Нужни части за лява дирекция

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 2.02.2011
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36 и Мерцедес S КЛАСА
Мечтае да кара: РЕТРО автомобил

Нужни части за лява дирекция

Мнение от Ta4kata » 24 Мар 2020, 19:53

Здр. Колеги, реших да обърна дирекцията на моята кола, БМВ Е46 CI и се интересувам от пълния списък на частите които ще ми трябват! Ако някой е запознат достатъчно в което не се съмнявам моля да споделите! БЛАГОДАРЯ и ПОЗДРАВИ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Нужни части за лява дирекция

Мнение от AvoyzeN » 27 Мар 2020, 1:30

1. Механизмите за предния капак, двете жила до дръжката за отваряне, както самата дръжка и виж от друго купе къде е фабрично разпробита дупката.
2. Рейка и пръта до волана, както и гумения маншон от където минава самия прът, най-добре резни дупката за волата от друго купе, наложия на твоята и я оформи по нея, че заготовката е от към мотора и няма да я видиш, размера на боркороната е 63мм и ще трябва след това малко да я оформиш защото формата е елипсовидна, но аз ползвах 64 мм и пак свърши работа на RAIDER имат само 64мм, 63мм нямат, също така дупката за сервото е 63мм, но я направих с 64мм, не е толкова от значение 1мм и вземи на RAIDER около 20лв излиза с накрайника, който се продава отделно, за да може да закрепиш боркороната, на марка BOSCH са по-скъпи, но те имат 63мм.
3. Маркуча за хидравличната помпа, виждам че е бензин, трябва да се види кой модел е дали LF-20 или LF-30.
4. Механизъм за чистачки, както и едната чистачка от шофьорския край има разлика в ъгъла, да кажа също че пиновете на буксата се въртят, става за секунди, както и кората за стъклото, забравил съм колко мм беше боркороната за дупките на чистачките, най-добре измери с шублер старите дупки и от там вземи точния размер.
5. Марчука от вакума до сервото за M52 е един, а за M54 е друг и по трудно се намира, на теб ти трябва от M54.
6. Ако въртиш ABS/DSC модула, което няма смисъл, оставяш го от десния край, взимаш тръбички от xdrive, но ще трябва да направиш 2 медни че има разликата разположението на модула и не достига с 20-30см или другия вариант правиш 2 медни от спирачната помпа до модула, мисля че бяха 220см като дължина, а кабелите за drucksensor 1 и 2 който стоят на спирачната помпа излизат от буксата на ABS/DSC модула, а за казанчето на спирачната помпа минават вътре в купето, малко кофти или ги прекарваш от горния край покрай плюсовия кабел или отвътре, ама ще е малко играчка, защото гумения маншон от където минават кабелите има букит(черно и лепкаво) и трябва да пъхнеш отверка или шило да махнеш част от него, като я въртиш и самия букит остава по отверката/шилото и пускаш 6 кабела до другия край другите 2 за спирачаната помпа са вътре и след това пак си залепваш букита и кабелите отвън ги минаваш с изолирблан, като преди това може да надпишеш кабелите с книжно тиксо да се знае кой за къде е, иначе ако го въртиш ще трябва и ABS/DSC модул, че входа на тръбичките за спирачната помпа са на друго място и после кодиране след това тръбички за преден и заден кръг, както и до спирачната помпа, също така и стойката и трябва цялата букса да я въртиш за модула, почти всички го оставят от десния край.
7. Огледала, че наклона е друг, затова други, първо виж твойте с колко кабела са, при мен бяха с 5, 3 от кабелите минава до другия край в буксата на вратата, 1 маса и 1 който отива до таблото с бушоните, само тях размених и ще трябва да смениш копчето за ел.огледала, че при мен работеха на обратно, явно копчетата за огледалата пак имат значение ляв и десен волан, но ако не ги бараш и сложиш копчето от десния волан, не знам как ще работят, не съм пробвал, но други който въртят дирекции и който не ги барат, казват че работят на обратно, просто ако сложиш копчето за ляво, ще работи дясно, ако е на дясно, ще работи ляво това е.
8. Табло, шумоизолация(може и твоята, ама по-добре от ляв волан), предна част на мокета, подлакатник, 2-те жабки, отпочиващ крак, банан(това е пластмасата от левия край), педали имат разлика в наклона, конзола, барче, интериорни лайсни както и за скоростния лост, кори под краката, ръчна, там тръбите имат заварка режеш заварката и ги изкривяваш за ръчната, едното жило ще е по-дълго, а другото по-късо, може една втулка да му сложиш като стягаш жилото, иначе да въртиш жила, всичко е запелко, ще е голям зор, ауспуха се пуска надолу, дълга и широка и така да седят няма проблем, никои не върти жила, ролбар(желязото което е зад таблото), има и едно желято което държи ролбара и е заварено за купето, някой не го слагат, но ти си преценяш, трябва да е от ляв волан, отгоре е заварено другото е точкови заварки, взимаш бургия 8мм мисля че беше за точкови заварки и го сваляш, стойките от десния волан за педала на газта, също така и за педала за спирачката и има една се завърта гумето на мокета със крастата ще го видиш тези са еднакви, а за чистачките при десния волан е с 3 точкова заварка а при левия е 4, но може да си ползваш от десния, след като наложиш моторчето за чистачките тази стойка я слагаш и така заваряш, може и с нитове, има една пластмаса която дръжи инсталацията от ляв волан трябва да е, вече не те знам как ще прекарваш инсталацията, но иначе EWS и GM5 молулите си останва от същия край, GM5 се хваща за ролбара с опашки, но има вариант да му направиш стойка, ако ти се заиграва, релетата някой ги оставят от същия край, ама аз ги преместих при таблото с бушоните и също така има една джажа на която влизаш кабели с еднакъв цвят стой закрепена отгоре на таблото, някой също го оставят от същия край, но аз го завъртях.
9. Механизъм за врата, само ако сменяш ключалката на вратата, тогава ще ти трябва и капачето за от десния край който няма дупка, караш двата патрона на ключар, само ако нямаш ключ за левия патрон, ако имаш се сменят лесно, но ме съмнява, ключовете ги продава с EWS и компютъра на колата заради имобилайзера, другия варинат разпробираш с дрелката, но най-добре на ключар, инсталацията на вратите я въртиш, сваля се лесно и от буксата на вратата пускаш 2-та кебела до механизама, трябва ти игла или малка отвертка, защото от левия край механизъма е с 5, а десния 7 ако не се бъркам, а тези 2 кабела, мисля че са за ключа, да работи централното, но само ако сменяш патрона, иначе ако си остане инсталацияна на вратите от същия край, не знам как стоят нещата с огледалата че имат разлика буксите.
10. Вънкашна шумоизолация, ако нямаш от левия край, също така тапата на шумоизолацията за севрото, но ако имаш от левия край я сваляш и лепкат от десния край, тапата за волана, тя е фолирана заради тепературата на ауспусите и тапата за жилото на капака, но ако си ръчка ще трябва да правиш дупка за съединителя, където минава маркуча за спирачната течност, намира се до севрото, също така и гумения маншон за него и маркуча, не знам дали има разлика от десен, ляв но го вземи иначе излиза от казанчето за спирачната течност и от там до скоростната кутия, но до скоростната кутия си има фабрично дупка, просто махаш такапата и готово, мисля че ще трябва и тръбичката от педала до скоростната, при мен е автомат и много не съм запознат с ръчката, но ако взимаш дирекцията огледай и ги свали тези работи за съденителя.
11. След заварките и махане на стойки със точковите заварки или запечатваш с антикор или най-добре с BODY 999, 1 кг около 15 лв и след това може със спрей или боя да го запечаташ напълно, а за дупките на чистачките може с гумени тапи, после BODY 999 и след това спрей/боя, а дупките на сервото и волана аз заварих ламарина и го минах с BODY 999 и спрей/боя да ги запечатам.
12. Фаровете ако са ксенон няма проблем, само ги правиш плоска светлина, но ако са с рефлектро ще трябват и фарове.

При теб като е купе, няма да трябва да бараш копчетата за стъклата и след това може да спреш кантара на седалката, а като преправяш инсталацията наложи ролбара да видиш къде ще дойдат точно кабелите за арматурното табло и волана.

Мисля че е това, но ако нещо съм забравил и ми мине през ума ще допълня, ако имаш други въпроси питай, иначе ако си е за теб гледай да е възможно най-добре обърната, аз като я прави за мен си гледам да е на почти 100%, може да си играеш много, ама поне ще стане както трябва.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 2.02.2011
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36 и Мерцедес S КЛАСА
Мечтае да кара: РЕТРО автомобил

Re: Нужни части за лява дирекция

Мнение от Ta4kata » 31 Мар 2020, 22:03

Колега, доста добре си обяснил стъпките и частите за което ти Благодаря. Само да частите от седан на купе различават ли се ?
Благодаря и ПОЗДРАВИ черпявката е от мене

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Нужни части за лява дирекция

Мнение от AvoyzeN » 03 Апр 2020, 22:24

Някои части са различни, като външните огледала, фаровете ако се налага да се сменят, не знам за другите неща по дирекцията, ама като табло, рейка, мокет и т.н, не мисля че ще имат разлики.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: Нужни части за лява дирекция

Мнение от onewg » 05 Апр 2020, 10:09

следваща тема ще е , продавам кола на части :lalala:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 2.02.2011
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36 и Мерцедес S КЛАСА
Мечтае да кара: РЕТРО автомобил

Re: Нужни части за лява дирекция

Мнение от Ta4kata » 09 Апр 2020, 15:35

Ха ха доста добре казано

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: Нужни части за лява дирекция

Мнение от onewg » 10 Апр 2020, 21:02

Аз съм правил обръщане на дирекция само на една кола през живота си, "мисибуши спейс вагън беше" и повече, никога ама никога и при никакви обстоятелства не се хващам да го правя това не богоугодно дело:)

А дали разбирам от коли, от 94 година работя във автосервизи :dunno: беш ли му майката, повече кутии съм правил, отколкото жени съм еб**л :wave: повече литра масла съм сменял, отколкото тука всичките заедно бира са пили..

Може да не разбирам от бира и жени и футбол, ма от коли трябва все нещо да съм научил мама му стара за тези години.. :confused: :dunno:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Нужни части за лява дирекция

Мнение от AvoyzeN » 19 Апр 2020, 10:42

onewg написа:Аз съм правил обръщане на дирекция само на една кола през живота си, "мисибуши спейс вагън беше" и повече, никога ама никога и при никакви обстоятелства не се хващам да го правя това не богоугодно дело:)

А дали разбирам от коли, от 94 година работя във автосервизи :dunno: беш ли му майката, повече кутии съм правил, отколкото жени съм еб**л :wave: повече литра масла съм сменял, отколкото тука всичките заедно бира са пили..

Може да не разбирам от бира и жени и футбол, ма от коли трябва все нещо да съм научил мама му стара за тези години.. :confused: :dunno:


Зависи от колата, по-новите модели като е90 и т.н са много по-лесни за обръщане, стойка за педала на газта, дупките за волана и севрото са направени, само прехвърляш тапите, инсталацията малко е играчка, кодират се модулите и си идва, ако е направена както трябва, такива скърцания, тропания и т.н забрави, всичко си идва на мястото, преди бях против тази процедура, но като видях кое как става, вече не.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: Нужни части за лява дирекция

Мнение от onewg » 24 Апр 2020, 20:48

А тая така наречена фаерлоул или "двигателна преграда" не е ли несиметрична :| :shock: и трябва да насаждаш от такова с лява дирекция..

Защото аз отказах една 3-ка за 2000 лева ми я даваха с дясна дирекция, и взех за 5500 същата в същото състояние!!! Понеже забелязах че серво апарата и АБС трябва да се преместват :shock: заедно със всичките тръбички :shock: , а сервото където стои от десно, няма как да застане отдесно.. :conf:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Нужни части за лява дирекция

Мнение от AvoyzeN » 24 Апр 2020, 22:33

onewg написа:А тая така наречена фаерлоул или "двигателна преграда" не е ли несиметрична :| :shock: и трябва да насаждаш от такова с лява дирекция..

Защото аз отказах една 3-ка за 2000 лева ми я даваха с дясна дирекция, и взех за 5500 същата в същото състояние!!! Понеже забелязах че серво апарата и АБС трябва да се преместват :shock: заедно със всичките тръбички :shock: , а сервото където стои от десно, няма как да застане отдесно.. :conf:


Двигателната преграда, да не е симетрична, но просто от десния край е по събрано, педала за газта е същия, но за спирачката и съединителя имат ъгъл на ляво, а от ляв волан са прави.

Пример за педал от ляв/десен волан от автомат и при ръчката са по същия начин, иначе основата е същата, може да смениш педал/ите държат се на зегерка, вадиш я и излиза/т, просто разликата е в ъгъла.
Изображение
Изображение

Сервото няма разлика от ляв/десен волан, но за abs модула входа на тръбичките за предна или задна линия са на друго място, затова го оставяш от десния край, рядко някой да го бара, само трябва да се пуснат 6 кабела за двата break pressure sensor които стоят на спирачната помпа и които кабели излизат от буксата на abs модула и 2 за нивото на спирачната течност в казанчето, варианта е по плюсовия кабел или от вътре, но ако ще са отвърте което е най-добре, гумения маншон има букит в снопа където влиза в купето, зачистваш с една отвертка като я въртиш и той полепва по нея, прекарваш ги като запоиш дълги кабели около 3 метра за да може да стигнат до другия край, а от там ги прекарваш през кутия където е компютъра на колата има си дупка за тях, вземаш маншона или дупчиш гумена тапа която е сложена, може и да ги надпишеш да не ги забравиш, после пак си го лепиш на снопа и увиваш инсталация с черно тиско отвънка както си е била, а за тръбичките от помпата до abs или медни мисля че бяха около 220см или от xdrive и пак ще трябват медни тръбички, но около 20-30см че не стигат без малко, иначе ако ще се мести, друг abs модул, стойката на която стой, тръбичките за предна и задна линия(имат снадки до скоростната кутия където купето прати чупка) и трябва цялата букса на модула да я завъртиш и да седи от десния край няма никакво значение, просто въпрос на вкус.

А относто маншона за кабелите на abs модула и за нивото на спирачната течност минават от където е оградено в червено, иначе ако е десен волан има гумена тапа, затова го взимаш от ляв волан, прекарваш 6-те кабела за двата датчика на помпата и 2-та кабела за нивото на спирачната течност и ги увиваш с черно тиксо както си е заводско.
Изображение
Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook