BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 21.04.2018
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от h0r4ex » 11 Дек 2019, 12:47

Сега ще почна с вакумите, трябва да махна и вихровите клапи. Все пак давайте предложения от какво може да е . :wave:
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от VladiE » 11 Дек 2019, 15:07

Bmw30d написа:Колеги, аз имам същия проблем при студен мотор- оборотите падат при първо изключване от скорост и пак се вдигат.
Относно проблема с невървенето, мисля че няма да е от вакумите, защото вакуума има основно значение при ниски обороти за управление на лопатките на турбото. След 2500 об. Турбото е почти изцяло разтоварено и вакуума е отпуснат, според мен. :dunno:


Като цяло си прав, но по описаните в началото на темата проблеми аз бих пробвал с друг дебитомер, защото на мен ми прилича точно на проблем с него. Факта, че с откачен дебитомер няма разлика е още едно съмнение в него. Принципно ако откачиш дебитомера, колата трябва да върви спънато, ако е здрав разбира се. Проблемите с вакуумите могат да причинят ъндър-бууст или овър-бууст особено ако соленоида управляващ геометрията отваря и затваря когато си иска или пък твърде бавно. Той може да се тества като се разменят този на EGR-а и на турбото. Отделно ако EGR-а е блокирал отворен и той причинява главоболия.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 21.04.2018
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от h0r4ex » 11 Дек 2019, 15:30

VladiE написа:
Bmw30d написа:Колеги, аз имам същия проблем при студен мотор- оборотите падат при първо изключване от скорост и пак се вдигат.
Относно проблема с невървенето, мисля че няма да е от вакумите, защото вакуума има основно значение при ниски обороти за управление на лопатките на турбото. След 2500 об. Турбото е почти изцяло разтоварено и вакуума е отпуснат, според мен. :dunno:


Като цяло си прав, но по описаните в началото на темата проблеми аз бих пробвал с друг дебитомер, защото на мен ми прилича точно на проблем с него. Факта, че с откачен дебитомер няма разлика е още едно съмнение в него. Принципно ако откачиш дебитомера, колата трябва да върви спънато, ако е здрав разбира се. Проблемите с вакуумите могат да причинят ъндър-бууст или овър-бууст особено ако соленоида управляващ геометрията отваря и затваря когато си иска или пък твърде бавно. Той може да се тества като се разменят този на EGR-а и на турбото. Отделно ако EGR-а е блокирал отворен и той причинява главоболия.

Колеги и аз се осъмних в дебитомера. Говорих с едно приятелче 2.0 136 дизел, каза ми, че при изключен дебитомер колата била пълен труп. Не можел да тръгне, сега си търся дебитомер да купя :) ще пиша като сложа нов да видим разликата. Ще отворя и ЕГР, да изчистя, ще махна и вихровите клапи. Като съм готов ще дам резултати, дано да са положителни. :ok:
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от Bmw30d » 11 Дек 2019, 21:24

Колега, ако дебитомера му дава хубави стойности на инпа и държи над 1000 единици, дали може проблема да е в него? Защото моят също дава над 1000 единици до последно, но след 3700 оборотите вървят значително по-бавно (говоря за 3та и 4та скорост). Иначе не остава друго освен дебитомера на колегата или нещо по налягането на горивото (датчик на рейла или помпа под шоф.седалка)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 646
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от ivanski_2 » 11 Дек 2019, 22:11

Колега имам същия проблем, погледни дюзите на студен мотор, на топъл също. Моите януари в началото отиват за рециклиране в Мадан. :mhihi:
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от Bmw30d » 11 Дек 2019, 22:19

ivanski_2 написа:Колега имам същия проблем, погледни дюзите на студен мотор, на топъл също. Моите януари в началото отиват за рециклиране в Мадан. :mhihi:

Защо смяташ, че са дюзи?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 21.04.2018
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от h0r4ex » 11 Дек 2019, 23:29

ivanski_2 написа:Колега имам същия проблем, погледни дюзите на студен мотор, на топъл също. Моите януари в началото отиват за рециклиране в Мадан. :mhihi:

Колега малко, Ви подведох като ви казах, че колата е гледана на диагностика понеже беше от тия универсалните с блутут. Чакам си BMW Scanner-а от Китай :mrgreen: , но явно ще се наложи да взема и една инпа. Дюзите бяха първото нещо което ми дойде на ум. Но, понеже сега е студено си казах да изкарам до март-април и ще ги дам за "изследвания" :mhihi:
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 646
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от ivanski_2 » 12 Дек 2019, 22:16

Bmw30d написа:
ivanski_2 написа:Колега имам същия проблем, погледни дюзите на студен мотор, на топъл също. Моите януари в началото отиват за рециклиране в Мадан. :mhihi:

Защо смяташ, че са дюзи?

Ами защото не е нормално на студен мотор стойностите да са м/у -1 до +3 , също така пропуска пръскане на загрял , оборотите на цилиндрите са с разлика от около 20 оборота. Та дано изкарат до януари средата имам точно 2 пътувания общо около 800 км след това ги свалям и ще пиша резултати.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 24.08.2014
Местоположение: София
Кара: e46 320d 150hp

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от Simbazz » 13 Дек 2019, 9:51

ivanski_2 написа:
Bmw30d написа:
ivanski_2 написа:Колега имам същия проблем, погледни дюзите на студен мотор, на топъл също. Моите януари в началото отиват за рециклиране в Мадан. :mhihi:

Защо смяташ, че са дюзи?

Ами защото не е нормално на студен мотор стойностите да са м/у -1 до +3 , също така пропуска пръскане на загрял , оборотите на цилиндрите са с разлика от около 20 оборота. Та дано изкарат до януари средата имам точно 2 пътувания общо около 800 км след това ги свалям и ще пиша резултати.



Колега, това явно е проблема с твоя автомобил (който е доста неприятен и скъп), но защо смяташ, че проблема в тази тема е същия?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 646
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от ivanski_2 » 13 Дек 2019, 10:35

Simbazz написа:
ivanski_2 написа:
Bmw30d написа:
ivanski_2 написа:Колега имам същия проблем, погледни дюзите на студен мотор, на топъл също. Моите януари в началото отиват за рециклиране в Мадан. :mhihi:

Защо смяташ, че са дюзи?

Ами защото не е нормално на студен мотор стойностите да са м/у -1 до +3 , също така пропуска пръскане на загрял , оборотите на цилиндрите са с разлика от около 20 оборота. Та дано изкарат до януари средата имам точно 2 пътувания общо около 800 км след това ги свалям и ще пиша резултати.



Колега, това явно е проблема с твоя автомобил (който е доста неприятен и скъп), но защо смяташ, че проблема в тази тема е същия?


Ами може би защото
"Здрвейте, вече няколко дена съм собственик на фейсово комби е46 с мотор 2.0д с 150 коня. Не знам как трябва да върви колата, но след 3,500 оборота се усеща как колата спира да ускорява, колата си пълни оборотомера, но тягата свършва след 3,500."
описва 1:1 моята ситуация... :wave:

Това с дюзите е кратката история, цялата е че съм проверил и дебитомери и налягания на всичко, и количество на въздуха и изгаряне и запушвания и вакум маркучета и пътища и вакум помпа и каквото се сетиш, когато я купих колата летеше (203 коня 430нютона) с тея 16-ки дсц-то светеше на всяко настъпване :mhihi: и лека по лека вървежа намаля... след провверка на всичко друго останаха дюзи, погледнах ги , оказах се прав и така.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от Bmw30d » 13 Дек 2019, 13:21

Колега, какво да им е на дюзите? Да не дават необходимото количество гориво във високи обороти ли?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 646
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от ivanski_2 » 13 Дек 2019, 14:18

Мисля че бях ясен , но ще кажа пак. На студен мотор, на място стойности са в диапазона от-1 до +4.
На загрял мотор, на място стойностите за 0.30 г/д, при подаване на газ подминават 1.
Оборотите на място на топъл мотор имат не малко разминаване във всеки от цилиндрите. Това е.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от VladiE » 13 Дек 2019, 14:30

При проблем с дюза/и когато е топъл клати мотора на място и трудно пали. Ползвам нонстоп Bardal BDC и корекциите ми се подобриха значително. В момента на студен мотор са между 0 и +/-0,2 което са почти перфектни показатели.
Опитай първо с една добавка, ако не са механично износени има шанс да ти реши проблема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 646
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от ivanski_2 » 13 Дек 2019, 16:16

VladiE написа:При проблем с дюза/и когато е топъл клати мотора на място и трудно пали. Ползвам нонстоп Bardal BDC и корекциите ми се подобриха значително. В момента на студен мотор са между 0 и +/-0,2 което са почти перфектни показатели.
Опитай първо с една добавка, ако не са механично износени има шанс да ти реши проблема.


Нито ми клати, а да не говорим за трудно палене(пали на 1-вото завъртане винаги). С добавка пробвам на bardal , препоръча я Ванката от dsc performance, а е взета от колега от форума, така че смятам че добавката е точна и е истинска.Единственото ми съмнение е в количеството в което я сипах. Останаха ми 2-3 литра сипах на бензиностанцията и заредих точно 25литра. Ефект 0...
Последна промяна ivanski_2 на 24 Апр 2020, 20:50, променена общо 1 път
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 21.04.2018
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: BMW e46 2.0d 150 - Тяга до 3,5к оборота.

Мнение от h0r4ex » 13 Дек 2019, 16:38

ivanski_2 написа:
VladiE написа:При проблем с дюза/и когато е топъл клати мотора на място и трудно пали. Ползвам нонстоп Bardal BDC и корекциите ми се подобриха значително. В момента на студен мотор са между 0 и +/-0,2 което са почти перфектни показатели.
Опитай първо с една добавка, ако не са механично износени има шанс да ти реши проблема.


Нито ми клати, а да не говорим за трудно палене(пали на 1-вото завъртане винаги). С добавка пробвам на pro-tec , препоръча я Ванката от dsc performance, а е взета от колега от форума, така че смятам че добавката е точна и е истинска.Единственото ми съмнение е в количеството в което я сипах. Останаха ми 2-3 литра сипах на бензиностанцията и заредих точно 25литра. Ефект 0...

Има някакъв момент до който можеш да спасиш дюзата, но ако е карано доста време така и хората занимаващи се с стенд не могат да ги спасят ...
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook