Сеене на колата след смяна на носачи
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Сеене на колата след смяна на носачи
Здравейте, четох доста теми но не са точно с същия проблем като моя. Колата е 320д 2003г. м-техник седан, имах проблеми с шарнирите на предните носачи и ми препоръчаха човек от Казанлък ( който всички сигурно знаете ) които ги рециклира и ги правел добре. Реших да се доверя и пратих два предни шарнира ( единия е от моята кола стар шарнир, другия е от бензиново е46 ). направи човека носачите и ги сложих, тампони не съм взимал нови а сложих старите защото според майстора са били добре. Естествено след носачите на другия ден отивам на реглаж на преден и заден мост, имаше корекции по предния мост и леко мръдна левия амортисьор за ъгъла. след реглажа ми се наложи да пътувам и тогава забелязах че колата е нестабилна, след 70-80 км волана стана супер лек и като го мърдам ситно ляво дясно, и колата започва да губи сцепление. Един ден преди да сменя носачите минах 600км и нямаше никакъв проблем с колата ! отивам пак при майстора с реглажа и той казва че всичко е наред по неговия стенд, кара колата и той е на мнение че е супер нервна и лесно се губи контрол над нея, казах му какво съм коригирал по колата и той каза че след като сме оправили предницата сега имало механичен проблем в задницата и за това било така..реших да отида и на друг реглаж, там ми казват че колата е супер всичко. След това си викам това сигурно за амортисьорите и отидох на тръскачка и там всичко бетон на 83% са всичките. и вече съм в шах... колата няма да лопа да тропа вече, но не се държи добре Ще съм ви благодарен да дадете идея къде съм сбъркал и какво да проверя.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
Сложи листа от реглажа, ако имаш такъв, да го видим. И си провери гумите колко са напомпени. Направи задни ПОНЕ като предните или малко по-напомпени.
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
Нямам разпечатка от реглажа, колата я пробвах и с други гуми и джанти ( зимните ) и е същото даже и по зле защото са по меки и се гънат. Имам чувството като карам че колата е с гуми от колело съмненията ми са за носачите, хем че ме убеждават че са направени качествено. Може ли да бъде проблема в тампона на носача, да има роля в поведението на колата ?
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
Нещо не разбирам: какви шарнири си пращал?!На носачите шарнирите ли рециклираха или си сложил други шарнири?
Тампоните само от избиване и набиване са вече леш!
Тампоните само от избиване и набиване са вече леш!
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
Недозавиване или презавиване има колата?
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
шарнирите са рециклирани същите сменени са им ябълките и са капсуловани отново. Възможно ли е да е от тампоните на носачите, при условие че нямам клопане ?
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
virtualchild написа:Недозавиване или презавиване има колата?
колата си завива както преди, просто с по висока скорост олекна много волана и в завой с по висока скорост ( около 100 ) се вкл. DSC-то и усещам колата някак си по нестабилна при завиване, както споменах по горе, като ситно мърдам волана ляво дясно много се лашка,сее,камшици, иначе на право мисля че няма проблеми и не ми дърпа волана
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
Според мен всичко е от реглаж,или не е нещо наред в реглажаджията,или поради някаква причина нещо мърда.
Аз във Варна ходих на 3-4 реглажа и ми казваха че всичко ми е наред а виждам задните ми колела наклонени и колата стой като някой скрапер...Накрая си намерих читаво място и всичко ми е ОК оттогава.
Аз във Варна ходих на 3-4 реглажа и ми казваха че всичко ми е наред а виждам задните ми колела наклонени и колата стой като някой скрапер...Накрая си намерих читаво място и всичко ми е ОК оттогава.
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
Явно имаш презавиване. Моя опит е малко по-различен понеже съм 4х4, но логиката е сходна.
Несатабилността на колата обикновенно идва от задницата.
Причина за презавиване може да е:
-скъсани тампони на носачи
-изпуснали амортисьори
-ако камбъра ти е близо до 0 отзад, а е -2 отпред например
-пинципно по-мека предница и по-твърда задница прави презавиване
-може да имаш toe-in на задницата. Това означава, че са прибрани предниците на задните гуми погледнати от птичи поглед.
-------------------------------------По-твърди---------------------------------По-меки
Стабилизираща щанга предна--повече Недозавиване--------------------по-малко Недозавиване
Стабилизираща щанга задна----повече Презавиване---------------------по-малко Презавиване
Пружини предни------------------повече Недозавиване--------------------по-малко Недозавиване
Пружини задни--------------------повече Презавиване---------------------по-малко Презавиване
Налягане предно------------------по-малко Недозавиване-----------------повече Недозавиване
Налягане задно--------------------по-малко Презавиване------------------повече Презавиване
Предни Амортисьори--------------повече Недозавиване, късно в завой-по-малко Недозавиване, късно в завой
Задни Амортисьори----------------повече Презавиване, късно в завой--по-малко Презавиване, lкъсно в завой
превод от MotoIQ
Несатабилността на колата обикновенно идва от задницата.
Причина за презавиване може да е:
-скъсани тампони на носачи
-изпуснали амортисьори
-ако камбъра ти е близо до 0 отзад, а е -2 отпред например
-пинципно по-мека предница и по-твърда задница прави презавиване
-може да имаш toe-in на задницата. Това означава, че са прибрани предниците на задните гуми погледнати от птичи поглед.
-------------------------------------По-твърди---------------------------------По-меки
Стабилизираща щанга предна--повече Недозавиване--------------------по-малко Недозавиване
Стабилизираща щанга задна----повече Презавиване---------------------по-малко Презавиване
Пружини предни------------------повече Недозавиване--------------------по-малко Недозавиване
Пружини задни--------------------повече Презавиване---------------------по-малко Презавиване
Налягане предно------------------по-малко Недозавиване-----------------повече Недозавиване
Налягане задно--------------------по-малко Презавиване------------------повече Презавиване
Предни Амортисьори--------------повече Недозавиване, късно в завой-по-малко Недозавиване, късно в завой
Задни Амортисьори----------------повече Презавиване, късно в завой--по-малко Презавиване, lкъсно в завой
превод от MotoIQ
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
m0deren написа:Нямам разпечатка от реглажа, колата я пробвах и с други гуми и джанти ( зимните ) и е същото даже и по зле защото са по меки и се гънат. Имам чувството като карам че колата е с гуми от колело съмненията ми са за носачите, хем че ме убеждават че са направени качествено. Може ли да бъде проблема в тампона на носача, да има роля в поведението на колата ?
Колега, за мен съмненията ти за носачите са основателни- проблема се е появил след рециклирането им. Виждал съм няколко пъти обратно на твоето, след същото рециклиране- волана започва да се върти трудно, защото ябълковидния болт е прекалено уплътнен. При теб може да е обратното. За това по-принцип е добре да се слагат маркови или оригинални носачи- все пак се сменят доста рядко и разходите разхвърляни във времето се получават.
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
Днес отново колата мина реглаж, човека я кара и каза че не е толкова зле и проблема бил в рециклирането на носачите. В оригиналните носачи в отвора на шарнира имало гума, а при рециклирането той прави твърда капсуловка и става твърд носача. Явно ще карам известно време така и ще ги сменям с нови... просто чух доста добри отзиви за човека който ги направи, но явно не и за моята кола. Ако все пак някой колега е рециклирал шарнирите на носачите в Казанлък нека да каже как се е държала колата след монтажа им.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
Има логика в казаното,не съм рециклирал досега такива носачи и не знаех че този шарнир към шенкела е набит твърдо при рециклажа
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
Ако чак толкова се мачка оригииналния шарнир в завой излиза, че модификацията е подобна на дрифтърското окачване с по-дълги носачи.
Тогава ще е по агресисвна колата да, но не ми се вярва чак толкова да се променя геометрията от едно рециклиране.
Май и мен ще ме навиете да си сложа такива рецоклирани носачи, че на мен презавиването ми малее с -3 камбър.
Тогава ще е по агресисвна колата да, но не ми се вярва чак толкова да се променя геометрията от едно рециклиране.
Май и мен ще ме навиете да си сложа такива рецоклирани носачи, че на мен презавиването ми малее с -3 камбър.
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Сеене на колата след смяна на носачи
Няма да ми станат на мен твоите...
Според мен колата е станала по-хубава ... просто си сложи по-широки задни гуми.. 255 например.
Порше точно така си решават проблема с палавата задница
Според мен колата е станала по-хубава ... просто си сложи по-широки задни гуми.. 255 например.
Порше точно така си решават проблема с палавата задница
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани