Това е единственото инфо ,което успях да открия в нета :
https://www.e46fanatics.com/threads/e46 ... t-18399799
Ако някой има преки впечатления и опит ,нека не се стеснява
+1 E46 330 Ci SMG II
Ще следя темата с удоволствие .
На този етап обмислям по къс диф(3:38) за тази кола ,тъй като тази 6 ск. кутия, в комбинация с 2:93 диф , е малко дълга.
Проблема остава със софт.на кутията ,тъй като се оказа,че (знае) с какъв диф е .
Това е единственото инфо ,което успях да открия в нета :
https://www.e46fanatics.com/threads/e46 ... t-18399799
Ако някой има преки впечатления и опит ,нека не се стеснява
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани