Инсталиране на заводски bluetooth

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 4.01.2017
Пол: Мъж
Кара: E46 330D
Мечтае да кара: E92 M3

Инсталиране на заводски bluetooth

Мнение от DanielXS » 11 Сеп 2019, 20:19

Здравейте колеги, наскоро си пуснах ви н номера през декодер и видях че имам опцията 0S640A Preparation F Telinstallation Universal и ми стана интересно как да си вържа телефон като още една екстра.
В последствие се зачетох и открих, че имало 46ци с заводски блутут и реших да видя дали имам нужното окабеляване за това. След като си поиграх днес открих че колата вече си има ULF модул и кабел за микрофона скрит зад плафона. Имам MK4 навигация, мулти волан и перката на "акулата" на тавана, която до колкото разбрах служела като антена за блутут и реших да пробвам да си вържа телефона.
Проблема ми е че нямам копчето за сдвояване на телефона с навигацията, а от това което четох фейсовите коли като моята изобщо го нямат. Гледах клипче в YouTube където с кламер бъркат в дупките на кабела с 18 пина под подлакътникът, за да го излъжат да влезне в режим сдвояване, но установих че при мен има някакви отрязани кабели дето излизат от пиновете. В единия пин в който трябва да вкарам кламера има отрязан кабел и не се получава номера.
Въпросите ми са за какво са били тези отрязани кабели и има ли друг начин да вкарам навигацията в bluetooth pairing mode?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Инсталиране на заводски bluetooth

Мнение от gromovich » 12 Сеп 2019, 17:37

Колега аз слагах допълнително заводски блутут на моята. При мен обаче антената се монтираше под пепелника на задните седалки т.е. целия подлакътник се сваляше. Тая твоята перка на акула според мен е по скоро антената на навигацията. Общо взето си беше играчка защото имаш да прекараш кабелите до багажника, където ти е усилвателя БМ 54, върху него се монтира на специална стойка и блутут модула. Не знам, ако го имаш фабричното окабеляване ще е много по-лесно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 23.11.2014
Местоположение: гр. София
Кара: be em we
Детайли за колата: 330ci e46

Re: Инсталиране на заводски bluetooth

Мнение от mu6a4 » 12 Сеп 2019, 17:38

има ли друг начин да вкарам навигацията в bluetooth pairing mode?


Може да се направи с BMW Scanner 1.4 като алтернатива.
Последна промяна mu6a4 на 13 Сеп 2019, 3:33, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 4.01.2017
Пол: Мъж
Кара: E46 330D
Мечтае да кара: E92 M3

Re: Инсталиране на заводски bluetooth

Мнение от DanielXS » 12 Сеп 2019, 21:13

gromovich написа:Колега аз слагах допълнително заводски блутут на моята. При мен обаче антената се монтираше под пепелника на задните седалки т.е. целия подлакътник се сваляше. Тая твоята перка на акула според мен е по скоро антената на навигацията. Общо взето си беше играчка защото имаш да прекараш кабелите до багажника, където ти е усилвателя БМ 54, върху него се монтира на специална стойка и блутут модула. Не знам, ако го имаш фабричното окабеляване ще е много по-лесно.

Ами за тази антена четох бая теми, някой дори от времето когато 46цата се произвеждаше още. Някой хора твърдят че имат бизнес cd и телефон и имат перката, други че имат навигация, но нямат перката. Общи взето всеки казва нещо, но категоричен отговор няма.
Иначе окабеляването го имам, даже ULFа си беше вързан и се наложи да го свалям, за да видя блутут кода. Отворих с идеята да видя дали имам кабелите, но останах приятно изненадан като открих, че вече имам вързан което не знаех. Кабела за микрофона също го имам при този за шибидаха.
Колата е произведена 2002 г., но първата регистрация е януари 2004, ULFa също е от януари същата година, което ме навежда на мисълта, че може би в дилърството са го монтирали по поръчка на оригиналния собственик заедно с телефон. Отрязаните кабели под подлакътникът може да са дело на джамбазина който е вкарал колата и си е прибрал телефона просто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Инсталиране на заводски bluetooth

Мнение от gromovich » 13 Сеп 2019, 15:45

Ако имаш окабеляването и УЛФ модула е добре. Виж дали антената под пепелника си стои (за да я видиш освен пепелника трябва да се свали и леглото на пепелника, заедно с щоричката). Другото е погледни дали имаш свързаващ кабел между УЛФ модула и усилвателя. Моя модул го слагаш преди доста време и сега малко по спомени карам. Иначе при мен има навигация и антената й е монтирана под задната кора на прозореца

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 4.01.2017
Пол: Мъж
Кара: E46 330D
Мечтае да кара: E92 M3

Re: Инсталиране на заводски bluetooth

Мнение от DanielXS » 14 Сеп 2019, 11:16

Свалих задния пепелник и конзолата, и открих антената за блутута също. Общо взето всичко ми беше вързано, само микрофона липсваше, но успях да намеря от друга E46ца. Също така установих, че отрязаните кабели под подлакътника бяха от адаптер точно за кутия с поставка за телефон. Махнах го и успях да накарам навигацията да влезне в режим сдвояване. Вързах си телефона, но установих това от което се опасявах. ULFа е прекалено стар за нови смартфони и се губи връзката през няколко секунди.
За да не бъде напразно тязи тема, след малко ще пусна още един коментар където ще обясня какво ви трябва за заводски блутут, как да го вържете и какво да НЕ купувате.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 4.01.2017
Пол: Мъж
Кара: E46 330D
Мечтае да кара: E92 M3

Re: Инсталиране на заводски bluetooth

Мнение от DanielXS » 14 Сеп 2019, 13:56

Преди да започна ще уточня, че ще говоря за коли които са с подготовка за монтаж на телефон/блутут. Не съм се занимавал да прекарвам кабелите лично, така че ако нямате окабеляването, няма да намерите инструкции за това тук. Не ми се занимаваше да разглобявам пак и да снимам, но ще обясня детайлно.
1. Ако имате европейска E46ца влизате в mdecoder.com и си пишете последните 7 цифри от vin номера. Под multimedia категорията търсите опция S640A Preparation F Telinstallation Universal. Ако имате кола внос от Америка, след 2002 всичките им 46ци са с подготовка за телефон. В багажника трябва да има стикер pre-wired for telephone.
2. Преди да се хвърляте да купувате каквото и да било, проверете какво имате първо, може вече да имате някой от нещата без да знаете.
3. Най-скъпата част е ULF модула. Намира се в багажника от лявата страна над cd чейнджъра и DVDто. Сваляте поставката за триъгълника и щипката която държи изолацията на багажника и я премествате, за да видите отзад. Трябва да имате една голяма букса с много пинове и един розор/лилав кабел за антена тип факра. Самият ULF модул се монтира на шина върху чейнджъра и е сив на цвят за разлика от черния чейнджър/dvd. Ако имате BMW Assist (SOS бутон над плафона) вече трябва да имате монтирана шина. Когато купувате ULF трябва да е колкото се може по-нов ако искате да работи със смартфона ви. Има 13 поколения ULF като последното започва от 2007ма г. Дори да е най-новия няма 100% гаранция че ще работи с телефона ви, изчетох доста теми и разбрах, че пак има някои хора които имат проблеми с връзката. Не си давайте парите за стари модули от преди 15 години които няма да ви вършат работа. На самият ULF трябва да има стикер с 4 цифрен код за сдвояване на телефона с колата. Ако няма код не ви върши работа. Разбира се е добре да вземете и шината която да го държи на едно място, за да не се мести из багажника.
4. Блутут антената е следващата по-скъпа част. Намира се под задния пепелник. Изваждате самият пепелник, след което отвивате винтовете които държат пластмасовата част с щората за затваряне. Изваждате и нея и отдолу има още 2 винта които държат самото барче. Отвивате ги и повдигате барчето леко нагоре, за да бръкнете отдолу и на проверите дали има прекарани кабели или вече монтирана антена. Антената е малка пластмасова кутийка с графитен цвят. Кабелът пак е розов/лилав тип факра. По информация от чужди форуми при колите от 2002ра г. нагоре са прекарани нужните кабели от багажника до подлакътника и барчето, но при по-старите май трябва сами да си ги купите и свържете. Не мога да потвърдя последното твърдение, понеже колата ми е произведена след тази промяна.
5. Стигаме до най-евтината и лесна за монтаж част, микрофонът. Микрофонът при седан/купе/комби моделите се намира над плафоните отпред, срещу копчето за шибидаха/sos бутонът. При кабриото след 2002ра г. е при волана, но не знам как се монтира при тях. За да видите дали имате окабеляване за микрофон, взимате trim tool или малка отвертка тип минус и я пъхате зад капачето на което са монтирани горе споменатите бутоните. Леко напъвате, за да не счупите нещо, защото все пак е стара пластмаса. След като се извади капачето, разкачате кабелите от копчетата и минавате на плафоните. Самият плафон има две палчета които се натискат и се издърпва надолу. Търсите кабел с букса с 3 пина. По принцип седи скрит зад кабелите на плафона, като може и даже да е залепен с лепенка за тях, за да седи на едно място. Самите микрофони са 2 модела. Стария от 1999та до края на 2004та които е черно-зелен с номер 84.31 - 8 380 и по-новият 84 31 6 938 762. По-новия е изцяло черен или черно-сив на цвят и е по-добър, понеже изолира шума около вас и звучи по-добре като цяло. Моят съвет е да си го свалите от някоя Е60ка или Е65/Е66 на части произведена от 2005 нагоре ако искате най-добър резултат. Ако не ви се занимава и стария модел върши работа. Като вържете микрофона слагате ново капаче над плафона с дупка за блендата на микрофона. Ако нямате шибидах можете да вземете капаче от кола с шибидах и да сложите блендата на мястото на копчето. Ако имате шибидах можете да смените мястото на копчето от дясно и да сложите блендата и микрофона от ляво, за да е по-близо до вас. На самото капаче отзад си е отбелязано къде седи микрофонът, ако не ви се купува ново можете да се опитате да го режете някак, но е пластмасово и не го препоръчвам. Монтажа е лесен, прибирате кабелите навътре, слагате капачето и натискате за да се прихване на място, но не го пускайте. Има едно място на което плафонът притиска капачето и го държи на място да не мърда. С едната ръка държите капачето и с другата намествате плафона докато влезне на място.
6. За да контролирате цялата система ви е нужен мултифункционален волан, ако нямате такъв, изобщо няма смисъл да си играете да слагате блутут. Има достатъчно информация вече за това как се монтира мулти волан, няма смисъл да обяснявам тук.
7. Стигнахме до последната част, сдвояването. Можете софтуерно да си свържете телефона при някой които се занимава с кодиране на екстри, но има и по-лесен и евтин начин. Ако нямате поставка за телефон с бутон за сдвояване или не ви се дават пари за адаптери и бутони, можете лесно да излъжете системата. Сваляте ваничката/поставките за чаши под подлакътникът и търсите букса с 18 пина. Ако никога не е пипана може и да е скрита навътре или закачена с лепенка, за да седи на място. Като намерите буксата трябва да намерите пин 1 и пин 17. В ъглите й е написано 1, 9, 10 и 18, за да добиете представа кой пин къде се намира. Взимате един метален кламер и го огъвате така че единия край да е в пин 1 а другия в пин 17. Вкарвате ключа в стартера и давате на позиция 2. Като се пусне навигацията трябва директно да влезе в менюто, не да ви даде екранът с логото на БМВ докато зарежда. Ако не стане от първия път гасите от контакт и пробвате пак докато директно ви пусне в менюто без да зарежда логото. След това издърпвате кламера и на екрана трябва да изпише bluetooth pairing и лампичките на навигацията да светнат. След това си взимате телефона и го свързвате с колата като ползвате кода от ULF модула. Ако не губите връзка всичко е наред и вече имате работещ заводски блутут в колата. Честито! За бизнес CD е същата процедурата, на екранчето пак ще изпише bluetooth pairing.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook