Много синьо-сив пушек от ауспуха

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от AvoyzeN » 19 Апр 2019, 21:35

Здравейте колеги, проблема е следния, когато колата е студена при първоначалното палене първите няколко секунди няма проблем, но след това започват да играят оборотите, леко се усеща прекъсване, също така долавям понякога чукане(детонация) и започва да пуши супер много от ауспуха, в движение положението е същото при опредени обороти пуши доста и оставя следи зад мен, на диагностика нищо не излиза, дюзите минаха стенд на празен ход(300 бара налягане) са перфектни, след като почти загрее колата пушека спира напълно, масло и антифриз не бара, съмняваме богата смес или настъпва по-малко въздух в камерата или дюзите(дори да са перфектни на празен ход) или слаба компресия, но колата си набира много или спукано бутало и след като загрее пукнатината се събира и спира да пуши.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Kurtov » 19 Апр 2019, 22:28

Не съм майстор, но това за буталото не мисля, че има как да стане.
Защо не пробваш да изключиш дебитомера за проба.
Нали и той оказва влияние за сместа ?
Или пък ЕГР клапана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от AvoyzeN » 19 Апр 2019, 23:52

Махнах вакума на ЕГР клапана, но пак е същото, гледах дебитомера на живи данни показваше около 30 kg/h на празен ход. Сменях 4-рите дюзи, че моите старите бяха зле, тези ги взех от англичанка 6 цилиндров мотор, последните цифри са същите като моите 131, изглеждаха рециклирани, защото на някои разпръсквачите бяха сменени, направих ме реглаж че имаха нужда, въпреки че със старите дюзи мисля че нямах такъв проблем, а бяха супер зле, тези с който съм в момента са много по-добре от моите, а колата пуши интересна работа, казаха че не може да е от дюзите, но имам съмнения за тях, въпреки че са по-добри от моите. При форсиране на място синьо-сив пушек става черен и изчиства, явно пушека е само при ниски обороти.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от vvasilev1 » 20 Апр 2019, 5:16

Дюзи.

Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Z3Ro* » 20 Апр 2019, 10:14

Какви са оборотите на отделните цилиндри на празен ход, когато пуши и тресе? Без корекция засилва ли се тресенето? Каква стойност дава за реално налягане на турбото на празен ход? Ако имаш данни от стенда, дай да ги видим...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от AvoyzeN » 20 Апр 2019, 20:48

Качвам клип на стойности при току-що запален двигател, когато съм в selective rotation conformity(оборотите на отделните цилиндри на празен ход) има прекъсване, се едно работи на 3 цилиндъра и когато се върна отново в selective mass adjustment(стойностите на дюзите на празен ход) има още по-голямо прекъсване, се едно работи на 2 цилиндъра, някои дюзи влизат в червеното и след секунди се нормализира.
https://www.vbox7.com/play:df331567f4

Също така качвам и данните от стенда, не ги хареса в макс товар при 1600 бара, не им достига малко горивото, една дюза не я хареса при 800 бара товар и нямаше кодове, затова вкарах ме тези който бяха разграфени на магнита отгоре.

Изображение
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Bmw30d » 23 Апр 2019, 11:16

Моите дюзи кажи-речи са със същите стойности. Няма тресене, клатене, но от време на време и моята на място докато загрее пуши бяло. Разходът е нормален, колата върви нормално. Много рових из нета, а и из колата, за да установя от какво е, но всички изглежда наред.... Колата е с ремап и премахнат ЕГР и катализатор. Единственото ми обяснение е, че след премахване на ЕГР сместта се обогатява и няма какво да задържа изгорелите газове и белият пушек започва. Единственото, което ме навежда на дюзи е, че имам един шум при ниски обороти и повечко газ като от аванс (тихо кликане), но от 2 г. карам колата така, а момчето от което я взех я караше 4 г. така. Следя темата! :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Z3Ro* » 24 Апр 2019, 12:30

На празен ход и на загрял мотор покачи оборотите плавно до 1400 и леко задръж - следи дюзата на първи цилиндър и кажи дали минава корекция +2...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Bmw30d » 24 Апр 2019, 15:30

Z3Ro* написа:На празен ход и на загрял мотор покачи оборотите плавно до 1400 и леко задръж - следи дюзата на първи цилиндър и кажи дали минава корекция +2...

Колега, какво означава, ако се вдигне?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Z3Ro* » 24 Апр 2019, 21:19

Че някоя дюза е за ремонт - по всяка вероятност има нужда поне от чистене, а в повечето случаи се оправят нещата с нов разпръсквач... Сега рязгледах данните от стенда на колегата - въпреки че не става ясна честотата на пръскане, на ниско налягане 2, 3 и 4 дюзи са близо до горната граница. На средно налягане нормата от Бош е 1.5+-1.2, като моторът работи най-равномерно и тихо при 1.2-1.5 милиграма - колегата има една дюза на 2 и другите са сравнително зле, като една е тотално извън нормата. На високото виждам, че всички са извън, като нормата е 58.7+-4 милиграма, а при колегата всичко е над 64. Та няма как с тези дюзи моторът да работи нормално - трябват нови разпръсквачи според мен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от AvoyzeN » 25 Апр 2019, 0:11

Като им направихме реглаж ги почистихме с ултразвук, но съмненията са за поне 4 нови разпръсквач или варианта да взема 100% рециклирани дюзи като върна старите и мен ме съмнява че проблема е в дюзите.
- VE 600 бара нормата е от 0,3-3,5 мм3.
- VE 800 бара нормата е от 0,3-2,5 мм3.
- LL 300 бара празния ход дават го от 2,5-8,5 мм3.
- VL 1600 бара макс товар нормата е от 69,9-81,9 мм3 при мен горивото не им достига и няма да върви много при пълна газ.
Пише го в 5-тия раздел(Flow, mm3/st) от къде до къде са допустимите стойности.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Z3Ro* » 25 Апр 2019, 10:04

Аз гледам разпечатка за 530д - разлика има само в теста на високото, който при мен е на 1300 бара. Щом не достига горивото, няма да е богата сместа, а бедна - това е сравнително по-зле, щото значи детонации и така най-бързо се чупят бутала... Смени има разпръсквачите, щото с реглаж няма да мине. След малко ще кача снимка как излиза разпечатката там, където аз правя дюзите си...
IMG_20190503_124019.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Z3Ro* на 03 Май 2019, 11:42, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 1.06.2013

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от p_petrov » 25 Апр 2019, 18:06

Bmw30d написа:Моите дюзи кажи-речи са със същите стойности. Няма тресене, клатене, но от време на време и моята на място докато загрее пуши бяло. Разходът е нормален, колата върви нормално. Много рових из нета, а и из колата, за да установя от какво е, но всички изглежда наред.... Колата е с ремап и премахнат ЕГР и катализатор. Единственото ми обяснение е, че след премахване на ЕГР сместта се обогатява и няма какво да задържа изгорелите газове и белият пушек започва. Единственото, което ме навежда на дюзи е, че имам един шум при ниски обороти и повечко газ като от аванс (тихо кликане), но от 2 г. карам колата така, а момчето от което я взех я караше 4 г. така. Следя темата! :driving:

Колега,от личен опит.Пет години я карах така(с леко пречукване като аванс).Един слънчев ден на път за морето влезе в авариен режим с едно "приятно"чукане.На трети цилиндър челото на буталото беше като дупето на великденско яйце.Весели и безаварийни празници!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Bmw30d » 26 Апр 2019, 11:33

p_petrov написа:
Bmw30d написа:Моите дюзи кажи-речи са със същите стойности. Няма тресене, клатене, но от време на време и моята на място докато загрее пуши бяло. Разходът е нормален, колата върви нормално. Много рових из нета, а и из колата, за да установя от какво е, но всички изглежда наред.... Колата е с ремап и премахнат ЕГР и катализатор. Единственото ми обяснение е, че след премахване на ЕГР сместта се обогатява и няма какво да задържа изгорелите газове и белият пушек започва. Единственото, което ме навежда на дюзи е, че имам един шум при ниски обороти и повечко газ като от аванс (тихо кликане), но от 2 г. карам колата така, а момчето от което я взех я караше 4 г. така. Следя темата! :driving:

Колега,от личен опит.Пет години я карах така(с леко пречукване като аванс).Един слънчев ден на път за морето влезе в авариен режим с едно "приятно"чукане.На трети цилиндър челото на буталото беше като дупето на великденско яйце.Весели и безаварийни празници!

Колега, а какви бяха стойностите на дюзите на инпа, че моите точно на 2ри и 3ти са минусови (тоест пускат повечко нафта)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от AvoyzeN » 26 Апр 2019, 23:17

До колкото съм запознат 6-така работи на по-малки барове, значи при бедна и богата смес пак може да стопи бутало. При богата смес от пикаеща дюза се получава чукане/детонация и при по продължително каране челото на буталото дига температура и се стопява, при бедна смес има недостиг на гори което да охлажда буталото и от там се стапя, но пак зависи дюзата колко е зле, в повечето случай има стопяване когато се кара с висока скорост.
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook