Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 10.01.2019
Кара: e46 330xd
Мечтае да кара: f10 335d

Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение

Мнение от ggeorgiev4 » 10 Яну 2019, 11:02

Здравейте,

Забелязах че при спряло положение на D и R автоматичната скоростна кутия стои "зацепена", тоест все едно подавам газ и натискам едновременно спирачката. До колкото знам би трябвало в това положение да звучи и да се усеща като на N. Колата е 2002 330xd 184 коня. Някой имал ли е подобен проблем и от къде да започна търсенето? Кутията и двигателя са обслужени преди по-малко от 5000км.

Благодаря и се извинявам, ако вече съществува такава тема, но търсих час-два и нищо не намерих.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение

Мнение от stefan_suny » 10 Яну 2019, 12:50

Проблема е в 'до колкото знам' колега. Тази кутия с която си, стои зацепена винаги когато лоста е на Д или R. При DSG и CVT кутиите в спряло положение съединителите не са зацепени и вероятно собственик на такава те е подвел. Но твоята е друга.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 10.01.2019
Кара: e46 330xd
Мечтае да кара: f10 335d

Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение

Мнение от ggeorgiev4 » 10 Яну 2019, 14:37

stefan_suny написа:Проблема е в 'до колкото знам' колега. Тази кутия с която си, стои зацепена винаги когато лоста е на Д или R. При DSG и CVT кутиите в спряло положение съединителите не са зацепени и вероятно собственик на такава те е подвел. Но твоята е друга.


Е щом така са го направили - добре, но това не износва ли кутията по някакъв начин, понеже точно такова е усещането, че всеки момент ще се чуе 'чат' и ще падне от постоянното напрежение... особено неприятно е зимата, когато държи по-високи обороти докато е студена и работи парното, тогава си включвам на P по светофарите. Съвети относно това или да си карам?

Поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение

Мнение от virtualchild » 10 Яну 2019, 17:17

На P и N пуска по-малки порции гориво в двигателя от колкото на D.
Икономично е! :wave:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение

Мнение от stefan_suny » 10 Яну 2019, 19:10

Нищо не може да и стане на кутията! Дори за нея е по добре да не превключваш на П или Н когато си спрял, това спестява превключване на съединителите вътре както и сътресението при превключване и върху останалите части от задвижването. Аз лично никога не я оставям на свободна докато карам, естествено ако вися някъде 10 минути я изключвам, но на светофар примерно никога. А разликата в разхода на гориво е минимална. Също така гледам че си ХД, обърни внимание на предните полуоски! Както ми го описваш с това натоварване, а вероятно и вибрации, или са ти заминали полуоските \вътрешните карета\, или някой вече ги е сменял с неоригинални такива.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 10.01.2019
Кара: e46 330xd
Мечтае да кара: f10 335d

Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение

Мнение от ggeorgiev4 » 11 Яну 2019, 10:13

stefan_suny написа:Нищо не може да и стане на кутията! Дори за нея е по добре да не превключваш на П или Н когато си спрял, това спестява превключване на съединителите вътре както и сътресението при превключване и върху останалите части от задвижването. Аз лично никога не я оставям на свободна докато карам, естествено ако вися някъде 10 минути я изключвам, но на светофар примерно никога. А разликата в разхода на гориво е минимална. Също така гледам че си ХД, обърни внимание на предните полуоски! Както ми го описваш с това натоварване, а вероятно и вибрации, или са ти заминали полуоските \вътрешните карета\, или някой вече ги е сменял с неоригинални такива.


Сменяни са полуоските да, с неоригинални, преди зимата. При предишните също го имаше, но те също не бяха оригинални... говорим за 17 годишна кола с малко по твърдо окачване все пак. Тези оригиналните малко по-скъпо излизат :dunno: . Надявам се както казваш, колега, нищо да не и става на кутията, а превключването на P по светофарите е само в случай на оставащи 50-60+ секунди при студена кола и включено парно (високи обороти), защото е неприятно усещането, тресенето и шума. Избягвам N тъй като знам, че N пада налягането на маслото в кутията, което не е много добре. Ще се опитвам да игнорирам тези неща, щом казвате, че нищо ѝ няма!

Благодаря!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 464
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение

Мнение от kikko » 11 Яну 2019, 11:08

За малки престои,примерно на светофар не е добре да се слага на N или P,защото до колкото си спомням маслото в кутията се върти при положение D, което е важно освен за мазането и за охлаждането на кутията.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение

Мнение от virtualchild » 11 Яну 2019, 12:50

Няма грижи за маслото при N и P.
То си върви нормално. Проблема е ако я теглиш със загасен двигател - тогава няма мазане и се разваля. Имаше лимит на километри в книжката май.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3327
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение

Мнение от spacepl » 11 Яну 2019, 16:05

virtualchild написа:Няма грижи за маслото при N и P.
То си върви нормално. Проблема е ако я теглиш със загасен двигател - тогава няма мазане и се разваля. Имаше лимит на километри в книжката май.

:yes: 50 километра. Ако са повече трябва на платформа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение

Мнение от Kurtov » 11 Яну 2019, 21:48

Аз пък съм чувал, че не е добре на място за дълъг период от време да стои на D, точно защото не се охлаждала кутията. Говорим за 10 минути примерно, а не за 50 секунди.
Колко е вярно, не знам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение

Мнение от stefan_suny » 11 Яну 2019, 21:58

Аз лично моята и 100 метра не бих я дърпал. Какво значи 30 или 50км!?! Да толкова пише в мануела, но какво от това? Ако се счупи за 100км то след 50 ще е на половина износена, а ако я дърпаш 2 пъти по 50? Или 3 пъти по 50. Или този преди теб я е дърпал 5 по 50 и на теб ти се падне 6тия и вземе че умре...... всеки метър теглене скъсява живота на кутията поради триене без смазване. Факт. За броя км всеки сам да си решава дали и колко.
Друг факт - винаги когато двигателя работи маслената помпа в кутията се върти! Извод - ако кутията и двигателя са здрави и двигателя работи няма никакъв проблем в какъв режим ще е автомобила, теглене, пускане по инерция или друго.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook