Смяна семеринг колянов вал М43Б19 Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Смяна семеринг колянов вал М43Б19 Е46
Здравейте!
Имам въпрос към запознатите от първо лице:
Снощи тръгнах да си сменям съединителя и всички прилежащи семеринги към този ремонт.
Всичко мина гладко и както трябва , но стигнах до предния семеринг на коляновия вал (от към демпферната шайба) и там не успях да сваля шайбата.
Един капацитет ми говори че централния болт не трябва да се развива защото щял да се разцентрова двигателя.Сваляли се само 4те болта и двете шайби излизат през болта.
Гледах в RealOema и там на схемата ми се струва , че .... шайбите минават , но ... така като гледам на място , си мисля че няма как да излезнат.
Вярно ли е че зъбното колело на вала нямало шпонков канал , и че това което зацепва вала и шайбите е самото притискане от стягането на болта ?
На схемата на веригата в ОЕМ-а зъбното колело има шпонков канал и според мен няма как да мръдне мотора , след като развия централния болт , но все пак реших първо да се консултирам тук.
Та в общи линии въпросът ми е - как сме сменя тоя семеринг?
Благодаря!
Имам въпрос към запознатите от първо лице:
Снощи тръгнах да си сменям съединителя и всички прилежащи семеринги към този ремонт.
Всичко мина гладко и както трябва , но стигнах до предния семеринг на коляновия вал (от към демпферната шайба) и там не успях да сваля шайбата.
Един капацитет ми говори че централния болт не трябва да се развива защото щял да се разцентрова двигателя.Сваляли се само 4те болта и двете шайби излизат през болта.
Гледах в RealOema и там на схемата ми се струва , че .... шайбите минават , но ... така като гледам на място , си мисля че няма как да излезнат.
Вярно ли е че зъбното колело на вала нямало шпонков канал , и че това което зацепва вала и шайбите е самото притискане от стягането на болта ?
На схемата на веригата в ОЕМ-а зъбното колело има шпонков канал и според мен няма как да мръдне мотора , след като развия централния болт , но все пак реших първо да се консултирам тук.
Та в общи линии въпросът ми е - как сме сменя тоя семеринг?
Благодаря!
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Смяна семеринг колянов вал М43Б19 Е46
Има шпонков канал, развиваш болта и вадиш шайбата. Преди това законтри коляновия вал, че болта е стегнат здраво около 400нм и използвай тръба за рамо. След това някъде дават да се сложи нов болт, но може да сложиш осигурител за резби на твоя и да го стегнеш здраво
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Смяна семеринг колянов вал М43Б19 Е46
Разглобявал ли си на този мотор колега?
Иначе болта сега го видях в ибей е 12 евро , ще го поръчам.
Иначе болта сега го видях в ибей е 12 евро , ще го поръчам.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Смяна семеринг колянов вал М43Б19 Е46
На м43 не съм разглабял, но на м52 много пъти. Долу е снимка на твоята шайба и се вижда, че има канал. Едва ли има такъв вид шайба без канал.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Radeon
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 111
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Re: Смяна семеринг колянов вал М43Б19 Е46
Развивай смело колега, вала си има шпонка и няма как да мръдне, не ти трябва и нов болт само стягай здраво след това.
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Смяна семеринг колянов вал М43Б19 Е46
Колеги , да ме посъветвате малко , как да процедирам с развиването.Чувам че е яо стегнато там - 180нм , мотора сигурно трябва да се законтри или ....
То доста време мина от както пуснах темата , и все не ми оставя време да го сменя тоя семеринг , но следващата събута ще вкарвам колата на подемника.
Благодаря!
То доста време мина от както пуснах темата , и все не ми оставя време да го сменя тоя семеринг , но следващата събута ще вкарвам колата на подемника.
Благодаря!
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани