318i - Проблем с паленето след престой

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 3.09.2016
Местоположение: Shumen/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 318i

318i - Проблем с паленето след престой

Мнение от sonaki » 29 Мар 2019, 20:48

Здравейте,
от няколко месеца ме мъчи проблем с който не мога да се справя, а именно паленето след престой на колата.
Върти като луда, но пали чак след 3-4 секунди и все едно се дави отначало оборотите стоят около 500-550 и след 3-4 секунди всичко заспива или ако подам леко газ. Проблема се появява постепенно като преди го правеше през 2-3 дена докато не се стигна да го прави след 15-20 мин престой. Тази седмица например сутрешното палене на температура между -2 и +2 колата пали като по часовник дори и след 12-14 часа престой, но през деня като се стопли 15-20 минути и върти много докато запали и отначало винаги все едно се дави или не достига бензин тресе 3-4 секунди и после оборотите заспиват на 850 и не мърдат. Няма абсолютно никакъв проблем с вървенето както на бензин така и на газ.
Колата има газ, ако изобщо има нещо общо.

Проверени/Сменени части/консумативи:
Дебитомер - Проверен (количество въздух и температура на въздуха)
Свещи - Чисто нови Иридиеви с платина Bosch 4 полюсни по OEM номер от BMW
Кабели от бобина до свещи - Чисто нови
Бобина - пробвано с друга, никаква разлика.
Температурни датчици - проверени и отчитат вярно
Датчик разпределителен вал - Работи
Датчик колянов вал - Работи
Смяна на бензинов филтър
Чисто нова бензинова помпа
Прегледани бензинови пътища
Мерено налягане на бензина в бензиновата рейка държи 2.5 бара след 1 час изгасена кола (работи на 2.8 на празен ход)
Проверка на вакуум маркучите няма сцепени/скъсани/извадени (колата работи като часовник след като е запалена веднъж)
Нов въздушен филтър
Проверка на газовите дюзи да не изпускат газ - държат налягането с часове
Нова ламбда сонда (1ва)
Сипване на бензин от различни бензиностанции и сипване на добавки - ефект 0
Правен основен ремонт без да са жалени пари за части преди 60 000км всичко вътре като ново
Стъпково моторче работи идеално няма колебание на оборотите дори и при по усилено натискане на спирачката
Проверка настройките на газовата и гледане на живи данни да не впръсква по богата смес и да бърка компютъра и после да не иска да пали на бензин.

сигурно има и още, но в момента не се сещам за друго което сме проверявали/сменяли, но проблема остава.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 318i - Проблем с паленето след престой

Мнение от zvetiko » 30 Мар 2019, 10:45

Не се пише как е разбрано, че датчиците на колянов и разпределителен вал работят коректно- някои ги е погледнал и казал работят или е гледан сигнала им в реално време.
За газовата уредба- нека се затвори крана на бутилката, изчака да изгори газта и да се пробва след колкото време е необходимо как ще запали. За да се изключи напълно влиянието и- да се направят мостове на прекъсването на бензиновите инжектори на буксата на модула. Управляващия ги сигнал, при неработещ газов инжекцион, трябва да мине транзитно през него, но понякога не минава.
Налягането на бензина да се премери в момента на запалване на колата и проследи дали е в референтни граници- при запушен обратен горивопровод може да достигне 5-6 бара и да ти се струва, че не достига, но в действителност да е два пъти повече. Ако е направено тогава може да се счита, че са- Прегледани бензинови пътища
Въпреки основния ремонт преди 60 000км- да се измери компресията на цилиндрите при условията на трудно палене.
Кабели от бобина до свещи - Чисто нови. Това е добре, но съм виждал нови със 7-8 пъти по-голямо съпротивление, за това да се измери, освен ако не са оригинални.
Не забелязах да пише нещо за бензиновите дюзи- със съответния интерфейс за диагностика може да се проверят как работят на колата, ако има съмнения да се занесат на стенд.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 3.09.2016
Местоположение: Shumen/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 318i

Re: 318i - Проблем с паленето след престой

Мнение от sonaki » 30 Мар 2019, 13:21

- Датчиците на коляновия вал и разпределителния ги пробвахме като ги откачихме и колата директно изгасва като е разкачен и колата не го намира - друг вариант там където ходя нямат как да ги гледат.
- За газовата пробвал съм да карам на бензин 2-3 дена изключен от копчето в колата което изключва изобщо отварянето на горивния път към колата за газта от бутилката. Нищо не се променя, единственото в момента сутрин като е студено пали като часовник, ако е нещо от там аз я спирам по топло време и ако се опитам да я запаля веднага след 20 мин ще се мъчи, но ако я оставя до сутринта когато е студено ще запали от раз. Не мога да определя какво и влияе студеното време сутрин, че да пали лесно, ако изчакам да я напече слънцето за час сутринта и пак няма да пали.
- Налягането на бензина при въртене и палене отива най-много до 2.8 и около 3.1 с обороти около 3500/4000 иначе при спокойно форсиране (2500 об) на място варира около 2.6-2.8 не отива повече дори и след 5 мин работа на двигателя, гледали сме бензиновите пътища да не сълзи от някъде и съответно после да дърпа въздух в маркучите.
- Компресия не съм мерил, но мисля да го направя в най-скоро време, но каква е логиката ако стои 14 часа и сутрин да запали, а като спра пред магазина излизам след 15 мин и върти 3-4 секунди докато запали и се дави, ако държа леко натиснат педала на газта не се дави след трудното палене.
- Предните ми кабели бяха на Bremi и сегашните са на същата марка, само дето предните на Bremi са щамповани с логото на BMW, а тези са без щампа.

- Бензиновите дюзи ако ми кажете къде в района на Шумен има сервиз със стенд за бензинови дюзи веднага отивам и ги тествам, в града само чистене предлагат, но аз искам да видя на стенд при симулация на палене, различни натоварвания как впръскват горивото. Например ако има във Варна и става работата в рамките на 1 ден от сутринта до вечерта веднага отивам. Имам съмнения, че може да не впръскват добре или да изтърва някоя дюза бензин, но няма къде да ги тествам на стенд или поне аз не знам къде има. Колата се кара всеки ден защото ходя на работа с нея и няма как да сваля дюзите и да ги пратя например в София и да стоя 1 седмица без кола.
В сервиза дето ходя уж са със сертифицирана техника на бош и казват, че на тая кола понеже е по стара не могат да се гледат стойностите на дюзите, макар че аз виждам включени кабели в тях.


Edit: Ето нещо което забравих да спомена в първия коментар, пробвах да паля на газ директно след 25-30 мин като съм угасил няма никаква разлика с паленето на бензин - отново се зори 3-4 секунди и след това с мъка първите секунди и закрепва на 850 и няма грижи вече.
Последна промяна sonaki на 30 Мар 2019, 19:41, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: 318i - Проблем с паленето след престой

Мнение от ildivvy » 30 Мар 2019, 13:33

Това налягане на бензина не е ли малко ниско? Не трябва ли да е 3,5 бара? Пробвай и с друг регулатор.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 3.09.2016
Местоположение: Shumen/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 318i

Re: 318i - Проблем с паленето след престой

Мнение от sonaki » 30 Мар 2019, 17:22

3.5 е максимума на помпата на хартия. Регулатора по какво си личи, че е заминал? Сваляхме го издухахме го от прашинките/боклучета и проверихме О-пръстените здрави са.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: 318i - Проблем с паленето след престой

Мнение от ildivvy » 01 Апр 2019, 8:14

Понякога се пробива..понякога му отслабва пружинката...Просто се поврежда и не поддържа правилното налягане!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 3.09.2016
Местоположение: Shumen/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 318i

Re: 318i - Проблем с паленето след престой

Мнение от sonaki » 01 Апр 2019, 11:27

Затова пробвах да паля директно на газ още докато не е изстинала още докато е на контакт прехвърлям директно на газ да запали и няма никаква разлика 1:1 като на бензин.

Edit: За заключване! Проблема се оказа, че изпарителя пълнел колектора с газ през вакуум маркучите... при 200 човека да отидеш и никой да не види толкова просто нещо. Без да искам оня ден откачих единия вакуум и така ми замириса на газ и веднага усетих на къде отиват нещата...

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook