Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- ggeorgiev4
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 10.01.2019
- Кара: e46 330xd
- Мечтае да кара: f10 335d
Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение
Здравейте,
Забелязах че при спряло положение на D и R автоматичната скоростна кутия стои "зацепена", тоест все едно подавам газ и натискам едновременно спирачката. До колкото знам би трябвало в това положение да звучи и да се усеща като на N. Колата е 2002 330xd 184 коня. Някой имал ли е подобен проблем и от къде да започна търсенето? Кутията и двигателя са обслужени преди по-малко от 5000км.
Благодаря и се извинявам, ако вече съществува такава тема, но търсих час-два и нищо не намерих.
Забелязах че при спряло положение на D и R автоматичната скоростна кутия стои "зацепена", тоест все едно подавам газ и натискам едновременно спирачката. До колкото знам би трябвало в това положение да звучи и да се усеща като на N. Колата е 2002 330xd 184 коня. Някой имал ли е подобен проблем и от къде да започна търсенето? Кутията и двигателя са обслужени преди по-малко от 5000км.
Благодаря и се извинявам, ако вече съществува такава тема, но търсих час-два и нищо не намерих.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение
Проблема е в 'до колкото знам' колега. Тази кутия с която си, стои зацепена винаги когато лоста е на Д или R. При DSG и CVT кутиите в спряло положение съединителите не са зацепени и вероятно собственик на такава те е подвел. Но твоята е друга.
- ggeorgiev4
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 10.01.2019
- Кара: e46 330xd
- Мечтае да кара: f10 335d
Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение
stefan_suny написа:Проблема е в 'до колкото знам' колега. Тази кутия с която си, стои зацепена винаги когато лоста е на Д или R. При DSG и CVT кутиите в спряло положение съединителите не са зацепени и вероятно собственик на такава те е подвел. Но твоята е друга.
Е щом така са го направили - добре, но това не износва ли кутията по някакъв начин, понеже точно такова е усещането, че всеки момент ще се чуе 'чат' и ще падне от постоянното напрежение... особено неприятно е зимата, когато държи по-високи обороти докато е студена и работи парното, тогава си включвам на P по светофарите. Съвети относно това или да си карам?
Поздрави!
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение
На P и N пуска по-малки порции гориво в двигателя от колкото на D.
Икономично е!
Икономично е!
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение
Нищо не може да и стане на кутията! Дори за нея е по добре да не превключваш на П или Н когато си спрял, това спестява превключване на съединителите вътре както и сътресението при превключване и върху останалите части от задвижването. Аз лично никога не я оставям на свободна докато карам, естествено ако вися някъде 10 минути я изключвам, но на светофар примерно никога. А разликата в разхода на гориво е минимална. Също така гледам че си ХД, обърни внимание на предните полуоски! Както ми го описваш с това натоварване, а вероятно и вибрации, или са ти заминали полуоските \вътрешните карета\, или някой вече ги е сменял с неоригинални такива.
- ggeorgiev4
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 10.01.2019
- Кара: e46 330xd
- Мечтае да кара: f10 335d
Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение
stefan_suny написа:Нищо не може да и стане на кутията! Дори за нея е по добре да не превключваш на П или Н когато си спрял, това спестява превключване на съединителите вътре както и сътресението при превключване и върху останалите части от задвижването. Аз лично никога не я оставям на свободна докато карам, естествено ако вися някъде 10 минути я изключвам, но на светофар примерно никога. А разликата в разхода на гориво е минимална. Също така гледам че си ХД, обърни внимание на предните полуоски! Както ми го описваш с това натоварване, а вероятно и вибрации, или са ти заминали полуоските \вътрешните карета\, или някой вече ги е сменял с неоригинални такива.
Сменяни са полуоските да, с неоригинални, преди зимата. При предишните също го имаше, но те също не бяха оригинални... говорим за 17 годишна кола с малко по твърдо окачване все пак. Тези оригиналните малко по-скъпо излизат . Надявам се както казваш, колега, нищо да не и става на кутията, а превключването на P по светофарите е само в случай на оставащи 50-60+ секунди при студена кола и включено парно (високи обороти), защото е неприятно усещането, тресенето и шума. Избягвам N тъй като знам, че N пада налягането на маслото в кутията, което не е много добре. Ще се опитвам да игнорирам тези неща, щом казвате, че нищо ѝ няма!
Благодаря!
- kikko
- младши ентусиаст
- Мнения: 464
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение
За малки престои,примерно на светофар не е добре да се слага на N или P,защото до колкото си спомням маслото в кутията се върти при положение D, което е важно освен за мазането и за охлаждането на кутията.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение
Няма грижи за маслото при N и P.
То си върви нормално. Проблема е ако я теглиш със загасен двигател - тогава няма мазане и се разваля. Имаше лимит на километри в книжката май.
То си върви нормално. Проблема е ако я теглиш със загасен двигател - тогава няма мазане и се разваля. Имаше лимит на километри в книжката май.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение
virtualchild написа:Няма грижи за маслото при N и P.
То си върви нормално. Проблема е ако я теглиш със загасен двигател - тогава няма мазане и се разваля. Имаше лимит на километри в книжката май.
50 километра. Ако са повече трябва на платформа.
Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение
Аз пък съм чувал, че не е добре на място за дълъг период от време да стои на D, точно защото не се охлаждала кутията. Говорим за 10 минути примерно, а не за 50 секунди.
Колко е вярно, не знам.
Колко е вярно, не знам.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Автоматът стои "зацепен" на D при спряло положение
Аз лично моята и 100 метра не бих я дърпал. Какво значи 30 или 50км!?! Да толкова пише в мануела, но какво от това? Ако се счупи за 100км то след 50 ще е на половина износена, а ако я дърпаш 2 пъти по 50? Или 3 пъти по 50. Или този преди теб я е дърпал 5 по 50 и на теб ти се падне 6тия и вземе че умре...... всеки метър теглене скъсява живота на кутията поради триене без смазване. Факт. За броя км всеки сам да си решава дали и колко.
Друг факт - винаги когато двигателя работи маслената помпа в кутията се върти! Извод - ако кутията и двигателя са здрави и двигателя работи няма никакъв проблем в какъв режим ще е автомобила, теглене, пускане по инерция или друго.
Друг факт - винаги когато двигателя работи маслената помпа в кутията се върти! Извод - ако кутията и двигателя са здрави и двигателя работи няма никакъв проблем в какъв режим ще е автомобила, теглене, пускане по инерция или друго.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани