Управление венецианска щора
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Управление венецианска щора
Здравейте колеги!
Имам един въпрос на който мисля, че си отговарям правилно, но искам да разбера и вашето мнение.
320D има така наречената венецианска щора отзад на радиатора която е с вакуумно управление. Както знаете, когато мотора е студен щората се затваря и едва при достигане на критична температура се отваря.
Какъв ще бъде ефекта ако бъдат разменени двата вакуум маркуча на соленоида който я държи затворена или я отваря.
Ето и проста схема на посоката на засмукване на студен и топъл мотор при правилно свързани маркучи.
Имам един въпрос на който мисля, че си отговарям правилно, но искам да разбера и вашето мнение.
320D има така наречената венецианска щора отзад на радиатора която е с вакуумно управление. Както знаете, когато мотора е студен щората се затваря и едва при достигане на критична температура се отваря.
Какъв ще бъде ефекта ако бъдат разменени двата вакуум маркуча на соленоида който я държи затворена или я отваря.
Ето и проста схема на посоката на засмукване на студен и топъл мотор при правилно свързани маркучи.
Последна промяна VladiE на 09 Яну 2020, 10:58, променена общо 1 път
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Управление венецианска щора
Според мен на студена кола щората пак ще е затворена, но като загрее колата ще губи вакум (което невярвам да окаже някакво влияние така или иначе щото ще е доста малко) щората най-вероятно ще си се отвори - не вярвам системата да е толкова оптимизирана че да я удържи с наличния вакуум без той да се поддържа.
Tires are evil - destroy them all ...
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Управление венецианска щора
И аз точно така мисля. Това беше причината колата да се държи неадекватно. Когато е студена турбото надуваше нормално, но загрееше ли колата все едно няма турбо под 3к оборота. Съвсем случайно го открих тоя проблем, че са разменени местата на маркучите, като ги надух с пушек. Доста въздух влиза от клапана, все едно маркуча е откачен свободно.
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Управление венецианска щора
VladiE написа: Доста въздух влиза от клапана, все едно маркуча е откачен свободно.
Да просто мислех че колата така или иначе си произвежда много повече вакуум че да насмогва на загубите от там, но моето турбо не е с вакуумно управление и при загуби на вакуум не съм усещал разлика във вървенето.
Tires are evil - destroy them all ...
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Управление венецианска щора
Привет на всички и аз имам същата щора и е свързана правилно, но аз този щора отворена не съм я виждал. Т.е. като е изгасена колата е отворена, като я запаля я затваря и няма зима, няма лято, винаги е затворена. При каква температура на двигателя я отваря? Някъде бях чел, че колата я държи винаги затворена и ако достигне някъде към 115 градуса примерно я отваря за принудително охлаждане, но дали е така? Някой знае ли дали е нормално винаги да е затворена?
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Управление венецианска щора
не съм проверявал конкретно, но би трябвало като отвори термостата да отвори и щората.
Tires are evil - destroy them all ...
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Управление венецианска щора
Ами при мен със сигурност не я отваря като отвори термостата. Би ли могъл да го провериш това нещо дали е така при теб?
- DiGital
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Управление венецианска щора
Задайте си въпроса как 320d разбира, че термостата е отворил и ще си дадете отговор на въпроса. Иначе за всичко си има информация... https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics-dde5-0/engine-cooling-system/radiator-blind/XonbVVV
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Управление венецианска щора
Благодаря за инфото, значи всичко си е наред. И аз бях чел някъде, че отваря около тези градуси, ако тръгне да прегрява, иначе винаги си е затворена, ако всичко е нормално с температурата. Поздрави.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани