Странен проблем с 320d 150 кс

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: Darmstadt,Германия
Пол: Мъж
Кара: E34 525 tds 94
Мечтае да кара: M5

Странен проблем с 320d 150 кс

Мнение от Bogdan_Nikolov » 29 Мар 2020, 11:48

Здравейте, след дълго четене и търсене във форума още не мога да се справя с моят проблем. Проблемът е следният:
След като купих колата ми направи впечатление, че при пълна газ понякога изпзпъшва, понякога не(това се вижда най-вече нощно време, когато някой кара зад мен на фарове). Когато карам с 40 на трета или с 60 на четвърта и подавам малко газ колата започва да прекъсва все едно колата върви на тласаци. Първото нещо, което ми дойде на ума дебитомер. Изключих го от буксата и колата веднага се оправи. Съответно загуби малко мощност в ниските, но спря да пуши и да прекъсва. Викам си 100% от него. Купувам нов оригинален Bosch. Адпатирам го. Тръгвам да карам отначало нямаше проблем, но след 30 км каране отново същата работа. Почнах да ровя във форума, има доста теми, че от Агр клапан. Разкачих маркуча на Агр клапана затапих го с една рапидка и отново магия колата спря да пуши и да прекъсва.Викам си Агр клапана е заминал. Купувам нов Pierburg оригинален, смених го(старият беше много чист с никакви кой знае какви нагари, все пак карам колата само на дълго България - Германия почти всеки месец) закачам всичко и пак карам градско из Плевен няма проблеми, но беше студено. Сега като стане над 10 градуса навън става страшно, почва да прекъсва да пуши при рязко ускорение и да губи мощност като подам рязко газ. Колата е 320d с евро4. Като махна буксата на дебитомера, колата работи като часовник, даже разхода ми спада по борд веднага. Моля да ми дадете някакви насоки.Може да си я карам така, но ми свети чека и ме дразни.

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Странен проблем с 320d 150 кс

Мнение от zvetiko » 29 Мар 2020, 12:18

Колега, по време на движение, когато изниква проблема, виж дали зададените и фактически стойности на високото налягането на горивото съвпадат. Добре е да видиш и дали ниското налягане на подкачващата помпа е стабилно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: Darmstadt,Германия
Пол: Мъж
Кара: E34 525 tds 94
Мечтае да кара: M5

Re: Странен проблем с 320d 150 кс

Мнение от Bogdan_Nikolov » 29 Мар 2020, 12:31

Явно, че проблема не е механичен, а нещо по горивата.Но защо като се махне дебитомера и компютърът влезе в константен режим колата се оправя и защо като е под 10 градуса върви без проблем. Днес температура беше около 19 градуса и колата при малко подаване на газ прекъсва супер много.

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Странен проблем с 320d 150 кс

Мнение от zvetiko » 29 Мар 2020, 13:37

Bogdan_Nikolov написа:Явно, че проблема не е механичен, а нещо по горивата.Но защо като се махне дебитомера и компютърът влезе в константен режим колата се оправя и защо като е под 10 градуса върви без проблем. Днес температура беше около 19 градуса и колата при малко подаване на газ прекъсва супер много.

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk


След като има температурна зависимост може да видиш датчиците за температура дали отчитат реални стойности. С влизането в авариен режим колата не се оправя, просто DDE започва да управлява по друг алгоритъм, при което може да се елиминират неправилните стойности на нещо, което е бъгнало.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Странен проблем с 320d 150 кс

Мнение от swetlioo » 29 Мар 2020, 20:41

Аз пък залагам на пробив в турбо пътищата или кулера. Имах същите симптоми, които се появяваха и изчезваха като при теб, но и ясно изразено омасляване от кулера. Смених го и колата се оправи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: Darmstadt,Германия
Пол: Мъж
Кара: E34 525 tds 94
Мечтае да кара: M5

Re: Странен проблем с 320d 150 кс

Мнение от Bogdan_Nikolov » 29 Мар 2020, 20:46

Колата не гори масло. Купих я на 315000км август, сега е на 350000 км.. Карам я с Motul X-Clean 5w40.Досега три смени между 12000-14000 км без доливане. Както написах Агр клапана, който смених беше оригиналния нямаше следи от масло и нагари. Беше учудващо чист

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Странен проблем с 320d 150 кс

Мнение от swetlioo » 29 Мар 2020, 20:53

За това което говоря Аз, не е нужно да харчи масло, а да изпуска налягане/въздух между турбо компресира и всмукателния колектор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: Darmstadt,Германия
Пол: Мъж
Кара: E34 525 tds 94
Мечтае да кара: M5

Re: Странен проблем с 320d 150 кс

Мнение от Bogdan_Nikolov » 29 Мар 2020, 20:56

swetlioo написа:За това което говоря Аз, не е нужно да харчи масло, а да изпуска налягане/въздух между турбо компресира и всмукателния колектор.
Ок, но защо като е студено под 10 градуса няма проблем и след като изключа Дебитомера или Агр клапана и DDE влеза в константен режим колата спира да прави проблеми.

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Странен проблем с 320d 150 кс

Мнение от swetlioo » 29 Мар 2020, 21:28

Не знам колега. Аз споделям моя опит. Не ти пречи да провериш, да видиш на диагностика исканото налягане и даденото налягане, за да си сигурен. Трябва да са еднакви стойностите и да се догонват бързо.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook