Ремонт на раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Ремонт на раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
Реших сам да си правя раздатката на 46-цата ми. Положението в момента е следното:
https://youtu.be/BXO-GINeFuw
Симптомите са чукане при тръгване и при превключване на скоростите и вибрации (особено осезаеми при ускорение).
След ровене в нета и разпитване на колеги ми стана ясно, че проблема е главно в лагерите.
Купих си раздатка за 250 лв, за да мога докато я правя колата да е в движение..
И така започваме разглобяването
Развиваме всички болтове
2-те части са залепени със силикон и понякога може да е малко трудно разлепването..
Това са местата на които може да се напъва (примерно с дебела отвертка или някаква малка щанга)
https://youtu.be/BXO-GINeFuw
Симптомите са чукане при тръгване и при превключване на скоростите и вибрации (особено осезаеми при ускорение).
След ровене в нета и разпитване на колеги ми стана ясно, че проблема е главно в лагерите.
Купих си раздатка за 250 лв, за да мога докато я правя колата да е в движение..
И така започваме разглобяването
Развиваме всички болтове
2-те части са залепени със силикон и понякога може да е малко трудно разлепването..
Това са местата на които може да се напъва (примерно с дебела отвертка или някаква малка щанга)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна DiscontroL на 22 Фев 2020, 23:13, променена общо 1 път
Race cars is my escape from all bullshit in life...
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: Ремонт раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
Вече разполовена
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Race cars is my escape from all bullshit in life...
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: Ремонт раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
Почваме да вадим зегерките, като за целта ще ни трябват зегер клещи (отварящи и затварящи с прави човки)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Race cars is my escape from all bullshit in life...
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: Ремонт раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
За сега до тук съм стигнал. Някой колега ако мисли, че има да добави нещо, нека го направи.
Да попитам и "изпатилите" зъбното колело оградено в жълто как се вади? Където е маркирано със синьо има зегерка отдолу, ама дори и я сваля няма как да излезе.. А оградената в червено тапа какво крие?
Да попитам и "изпатилите" зъбното колело оградено в жълто как се вади? Където е маркирано със синьо има зегерка отдолу, ама дори и я сваля няма как да излезе.. А оградената в червено тапа какво крие?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Race cars is my escape from all bullshit in life...
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
- ангелски
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Re: Ремонт раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
Здравей, колега DiscontroL тапата не я пипай, зъбното колело се вади като разтвориш зегерката и с две отверки една срещу друга започваш да го клатиш, малко трудно излиза, затова трябва търпение. Май не го описах както трябва, ако имаш въпроси питай.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Ремонт раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
Здравейте колеги. Поради големия интерес и оскъдната информация ще се опитам да дам подробно обяснение на последователността за разглобяване на раздатките при Е46-Х модел NV124 , както и честите поблеми които имат, съответно и някои начини и технологии за отстраняването на тези проблеми бих казал в дългосрочен план. Няма да се спирам на демонтажа на самата раздатка, тъй като има писано по въпроса достатъчно в интернет.
Ще започна с разглобяването на раздатката, като предварително се извинявам, защото ми се искаше много но към момента не разполагам с подходящ снимков материал, който да онагледи последователността и съответно да улесни ентусиастите, въпреки това се надявам подробните обяснения да компенсират в някаква степен. В последсвие ако ми се наложи да разглобявам NV124 ще се постарая да направя подходящите снимки и да ги приложа в темата.
Разглобяване на раздатката - развиват се всички болтове по обиколката и с помощта на голяма права отверка или малка щанга се подпъхва и натиска в предвидените за това две малки вдлъбнатини отстрани между двете половини, така че те да се разделят, залепени са със силикон. Удобно е да се сложи раздатката с предната половина да легне надолу, след като се отделят двете половини задната се изтегля нагоре. От останалата лежаща предна половина се издърпва нагоре касетата на диференциала \купата с трите малки зъбчатки, която е надяната на входящия вал\ заедно с пластмасовата дистанционна шайба, която лежи върху касетата. Касетата и шайбата се оставят настрани, не се разглобяват повече от това, някои луди евентулано заварят касетата...
Разглобяване на задната половина на раздатката - там е останало само едно голямо зъбно колело \купа\ с вътрешни зъби. В основата му има малък иглен лагер, където лагерува входящия вал, лагера е НК2526. По принцип не се налага свалянето на колелото от корпуса, този малък иглен лагер успешно се сменя на място. Все пак за да се свали зъбчатката се работи отвън - развива се голямата гайка на фланеца към задния кардан, издърпва се фланеца от оста \при нужда със скоба за лагери\, отстранява се внимателно семеринга \или невнимателно в случай че ще се сменя\. Открива се достъп до зегерка, която фиксира изходящия вал в лагера. Зегерката се отстранява внимателно и изходящия вал може да се избие от лагера в посока навътре на раздатката. След отстраняване на вала\комплект с голямата вътрешна зъбчатка\ в корпуса остава само лагера BD50-8 , който е фиксиран със зегерка от вътрешната страна, зегерката се отстранява и лагера се избива в посока навътре на раздатката. Под лагера има тънка ламаринена шайба, не я забравяйте при сглобяването. Сглобяването е по обратния ред, като гайката на фланеца към задния кардан се стяга на усет добре \не като на диференциалите с мерене на триенето в лагерите\, според мен някъде 200Nm.
Разглобяване на предната половина на раздатката - Първо се маха голямото зъбно колело по средата, държи го вътрешна зегерка до която има доспът през двете дупки в основата на колелото. За свиване на зегерката са необходими сравнително големи и здрави зегер клещи, като свиването на зегерката трябва да е съпроводено с едновременното издърпване на зъбното колело от корпуса, тъй като около зегерката няма достатъчно място първо да се извади тя и след това да се дърпа колелото. Това голямо зъбно колело лагерува на два лагера - отпред ролков лагер NUP210E , отзад иглен лагер B-3616-D който според проучването ми е невъзможен за намиране, за щастие обикновено там няма сериозно износване. Следва отстраняване на зъбното колело задвижващо предния кардан. Там е необходимо предварително с голяма права отверка или малка щанга да се отстрани предпазната ламарина, а след това внимателно и семеринга \ако ще се сменя може и не толкова внимателно\. Зъбното колело за предния кардан излиза заедно с лагера, като за целта трябва да се разтвори зегерката в леглото на лагера \зегерката държи в канал на леглото и канал на външната черупка на лагера\ и колелото се издърпва заедно с лагера в посока навътре на раздатката. Обикновено издърпването е лесно защото леглото на лагера вече се е поразбило. Лагера е фиксиран на колелото с друга зегерка, за избиване на лагера тя трябва да се отстрани. Също при нужда или ако този лагер вече е залепен, отстраняването на зъбното колело към предния кардан може да стане и след като се свали семеринга отвън се открива достъп до тази зегерка, тя се сваля и колелото се избива директно като лагера остава в предната половина на корпуса на раздатката. Лагерите на зъбното колело за предния кардан са съчмен лагер 6011-С3 и иглен лагер NK 47/20 \който остава в задната половина на корпуса на раздатката фиксиран от зегерка там\. Остава да се отстрани входящия вал на раздатката. Той се задържа от вътрешна зегерка която фиксира лагера му в предната половина на корпуса инедтично като при зъбното колело за предния кардан. Зегерката се разтваря и вала се издърпва от корпуса заедно с лагера. Лагера е фиксиран на вала с друга зегерка, след отстраняването и лагера може да се избие. При необходимост или ако лагера вече е залепен, вала може да се отстрани като след изваждане на семеринга от предната страна се открива достъп до въпросната зегерка която фиксира лагера към вала, след отстраняването и вала може да се избие в посока навътре на раздатката, като лагера остава в предната половина на корпуса. На входящия вал има зъбно колело , което реално е изхода на диференциала в посока предния кардан, то е фиксирано със зегерка от задната страна и лагерува върху входящия вал посресдством два иглени лагера до които има достъп след отстраняване на зегерката. Нямам записани размерите на тези лагери, но смяната им обикновено не е необходима. Сглобяването е по обратния ред.
При изваждане и поставяне на семерингите е необходимо да се работи с особено внимание в случай че ще се монтират отново. Цената им е около 70лв на парче, само оригинални, така че според мен се преценя от моментното състояние на старите. Аз използвам голям нож като го подпъхвам между металния ръб на семеринка и корпуса, и с почукване с малък чук обикалям семеринга така че да се отдели на около 2мм от корпуса, а после с голяма права отверка пак обикалям отвсякъде и избутвам по малко навън. При монтажа също се внимава за да не се защипе или обърне или нарани някое ръбче на семеринга. Ако семеринга не се демонтира от корпуса при последващото вкарване на зъбното колело е необходимо да става бавно и внимателно, като при достигане на колелото до ръба на семеринга той трябва да се натисне настрани последователно по цялата му обиколка, така че да не се прищипе или обърне като същевременно се внимава да не се нарани.
Ще започна с разглобяването на раздатката, като предварително се извинявам, защото ми се искаше много но към момента не разполагам с подходящ снимков материал, който да онагледи последователността и съответно да улесни ентусиастите, въпреки това се надявам подробните обяснения да компенсират в някаква степен. В последсвие ако ми се наложи да разглобявам NV124 ще се постарая да направя подходящите снимки и да ги приложа в темата.
Разглобяване на раздатката - развиват се всички болтове по обиколката и с помощта на голяма права отверка или малка щанга се подпъхва и натиска в предвидените за това две малки вдлъбнатини отстрани между двете половини, така че те да се разделят, залепени са със силикон. Удобно е да се сложи раздатката с предната половина да легне надолу, след като се отделят двете половини задната се изтегля нагоре. От останалата лежаща предна половина се издърпва нагоре касетата на диференциала \купата с трите малки зъбчатки, която е надяната на входящия вал\ заедно с пластмасовата дистанционна шайба, която лежи върху касетата. Касетата и шайбата се оставят настрани, не се разглобяват повече от това, някои луди евентулано заварят касетата...
Разглобяване на задната половина на раздатката - там е останало само едно голямо зъбно колело \купа\ с вътрешни зъби. В основата му има малък иглен лагер, където лагерува входящия вал, лагера е НК2526. По принцип не се налага свалянето на колелото от корпуса, този малък иглен лагер успешно се сменя на място. Все пак за да се свали зъбчатката се работи отвън - развива се голямата гайка на фланеца към задния кардан, издърпва се фланеца от оста \при нужда със скоба за лагери\, отстранява се внимателно семеринга \или невнимателно в случай че ще се сменя\. Открива се достъп до зегерка, която фиксира изходящия вал в лагера. Зегерката се отстранява внимателно и изходящия вал може да се избие от лагера в посока навътре на раздатката. След отстраняване на вала\комплект с голямата вътрешна зъбчатка\ в корпуса остава само лагера BD50-8 , който е фиксиран със зегерка от вътрешната страна, зегерката се отстранява и лагера се избива в посока навътре на раздатката. Под лагера има тънка ламаринена шайба, не я забравяйте при сглобяването. Сглобяването е по обратния ред, като гайката на фланеца към задния кардан се стяга на усет добре \не като на диференциалите с мерене на триенето в лагерите\, според мен някъде 200Nm.
Разглобяване на предната половина на раздатката - Първо се маха голямото зъбно колело по средата, държи го вътрешна зегерка до която има доспът през двете дупки в основата на колелото. За свиване на зегерката са необходими сравнително големи и здрави зегер клещи, като свиването на зегерката трябва да е съпроводено с едновременното издърпване на зъбното колело от корпуса, тъй като около зегерката няма достатъчно място първо да се извади тя и след това да се дърпа колелото. Това голямо зъбно колело лагерува на два лагера - отпред ролков лагер NUP210E , отзад иглен лагер B-3616-D който според проучването ми е невъзможен за намиране, за щастие обикновено там няма сериозно износване. Следва отстраняване на зъбното колело задвижващо предния кардан. Там е необходимо предварително с голяма права отверка или малка щанга да се отстрани предпазната ламарина, а след това внимателно и семеринга \ако ще се сменя може и не толкова внимателно\. Зъбното колело за предния кардан излиза заедно с лагера, като за целта трябва да се разтвори зегерката в леглото на лагера \зегерката държи в канал на леглото и канал на външната черупка на лагера\ и колелото се издърпва заедно с лагера в посока навътре на раздатката. Обикновено издърпването е лесно защото леглото на лагера вече се е поразбило. Лагера е фиксиран на колелото с друга зегерка, за избиване на лагера тя трябва да се отстрани. Също при нужда или ако този лагер вече е залепен, отстраняването на зъбното колело към предния кардан може да стане и след като се свали семеринга отвън се открива достъп до тази зегерка, тя се сваля и колелото се избива директно като лагера остава в предната половина на корпуса на раздатката. Лагерите на зъбното колело за предния кардан са съчмен лагер 6011-С3 и иглен лагер NK 47/20 \който остава в задната половина на корпуса на раздатката фиксиран от зегерка там\. Остава да се отстрани входящия вал на раздатката. Той се задържа от вътрешна зегерка която фиксира лагера му в предната половина на корпуса инедтично като при зъбното колело за предния кардан. Зегерката се разтваря и вала се издърпва от корпуса заедно с лагера. Лагера е фиксиран на вала с друга зегерка, след отстраняването и лагера може да се избие. При необходимост или ако лагера вече е залепен, вала може да се отстрани като след изваждане на семеринга от предната страна се открива достъп до въпросната зегерка която фиксира лагера към вала, след отстраняването и вала може да се избие в посока навътре на раздатката, като лагера остава в предната половина на корпуса. На входящия вал има зъбно колело , което реално е изхода на диференциала в посока предния кардан, то е фиксирано със зегерка от задната страна и лагерува върху входящия вал посресдством два иглени лагера до които има достъп след отстраняване на зегерката. Нямам записани размерите на тези лагери, но смяната им обикновено не е необходима. Сглобяването е по обратния ред.
При изваждане и поставяне на семерингите е необходимо да се работи с особено внимание в случай че ще се монтират отново. Цената им е около 70лв на парче, само оригинални, така че според мен се преценя от моментното състояние на старите. Аз използвам голям нож като го подпъхвам между металния ръб на семеринка и корпуса, и с почукване с малък чук обикалям семеринга така че да се отдели на около 2мм от корпуса, а после с голяма права отверка пак обикалям отвсякъде и избутвам по малко навън. При монтажа също се внимава за да не се защипе или обърне или нарани някое ръбче на семеринга. Ако семеринга не се демонтира от корпуса при последващото вкарване на зъбното колело е необходимо да става бавно и внимателно, като при достигане на колелото до ръба на семеринга той трябва да се натисне настрани последователно по цялата му обиколка, така че да не се прищипе или обърне като същевременно се внимава да не се нарани.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Ремонт на раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
Отдавна се каня да си довърша поста с ремонта на раздатката.
Както сигурно всички знаят и затова четат тази тема, основния и масов проблем на нашите раздатки NV124 е че се получава радиален луфт на фланеца в изхода към предния кардан. Това води до разбалансиране на предния кардан \на практика оста на въртене започва да не съвпада с оста на баланса\ и следват вибрации и бучене, понякога и други "странности" - при мен лично този проблем предизвикваше и едно биене във волана около 90км\ч, което беше абсолютно идентично като от небалансирана гума.
С този проблем се боря отдавна, и първото нещо което установих още преди години \както бях писал и в темата за е46 4х4\ е че в вследствие на експлоатацията, проектирането и изработката на корпуса, както и от постоянното радиално усилие заради стремежа на зъбните колела да се отдалечат едно от друго, а вероятно и заради неперфектен баланс на предния кардан, в крайна сметка се получава износване на леглото на предния лагер 6011 на зъбчатката за изхода към предния кардан. В следствие на този луфт се позволява на радиалното отместване на зъбчатката, съответно и на фланеца към предния кардан, което води до проблема. Износване също се забелязва и в леглата на другите два лагера в предния капак на раздатката, но това не може да доведе до някакъв сериозен проблем или вибрации. Изолирането на този луфт става по съвсем стандартен начин - лагера се залепя с лепило за лагери към корпуса на раздатката. Аз използвах лепило Locktite 638 , това е най здравото по спецификация, което успях да намеря, проверено е след поне 80к километри че лагера си е на мястото и не е мръднал. Когато извършвах този ремонт подмених този лагер, за да е сигурно че е в добро състояние преди лепенето, защото последващата му подмяна ще бъде трудна. Същото направих и с другите два лагера в предния капак \нови +лепило\ просто за да съм сигурен че няма излишни луфтове и отклонения. На практика при оригиналните лагери нямаше признаци за износване, дори бих казал че изглеждат "вечни", но така като съм ги сменил и спя една идея по спокойно При този ремонт е добре да се смени и задния лагер NK47\20 защото при наличния луфт е възможно да е понесъл значително радиално натоварване, съответно и износване. Дотук сме решили проблема с луфта на лагера, събираме раздатката и караме дълги километри спокойни и щастливи.
Да ама не. Наскоро при оглед установих че предния кардан пак си хлопа при раздатката. Скосих се естествено и около 20мин по късно раздатката лежеше разполовена на пода. С изненада обаче установих че всичко вътре е ок, лагерите си стояха стабилно залепени, без някакво износване или хлабини. И тогава го установих, бих казал изключително к*рвенския номер от страна на производителя или може би БМВ. Проблема се оказа в сглобката между зъбчатката на изхода за предния кардан и фланеца на предния кардан. При тази сглобка се разчита центрирането и фиксирането на двата детайла един спрямо друг да се реализира основно от шлиците. На практика обаче в следствие на конете и километрите шлиците започват да се износват\сплескват\, и въпреки че трудно може да се види с око, износването е достатъчно за да се получи доста осезаемо хлопане. След няколко дни размисли и консултации с експерти по металите и обработката им, се стигна до на практика доста просто решение, което оказа се че сработи. С любезното съдействие на бай стругар изработихме ето тази п*шка :
Този детайл се набива на мястото на тапата в зъбчатката на предния кардан. Тънката част е направена по размер на надлъжната дупка във фланеца на предния кардан. Резултата е че фланеца е подпрян отпред по обиколката на шийката си, а отзад е подпрян от този детайл. Това фиксира фланеца в правилното му работно положение без значение състоянието или бъдещето износване на шлиците, също поради липса на движение и триене между детайлите се предполага че въпросната сглобка става достатъчно дълговечна. При мен след монтажа на този детайл резултата беше радиално и аксиално биене измерено на фланеца от само 0.01мм, или с други думи перфектен резултат.
Изминал съм вече около 15к километра след интервенцията и към момента фланеца е все още така "бетониран" и не помръдва.
Смятам че ремонта е успешен и надявам се финален. Сега остава и вие да пробвате в случай че имате "отклонения" в раздатката и ще очаквам обратна връзка
Както сигурно всички знаят и затова четат тази тема, основния и масов проблем на нашите раздатки NV124 е че се получава радиален луфт на фланеца в изхода към предния кардан. Това води до разбалансиране на предния кардан \на практика оста на въртене започва да не съвпада с оста на баланса\ и следват вибрации и бучене, понякога и други "странности" - при мен лично този проблем предизвикваше и едно биене във волана около 90км\ч, което беше абсолютно идентично като от небалансирана гума.
С този проблем се боря отдавна, и първото нещо което установих още преди години \както бях писал и в темата за е46 4х4\ е че в вследствие на експлоатацията, проектирането и изработката на корпуса, както и от постоянното радиално усилие заради стремежа на зъбните колела да се отдалечат едно от друго, а вероятно и заради неперфектен баланс на предния кардан, в крайна сметка се получава износване на леглото на предния лагер 6011 на зъбчатката за изхода към предния кардан. В следствие на този луфт се позволява на радиалното отместване на зъбчатката, съответно и на фланеца към предния кардан, което води до проблема. Износване също се забелязва и в леглата на другите два лагера в предния капак на раздатката, но това не може да доведе до някакъв сериозен проблем или вибрации. Изолирането на този луфт става по съвсем стандартен начин - лагера се залепя с лепило за лагери към корпуса на раздатката. Аз използвах лепило Locktite 638 , това е най здравото по спецификация, което успях да намеря, проверено е след поне 80к километри че лагера си е на мястото и не е мръднал. Когато извършвах този ремонт подмених този лагер, за да е сигурно че е в добро състояние преди лепенето, защото последващата му подмяна ще бъде трудна. Същото направих и с другите два лагера в предния капак \нови +лепило\ просто за да съм сигурен че няма излишни луфтове и отклонения. На практика при оригиналните лагери нямаше признаци за износване, дори бих казал че изглеждат "вечни", но така като съм ги сменил и спя една идея по спокойно При този ремонт е добре да се смени и задния лагер NK47\20 защото при наличния луфт е възможно да е понесъл значително радиално натоварване, съответно и износване. Дотук сме решили проблема с луфта на лагера, събираме раздатката и караме дълги километри спокойни и щастливи.
Да ама не. Наскоро при оглед установих че предния кардан пак си хлопа при раздатката. Скосих се естествено и около 20мин по късно раздатката лежеше разполовена на пода. С изненада обаче установих че всичко вътре е ок, лагерите си стояха стабилно залепени, без някакво износване или хлабини. И тогава го установих, бих казал изключително к*рвенския номер от страна на производителя или може би БМВ. Проблема се оказа в сглобката между зъбчатката на изхода за предния кардан и фланеца на предния кардан. При тази сглобка се разчита центрирането и фиксирането на двата детайла един спрямо друг да се реализира основно от шлиците. На практика обаче в следствие на конете и километрите шлиците започват да се износват\сплескват\, и въпреки че трудно може да се види с око, износването е достатъчно за да се получи доста осезаемо хлопане. След няколко дни размисли и консултации с експерти по металите и обработката им, се стигна до на практика доста просто решение, което оказа се че сработи. С любезното съдействие на бай стругар изработихме ето тази п*шка :
Този детайл се набива на мястото на тапата в зъбчатката на предния кардан. Тънката част е направена по размер на надлъжната дупка във фланеца на предния кардан. Резултата е че фланеца е подпрян отпред по обиколката на шийката си, а отзад е подпрян от този детайл. Това фиксира фланеца в правилното му работно положение без значение състоянието или бъдещето износване на шлиците, също поради липса на движение и триене между детайлите се предполага че въпросната сглобка става достатъчно дълговечна. При мен след монтажа на този детайл резултата беше радиално и аксиално биене измерено на фланеца от само 0.01мм, или с други думи перфектен резултат.
Изминал съм вече около 15к километра след интервенцията и към момента фланеца е все още така "бетониран" и не помръдва.
Смятам че ремонта е успешен и надявам се финален. Сега остава и вие да пробвате в случай че имате "отклонения" в раздатката и ще очаквам обратна връзка
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Ремонт на раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
А ето така изглежда и сглобена раздатката , преди да се с сложи фланеца на предния кардан:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Ремонт на раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
Аз бих искал да добавя няколко неща за маслото на раздатката.
Основното е, че маслото на раздатката деградира доста бързо. Не знам на какво се дължи това, дали на малкото му количество или на друго. Мога да споделя личния ми опит. Когато купих колата, от диферециалите и скоростната кутия излезе масло в горе-долу добро състояние. Прозрачно, имаше цвят. От раздатката излезе гадна чернилка. Налях веднъж и го източих (без да карам), за да обере малко от старото, и налях пак. 20 000км по-късно, преди няколко дни реших да го сменя пак - пак излезе чернилка. Смятам да започна да го сменям на 10 000км, с маслото на двигателя и да видя дали ще започне да се изчиства. Не знам дали проблемът с разбиването на леглото на лагера е свързан със състоянието на маслото или не. Но от маслото все пак вероятно зависи цялостното ѝ състояние.
Както знаете, маслото на раздатката е 75W80, същото като на ръчната скоростна кутия. По данни раздатката побира 0.16л при смяна или 0.24л при първоначално пълнене. Има един съвет в Хайнес ръководството, при първоначално пълнене да се раздвижи колата за поне 200 метра и да се провери пак. Явно се качва някъде по обеми, от които не изтича при обикновената смяна. Което също допринася за по-бързото му деградиране, защото не се източва и сменя изцяло. И като следствие, ако трябва да се направи хубава промивка, трябва не само да се налее и да се източи ново масло, а и да се покара малко с него.
Основното е, че маслото на раздатката деградира доста бързо. Не знам на какво се дължи това, дали на малкото му количество или на друго. Мога да споделя личния ми опит. Когато купих колата, от диферециалите и скоростната кутия излезе масло в горе-долу добро състояние. Прозрачно, имаше цвят. От раздатката излезе гадна чернилка. Налях веднъж и го източих (без да карам), за да обере малко от старото, и налях пак. 20 000км по-късно, преди няколко дни реших да го сменя пак - пак излезе чернилка. Смятам да започна да го сменям на 10 000км, с маслото на двигателя и да видя дали ще започне да се изчиства. Не знам дали проблемът с разбиването на леглото на лагера е свързан със състоянието на маслото или не. Но от маслото все пак вероятно зависи цялостното ѝ състояние.
Както знаете, маслото на раздатката е 75W80, същото като на ръчната скоростна кутия. По данни раздатката побира 0.16л при смяна или 0.24л при първоначално пълнене. Има един съвет в Хайнес ръководството, при първоначално пълнене да се раздвижи колата за поне 200 метра и да се провери пак. Явно се качва някъде по обеми, от които не изтича при обикновената смяна. Което също допринася за по-бързото му деградиране, защото не се източва и сменя изцяло. И като следствие, ако трябва да се направи хубава промивка, трябва не само да се налее и да се източи ново масло, а и да се покара малко с него.
Re: Ремонт на раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
txl написа:Аз бих искал да добавя няколко неща за маслото на раздатката.
Основното е, че маслото на раздатката деградира доста бързо. Не знам на какво се дължи това, дали на малкото му количество или на друго. Мога да споделя личния ми опит. Когато купих колата, от диферециалите и скоростната кутия излезе масло в горе-долу добро състояние. Прозрачно, имаше цвят. От раздатката излезе гадна чернилка. Налях веднъж и го източих (без да карам), за да обере малко от старото, и налях пак. 20 000км по-късно, преди няколко дни реших да го сменя пак - пак излезе чернилка. Смятам да започна да го сменям на 10 000км, с маслото на двигателя и да видя дали ще започне да се изчиства. Не знам дали проблемът с разбиването на леглото на лагера е свързан със състоянието на маслото или не. Но от маслото все пак вероятно зависи цялостното ѝ състояние.
Както знаете, маслото на раздатката е 75W80, същото като на ръчната скоростна кутия. По данни раздатката побира 0.16л при смяна или 0.24л при първоначално пълнене. Има един съвет в Хайнес ръководството, при първоначално пълнене да се раздвижи колата за поне 200 метра и да се провери пак. Явно се качва някъде по обеми, от които не изтича при обикновената смяна. Което също допринася за по-бързото му деградиране, защото не се източва и сменя изцяло. И като следствие, ако трябва да се направи хубава промивка, трябва не само да се налее и да се източи ново масло, а и да се покара малко с него.
Доста интересно.
При мен маслото на раздатката не беше сменяно около 50к километра и очаквах и при мен да излезне чернилка, но не, за моя изненада маслото си беше чисто.
- izzzo
- младши ентусиаст
- Мнения: 368
- Регистриран на: 17.03.2005
- Пол: Мъж
- Кара: '04 330xi touring
Re: Ремонт на раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
stefan_suny написа:Отдавна се каня да си довърша поста с ремонта на раздатката.
Колега, направих тази процедура, както си я описал. При мен съчмения лагер 6011 беше тотал щета, но видимо не беше много хлабав в леглото. Залепих новия, смених и игления NK 47/20, направихме и тази втулка между вала и фланеца на предния кардан и всичко стана много прилично, НО като монтирахме раздатката и карданите се оказа, че отново има луфт при фланеца... Единственото ми обяснение е, че този луфт е в самите лагери, няма откъде другаде да е! При теб имаше ли някакъв луфт?
В същото време занесох двата кардана за рециклиране и баланс и в момента няма никакви вибрации или други проблеми по задвижването!
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Ремонт на раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
Колега този луфт виждаш ли го или го усещаш само? Ако го виждаш то някъде може да има хлабаво. Иначе при игления лагер си има лек луфт,мисля и фабрично заради технологичните отклонения и температурните режими. Този луфт се усеща да, при мен също като се опитам да клатя кардана се усеща като леко почукване, но видимо кардана по скоро не мърда. Така или иначе щом нямаш вибрации то по скоро всичко е ок.
- izzzo
- младши ентусиаст
- Мнения: 368
- Регистриран на: 17.03.2005
- Пол: Мъж
- Кара: '04 330xi touring
Re: Ремонт на раздатка NV124 (325xi, 330xi & 330xd)
И аз мисля, че е от радиалните хлабини на лагерите. Факт е, че сега в колата не се усеща какъвто и да било луфт при смяна на предавките или когато и да било...
Като цяло съм супер доволен от интервенцията, благодаря за описанието и съветите!
Като цяло съм супер доволен от интервенцията, благодаря за описанието и съветите!
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани