Грешно свързване на клемите при подаване на ток
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Грешно свързване на клемите при подаване на ток
Здравейте, колеги.
Колата е Е46 330i автоматик
Днес ми беше паднал акумулатора и докато се чудех какво да правя се появи един човек с джип. Помолих го да ми даде ток да запаля. Закачих кабелите на клемите под предния капак - червения кабел на плюса, черния на минуса и се върнах до багажника да го затворя. През това време колегата свързва кабелите към неговата кола и с точно преди да върже плюса на неговата клема с ужас установявам, че ги връзва наобратно. Точно докато извикам "неее" и стана бенгалски огън. Не повече от секунда да е стояло свързано така наобратно. Неговата кола работеше, мойта беше на контакт 1 (без да светат лампичките на таблото). Вързах кабелите правилно и и мойта кола запали веднага. Тръгнах и в началото нямаше абсолютно никакъв проблем. Колата си вървеше нормално. След 7-8 км скоростната кутия влезе в авариен режим. Понеже за 2 години 6-7 пъти ми е влизала в авариен режим и след като загася и запаля кутията си заработва отново нормално реших, че и сега е станало така... Да, ама не... Изключвах акумулатора, гасих, палих, но проблема, но кутията си остана на 3/4 предавка със светещо зъбно колело. Не мисля, че в кутията има механичен проблем. Преди 80-90К е рециклиран торк конвектора и е сменено маслото. Преминава от R на D много плавно и бързо.
Проверих всички бушони, включително и тези при компютъра. Няма изгорели. В схемата ми направи впечатление, че само дизеловата кутия GM има бушон, а ZF няма. Въпреки това ги проверих всичките - всичките са здрави. Възможно ли е да е изгорял или бъгнал EGS модула или да е изгорял релето му (ако има такова)?
Малко след като проверих бушоните - ново 20 от лайт модула - гася колата, вадя ключа и подсветката на километража продължава да си свети все едно са пуснати фаровете. Запалих наново и ми светна индикацията за изгорели задни светлини. Слязох да видя и стоп светлините заедно с третия стоп светеха все едно е натисната спирачката, а тя не е.. Халогените и габаритите за мъгла също не искат да се включват. Излязох да я покарам, ако има да излиза още нещо - да излезе, но засега е това.
Моля за помощ, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да пише.
Колата е Е46 330i автоматик
Днес ми беше паднал акумулатора и докато се чудех какво да правя се появи един човек с джип. Помолих го да ми даде ток да запаля. Закачих кабелите на клемите под предния капак - червения кабел на плюса, черния на минуса и се върнах до багажника да го затворя. През това време колегата свързва кабелите към неговата кола и с точно преди да върже плюса на неговата клема с ужас установявам, че ги връзва наобратно. Точно докато извикам "неее" и стана бенгалски огън. Не повече от секунда да е стояло свързано така наобратно. Неговата кола работеше, мойта беше на контакт 1 (без да светат лампичките на таблото). Вързах кабелите правилно и и мойта кола запали веднага. Тръгнах и в началото нямаше абсолютно никакъв проблем. Колата си вървеше нормално. След 7-8 км скоростната кутия влезе в авариен режим. Понеже за 2 години 6-7 пъти ми е влизала в авариен режим и след като загася и запаля кутията си заработва отново нормално реших, че и сега е станало така... Да, ама не... Изключвах акумулатора, гасих, палих, но проблема, но кутията си остана на 3/4 предавка със светещо зъбно колело. Не мисля, че в кутията има механичен проблем. Преди 80-90К е рециклиран торк конвектора и е сменено маслото. Преминава от R на D много плавно и бързо.
Проверих всички бушони, включително и тези при компютъра. Няма изгорели. В схемата ми направи впечатление, че само дизеловата кутия GM има бушон, а ZF няма. Въпреки това ги проверих всичките - всичките са здрави. Възможно ли е да е изгорял или бъгнал EGS модула или да е изгорял релето му (ако има такова)?
Малко след като проверих бушоните - ново 20 от лайт модула - гася колата, вадя ключа и подсветката на километража продължава да си свети все едно са пуснати фаровете. Запалих наново и ми светна индикацията за изгорели задни светлини. Слязох да видя и стоп светлините заедно с третия стоп светеха все едно е натисната спирачката, а тя не е.. Халогените и габаритите за мъгла също не искат да се включват. Излязох да я покарам, ако има да излиза още нещо - да излезе, но засега е това.
Моля за помощ, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да пише.
- dimitar_g60
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 22.01.2016
- Пол: Мъж
Re: Грешно свързване на клемите при подаване на ток
Динамото не ти ли изгоря?Първо то заминава...
Re: Грешно свързване на клемите при подаване на ток
Много неприятен проблем колега.
Най-добре се консултирай с електротехник и да ти прегледа колата.
Най-добре се консултирай с електротехник и да ти прегледа колата.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Грешно свързване на клемите при подаване на ток
Диагностика трябва и да се види кои модули са засегнати от късото.
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Грешно свързване на клемите при подаване на ток
Днес я закачихме на диагностика - в скоростната кутия имаше 2 грешки. Eдната беше Stalling speed, а другата Limp mode monitoring gear 4 (или нещо подобно). Изчистиха се и вече 50 км си работи добре. Имаше куп други грешки, които се бяха натрупали, вероятно заради шоковия удар.
Алтернатора си зареждаше на 13.9-14 волта
В лайт модула проблемите си ги бях създал сам - бях сменил мястото на бушона и от там идваше всичко. (Голям съм майстор, страшна проверка им направих )
Общо взето всичко се оправи с изчистване на грешките за 10 лева.
Та поуката е да се внимава като се подава ток, особено с непознати и да се следи зорко кой кабел къде се закача, че пораженията можеше да са доста по-големи
Алтернатора си зареждаше на 13.9-14 волта
В лайт модула проблемите си ги бях създал сам - бях сменил мястото на бушона и от там идваше всичко. (Голям съм майстор, страшна проверка им направих )
Общо взето всичко се оправи с изчистване на грешките за 10 лева.
Та поуката е да се внимава като се подава ток, особено с непознати и да се следи зорко кой кабел къде се закача, че пораженията можеше да са доста по-големи
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани