Проблем обороти e46 328 M52
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Проблем обороти e46 328 M52
Привет!
Имам следния проблем вече една година.
Оборотите люлеят на празен ход на място, както и в движение при освободена скорост. Колата го прави, когато си прецени сама.
Оборотите падат до 500 залюляват се за секунда и се нормализират на 700. Проблема е такъв, че при форсиране на място до 3000 и над тях колата запира 710/730. Но при форсиране на 1200/1300 тогава оборотите падат до 500 и започва люлеенето. Колата го прави това само когато е заграля при студен мотор е добре.
Сменени са: свещи, клапан картерни газове, дебитомер, дроселната клапа е почистена. Колата не дърпа от никъде въздух, вакуума е 0.27-0.30. Степ мотора е минал ултразвук и се движи супер свободно. При диагностика в реално време показва, че горивната смес е в норми е нито бедна нито богата. Алтернатора е проверен при изгасена кола е 13.87V, работещ двигател 14V, пуснати фарове пада до 13V и се връща венага до 14V.
Вече не знам какво да правя и при кой майстор да ида Ето и клип за по нагледно.
https://drive.google.com/open?id=1Dy8Y9S5TaenCrGwpaOEg0qy3bJ-1nE_X
Имам следния проблем вече една година.
Оборотите люлеят на празен ход на място, както и в движение при освободена скорост. Колата го прави, когато си прецени сама.
Оборотите падат до 500 залюляват се за секунда и се нормализират на 700. Проблема е такъв, че при форсиране на място до 3000 и над тях колата запира 710/730. Но при форсиране на 1200/1300 тогава оборотите падат до 500 и започва люлеенето. Колата го прави това само когато е заграля при студен мотор е добре.
Сменени са: свещи, клапан картерни газове, дебитомер, дроселната клапа е почистена. Колата не дърпа от никъде въздух, вакуума е 0.27-0.30. Степ мотора е минал ултразвук и се движи супер свободно. При диагностика в реално време показва, че горивната смес е в норми е нито бедна нито богата. Алтернатора е проверен при изгасена кола е 13.87V, работещ двигател 14V, пуснати фарове пада до 13V и се връща венага до 14V.
Вече не знам какво да правя и при кой майстор да ида Ето и клип за по нагледно.
https://drive.google.com/open?id=1Dy8Y9S5TaenCrGwpaOEg0qy3bJ-1nE_X
e46 328 m52
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Проблем обороти e46 328 M52
Колкото и да не ти се вярва е алтернатор!
Това,че зарежда ,не значи че не криви!
Ваносите ревизирани ли са?!
Това,че зарежда ,не значи че не криви!
Ваносите ревизирани ли са?!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем обороти e46 328 M52
Аз имам подобно нещо... само че при B28 с един ванос на е39. Наблюдавам и отчетливо трептене на светлините на колата - фарове и плафони САМО на празен ход. Това пропадане на оборотите ми се случва по-често сега зимата с повече консуматори. Какво значи алтернатора да "криви"? Защото съм го свалял и съм му сменял четки и реле. Зарядът е ок, но...
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Проблем обороти e46 328 M52
Проблемът най-често се корени в диодния блок и алтернатора започва да пуска не само прав , но и променлив ток и то с пикове , който шашкат компютъра и той мени оборотите , за да си набави нужния ток.Като топче пусната на земята- подскача докато се успокои.Компютъра или не записва грешки или на по-старите записва ламбда сонди !Виждал съм при каране точно в определени обороти да запише дори abs сензори като грешка!Криви- не е прав тока.
Не се ремонтира , не се опитвайте със смяна на диодния блок.Вземете за тест алтернатор от кола без този проблем и после ще си говорим , ако не съм прав!
Не се ремонтира , не се опитвайте със смяна на диодния блок.Вземете за тест алтернатор от кола без този проблем и после ще си говорим , ако не съм прав!
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем обороти e46 328 M52
"Криви" е някакъв нов термин в електротехникта
При алтернаторите, монтирани на М52, четките се сменят с реле-регулаторът, защото са едно цяло. Сигурно може да се сменят само четките, но ще е голяма занимавка. По-проблемен възел в тези алтернатори е диодният блок, при който един пробил диод прави чудеса. Осветлението в колата на празен ход е като цветомузика, а зареждането на акумулатора е на санитарния минимум.
При алтернаторите, монтирани на М52, четките се сменят с реле-регулаторът, защото са едно цяло. Сигурно може да се сменят само четките, но ще е голяма занимавка. По-проблемен възел в тези алтернатори е диодният блок, при който един пробил диод прави чудеса. Осветлението в колата на празен ход е като цветомузика, а зареждането на акумулатора е на санитарния минимум.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем обороти e46 328 M52
Сложете ако може една снимка на този диоден блок и кажете сменя ли се... ремонтира ли се... Аз лично не съм на ТИ с ел. проблемите по автомобила. Мисля, че като сменях реле-регулатора видях още елементи отзад на алтернатора, но...
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Проблем обороти e46 328 M52
stony1 написа:"Криви" е някакъв нов термин в електротехникта
Вникна ли в това , което написах или се хвана за думата?!
Re: Проблем обороти e46 328 M52
Другари, благодаря за насоката. Алтернатор пък най-малко очаквах след като го видях, че зарежда. Днес утре ще се отбия при експер по ел. часта и ще пиша по обстойно, какво съм изживял.
Относно вамосите, не не са ревизирани. Ако след проверка на алтернатора, проблема остане наличен, те ще са следващите.
Относно вамосите, не не са ревизирани. Ако след проверка на алтернатора, проблема остане наличен, те ще са следващите.
e46 328 m52
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем обороти e46 328 M52
Алтернатора има няколко групи диоди. Положителни диоди на силовия изправител, отрицателни диоди на силовия изправител, диоди на възбуждащата намотка, ценеров диод на това, което се наричаме реле- регулатор. При прекъсване на диод на възбуждащата намотка напрежението може да варира между 6-14V. При прекъсване на положителен диод на силовия изправител- може да достигне до 25V. При прекъсване на отрицателен диод на силовия изправител може да се срива до 1-2V и пак да се качва до 14V. При късо съединение на диод на възбуждащата намотка отново варира по подобен начин. Има и още варианти, като всеки от тях има характерна осцилограма и може да се разбере какво точно се случва и дали изобщо има проблем с алтернатора. С мултицет цялата тази картина не може да се види- прекалено бавен е. В работилниците за алтернатори го разглобяват целия и започват да измерват диод по диод.
Re: Проблем обороти e46 328 M52
Благодаря за отговорите, мненията и съветите.
Щом казвате ще проверя алтернатора при специалист и да видим дали променя тоците.
Ваносите не са ревезирани. До сега, който и майстор да е гледал колата твърди, че не са за смяна, защото не тракат при 2000/3000 оборота.
Колата си е с оригиналните катализатори. Съветват ме да не ги махам, диагностиката недава индикации, че са за смяна (ремонт).
След ел. проверката ще пиша отново.
Щом казвате ще проверя алтернатора при специалист и да видим дали променя тоците.
Ваносите не са ревезирани. До сега, който и майстор да е гледал колата твърди, че не са за смяна, защото не тракат при 2000/3000 оборота.
Колата си е с оригиналните катализатори. Съветват ме да не ги махам, диагностиката недава индикации, че са за смяна (ремонт).
След ел. проверката ще пиша отново.
e46 328 m52
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Проблем обороти e46 328 M52
Не си губи времето и не си давай парите на вятъра!
Никой специалист по алтернаторите , няма да хване проблема !
Както ти каза колегата - работи се с осцилоскоп (както ти каза колегата) и под товар ! Не знам на кой стенд ще го качите , с колко оборота ще го въртите и кой ще гледа кривите! (затова казах криви )
Вземи си втора ръка от работещ мотор без проблема!
Вземи Бош , Валеотата го правят този проблем с тока!
Никой специалист по алтернаторите , няма да хване проблема !
Както ти каза колегата - работи се с осцилоскоп (както ти каза колегата) и под товар ! Не знам на кой стенд ще го качите , с колко оборота ще го въртите и кой ще гледа кривите! (затова казах криви )
Вземи си втора ръка от работещ мотор без проблема!
Вземи Бош , Валеотата го правят този проблем с тока!
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем обороти e46 328 M52
Направо ме убихте е тази нова теория в сферата на електротехниката.
Вникнах аз, но дали колегите вникнаха?! И да хаващам се за термина, който изобщо не е използван на място! Виж ако се отнасяше за аудио сигнал, бих се съгласил. И още нещо - когато пробие диод от изправителния блок на алтернатора, той не подава и променлив ток, нещата са доста по-сложни и дълги за обяснение.
Нямам идея от къде ги намери тези положителни и отрицателни диоди , но това си е за патент.
Относно мултицетът - може да се види картината, но се използва аналогов стрелкови уред, които за разлика от цифровите показва релани данни, а не усреднени стойности за единица време. Диодите могат да се замерят дори само с разпояването на краищата на статорната намотка от диодния блок.
Като цяло профилактиката на алтернатора си задължителна, защот историята познава случаи и на запалили се алтернатори, както и чести оплаквания за бързо "падане" на акумулатора на автомобила или краткият му есплоатационен срок в следствие на появата на "мъртва клетка".
dr.peshev написа:stony1 написа:"Криви" е някакъв нов термин в електротехникта
Вникна ли в това , което написах или се хвана за думата?!
Вникнах аз, но дали колегите вникнаха?! И да хаващам се за термина, който изобщо не е използван на място! Виж ако се отнасяше за аудио сигнал, бих се съгласил. И още нещо - когато пробие диод от изправителния блок на алтернатора, той не подава и променлив ток, нещата са доста по-сложни и дълги за обяснение.
zvetiko написа:Алтернатора има няколко групи диоди. Положителни диоди на силовия изправител, отрицателни диоди на силовия изправител, диоди на възбуждащата намотка, ценеров диод на това, което се наричаме реле- регулатор. При прекъсване на диод на възбуждащата намотка напрежението може да варира между 6-14V. При прекъсване на положителен диод на силовия изправител- може да достигне до 25V. При прекъсване на отрицателен диод на силовия изправител може да се срива до 1-2V и пак да се качва до 14V. При късо съединение на диод на възбуждащата намотка отново варира по подобен начин. Има и още варианти, като всеки от тях има характерна осцилограма и може да се разбере какво точно се случва и дали изобщо има проблем с алтернатора. С мултицет цялата тази картина не може да се види- прекалено бавен е. В работилниците за алтернатори го разглобяват целия и започват да измерват диод по диод.
Нямам идея от къде ги намери тези положителни и отрицателни диоди , но това си е за патент.
Относно мултицетът - може да се види картината, но се използва аналогов стрелкови уред, които за разлика от цифровите показва релани данни, а не усреднени стойности за единица време. Диодите могат да се замерят дори само с разпояването на краищата на статорната намотка от диодния блок.
Като цяло профилактиката на алтернатора си задължителна, защот историята познава случаи и на запалили се алтернатори, както и чести оплаквания за бързо "падане" на акумулатора на автомобила или краткият му есплоатационен срок в следствие на появата на "мъртва клетка".
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Проблем обороти e46 328 M52
Понеже, този проблем съм играл вече, ще ти кажа какво да направиш. Най-простото е следното
1) Откачаш кабела (+) на алтернатора.
2) Палиш колата и правиш едно кръгче (само на акумулатор) .
3) Ако има разлика, отиваш и си намираш алтернатор Бош (Валео не ти трябва) , рециклираш го и си готов.
1) Откачаш кабела (+) на алтернатора.
2) Палиш колата и правиш едно кръгче (само на акумулатор) .
3) Ако има разлика, отиваш и си намираш алтернатор Бош (Валео не ти трябва) , рециклираш го и си готов.
Re: Проблем обороти e46 328 M52
Благодаря за последната насока. Тъкмо щях да питам къде в Бургас могат да го ревизират този алтернатор, че моите хора ми отказват, или говорят врели некипели.
e46 328 m52
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Проблем обороти e46 328 M52
Emich написа:Благодаря за последната насока. Тъкмо щях да питам къде в Бургас могат да го ревизират този алтернатор, че моите хора ми отказват, или говорят врели некипели.
За последно се опитвам да ти спестя пари: Не подлежи на ревизия!!!
Търсиш ДРУГ здрав Бош 80-90А и , ако искаш ревизираш него!
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани