Смяна на подгревни свещи на е46 320д 150к.с. - сервиз?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
Смяна на подгревни свещи на е46 320д 150к.с. - сервиз?
Здравейте, колата палеше трудно при -4, -5 градуса и реших да проверя, къде е проблема (на студен двигател) - свалих повечето пластмаси, колектора и започнах да меря... На две от свещите ми даде съпротивление 25-30 ома, една имаше 12 ома и последната безкрайно голямо (демек е изгоряла). Като се опитам да измеря волтажа на лулите на свещите без да е на контакт мултицета показва 1 волт, дам ли на контакт става 1,5 волта. Нормални ли са тези стойности, защото според мен от релето трябва да идват 12 волта на свещите, а не 1.5 волта ?!
Опитах се и да отвия свещите за да видя дали нагряват изобщо, но не успях (нямам и динамометричен ключ и затова не съм прилагал много сила , защото ме е страх да не се скъса някоя в блока).
- Как да разбера дали релето работи.
- Да рециклирам релето и къде? (за София) или да търся ново
- Има ли някакъв трик за развъртане на свещи или просто трябва повече сила
- Как да сваля релето - трябва ли да съм на канал или може и отгоре да излезе и има ли начин да разбера дали работи
В сервиз ми искат 30-40 лева за смяна на свещи и от 100 до 150 лева, за всяка която скъсат.
Някой може ли да ме насочи към сервиз, който успешно ще ми смени свещите! За София.
Опитах се и да отвия свещите за да видя дали нагряват изобщо, но не успях (нямам и динамометричен ключ и затова не съм прилагал много сила , защото ме е страх да не се скъса някоя в блока).
- Как да разбера дали релето работи.
- Да рециклирам релето и къде? (за София) или да търся ново
- Има ли някакъв трик за развъртане на свещи или просто трябва повече сила
- Как да сваля релето - трябва ли да съм на канал или може и отгоре да излезе и има ли начин да разбера дали работи
В сервиз ми искат 30-40 лева за смяна на свещи и от 100 до 150 лева, за всяка която скъсат.
Някой може ли да ме насочи към сервиз, който успешно ще ми смени свещите! За София.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Смяна на подгревни свещи на е46 320д 150к.с. - сервиз?
Релето само ново, рециклирането не е ок вариант, има опасност да се запали.
- empar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: Смяна на подгревни свещи на е46 320д 150к.с. - сервиз?
Реле - задължително ново.
Всички форумни сервизи от раздела с обявите ще ти свършат отлична работа по този двигател.
Всички форумни сервизи от раздела с обявите ще ти свършат отлична работа по този двигател.
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Смяна на подгревни свещи на е46 320д 150к.с. - сервиз?
Колега, свещите работят на 5 волта, поразтърси се из подраздела е46. Аз и много други колеги сме писали много по този проблем. Аз сам си сменях свещите но ги развивах с динамометричен ключ. На опаковката на новите свещи пише до какво усилие следва да се напъва при развиване на свещта и след това с какво усилие се затяга. Хубаво е след резбата на новата свещ да се намаже с медна грес, като по този начин ще се улесни следващото им развиване. Успех
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Смяна на подгревни свещи на е46 320д 150к.с. - сервиз?
empar написа:Релето само ново, рециклирането не е ок вариант, има опасност да се запали.
Колко запалени релета сте виждали или за колко сте чували? Аз лично само за едно знам дето се мотае тук из форума..... А кой и как го е правил остава тайна, и дали въпросното реле е направило и друга беля също не е ясно и по скоро не е \каквото и жици да се слагат вътре няма никакъв шанс да са по дебели от захранващия му кабел\. Новото също ще изгори ако има куца свещ.
По въпроса на колегата - Всичките ти свещи са за смяна при това положение което описваш. За релето не е ясно, най-лесния начин да разбереш е с една здрава свещ, закачаш, даваш на контакт и гледаш дали нагрява. И да не забравиш да я свържеш към маса. Меренето с мултицет тук не е показателно - първо като засече релето че няма свещ вероятно спира да подава захранване. Второ - свещите са 5волта да, но се захранват на 12 волта, уловката е че се управляват с ШИМ, с други думи поредица от бързи импулси на които не е ясно как ще реагира мултицета ти и какво ще покаже.
Относно развиването - няма никакъв шанс да стане с усилието с което се завиват \около 10нм по спомен\, също и повечето динамометрични ключове мерят само на завиване така че да не се подведе някой, при затягане на лява резба също. Аз лично не съм късал свещ до сега, но като се вади така или иначе натискаш докато се развие или докато се скъса. Добре е като се натиска да се стремим само да въртим без какъвто и да е радиален настиск, най лесно става с Т-образно рамо. Ако се скъса не е добре, но и за това има лечение.
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Смяна на подгревни свещи на е46 320д 150к.с. - сервиз?
От долу модула се сваля доста по-лесно. Аз сам си рециклирах модула който управлява подгревните свещи. Новите връзки които поставих на мястото на старите са със същото съпротивление и изолирах индивидуално с тъпъл силикон. С новите свещи работи безупречно и според мен това е по-добрия вариант вместо нов.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани